Kuolemaa ei kohta enää ole

Kuolemaa ei kohta enää ole

ViestiKirjoittaja Lauri » 28.10.2015 19:09


Tulevaisuudessa ihmiset pysyvät ikuisesti elossa avatar-hahmojen avulla, uskoo animaatioiden parissa uran tehnyt Simon McKeown brittiläisestä Teessiden yliopistosta.

Miehen mukaan tietokoneet tulevat kehittymään seuraavien 50 vuoden aikana niin paljon, että ne osaavat jatkossa luoda edesmenneestä ihmisestä todentuntuisen avatar-hahmon virtuaalisen jalanjälken avulla.

Tällöin tietokone ottaisi huomioon edesmenneen aiemman netin käytön sekä historian sosiaalisessa mediassa. Tietokone tekisi hänestä 3D-hahmon valokuvien ja videoiden perusteella. Se myös loisi hänelle alkuperäiseltä kuulostavan äänen.

Ideana on, että läheiset pystyisivät olla vuorovaikutuksessa heidän edesmennyttä rakastaan esittävän avatar-hahmon kanssa. Muun muassa Wi-Fi-verkon ja GPS-paikannuksen avulla avatar-hahmot saisivat tietää elossa olevien sukulaisten tekemisistä aina juoksulenkkien pituuksista shoppailureissuihin ja uusiin elämäntilanteisiin.

http://www.voice.fi/pop/ilmiot/karmivaa ... aasi-85166
Lauri
 

Re: Kuolemaa ei kohta enää ole

ViestiKirjoittaja Maaria » 28.10.2015 21:44

Hyh. Minä en ainakaan halua elää ikuisesti. Jill ahdistuksineen ja ainaisine ongelmineen.Tulee parempiakin ihmisiä kuin minä. Anteeksi olen tänään apaattinen.
Maaria
 

Re: Kuolemaa ei kohta enää ole

ViestiKirjoittaja Lauri » 28.10.2015 22:27

Onpa sellaistakin mietitty, että ihminen voisi siirtää koko persoonallisuutensa nettiin. Sitten voisi rauhassa kuolla kupsahtaa. Persoonallisuus jatkaisi elämäänsä.

Psykologirobotit voisivat hoitaa ahdistukset ja muut ongelmat pois.
Lauri
 

Re: Kuolemaa ei kohta enää ole

ViestiKirjoittaja Maaria » 28.10.2015 22:31

:) Ihmiset menehtyvät ja koneet ottavat vallan, ei enää inhimmillisiä heikkouksia, kuten ahdistusta. Mitä jää jäljelle.
Maaria
 

Re: Kuolemaa ei kohta enää ole

ViestiKirjoittaja Lauri » 28.10.2015 22:54

Varmaankin koneita. :|
Lauri
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron