Luovuus

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 27.04.2016 07:01

Nyt on taas päästy palstalla "normaalille luovuuden asteelle" eli nokkimiseen.
Kuka lopettaa nokkimisen ekana?
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 27.04.2016 08:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 27.04.2016 07:54

"Linnunpönttö on ruma sana".

Luova koti linnuille.

Näin tehtiin kenties maailman hienoin linnunpönttö. 7:10
https://www.youtube.com/watch?v=qSZkLPNlOWU
Kaapo
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.04.2016 22:32

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:Kaapo on Gabriel jos se nyt jollekin on jotenkin epäselvää. (Sen sijaan tuo kiväärijuttu oli mulle epäselvä - kiva kun hilppa selitti).

Asiahan tuli linkissä jo kohta esiin.

Korrelaatit sinulla epäselvät.

Minä postasin rynkyn/AK47:n selityslinkin ensimmäisenä. Halutessani varmentaa, että olin oikeassa, ettei hän (Kaapo) tarkoittanut jotain muuta lyhennettä jatkoin kysyvällä lauseella, johon jostain syystä Kaapo kuitenkin vastasi minulle tylysti "onko pointti taas hukassa?" tms. Miksi moinen?


***
Eikö alla olevasta jo selvinnyt että kyseessä oli ase?
Eniten minua ärsytti väkivallan vetäminen kommentissasi kohtaan johon se ei kuulu. Eli muistin virkistämiseksi, jonka jälkeen jatkoit vänkäystä.
Eli pointtisi oli hukassa.

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Väkivaltavitsit eivät yleensäkään aukene, eivätkä etenkään lapsen suusta tulleina.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/AK-47


Ei ollu väkivaltavitsi. Mun mielestä luova oivallus. Myös osoitus siitä että poika laski luvun päässään ensin ja yhdisteli eri asioita. (Tietoa eri aihealueilta)

Ei vaan sinun mielestäsi ase on vitsi. Minun mielestäni aseet ovat tappamiseen, enkä ole niistä kiinnostunut. Ymmärrän, että näkemyksesi aseista on eri, ja että asetietous lapsen ilmaisemana ja vielä ikäisekseen nokkelan oivalluksen kera on mielestäsi hauskaa. Minua eivät tosiaan nuo aseet kiinnosta, enkä niistä veistettyjä nokkeluuksia pidä hauskoina, mutta se on oma mielipiteeni, jonka toivottavasti minulle suot.
Hilppa
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.04.2016 22:53

Kaapo kirjoitti:Nyt on taas päästy palstalla "normaalille luovuuden asteelle" eli nokkimiseen.
Kuka lopettaa nokkimisen ekana?


Tosi on. Nokkimistakin voi harrastaa luovasti tai epäluovasti, riippuen harrastajasta ja tietysti myös kohteesta.
Vertaistukipalsta on kuitenkin nokkimiselle epäsopiva paikka. Ellei nokkija ole siitä kehittänyt tyylillisesti korkeatasoista. Yleensä nokkiminen, oli se minkä tasoista tai tyylistä tahansa, nostaa vastareaktion nokittavana olevalta/olevilta.

Tämähän saattaa olla nokkijan varsinainen tarkoituskin. Mene tiedä sitä sitten.
Eri asia sitten on se, onko nokkiminen hedelmällistä. Useimmiten se tuottaa jonkinlaista tyydytystä sille, joka nokkii. Tyyliin - sainpahan sanottua!- tai -Saipahan tuokin nyt nokilleen- - eipä tule enää minulle nokkaansa naputtamaan-

Tavanomaisessa keskustelussa niin tarpeeton mutta liiankin usein käytetty työkalu, silloin kun muut keinot näyttävät loppuvan...?

P.S. Tämähän nyt ei suinkaan tarkoita sitä, etten itsekin olisi syyllistynyt moiseen, mutta se on taas eri jutun aihe :mrgreen:
Sateentekijä
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.04.2016 23:25

Mitä luovaa olet tänään tehnyt? Lumitöitä ei taida enää olla.
Hilppa
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.04.2016 23:27

Minä olen harrastanut luovaa laiskottelua. Se on hyvin eheyttävää aina silloin tä'llöin.
Sateentekijä
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.04.2016 23:33

Sateentekijä kirjoitti:Minä olen harrastanut luovaa laiskottelua. Se on hyvin eheyttävää aina silloin tä'llöin.

Mitä luovaa siinä on?
Hilppa
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja trisse » 28.04.2016 00:04

Sateentekijä kirjoitti:Minä olen harrastanut luovaa laiskottelua. Se on hyvin eheyttävää aina silloin tä'llöin.

Miten luova laiskottelu eroaa tavallisesta laiskottelusta?
trisse
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.04.2016 10:08

Hilppa kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Ei ollu väkivaltavitsi. Mun mielestä luova oivallus. Myös osoitus siitä että poika laski luvun päässään ensin ja yhdisteli eri asioita. (Tietoa eri aihealueilta)


Ei vaan sinun mielestäsi ase on vitsi. Minun mielestäni aseet ovat tappamiseen, enkä ole niistä kiinnostunut. Ymmärrän, että näkemyksesi aseista on eri, ja että asetietous lapsen ilmaisemana ja vielä ikäisekseen nokkelan oivalluksen kera on mielestäsi hauskaa. Minua eivät tosiaan nuo aseet kiinnosta, enkä niistä veistettyjä nokkeluuksia pidä hauskoina, mutta se on oma mielipiteeni, jonka toivottavasti minulle suot.


Ase ei ole vitsi, enkä minä aseita pidä vitseinä. Ne on vaarallisia kapineita silloin kun niitä käsittelee idiootit tai osaamattomat.
Siinä olisi voinnut olla ihan yhtä hyvin mikä tahansa lyhenne jostain muusta luvulla 47 ja se olisi silti ollut minun mielestäni luova oivallus.
Aseen nimi ei siis tehnyt siitä yhtään sen parempaa oivallusta ja asioiden yhdistelemistä. Minä ajattelen oivaltamista myös suhteutettuna ikään.
On ihan eri juttu verrata aikuisen oivaltamista kuin 7 vuotiaan lapsen oivaltamista.
Kaapo
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.04.2016 10:36

(Vastaavasti) poika olisi voinut todeta (esimerkiksi), että "olin tuolloin vain semmoinen Chanel vitonen".
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.04.2016 10:51

Psykopatologia kirjoitti:(Vastaavasti) poika olisi voinut todeta (esimerkiksi), että "olin tuolloin vain semmoinen Chanel vitonen".


Juuri näin.
Kaapo
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.04.2016 10:53

Psykopatologia kirjoitti:(Vastaavasti) poika olisi voinut todeta (esimerkiksi), että "olin tuolloin vain semmoinen Chanel vitonen".

Kyllä, vertauksessa haisee se, että kyseessä on jonkinlainen ikoni. Aa koo neljäseiska ja Chanel vitonen eivät kumpikaan mielestäni ole lasten juttuja. Joidenkin ihmisten mielestä lapsi on hauska, kiva ja sanotaan nyt sitten vaikka oivaltava, kun osaa honata aikuisten juttuja, mutta kuitenkin lapsen lailla.
Hilppa
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.04.2016 10:59

Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:(Vastaavasti) poika olisi voinut todeta (esimerkiksi), että "olin tuolloin vain semmoinen Chanel vitonen".

Kyllä, vertauksessa haisee se, että kyseessä on jonkinlainen ikoni. Aa koo neljäseiska ja Chanel vitonen eivät kumpikaan mielestäni ole lasten juttuja. Joidenkin ihmisten mielestä lapsi on hauska, kiva ja sanotaan nyt sitten vaikka oivaltava, kun osaa honata aikuisten juttuja, mutta kuitenkin lapsen lailla.


Ei haise. Ei AK-47 ole mikään "aikuisten juttu".
Lähes jokaisessä räiskintäpelissä on asevaihtoehtoja ja tietyn pistemäärän saavutettuaan pystyy "ostamaan" erilaisia aseita.
Aseiden kirjo on valtava ja joukossa on myös legendaarinen AK-47.
RPG:kin voi ostaa ja monia muita. Pelit opettaa toki aseista paljon ja kulloisiststakin tilanteista missä niitä käytetään.
Kaapo
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.04.2016 11:01

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:(Vastaavasti) poika olisi voinut todeta (esimerkiksi), että "olin tuolloin vain semmoinen Chanel vitonen".

Kyllä, vertauksessa haisee se, että kyseessä on jonkinlainen ikoni. Aa koo neljäseiska ja Chanel vitonen eivät kumpikaan mielestäni ole lasten juttuja. Joidenkin ihmisten mielestä lapsi on hauska, kiva ja sanotaan nyt sitten vaikka oivaltava, kun osaa honata aikuisten juttuja, mutta kuitenkin lapsen lailla.


Ei AK-47 ole mikään "aikuisten juttu".
Lähes jokaisessä räiskintäpelissä on asevaihtoehtoja ja tietyn pistemäärän saavutettuaan pystyy "ostamaan" erilaisia aseita.
Aseiden kirjo on valtava ja joukossa on myös legendaarinen AK-47.
RPG:kin voi ostaa ja monia muita. Pelit opettaa toki aseista paljon ja kulloisiststakin tilanteista missä niitä käytetään.

Niin varmaan valitettavasti on.
Hilppa
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.04.2016 11:16

Hilppa kirjoitti:Niin varmaan valitettavasti on.


Mikä tässä on valitettavaa?
Minun mielestäni "pelisukupolvesta" on kasvamassa ihan hyviä ja fiksuja aikuisia. Fiksumpia kuin meidän sukupolvi.

Normihoksottimilla varustettu lapsi tajuaa pelin ja todellisuuden eron. Tieto on aina tietoa, oli se mistä aiheesta tahansa.

Jos tietoa saa pelejä pelaamalla se on hienoa. Sotapeleissä oppii jäsentelemään erilaisia asioita ja kokonaisuuksia.
Oppii ymmärtämään minkälainen toiminta on missäkin tilanteessa tehokasta jne. Asioita voi aina soveltaa.
Se on myös oppia jota ei ehkä kannata väheksyä jos maailmassa tilanteet muuttuu.
Kaapo
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.04.2016 11:19

Hilppa kirjoitti:Mitä luovaa olet tänään tehnyt?


Kuseskelin luovasti kuvioita takapihalla.
Kaapo
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja trisse » 28.04.2016 12:12

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Niin varmaan valitettavasti on.


Mikä tässä on valitettavaa?


Miksi jankkaat? Jos hilppa ei pidä aseista ja asevitseistä niin ei pidä. Anna hänen olla.
trisse
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.04.2016 12:17

Ei ole jankkaamista.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.04.2016 12:29

Jankkaamisella ja erilaisten mielipiteiden vaihtamisella on tietty ero. Kaikki eivät tykkää kaikista/kaikesta ja se meille suotakoon.
Luovia ajatuksiakin saattaa kehittyä keskinäisestä, kiivaastakin vuorovaikutuksesta.
Tasainen " juupas joopas-ihminen" on tylsä eikä semmoisen kanssa synny yhtään mitään.
Sateentekijä
 

Re: Luovuus

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.04.2016 13:44

Sateentekijä kirjoitti:Jankkaamisella ja erilaisten mielipiteiden vaihtamisella on tietty ero. Kaikki eivät tykkää kaikista/kaikesta ja se meille suotakoon.
Luovia ajatuksiakin saattaa kehittyä keskinäisestä, kiivaastakin vuorovaikutuksesta.
Tasainen " juupas joopas-ihminen" on tylsä eikä semmoisen kanssa synny yhtään mitään.

Tuo oli hyvin sanottu. Minun kanssani syntyy aina luovaa keskustelua. Vaikka ei lunta sataisikaan.
Hilppa
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa