Lievät psykiatriset sairaudet voivat olla hyödyllisiä

Re: Lievät psykiatriset sairaudet voivat olla hyödyllisiä

ViestiKirjoittaja trisse » 26.05.2016 22:53

Taidat kysyä liian vaikeita.
trisse
 

Re: Lievät psykiatriset sairaudet voivat olla hyödyllisiä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.05.2016 22:58

Kirjoittaja Kyllästynyt » 26 Touko 2016, 22:49

Sateentekijä kirjoitti:
... Tämä on nyt tämmöistä keittiöpsykologiaa, mutta suurelta osin paikkansapitävääkin.

Mikä osa kirjoittamastasi ei omasta mielestä pidä paikkaansa tai pitää paikkansa vain osittain?

No, ennen kaikkea kirjoitukseni sisälsi muutaman mieltä askarruttavan kysymyksen, kuten:
"Onko realismi sitten kohtuullista optimismia vai kohtuullista pessimismiä? Ovatko asiat käsitettävissä joko realistisiksi tai optimistisiksi tai pessimistisiksi?"
sekä:
"Jos ihminen ei tunne mielihyvää aamulla herätessään vaikka takana olisi hyvin nukuttu yöuni, jos hän ei tunne mielihyvää, muttei myöskään syvempää masentuneisuutta, onko hän silloin "terveesti" melankolinen vai vaarassa vajota syvempään masennustilaan"
"Missä vaiheessa melankolia muuttuu hälyttäväksi depressiotilaksi?"
MM. näitähän minä tuossa pohdiskelin ja yritin löytää vastauksia.

Todennäköisesti joku on niitä jossain useammankin kerran kirjoittanut ja niihin vastannutkin Kunhan keräilin mielestäni ketjuun sopivina.

Klo23:37 : Korjailin tekstiä lisäsin kysymykset ja poisin kaksi ensimmäistä lausetta asiaankuulumattomina.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 26.05.2016 23:44, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sateentekijä
 

Re: Lievät psykiatriset sairaudet voivat olla hyödyllisiä

ViestiKirjoittaja trisse » 26.05.2016 23:11

Nää sun keräilysi on vähän rasittavia. Just ois kiva jos kirjoittaisit ihan vaan itse keksimiäsi juttuja kokematta että sulla olisi joku velvollisuus sivistää meitä muita sekavalla informaatio-sillisalaatilla.
trisse
 

Re: Lievät psykiatriset sairaudet voivat olla hyödyllisiä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.05.2016 23:14

Poistin asiattomana.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 27.05.2016 15:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä
 

Re: Lievät psykiatriset sairaudet voivat olla hyödyllisiä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.05.2016 23:14

Poistin viestin asiattomana ja ketjuun kuulumattomana.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 27.05.2016 15:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä
 

Re: Lievät psykiatriset sairaudet voivat olla hyödyllisiä

ViestiKirjoittaja trisse » 27.05.2016 00:05

No minä en ainakaan jaksa lukea viestejäsi. Ainakin voisit laittaa sen kokonaisiksi kappaleiksi.

"Onko realismi sitten kohtuullista optimismia vai kohtuullista pessimismiä? Ovatko asiat käsitettävissä joko realistisiksi tai optimistisiksi tai pessimistisiksi? Itse käsittäisin realismin olevan sekä optimismia että pessimismiä oikein annosteltuina.Yliannos kumpaakin johtaa mielen epätasapainoon. Näin minä sen näkisin."

on huomattavan paljon selkeälukuisempi kuin

"Onko realismi sitten kohtuullista optimismia vai kohtuullista pessimismiä? Ovatko asiat käsitettävissä joko realistisiksi tai optimistisiksi tai pessimistisiksi?
Itse käsittäisin realismin olevan sekä optimismia että pessimismiä oikein annosteltuina.Yliannos kumpaakin johtaa mielen epätasapainoon. Näin minä sen näkisin."

Jatkuva löysä ilmaisu noina hiirenhäntänä roikkuvien lauseiden kera tekee tosi laahaavan vaikutelman. Se rasittaa minua. Olen pahoillani mutta näin on vaikka kuinka riehuisit asiasta. Yleensä silmäilen viestisi lukematta niitä varsinaisesti läpi koska lukeminen on liian rasittavaa.
trisse
 

Re: Lievät psykiatriset sairaudet voivat olla hyödyllisiä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.05.2016 00:36

Poistin asiattoman ,ketjuun kuulumattoman viestini.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 27.05.2016 15:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä
 

Re: Lievät psykiatriset sairaudet voivat olla hyödyllisiä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 27.05.2016 04:05

Älä riehu. Ihan samoja juttuja pohdiskelit, joita itsekin saattaisin miettiä, jos (päänsäryltä) jaksaisin. Toki tuo myöhempi tiivistelmäsi kysymyksistä oli selkeämpi. (Toki siitä jäi vastaukset pois.)
Ryysy
 

Re: Lievät psykiatriset sairaudet voivat olla hyödyllisiä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.05.2016 15:35

Ryysy kirjoitti:Älä riehu. Ihan samoja juttuja pohdiskelit, joita itsekin saattaisin miettiä, jos (päänsäryltä) jaksaisin. Toki tuo myöhempi tiivistelmäsi kysymyksistä oli selkeämpi. (Toki siitä jäi vastaukset pois.)

Yritän olla riehumatta. Joku tai jotkut ihmiset ärsyttävät joko tietoisesti tai tahattomasti.Ei pitäisi provosoitua. Pitäisi opetella kirjoittamaan tiivistetymmin, jotta kaikki jaksaisivat edes lukea. Eihän tässä ole kysymys hyökkäyksestä itse ihmistä vaan hänen ilmaisutaitoaan kohtaan. Yritän parantaa tapani.
Sateentekijä
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron