Syysväsymyksen propagointi alkanut

Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.10.2015 12:21

Syysväsymyksen propagointi on alkanut - ja väsymys-hysteria leviää?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.10.2015 13:28

Olen aina väsynyt, jos en nuku. Inhoan väsymyspropagointia ja olen siihen hyvin väsynyt.
Hilppa
 

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Lauri » 26.10.2015 21:30

Palsta potee kaamosmasennusta.

Pankaa kaikki ledit korviin niin eiköhän helpota. :lol:
Lauri
 

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.10.2015 23:57

Syksyn ensimmäinen hysteerikko tavattu, aikeenaan hänellä oli ostaa kirkasvalolamppu. Sanoin, että en "usko" noihin, mutta joillakin kuulemma toimii. Ihettelin myös ohimennen, mihin hän meinaa sen laittaa... Kuulemma aamulla aamukahvipöytään. Odotan innolla tuloksia.

Piristääkö syysväsymyksessä syysliikunta? Ainakin äkkivirkistävät uimakelit alkavat pian olla kohdillaan.
Ryysy
 

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Maaria » 27.10.2015 00:36

Ainaisen väsymyksen päälle tulee vielä syysväsymys. :(
Maaria
 

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.10.2015 08:08

Olisi kyllä kiva päästä testaaamaan kirkasvalolamppua. Miten sen vaikutuksen huomaa? Ja millainen vaikutus on?

Itse kuvittelen aina kesäisin (tai aurinkoisena päivänä) jotenkin imeväni auringosta energiaa. Auringon antamaa 'energiaakin' on varmaan tutkittu, mutta en ole yhtään varma 'hoitaako' aurinko tosiaan itseäni sillä tavalla kuin kuvittelen. Ainakaan kuu ei varmaan hoitaisi, koska sen lämpöä ei tunne, vaikka se jättimäisenä yllättävän paljon valaiseekin.

Kirkasvalolampun kohdalla on vaikea ymmärtää, miten keinotekoinen valonlähde voisi oloa parantaa tai mikseivät tavalliset lamput riitä. Tietysti siinä on enemmän tehoja ja se on kirkkaampi...

Syysmasennus ja kevätväsymys... jos sairaanhoitajani ei olisi aikoinaan sanonut minulle, että "valon määrän lisääntyminen saattaa nyt pahentaa ahdistustasi", niin en olisi koskaan edes tullut asiaa (valon merkitystä) ajatelleeksi. Voisin siis sanoa, että kärsin toisinaan kevätahdistuksesta, mutta kirkasvalolampulla sitä tuskin hoidetaan. Voi myös olla, että usein hankalin olo sattuu juuri keväälle... tai ei satu ainakaan syksylle. Paitsi joskus.

Lukekaa syys/pimeysvaikutteiset ihmiset kirjoitukseni empatialla. Tarkoitukseni ei ole perustella sitä toimiiko kirkasvalolamppu vai ei tai onko syysväsymystä olemassa vai ei. Kunhan lörpöttelen lämpimikseni näin aamun (en tiedä pimeinä vai valoisina) tunteina.

Se vielä, että on olemassa mm. iltaihmisiä ja aamuihmisiä yms. Näitä jaotteluja on paljon erilaisia tekaistuja ja vähemmän tekaistuja, mutta on varmaan valoisuus- ja pimeysihmisiäkin. Pidän enemmän hämärästä kuin valoisasta, ehkä koska pimeään pääsee piiloon!
Ryysy
 

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.10.2015 17:24

No, toivottavasti tuttuni hankkii moisen laitteen, niin pääsen sitä ehkä testaamaankin. (Liekköhän ne muuten miten kalliita?)
Ryysy
 

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.10.2015 18:40

Psykopatologia kirjoitti:Syysväsymyksen propagointi on alkanut - ja väsymys-hysteria leviää?

Oletko jossakin nähnyt ja havainnut noin käyneen?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.10.2015 21:51

Trisse, heräätkö aamuisin käyttämään kirkasvalolamppuasi, vai miten se sinulla toimii?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Lauri » 28.10.2015 22:29

Voisit panna ajastimen, jolloin lamppu herättäisi sinut haluamaasi aikaan.
Lauri
 

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.10.2015 10:46

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Syysväsymyksen propagointi on alkanut - ja väsymys-hysteria leviää?

Oletko jossakin nähnyt ja havainnut noin käyneen?

Olen havainnut ko. mainostamisen syksyisin vuosien ajan. Tehosta en tarkkaan tiedä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syysväsymyksen propagointi alkanut

ViestiKirjoittaja Maaria » 29.10.2015 23:32

Minä tiedän mikä minua väsyttää, lääkkeet ja jos ei ne, niin murehtiminen ja stressaaminen. Voi olla että pimeä tuo mieleen huonoja mielikuvia ja ajatuksia ja siksi väsyy.
Maaria
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron