Vanhus ja meri

Re: Vanhus ja meri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.11.2015 11:55

Gabriel kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:
Joo, sinä olet fiksumpi kuin minä. Minä uuno kun en tajunnut.

En ymmärrä miksi alat analysoida minua vertailevasti. Onko vaikeaa olla asettamatta ihmisiä lokeroihin ja ottaa heidät (ja myös itsensä toisten mukana) vastaan vain kanssakirjoittajina? Eikä koko ajan miettien "kuka kukin on".


Ei ole vaikeaa. Puin vain ymmärrettävään muotoon sen mitä sanoit.

Kyllä minä olen ihan ymmärrettävä olio ilman selkokielisiä tai muitakaan avaamisia. Päinvastoin, saattaa tulla väärinkäsityksiä pahoja, kun laitetaan mutkat suoriksi.
Hilppa
 

Re: Vanhus ja meri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.11.2015 11:58

Gabriel kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mielestäni lukuelämyksistä voi nauttia myös muulla tavalla kuin analysoiden jo viisaiden ihmisten puhkianalysoimia teoksia. Lukuelämys voi olla antoisa ja koskettava yksityinen kokemus, jota ei tarvitse kyetä raastamaan paloiksi ja analysoimaan, jolloin oma henkilökohtainen maailma vain väljähtyy. Kaikkea ei ole pakko avata muille enkä erityisemmin pidä sellaisesta avautumisesta, jonka päämääränä on muiden opettaminen tai vikojen analysointi.


Ei ole pakko analysoida, mutta kai saa analysoida tai tulkita jos haluaa?

Kyllä saa. Mutta silloin ei pidä esittää/luulla, että muut olisivat tyhmiä, jos eivät samaan johtopäätökseen analyysissään tule tai samaa koe.
Hilppa
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron