Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Kaapo » 26.04.2016 16:25

trisse kirjoitti:Samoin naisten asenteessa prostituutioon on varmasti myös raivoa joka rationalisoidaan prostitutioiduista huolen kantamiseen.


Boldaus minun.
Juuri näin. Esimerkiksi tuossa aikaisemmin mainitussa blogissa huora kertoo syistä miksi miehet tulee hänen luoksee.
Suurin osa asiakkaista on ukkomiehiä. Eli huora luo epätoivottua kilpailuasetelmaa ja sitä kautta vaatimustaso naisen omalle seksuaalisuudelle nousee.
Tämä koetaan uhkana.
Kaapo
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Kaapo » 26.04.2016 16:29

Hilppa, jos on sata ylipainoista ja yksi normaalipainoinen.
Kun puhutaan kyseisen ryhmän terveysongelmista niin millä todennäköisyydellä puhutaan sen normaalipainoisen ongelmista?

Mut ihan sama mulle. Ehkä PP tarkoitti mieshuoria, ei mulla ole vaikeutta antaa periks. Ite kuitenkin koin sen sarkasmina.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 26.04.2016 16:39, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kaapo
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Kaapo » 26.04.2016 16:37

trisse kirjoitti:Its a man thing.

Luulen että tietoisuudella siitä että voi saada seksiä rahalla on miesten itsetuntoa ja itsemääräämisoikeutta tervehdyttävä vaikutus. Normaalisti seksi liittyy ihmissuhteisiin ja joutuu panostamaan kauheasti niihin eikä välttämättä siltikään saa seksiä (ainakaan siltä jolta eniten sitä haluaisi). Kun on - vaikka vain teoreettinen - mahdollisuus ostaa seksiä halutessaan niin seksi riisutaan tuosta ihmissuhdelastista ja siitä tulee hyödyke tai palvelu muiden joukossa. Niinpä siihen liittyvä avuttomuus ja että on joku toinen joka kontroloi sitä saako seksiä vai ei poistuu joltain osin kun on mahdollisuus ostaa sitä juuri silloin kun/jos haluaa.



Puhun nyt vain omasta puolestani. Joku muu voi kokea toisin.
Osittain totta tuo mitä sanoit, mutta ei ehkä ihan tuossa muodossaan.
Eli seksin ostamisella ei ole mitään tekemistä vallan kanssa, sillä kuitenkin on hyvin paljon tekemistä ihmissuhteiden kanssa tai ihmiskontaktin kanssa.
Se on ostettu hetki toisen ihmisen kanssa ilman velvollisuuksia. Eli se ei siis ole ihan "hyödyke" eikä "palvelukaan". AIkaisemmat kommentit ehkä valaisevat lisää.
Kaapo
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.04.2016 18:00

Jos ostaisin seksiä, tekisin sen nimen omaan jonkinlaisen vallantunteen takia, luulisin. Siinä tulisi sellainen jotenkin jokin olo... että joku on käytettävissäNI ja vain minua varten ja juuri sillä tavalla kuin haluan. Kuitenkin luulen, että en moista perversiota pystyisi toteuttamaan. Todennäköisesti pokka pettäisi syystä tai toisesta tai ei edes panettaisi, ehkä tulisi jopa jotenkin paha mieli, mutta olenkin hullu.
Ryysy
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.04.2016 19:27

En tarkoittanut "mieshuoria".
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja trisse » 26.04.2016 19:40

Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:Samoin naisten asenteessa prostituutioon on varmasti myös raivoa joka rationalisoidaan prostitutioiduista huolen kantamiseen.


Boldaus minun.
Juuri näin. Esimerkiksi tuossa aikaisemmin mainitussa blogissa huora kertoo syistä miksi miehet tulee hänen luoksee.
Suurin osa asiakkaista on ukkomiehiä. Eli huora luo epätoivottua kilpailuasetelmaa ja sitä kautta vaatimustaso naisen omalle seksuaalisuudelle nousee.
Tämä koetaan uhkana.


En minä siihen usko. Enemmän käyttämällä jonkun naisen ruumista mies symbolisesti käyttää jokaisen naisen ruumista. Se saa naisen tuntemaan itsensä intimisoiduksi ja häväistyksi.
trisse
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja trisse » 26.04.2016 19:50

Kaapo kirjoitti:Se on ostettu hetki toisen ihmisen kanssa ilman velvollisuuksia. Eli se ei siis ole ihan "hyödyke" eikä "palvelukaan". AIkaisemmat kommentit ehkä valaisevat lisää.


Ymmärrän minä tuon. Tuota se voi olla miehelle joka ostaa seksiä. Se mitä minä kirjoitin saattaa sopia paremmin niihin jotka eivät koskaan itse käytännössä osta seksiä.
trisse
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.04.2016 19:55

Ryysy kirjoitti:Jos ostaisin seksiä, tekisin sen nimen omaan jonkinlaisen vallantunteen takia, luulisin. Siinä tulisi sellainen jotenkin jokin olo... että joku on käytettävissäNI ja vain minua varten ja juuri sillä tavalla kuin haluan. Kuitenkin luulen, että en moista perversiota pystyisi toteuttamaan. Todennäköisesti pokka pettäisi syystä tai toisesta tai ei edes panettaisi, ehkä tulisi jopa jotenkin paha mieli, mutta olenkin hullu.

Et ole hullu. Normaalia ei paneta prostituoidun kanssa.
Hilppa
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja trisse » 26.04.2016 20:01

Ryysy kirjoitti:Jos ostaisin seksiä, tekisin sen nimen omaan jonkinlaisen vallantunteen takia, luulisin. Siinä tulisi sellainen jotenkin jokin olo... että joku on käytettävissäNI ja vain minua varten ja juuri sillä tavalla kuin haluan. Kuitenkin luulen, että en moista perversiota pystyisi toteuttamaan. Todennäköisesti pokka pettäisi syystä tai toisesta tai ei edes panettaisi, ehkä tulisi jopa jotenkin paha mieli, mutta olenkin hullu.


Itse en pystyisi edes yhdenillansuhteisiin. (Meinasin aloittaa kommenttini kysymällä sinulta että oletko kuitenkin joskus niitä harrastanut mutta sitten tuli mieleen etten tiedä kuuluukohan se asia varsinaisesti minulle :? ) Näin täysin teoreettiselta kannalta katsottuna ostettu seksi voisi olla helpompaa ja simppelimpää ja jopa vähemmän perverssiä kuin tavallinen yhdenillan suhde. Mielestäni on ihan perverssiä että jossain tinderissä jotkut miehet saa iltaisin raivareita tuntemattomille naisille että "Missä sä asut? Mä haluan päästä panemaan just nyt!!!" Se kuvio miten tilanne etenisi jos antaisi osoitteensa ja toinen tulisi rimputtamaan ovikelloa tuntuu niin oudolta ja kornilta ettei tilanteen etenemistä pysty edes mielessään mitenkään kuvittelemaan.

Sen sijaan jos joku nainen ois vaikka jossain köyhässä Kreikassa lomailemassa ja näkisi jonkun hyvävartaloisen köyhän tanssijapojan ja sanoisi tälle että tässä 60 euroa - tuupa käymään mun huoneessani kun show on ohi niin se tuntuu jotenkin aika selkeältä ja ymmärrettävältä jutulta sekä naisen että tanssijapojan kannalta.
trisse
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.04.2016 20:09

trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:Samoin naisten asenteessa prostituutioon on varmasti myös raivoa joka rationalisoidaan prostitutioiduista huolen kantamiseen.


Boldaus minun.
Juuri näin. Esimerkiksi tuossa aikaisemmin mainitussa blogissa huora kertoo syistä miksi miehet tulee hänen luoksee.
Suurin osa asiakkaista on ukkomiehiä. Eli huora luo epätoivottua kilpailuasetelmaa ja sitä kautta vaatimustaso naisen omalle seksuaalisuudelle nousee.
Tämä koetaan uhkana.


En minä siihen usko. Enemmän käyttämällä jonkun naisen ruumista mies symbolisesti käyttää jokaisen naisen ruumista. Se saa naisen tuntemaan itsensä intimisoiduksi ja häväistyksi.

Mihin "siihen"? - Vasta kirjoitin, että vastauksessa tulisi toistaa referenssi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.04.2016 20:24

Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:Samoin naisten asenteessa prostituutioon on varmasti myös raivoa joka rationalisoidaan prostitutioiduista huolen kantamiseen.


Boldaus minun.
Juuri näin. Esimerkiksi tuossa aikaisemmin mainitussa blogissa huora kertoo syistä miksi miehet tulee hänen luoksee.
Suurin osa asiakkaista on ukkomiehiä. Eli huora luo epätoivottua kilpailuasetelmaa ja sitä kautta vaatimustaso naisen omalle seksuaalisuudelle nousee.
Tämä koetaan uhkana.

Miten määrittelet "oma seksuaalisuus"? Se mitä myydään? Jotain irrallista tavaraa, jolla ei ole sielua eikä kehoa?
Hilppa
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja trisse » 26.04.2016 21:18

Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:Samoin naisten asenteessa prostituutioon on varmasti myös raivoa joka rationalisoidaan prostitutioiduista huolen kantamiseen.


Boldaus minun.
Juuri näin. Esimerkiksi tuossa aikaisemmin mainitussa blogissa huora kertoo syistä miksi miehet tulee hänen luoksee.
Suurin osa asiakkaista on ukkomiehiä. Eli huora luo epätoivottua kilpailuasetelmaa ja sitä kautta vaatimustaso naisen omalle seksuaalisuudelle nousee.
Tämä koetaan uhkana.


En minä siihen usko. Enemmän käyttämällä jonkun naisen ruumista mies symbolisesti käyttää jokaisen naisen ruumista. Se saa naisen tuntemaan itsensä intimisoiduksi ja häväistyksi.

Mihin "siihen"? - Vasta kirjoitin, että vastauksessa tulisi toistaa referenssi.


Yritä keskittyä lukemisen ymmärtämiseen niin ei tarvitse jankuttaa eikä kysellä tyhmiä...
trisse
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Kaapo » 27.04.2016 07:08

Hilppa kirjoitti:Et ole hullu. Normaalia ei paneta prostituoidun kanssa.


***Mistä tiedät?
Tulkitsen tämän manipulatiiviseksi ja johdattelevaksi kommentiiksi.
Kaapo
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Kaapo » 27.04.2016 07:13

trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:Samoin naisten asenteessa prostituutioon on varmasti myös raivoa joka rationalisoidaan prostitutioiduista huolen kantamiseen.


Boldaus minun.
Juuri näin. Esimerkiksi tuossa aikaisemmin mainitussa blogissa huora kertoo syistä miksi miehet tulee hänen luoksee.
Suurin osa asiakkaista on ukkomiehiä. Eli huora luo epätoivottua kilpailuasetelmaa ja sitä kautta vaatimustaso naisen omalle seksuaalisuudelle nousee.
Tämä koetaan uhkana.


En minä siihen usko. Enemmän käyttämällä jonkun naisen ruumista mies symbolisesti käyttää jokaisen naisen ruumista. Se saa naisen tuntemaan itsensä intimisoiduksi ja häväistyksi.


Boldaus minun.
Mielstäni aivan turhaan. En myöskään sanoisi, että se on toisen ruumiin käyttämistä. (Puhun taas omasta näkökulmastani.)
Miehen näkökuulmasta se on ihan samalla tavalla yhteinen hetki toisen ihmisen kanssa, kuin vaikka kapakasta isketyn naisen kanssa jos mielessä on pelkkä pano.
Ei siinä mitään käyttämistä ole. Se on molemminpuolista hyväksymistä kyseisessä tilanteessa.

Ehkä tuo "käyttäminen" tulee naisen tunnoista joka koittaa itse asennoitua huoran asemaan.
Toisen tuntoja kuitenkaan ei voi tietää.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 27.04.2016 07:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Kaapo » 27.04.2016 07:23

Ryysy kirjoitti:Jos ostaisin seksiä, tekisin sen nimen omaan jonkinlaisen vallantunteen takia, luulisin.


Voi olla tai sitten ei.
Sanotaan että sinulla olisi rahaa ja mahdollisuus niin tehdä. Jos olisit tietyissä olosuhteissa seksin ostaminen saattaisi hyvinkin tulla mieleen.
Ainakin se tulee mieleen liki kaikille miehille jotka minä tunnen ja jotka ovat eläneet vastaavissa olosuhteissa kuin minä.
Naisen ei kuitenkaan tarvitse sitä tehdä ja "nöyrtyä", koska lähes kaikille naisille sitä hetken "läheisyyttä" on saatavilla melkein koska tahansa.


Ryysy kirjoitti:Siinä tulisi sellainen jotenkin jokin olo... että joku on käytettävissäNI ja vain minua varten ja juuri sillä tavalla kuin haluan. Kuitenkin luulen, että en moista perversiota pystyisi toteuttamaan. Todennäköisesti pokka pettäisi syystä tai toisesta tai ei edes panettaisi, ehkä tulisi jopa jotenkin paha mieli, mutta olenkin hullu.


Olisiko sinulla vaatimuslistalla jotakin niin "perverssiä", että se olisi perverssiä?
Mielestäni niissä jutuissa ei ole mitään perverssiä vaan ihan normitouhua.
Kyllä minä ainakin mielelläni toteutan naisen toiveita jos ne havaitsen ja yleensä muuutkin miehet käsittääkseni niin tekee.
Miksi nainen ei voisi toteuttaa miehen toiveita? Toimivassa suhteessa se usein niin meneekin.
Kaapo
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Kaapo » 27.04.2016 07:25

Hilppa kirjoitti:Miten määrittelet "oma seksuaalisuus"? Se mitä myydään? Jotain irrallista tavaraa, jolla ei ole sielua eikä kehoa?


Määrittelen sen vapaaehtoisuuteen ja omaan tahtoon.
Kaapo
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.04.2016 22:40

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Miten määrittelet "oma seksuaalisuus"? Se mitä myydään? Jotain irrallista tavaraa, jolla ei ole sielua eikä kehoa?


Määrittelen sen vapaaehtoisuuteen ja omaan tahtoon.

Vapaaehtoisuus tai oma tahto eivät ole suvereenia vapautta. Vapaaehtoisuuteen sisältyy valinnan mahdollisuus olemassaolevista määritellyistä vaihtoehdoista.
Hilppa
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.04.2016 22:49

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Et ole hullu. Normaalia ei paneta prostituoidun kanssa.


***Mistä tiedät?
Tulkitsen tämän manipulatiiviseksi ja johdattelevaksi kommentiiksi.

Olen tuntenut kirjoittajan, jolle vastaukseni osoitin, jo useiden vuosien ajan tällä ja aiemmalla palstalla. Hänen kirjoitustensa perusteella minulle on syntynyt mielikuva, jonka vuoksi noin kirjoitin. Ryysyn kirjoitukset ovat monesti samansuuntaisia ajatuksiltaan ja tyyliltään, miten itsekin ajattelen. Viestini oli tarkoitettu Ryysylle, eikä millään tavoin sinulle, eikä ainakaan mitenkään sinun reviteltäväksesi.
Hilppa
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja trisse » 28.04.2016 00:15

Miehet ja naiset vaan kokevat asiat eri tavoin. Eihän tuntemus tai kokemus ole itsessään turha tai väärä - se on vain mitä on eli todellinen tuntemus/kokemus. Prostituution käytöstä syntyy pelko että jos joku yrittää itseäänkin vain käyttää. Naisen on vaikea kokea että se tilanne olisi normaali ja puhdas vallankäytöstä. Mitä tulee siihen etteivät naiset haluaisi miellyttää miestä niin useille naisille seksin harrastaminen jos ei huvita voi olla hyvin ahdistavaa. Tiedän tapauksia - mm. Yhden bloggarin kertomus - joista siitä on jäänyt kummallekin osapuolelle mälsä olo ja se on ollut painolastia myöhemmissä seksikokemuksissa.
trisse
 

Re: Ranska hyväksyi seksin ostamisen kieltävän lain

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.04.2016 09:42

Hilppa kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Et ole hullu. Normaalia ei paneta prostituoidun kanssa.


***Mistä tiedät?
Tulkitsen tämän manipulatiiviseksi ja johdattelevaksi kommentiiksi.

Olen tuntenut kirjoittajan, jolle vastaukseni osoitin, jo useiden vuosien ajan tällä ja aiemmalla palstalla. Hänen kirjoitustensa perusteella minulle on syntynyt mielikuva, jonka vuoksi noin kirjoitin. Ryysyn kirjoitukset ovat monesti samansuuntaisia ajatuksiltaan ja tyyliltään, miten itsekin ajattelen. Viestini oli tarkoitettu Ryysylle, eikä millään tavoin sinulle, eikä ainakaan mitenkään sinun reviteltäväksesi.


Boldasin oleellisen kohdan. Eli uskoisin että ymmärsit, mutta et taaskaan ole ymmärtävinäsi.
Ilmiselvästi tarkoitus oli läpsäistä kasvoille ihmisiä joita mahdollisesti panetttaa prostituoidun kanssa.
Jos se ei olisi ollut tarkoituksesi, olisit jättänyt loppuosan pois tai muotoillut sen toisin.

Et voi myöskään tietää miten, missä ja kenen kanssa ns. normaalia ihmistä panettaa.
Jos sinua ei paneta niin se ei tarkoita sitä etteikö jotain toista panettaisi ja sinä olisit normaali ja se toineen siis epänormaali.

Sinulla on paljon näitä kätkettyjä piikkejä joilla yrität iskeä ihmisiä vyön alle.
Olet oppinut ne vain verhoamaan "sivistyneesti".


Itsekin pidän Ryysyn tavasta kirjoittaa ja kommunikoida, koska se on suora, looginen ja konstailematon.
SIinä ei ole kätkettyjä piikkejä vaan henkilö antaa itsestää rehellisen ja reilun kuvan.
Eli minulla ei ole pienintäkään tarvetta moukaroida henkilöä.
Älä siis tahallasi ymmärrä väärin ja koita vetää minun sanojani häntä vastaan.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 28.04.2016 09:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa