Minkä sortin feministi olet?

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Lauri » 16.11.2015 13:23

Hitaampi kehitys on huono perustelu. Biologiasta tiedämme, että mitä korkeammalle kehittynyt eläin, sitä hitaammin poikaset kehittyvät aikuisiksi.

Poikien tekojen vähättely on täysin vailla todellisuuspohjaa. Minä olen havainnut, että poikia päinvastoin syytetään, vaikka eivät olisi mitään tehneetkään.
Lauri
 

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.11.2015 13:25

Fokus tässä ketjussa ei ole "oma" feminismi tai tai oma tunne yms. vaan yleisesti; samaan tapaan kuin mitä ymmärretään mm. sosialismilla.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.11.2015 13:30

Lauri kirjoitti:Hitaampi kehitys on huono perustelu. Biologiasta tiedämme, että mitä korkeammalle kehittynyt eläin, sitä hitaammin poikaset kehittyvät aikuisiksi...

Kuuluvatko sinun mielestäsi pojat ja tytöt eri eläinlajeihin?
Lauri kirjoitti:... Poikien tekojen vähättely on täysin vailla todellisuuspohjaa...

Vaikka itse tällä samaisella palstalla ja tässä samassa ketjussa niin teit!

Lauri 15.11.2015 klo 21:35
Lauri kirjoitti:Ei se mitään potaskaa ole. Nurkassa seisottamisesta en tiedä, mutta ulos luokasta ajetaan.

Parin kaveruksen kohdalla kuulin sellaisen jutun, että naisopettaja passitti pojat tarkkailuluokalle. Tarkkiksen miespuolinen opettaja katseli poikia vähän aikaa ja ihmetteli, että "mitä te täällä teette?" "Ette te tänne kuulu." Ja passitti pojat takaisin.

Syy oli, että pojat olivat poikiae eikä se käynyt feministiopettajan pirtaan.
Lihavointi minun.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.11.2015 13:33

Psykopatologia kirjoitti:Fokus tässä ketjussa ei ole "oma" feminismi tai tai oma tunne yms. vaan yleisesti; samaan tapaan kuin mitä ymmärretään mm. sosialismilla.


12:33
Tai osin on myös oma (vrt. otsikko).
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.11.2015 13:37

Psykopatologia kirjoitti:Fokus tässä ketjussa ei ole "oma" feminismi tai tai oma tunne yms. vaan yleisesti; samaan tapaan kuin mitä ymmärretään mm. sosialismilla.

Minä ymmärrän feminismin non-poliittiseksi "vakaumukseksi" jonka voi tuntea omakseen, olipa sitten vasemmistolainen, oikeistolainen, vihreä, liberaali tai sitoutumaton.

En voi mitään sille, että jotkut ovat liittäneet feminismiin poliittisiakin aspekteja.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Lauri » 16.11.2015 13:43

Ongelma on, että feministit eivät ole kyenneet määrittelemään mitä feminismi ylipäätään on.

Feminismiaate on pyrkinyt apinoimaan sosialismia sijoittaen naiset sorretun köyhälistön asemaan.

Yhtään aitoa feministifilosofia en tiedä olevan olemassa. (Vrt. Esim. Karl Marx sosialismin puolella)
Lauri
 

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.11.2015 13:43

Lauri kirjoitti:Jos nyt Laurin sättimisen sijaan esittäisitte vaikka oman näkemyksenne mistä poikien kaikennaikaa heikkenevä koulumenestys johtuu.
Voitte myös yrittää asia-argumentein kumota Laurin teorian.
Kotiolot ei kelpaa, koska samoista kodeista tulee myös menestyviä tyttöjä.

Minulle tämä on henkilökohtainen juttu sillä tavoin, että olen ollut koulussa erittäin huonosti menestynyt tyttö. Mahdollisesti oppikoulussa luokan huonoin oppilas, ja myös koulupudokas; jätin koulun kesken ja lähdin tieheni sieltä saamatta minkäänlaista päättötodistusta, ja erotodistuksenkin jätin hakematta.

Olisi kyllä kivaa, jos voisin syyttää asiasta miesopettajia, vaan enpä voi. Enkä usko naisopettajien olevan yhtään sen pahempia/parempia kuin miesopettajienkaan.

Mielestäni koulupudokkaiden kohdalla pitäisi katsoa kuinka paljon heidän elinympäristönsä aikuiset arvostavat - tai lyttäävät - koulunkäyntiä ja koulutyöskentelyä. On kasvuympäristöjä, joissa koulua ja koululaista kunnioitetaan; ymmärretään hänen tekevän parhaansa ja työskentelevän oppimisensa eteen. Mutta toisenlaisiakin kasvuympäristöjä on. Erilaisiin lapsiin nämä kasvuympäristöt aikuisten esimerkkeineen vaikuttavat eri tavoin, joten hyvin voi samassa sisarusparvessa olla sekä koulumenestyjiä että -pudokkaita.

Olisi hyvä saada tietää miten itsestään epävarmaan ja heikolla itsetunnolla varustettuun poikaan vaikuttaa se, että hänen isänsä tai muut lapsuusvuosiensa miehet eivät pidä koulussa selviytymistä tärkeänä eivätkä arvosta sitä. Esimerkiksi ylioppilaaksi kirjoittaminen voi olla taistelua omaa isää vastaan, jos tämän mielestä koulunkäynti on tyhjänpäiväistä pänttäämistä, joka hänelläkin on mennyt hukkaan...

Rohkenen väittää, että opettajat - olivat mitä sukupuolta hyvänsä - ovat hyvin vähän syyllisiä siihen, että jotkut putoavat koulusta. Oppiahan voi, joko opettajien avulla tai heistä huolimatta. Mutta niillä koulun ulkopuolella vaikuttavilla aikuisilla on vahva valta kasvuikäisen pään sisällä; he voivat tehdä paljon tuhoja - riippuen siitä kuinka paljon tai vähän kasvuikäinen tarvitsisi heidän tukeaan ja olisi siitä riippuvainen kyetäkseen selviytymään koulussa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.11.2015 13:53

Lauri kirjoitti:Ongelma on, että feministit eivät ole kyenneet määrittelemään mitä feminismi ylipäätään on...

Ei todellakaan ole yhtä ja ainoaa määrittelyä feminismistä.
Lauri kirjoitti:... Feminismiaate on pyrkinyt apinoimaan sosialismia sijoittaen naiset sorretun köyhälistön asemaan...

"Apinoimaan"??? Feminismi pyrkii sukupuolesta riippumattomaan tasavertaisuuteen ja ihmisarvoon. Ei se mitään apinoimista ole, vaikka allegoria sosialismin tasa-arvopyrkimyksiin onkin olemassa.
Lauri kirjoitti:... Yhtään aitoa feministifilosofia en tiedä olevan olemassa. (Vrt. Esim. Karl Marx sosialismin puolella)

Mitä on aito feminismi ja feministifilosofia. Juurihan itse totesit, ettei feminismille ole yksiselitteistä ja kattavaa määritelmää.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Lauri » 16.11.2015 17:18

Mirri kirjoitti:
Lauri kirjoitti:Jos nyt Laurin sättimisen sijaan esittäisitte vaikka oman näkemyksenne mistä poikien kaikennaikaa heikkenevä koulumenestys johtuu.
Voitte myös yrittää asia-argumentein kumota Laurin teorian.
Kotiolot ei kelpaa, koska samoista kodeista tulee myös menestyviä tyttöjä.

Minulle tämä on henkilökohtainen juttu sillä tavoin, että olen ollut koulussa erittäin huonosti menestynyt tyttö. Mahdollisesti oppikoulussa luokan huonoin oppilas, ja myös koulupudokas; jätin koulun kesken ja lähdin tieheni sieltä saamatta minkäänlaista päättötodistusta, ja erotodistuksenkin jätin hakematta.

Olisi kyllä kivaa, jos voisin syyttää asiasta miesopettajia, vaan enpä voi. Enkä usko naisopettajien olevan yhtään sen pahempia/parempia kuin miesopettajienkaan.

Mielestäni koulupudokkaiden kohdalla pitäisi katsoa kuinka paljon heidän elinympäristönsä aikuiset arvostavat - tai lyttäävät - koulunkäyntiä ja koulutyöskentelyä. On kasvuympäristöjä, joissa koulua ja koululaista kunnioitetaan; ymmärretään hänen tekevän parhaansa ja työskentelevän oppimisensa eteen. Mutta toisenlaisiakin kasvuympäristöjä on. Erilaisiin lapsiin nämä kasvuympäristöt aikuisten esimerkkeineen vaikuttavat eri tavoin, joten hyvin voi samassa sisarusparvessa olla sekä koulumenestyjiä että -pudokkaita.

Olisi hyvä saada tietää miten itsestään epävarmaan ja heikolla itsetunnolla varustettuun poikaan vaikuttaa se, että hänen isänsä tai muut lapsuusvuosiensa miehet eivät pidä koulussa selviytymistä tärkeänä eivätkä arvosta sitä. Esimerkiksi ylioppilaaksi kirjoittaminen voi olla taistelua omaa isää vastaan, jos tämän mielestä koulunkäynti on tyhjänpäiväistä pänttäämistä, joka hänelläkin on mennyt hukkaan...

Rohkenen väittää, että opettajat - olivat mitä sukupuolta hyvänsä - ovat hyvin vähän syyllisiä siihen, että jotkut putoavat koulusta. Oppiahan voi, joko opettajien avulla tai heistä huolimatta. Mutta niillä koulun ulkopuolella vaikuttavilla aikuisilla on vahva valta kasvuikäisen pään sisällä; he voivat tehdä paljon tuhoja - riippuen siitä kuinka paljon tai vähän kasvuikäinen tarvitsisi heidän tukeaan ja olisi siitä riippuvainen kyetäkseen selviytymään koulussa.

Pitää varmasti paikkansa monen yksilön kohdalla, mutta ei selitä yleistä trendiä, että pojat syrjäytyvät enenevässä määrin.
Lauri
 

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 16.11.2015 17:18

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Fokus tässä ketjussa ei ole "oma" feminismi tai tai oma tunne yms. vaan yleisesti; samaan tapaan kuin mitä ymmärretään mm. sosialismilla.

Minä ymmärrän feminismin non-poliittiseksi "vakaumukseksi" jonka voi tuntea omakseen, olipa sitten vasemmistolainen, oikeistolainen, vihreä, liberaali tai sitoutumaton.

En voi mitään sille, että jotkut ovat liittäneet feminismiin poliittisiakin aspekteja.

Samoin.
Helmenkalastaja
 

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 16.11.2015 17:19

Lauri kirjoitti:Ongelma on, että feministit eivät ole kyenneet määrittelemään mitä feminismi ylipäätään on.

Miksi se on ongelma? Kenelle? Sinä kuitenkin kuvittelet tietäväsi, mitä Oikea feminismi on...
Helmenkalastaja
 

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.11.2015 19:44

Olen samaa mieltä Mirrin kanssa. Olen lukenut, että tutkimusten mukaan vanhempien asenne koulua kohtaan vaikuttaa eniten koulumenestykseen.
Kuutar
 

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.11.2015 19:56

Lauri kirjoitti:Pitää varmasti paikkansa monen yksilön kohdalla, mutta ei selitä yleistä trendiä, että pojat syrjäytyvät enenevässä määrin.

Ovatko sinun mielestäsi paha feminismi ja kauheat feministit ovat siitäkin vastuussa?

En vieläkään miellä, millä perusteilla sinä väität naisopettajien olevan feministejä. Ja nähdäkseni vieläpä sen kaistapäisen äärilaidan edustajia, jotka sinun mukaasi ovat kehottaneet naisia abortoimaan poikasikiöt ja pyrkivät tappamaan miehet sukupuuttoon.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Runo » 16.11.2015 19:59

Minun koulussani poikien hyvää menestystä perusteltiin aina älykkyydellä ja nokkeluudella. Hyvin menestyvä tyttö oli vain ahkera. Kun poikaoppilas avasi suunsa niin naisopettajat hymyilivät nätisti ja kuuntelivat, miesopettajat alkoivat keskustella poikaoppilaan kanssa. Tyttöoppilaalle vain nyökättiin. Tytöt eivät ikinä saaneet matematiikasta ja fysiikasta kymppejä, vaikka saivat kymppejä kokeista. Pojat saivat yhdeksikönkin numerolla kympin todistukseen. Poikien vitosia ja nelosia siedettiin ja autettiin, tytöt jäivät luokalle heti. Tyttöjen huonoa käytöstä ei siedetty. Tyttöjä ei rohkaistu harrastuksiin.
Runo
 

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.11.2015 20:01

Samaa mieltä. Yhdyn tuohon täysin!
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Lauri » 16.11.2015 20:34

Miten minulla on ihan päinvastainen kokemus? Korvasta kiinni ja nurkkaan tai tukkapöllyä, tai riepotettiin ulos luokasta, välillä lyötiin kahden pojan päätä yhteen jne...

Tytöt oli kilttejä ja kunnollisia ja palkittin, kun kantelivat poikien "kolttoista" välillä valehdeltiinkin, niin saatiin nauttia, kun poikaa nöyryytettiin luokan edessä. "Phui mikähän sinustakin tulee..." jnejne....
Lauri
 

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.11.2015 20:48

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Fokus tässä ketjussa ei ole "oma" feminismi tai tai oma tunne yms. vaan yleisesti; samaan tapaan kuin mitä ymmärretään mm. sosialismilla.

Minä ymmärrän feminismin non-poliittiseksi "vakaumukseksi" jonka voi tuntea omakseen, olipa sitten vasemmistolainen, oikeistolainen, vihreä, liberaali tai sitoutumaton.

En voi mitään sille, että jotkut ovat liittäneet feminismiin poliittisiakin aspekteja.

Samoin.

Jokainen voi lukkojen takana olla omasta mielestään mitä vaan, mutta omat määritelmät eivät sovi julkiseen argumentaatioon käsitteistä ja merkityksistä yms. Feminismi on nimen omaan poliittinen ideologia. Jos feminismi taas määritellään tasa-arvopyrkimykseksi sukupuolten välillä, määritelmä kattaa liki "kaiken" eikä erottele feminismiä muiden tasa-arvoa ajavien ajatussuuntien suhteen. Ja mitä on feminismin tasa-arvo?

Jotkut rekisteröityneet ovat tuoneet esiin, että he eivät ole feministejä. Miksi eivät, kun he kuitenkin kannattavat ns. tasa-arvoa.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.11.2015 20:58

Minä olen ymmärtänyt aiemmin niin, että feminismi tarkoittaisi naisvaltaisuutta, ei tasa-arvoa. Olen feministi -tasa-arvon kannattaja.
Pinja
 

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.11.2015 21:02

Lauri kirjoitti:Miten minulla on ihan päinvastainen kokemus? Korvasta kiinni ja nurkkaan tai tukkapöllyä, tai riepotettiin ulos luokasta, välillä lyötiin kahden pojan päätä yhteen jne...

Tytöt oli kilttejä ja kunnollisia ja palkittin, kun kantelivat poikien "kolttoista" välillä valehdeltiinkin, niin saatiin nauttia, kun poikaa nöyryytettiin luokan edessä. "Phui mikähän sinustakin tulee..." jnejne....

Nykyään ei saa laittaa nurkkaan, ei saa ajaa luokasta - tukkapöllystä ja päiden yhteenlyömisestä puhumattakaan.

En ole vielä päässyt perille logiikastasi:

Väität, etteivät naisopettajat pysty ylläpitämään järjestystä (koska ovat lepsuja). Väität myös, että naisopettajat ovat feministejä - ja koska sinulle feministi merkitsee naista joka haluaa abortoida poikasikiöt ja tappaa miehet sukupuuttoon. Miten kummassa lepsut naisopettajat jotka eivät saa ylläpidettyä järjestystä, olisivat toisaalta fanaattisia feministejä?

Olet myös esittänyt, nämä lepsut mutta fanaattiset feministinaisopettajat pistävät pojat nurkkaan ja ajavat käytävälle. Kohta kuitenkin käännät kelkkasi ja syytät naisopettajia kyvyttömyydestä pitää yllä järjestystä luokassa.

Todisteeksi ja perusteluksi väitteillesi esität noin 30 vuotta sitten tapahtunutta insidenssiä josta et pysty tai suostu kertomaan edes oleellisia lähtötietoja.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Minkä sortin feministi olet?

ViestiKirjoittaja Lauri » 16.11.2015 21:25

Tuollaista se touhu sitten on, kun ei osata pitää yllä järjestystä. Taustalla vielä syvä miesviha, josta poikalapset saavat kärsiä.
Lauri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron