Luovuus

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.04.2016 22:05

Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Jankkaamisella ja erilaisten mielipiteiden vaihtamisella on tietty ero. Kaikki eivät tykkää kaikista/kaikesta ja se meille suotakoon.
Luovia ajatuksiakin saattaa kehittyä keskinäisestä, kiivaastakin vuorovaikutuksesta.
Tasainen " juupas joopas-ihminen" on tylsä eikä semmoisen kanssa synny yhtään mitään.

Tuo oli hyvin sanottu. Minun kanssani syntyy aina luovaa keskustelua. Vaikka ei lunta sataisikaan.

Minun ymmärrykseni mukaan Hilpan viesti asiayhteydessään ei kerro minkäänlaisesta omakehusta, vaan vahvasta huumorista ja itseironiasta.

Jos lukija ei tunnista viestin huumoria ja päinvastoin on näkevinään siinä totisuutta ja itsekehua, hänen pitäisi mielestäni hiljentyä miettimään omia tulkintojaan ja niiden mahdollisia virheellisyyksiä.

Kaapon sanoin: jokainen, jolla on aivot, ymmärtää...
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.04.2016 22:16

Vielä ilmaisuoikeuteen mennäkseni. Tokihan meillä jokaisella on ilmaisuoikeus.Oikeus ilmaista ja oikeus tuomita.
Oikeus ignoreerata joitain omaan katsantoomme sopimattomia mielipiteitä , tehdä päätelmiä omassa mielessämme.Oikeus ilmaista itseämme, mutta myös oikeus ja velvollisuus huomioida eriävät mielipiteet. Ja oikeus myös tuomita.

Me emme ole tuomareita, syyttäjiä syyllisiä tai puolustajia. Olemme ihmisiä. Kaikki me, sinäkin.
Sateentekijä
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Katla » 29.04.2016 22:17

satentekijä:"ettei täällä ilmene luovuutta minkäänlaisessa muodossa.." Mikä pieru tuo on :) Täällä kuule monella tapaa osataan luovia.
Katla
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.04.2016 22:18

[quote=".Kissi"]satentekijä:"ettei täällä ilmene luovuutta minkäänlaisessa muodossa.." Mikä pieru tuo on :) Täällä kuule monella tapaa osataan luovia.[/quotePieren silloin kun haluan, se on ihmisoikeuteni... pröööttt...!!
Sateentekijä
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Katla » 29.04.2016 22:19

"..Ja oikeus myös tuomita.
Me emme ole tuomareita,"
:shock:
Katla
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.04.2016 22:21

Mirri kirjoitti:Minun ymmärrykseni mukaan Hilpan viesti asiayhteydessään ei kerro minkäänlaisesta omakehusta, vaan vahvasta huumorista ja itseironiasta.


MInun käsitykseni Hilpan älykkyydestä ja huumorintajusta ei vastaa sinun käsitystäsi.
Eikä se muuksi intämällä muutu. Joten vieläkö haluat jatkaa?
Kaapo
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.04.2016 22:26

Kaapo, en viitsi kopypasteeta kommenttejasi. Mielestäni "mielipiteesi" kun ne menevät henkilökohtaisuuksiin, ovat kyseenalaisia. Nikkikohtainen mustaaminen
on hämärää, kun asioista voitaisiin jutella yleisellä tasolla( kts. asiaan- nokkiminen)
Sateentekijä
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.04.2016 22:31

Sateentekijä kirjoitti:Kaapo, en viitsi kopypasteeta kommenttejasi. Mielestäni "mielipiteesi" kun ne menevät henkilökohtaisuuksiin, ovat kyseenalaisia. Nikkikohtainen mustaaminen
on hämärää, kun asioista voitaisiin jutella yleisellä tasolla( kts. asiaan- nokkiminen)


Samat teille. Jos tökkiminen lakkaa niin täältä tulee aivan erilaista tekstiä.
Kaapo
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.04.2016 22:44

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Minun ymmärrykseni mukaan Hilpan viesti asiayhteydessään ei kerro minkäänlaisesta omakehusta, vaan vahvasta huumorista ja itseironiasta.

MInun käsitykseni Hilpan älykkyydestä ja huumorintajusta ei vastaa sinun käsitystäsi.
Eikä se muuksi intämällä muutu. Joten vieläkö haluat jatkaa?

Jatkaa mitä?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 05.05.2016 04:53

Miten tulkitset luovuutta ja onko luovuuden tulkinta myös luovuutta?
Kun luet kirjan tai maalauksen onko "viestin ymmärtäminen" luovuutta?
Kuka määrittelee viestin ja sen tulkinnan oikeellisuuden?

Kuva


How To Understand A Picasso: 8:10
https://www.youtube.com/watch?v=_HGW1DQ ... ubs_digest
Kaapo
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.05.2016 12:17

Kaapo kirjoitti:Kuka määrittelee viestin ja sen tulkinnan oikeellisuuden?

Viestin lähettäjä on siinä asiassa aika vahvoilla.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 05.05.2016 13:35

Mutta jos joku esim. tulkitsee Picasson maalausta, niin kuka määrittelee, että tulkinta on oikeaa?
Picasso on kuollut ja taiteilijat ei yleensäkään halua selitellä teoksiaan.

Esimerkiksi tuolla linkkamallani videolla olevaa tulkintaa kun arvioi niin onko se luovaa?
Kaapo
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron