Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.11.2015 03:07

Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Kyllä minä olen kuullut Olavi Virrasta mutteivät hänen henkilökohtaiset ongelmansa ole niin kovin läheisiä. En lue kovinkaan paljon lehtiä. Lauri antoikin jo hyvän vastauksen.

Vaikka eivät olisi sinulle tärkeitä, miten ihmeessä kukaan on voinut elää elämänsä Suomessa niistä kuulematta tai tietämättä.

Samoin kuin minä Laila Kinnusen elämän ongelmista kuulematta ja tietämättä. Varmaan olen joskus vuosikymmenten varrella kuullut jotakin, mutteivät hänen ongelmansa ole kiinnittäneet huomiotani eivätkä painuneet mieleeni. Vasta 'vanhoilla päivilläni' olen tutustunut asiaan tarkemmin - kun on ollut joutilasta aikaa ja vähän kiinnostustakin ihastuttuani häneen oman aikansa upeana laulajana.

Kyllästynyt, et kai tosissasi kuvittele kaikkien Suomessa elämänsä eläneiden kuulleen ja tietävän vuosikymmenten takaisten iskelmätähtien ongelmista?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.11.2015 03:14

Kyllästynyt kirjoitti:Ei minunkaan.
Mitä sinä Tristan ymmärrät kuuluvan yleistietämykseen/yleissivistykseen?

Toivottavasti Kyllästyneen mielestä ei ainakaan Olavi Virta ja Laila Kinnunen, ja muut menneiden vuosikymmenten toinen toistaan hienommat iskelmälaulajat, ole yleistietämyksen/yleissivistyksen piiriin kuuluvia asioita.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 03:19

Ryysy kirjoitti:Meen ihan just nukkumaan, mutta pakko kysyä vielä 'yksi' kysymys Kyllästyneeltä tähän yleissivistykseen (ja vähän muuhunkin liittyen): missä määrin pidät tai pidätkö lukion käymistä yhteiskunnan rahan haaskaamisena? Pitäisikö lukiokoulutusta järjestää enemmän vai pitäisikö opiskelupaikkoja vähentää vaiko kuinka? ...

Lukio-opiskelu on yleissivistävää koulutusta, eikä yleissivistys ole koskaan turhaa. Mutta voi ihminen oppia muuallakin ja muutenkin kuin vain koulussa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 03:21

Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, et kai tosissasi kuvittele kaikkien Suomessa elämänsä eläneiden kuulleen ja tietävän vuosikymmenten takaisten iskelmätähtien ongelmista?

Kuten aiemmin sanoin, en ole oppinut vieläkään olemaan ällistymättä ihmisten tietämättömyyden määrästä.
Mirri kirjoitti:Toivottavasti Kyllästyneen mielestä ei ainakaan Olavi Virta ja Laila Kinnunen, ja muut menneiden vuosikymmenten toinen toistaan hienommat iskelmälaulajat, ole yleistietämyksen/yleissivistyksen piiriin kuuluvia asioita.

Kyllä ne minun mielestäni yleissivistykseen/yleistietämykseen kuuluvat.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Ulriika » 13.11.2015 03:21

Kukaan nuori tiedä Olavi Virtaa:):) Jos tuo tieto Laila Kinnusen lisäksi on oleellista yleistietämystä niin huh huh. Aika menee ohi ja Virrat ja Kinnuset elää meidän vanhempien mielessä, hyvä niin mutta pahaa pelkään että siihen se jää. Musiikin historioitsijat ehkä joskus kertovat että näin oli.
Mutta että yleistietämystä:) Riippuu minkäikäiseltä kysyt. Osuma prosentti vi olla tällä hetkellä korkea, kun hengissä on vielä suuret ikäluokat.
Ulriika
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 03:24

Ulriika kirjoitti:Kukaan nuori tiedä Olavi Virtaa:):) Jos tuo tieto Laila Kinnusen lisäksi on oleellista yleistietämystä niin huh huh. Aika menee ohi ja Virrat ja Kinnuset elää meidän vanhempien mielessä, hyvä niin mutta pahaa pelkään että siihen se jää. Musiikin historioitsijat ehkä joskus kertovat että näin oli.
Mutta että yleistietämystä:) Riippuu minkäikäiseltä kysyt. Osuma prosentti vi olla tällä hetkellä korkea, kun hengissä on vielä suuret ikäluokat.

Voin huomenna testata tunteeko "kukaan" nuori Olavi Virtaa tai Laila Kinnusta.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.11.2015 03:39

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, et kai tosissasi kuvittele kaikkien Suomessa elämänsä eläneiden kuulleen ja tietävän vuosikymmenten takaisten iskelmätähtien ongelmista?

Kuten aiemmin sanoin, en ole oppinut vieläkään olemaan ällistymättä ihmisten tietämättömyyden määrästä.
Mirri kirjoitti:Toivottavasti Kyllästyneen mielestä ei ainakaan Olavi Virta ja Laila Kinnunen, ja muut menneiden vuosikymmenten toinen toistaan hienommat iskelmälaulajat, ole yleistietämyksen/yleissivistyksen piiriin kuuluvia asioita.

Kyllä ne minun mielestäni yleissivistykseen/yleistietämykseen kuuluvat.

Toivottavasti et kuitenkaan ivaa tai pilkkaa ihmisiä, joiden yleissivistykseen/yleistietämykseen kyseiset henkilöt eivät sisälly.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Ulriika » 13.11.2015 03:39

Voinhan minäkin sanoa, testaan huomenna kuinka halventavani nuoret pitävät palstan kommentteja naisista. Tulen sitten kertomaan. Älä nyt viitsi.
Ulriika
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 13:16

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, et kai tosissasi kuvittele kaikkien Suomessa elämänsä eläneiden kuulleen ja tietävän vuosikymmenten takaisten iskelmätähtien ongelmista?

Kuten aiemmin sanoin, en ole oppinut vieläkään olemaan ällistymättä ihmisten tietämättömyyden määrästä.
Mirri kirjoitti:Toivottavasti Kyllästyneen mielestä ei ainakaan Olavi Virta ja Laila Kinnunen, ja muut menneiden vuosikymmenten toinen toistaan hienommat iskelmälaulajat, ole yleistietämyksen/yleissivistyksen piiriin kuuluvia asioita.

Kyllä ne minun mielestäni yleissivistykseen/yleistietämykseen kuuluvat.

Toivottavasti et kuitenkaan ivaa tai pilkkaa ihmisiä, joiden yleissivistykseen/yleistietämykseen kyseiset henkilöt eivät sisälly.

En pilkkaa, mutta olen tuskastunut.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 13:23

Ulriika kirjoitti:Voinhan minäkin sanoa, testaan huomenna kuinka halventavani nuoret pitävät palstan kommentteja naisista. Tulen sitten kertomaan. Älä nyt viitsi.

Ei ole edes väitetty, että joku muu kuin minä, nuori tai vanha, kokisi palstan kommentit naisista halventavina.
Joten, älä sinä nyt viitsi.

Sinä sanoit, ettei kukaan nuori tunne Olavi Virtaa, mutta minä en väitettäsi tällä syömisellä usko. Jos et halua, että asiaa testaan, miksi esität väitteitä joiden paikkansapitävyyttä et halua tutkittavan?

Mutta kysy ihmeessä minkälaisen vastauksen sinä nuorilta saat, koskien tämän palstan naisia koskevia kommentteja.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 15:23

Trisse kirjoitti:Kyllä minä tunnen Olavi Virran - kuten Tauno Palonkin - mutten ole törmännyt hänen alkoholismiinsa...

En muista milloin Olavi Virrasta puhuttaessa ei olisi valiteltu hänen uransa liian aikaista katkeamista alkoholismin takia.
On kai sellaisiakin keskusteluja pakko olla ollut, mutta minä en muista koskaan kuulleeni hänestä puhutun ilman mainintaa hänen alkoholismistaan. Niin vakioaihe se häneen liittyen on ollut.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.11.2015 15:52

Alkoholismi on tekosyy katkaista uransa, kyllä alkoholistikin pystyy jatkamaan uraansa, jos vain haluaa.
Pinja
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.11.2015 16:08

Minulla ei ole kyseistä mainetta. En usko, että alkoholismi tekisi työttömäksi, laiskuus paremminkin tai sitten alkoholin käytön takana on mielenterveysongelmat. Mitkä aiheuttaisivat työkyvyttömyyden.
Pinja
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.11.2015 16:23

Ok, ymmärrän. On niin kännissä ettei pysy pystyssä.
Pinja
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.11.2015 14:52

Minusta on täysin varmaa, että Saukki ei ole kirjoittanut "Yön kulkijan" sanoja Virrasta vaan Virralle.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Lauri » 14.11.2015 14:57

Kun sanoja kuuntelee, syntyy kyllä mielikuva Virran tuolloisesta tilasta. Ehkä se on vain minun korvieni välissä.
Lauri
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.11.2015 21:22

Kuva
Hannu Nyberg korjaa kirjassaan parhaansa mukaan muiden virheitä ja purkaa Olavi Virtaa koskevia yleisimpiä myyttejä.

Olavi Virta -tietäjä käy myyttien kimppuun
http://www.ts.fi/kulttuuri/kirjat/81212 ... n+kimppuun
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja jupe » 15.11.2015 21:43

Hannu Nybergin kirja heikkotasoinen sillisalaatti verrattuna Antti Heikkisen kirjaan Juicesta: Risainen elämä.
jupe
 
Viestit: 821
Liittynyt: 18.07.2015 18:35

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.11.2015 23:15

Lauri kirjoitti:Kun sanoja kuuntelee, syntyy kyllä mielikuva Virran tuolloisesta tilasta. Ehkä se on vain minun korvieni välissä.

Nimen omaan. Merimiesjuttujasi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Lauri » 16.11.2015 00:39

Pakko se on uskoa, kun valan tehnyt kallon kutistaja niin sanoo.
Lauri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa