Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.10.2015 23:44

Mirri kirjoitti:
Lauri kirjoitti:Kyllä on päivänselvää, että heikko nainen tahtoo vahvan patriarkan suojelemaan itseään.
Laasanen tekee ihan oikean johtopäätöksen; mitä enemmän annat naiselle vapauksia sitä onnettomammaksi hän tulee.

Järkyttävän (lue: provosoivan) mustavalkoista ajattelua ja tulkintaa.
En osaa edes kuvitella millainen suomalaismies nykyisin uskoo ja ajattelee noin kuin tuossa siteerauksessa sanotaan.

Laurin kommentti viestiini:
Nuo linkittämäni jutut antavat aiheen moiseen oletukseen. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.10.2015 00:06

...mitä enemmän annat naiselle vapauksia sitä onnettomammaksi hän tulee. (Lauri)

Mitä ovat nämä vapaudet? Ainkin raha tuo vapautta ja sillä saa ostettua kymmenittäin ihania hijabtyyppisiä huiveja!
Ryysy
 

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Lauri » 29.10.2015 00:21

Mirri kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Lauri kirjoitti:Kyllä on päivänselvää, että heikko nainen tahtoo vahvan patriarkan suojelemaan itseään.
Laasanen tekee ihan oikean johtopäätöksen; mitä enemmän annat naiselle vapauksia sitä onnettomammaksi hän tulee.

Järkyttävän (lue: provosoivan) mustavalkoista ajattelua ja tulkintaa.
En osaa edes kuvitella millainen suomalaismies nykyisin uskoo ja ajattelee noin kuin tuossa siteerauksessa sanotaan.

Laurin kommentti viestiini:
Nuo linkittämäni jutut antavat aiheen moiseen oletukseen. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Minä pohdin feminististä logiikkaa yleisellä tasolla ja sinä hyökkäät yksittäisen kirjoittajan kimppuun.
Lauri
 

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Lauri » 29.10.2015 00:26

Ryysy kirjoitti:...mitä enemmän annat naiselle vapauksia sitä onnettomammaksi hän tulee. (Lauri)

Mitä ovat nämä vapaudet? Ainkin raha tuo vapautta ja sillä saa ostettua kymmenittäin ihania hijabtyyppisiä huiveja!

Kaksi vapaata äärifeministiä. Toinen littyy patriarkaaliseen ortodoksikirkkoon, tonen muuttaa Jemeniin muslimimiehen kakkosvaimoksi ja kääntyy muslimiksi. Jälkimäisellä täydellinen vapauden menetys. Kertoo silti olevansa onnellinen.
Lauri
 

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.10.2015 00:41

Mieluummin monta vaimoa, jotka ovat tietoisia toisistaan, kuin suomalainen pettämiskulttuuri? Katsoin jonkin dokkarin, Kauneuden monet kasvot, en muista mitä kaikkia maita käsiteltiin, mutta joidenkin mielestä monta vaimoa oli hyvä asia myös siinä mielessä, että naiset jaksavat pitää huolta itsestään, kun joutuvat kilpailemaan huomiosta. Esittelivät myös 'hienoja' sensuelleja yöhepeneitä. Kuulemma tapana on ottaa ensin yksi vaimo ja kun vaimo vanhenee, otetaan toinen vähän nuorempi, ei tilalle, mutta lisäksi. Suomessa yleensä jätetään entinen kuin nalli kalliolle. Nykyäänhän länsimaihin on rantautunut myös polyamorismi... siinä voi tasa-arvon nimissä myös nainen ottaa monta miestä. (Miehethän Suomessa tiettävästi siis vain "otetaan", ihan kysymättä...)
Ryysy
 

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.10.2015 00:50

Lauri kirjoitti:Minä pohdin feminististä logiikkaa yleisellä tasolla ja sinä hyökkäät yksittäisen kirjoittajan kimppuun.

En huomannut hyökkääväni kimppuun. Pyydän anteeksi, jos olen tehnyt niin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Lauri » 29.10.2015 09:35

Minä pohdin tuota feministien logiikan kannalta. Ensin vaaditaan naisille tasa-arvoa ja yhtäläisiä oikeuksia kuin miehille. Sitten kun ne saadaan, huomataan, ettei tämä ollutkaan kivaa ja alistutaan jonkun arabin jalkavaimoksi. Samalla jätetään muut naiset tulemaan toimeen tasa-arvonsa kanssa. Nämä mielensä muuttaneet ovat siis tasa-arvotaistelun johtohenkilöitä.

Mä en tajuu. :roll:
Lauri
 

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.10.2015 12:23

Lauri kirjoitti:Minä pohdin tuota feministien logiikan kannalta. Ensin vaaditaan naisille tasa-arvoa ja yhtäläisiä oikeuksia kuin miehille. Sitten kun ne saadaan, huomataan, ettei tämä ollutkaan kivaa ja alistutaan jonkun arabin jalkavaimoksi. Samalla jätetään muut naiset tulemaan toimeen tasa-arvonsa kanssa. Nämä mielensä muuttaneet ovat siis tasa-arvotaistelun johtohenkilöitä.

Mä en tajuu. :roll:

Kuinka kattava sinun otantasi on?
Minun mielestäni sinä 1. Tulkitset asioita tarkoituksellisesti oman agendaasi sopiviksi 2. Esität omia tulkintojasi yksittäisistä tapauksista yleispätevinä periaatteina.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Lauri » 29.10.2015 12:40

Eihän tämä mikään tieteellinen selvitys ole, mediasta poimittuja tapauksia.

Mutta ampuuko suomalainen patriarkka omaan jalkaansa, jos lähtee tasa-arvovouhotukseen mukaan? Suomalaislullukat jäävät ilman naista, kun vapaat naiset hakevat tosimiehet macho- tai patriarkkakulttuureista.
Lauri
 

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.10.2015 12:56

Onko huolesi realistinen vai päässäsi - tai Laasasen päässä - syntyvää paisuttelua?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Lauri » 29.10.2015 15:58

Realistista. Naisista on pulaa ja tosimiehiä lappaa koko ajan lisää sadan miehen päivävauhtia. Siis tosimiehiä eikä mitään beesvärisiä lullukoita.

viewtopic.php?f=16&t=16154&p=241886#p241886
Lauri
 

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.10.2015 22:21

Tai jos suomalaisnaiset kelpaavat paremmin muille kuin suomalaismiehille.

Muistelen suomalaismiesten ryhtyneen hankkimaan vaimoja niin Thaimaasta kuin Itä-Euroopan suunnalta jo ties miten kauan ennen 'tosimiesten' saapumista tähän maahan. Vaimonhakumatkailukin on vanha bisnes. Tosin nykyisin taitaa nettivälitys olla syrjäyttänyt vaimonhankkimisreissut; vaimon voi hankkia netin kautta.
Huolisivatko kaikki naisen itselleen haluavat suomalaismiehet itselleen suomalaisen naisen? Minun käsittääkseni eivät huoli, vaan heidän mielensä mukainen nainen on toisenlainen.

Syystä tai toisesta tämä asia - se, että mieleisiä naisia tuotetaan muualta - on unohtunut, hautautunut jonnekin. Ehkä suomalaismiehiä miellyttävistä 'tosinaisista' on pulaa, ja siksi heitä haetaan sieltä missä naiset kasvatetaan vaatimattomiksi ja vähään tyytyviksi miesten palvelijoiksi.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Feministikin kaipaa jämäkkää patriarkaattia

ViestiKirjoittaja Lauri » 29.10.2015 23:44

Ei se naisten tuonti mihinkään ole unohtunut, se on kielletty.

Fakta on, että naisia on liian vähän eikä lisää saa tuoda.
Lauri
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron