Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Ulriika » 12.11.2015 23:52

Lauri kirjoitti:Miehet ahdistuvat kaikenlaisesta aggressiivisuudesta. Heitä kuuluu kohdella hellävaroen.

Niinpä. Ehkä sen vuoksi pitkät avioliitot ja palkkakuilu ovat olemassa.
Ulriika
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 00:28

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Oliko se Olavi Virta alkoholisti tai mitä? Avaa vähän? (Flowerkin saa)

KVG!

Vaikka luulisi tähän ikään mennessä jo siihen tottuneeni, ihmisten suorastaan hermeettinen tietämättömyys täysin triviaaleista asioista ja ilmiöistä ällistyttää kerta toisensa jälkeen.

Olen eri ikä polvea!

Ei ole mikään syy, ettet voisi googlettaa.
Ja koska tänä vuonna on kulunut 100 vuotta Olavi Virran syntymästä, hänen elämäänsä ja uraansa on käyty läpi kerta toisensa jälkeen niin lehdissä, radiossa kuin telkkarissakin.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Ulriika » 13.11.2015 00:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Oliko se Olavi Virta alkoholisti tai mitä? Avaa vähän? (Flowerkin saa)

KVG!

Vaikka luulisi tähän ikään mennessä jo siihen tottuneeni, ihmisten suorastaan hermeettinen tietämättömyys täysin triviaaleista asioista ja ilmiöistä ällistyttää kerta toisensa jälkeen.

Olen eri ikä polvea!

Ei ole mikään syy, ettet voisi googlettaa.
Ja koska tänä vuonna on kulunut 100 vuotta Olavi Virran syntymästä, hänen elämäänsä ja uraansa on käyty läpi kerta toisensa jälkeen niin lehdissä, radiossa kuin telkkarissakin.

Vaikka Olavi Virran elämästä tai Sibeliuksesta olisi käyty samanmoinen keskustelu sata kertaa ja asian voisi googlettaa, se ei anna sinulle Kyllästynyt oikeutta käyttäytyä edellä mainitulla tavalla.
Ulriika
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 00:35

Trisse kirjoitti:Kyllä minä olen kuullut Olavi Virrasta mutteivät hänen henkilökohtaiset ongelmansa ole niin kovin läheisiä. En lue kovinkaan paljon lehtiä. Lauri antoikin jo hyvän vastauksen.

Vaikka eivät olisi sinulle tärkeitä, miten ihmeessä kukaan on voinut elää elämänsä Suomessa niistä kuulematta tai tietämättä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 00:42

Ei minunkaan.
Mitä sinä Tristan ymmärrät kuuluvan yleistietämykseen/yleissivistykseen?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 00:46

Trisse kirjoitti:Kvg! Ja voisit etsiä minulle vouhkaamisen sijaan hyvän dokumentin vcjd:sta. (Kun lyhennelinjalle lähdettiin.)

Google ei kerro sinun mielipidettäsi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 00:54

Ei niitä tarvitse opetella. Niitä ei voi olla oppimatta.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 01:06

Ei ole minullakaan, mutta toistettuna jopa minun päähäni on tarttunut kuva Teemu Selänteestä, vaikka en seuraa urheilua lainkaan.
Haluaisin kuulla, mitkä asiat sinun mielestäsi kuuluvat niihin joita jokainen tietää, tai ainakin jokaisen pitäisi ne tietää?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Ulriika » 13.11.2015 01:07

Kyllästynyt kirjoitti:Ei minunkaan.
Mitä sinä Tristan ymmärrät kuuluvan yleistietämykseen/yleissivistykseen?

Myönnä nyt vaan sovinnolla, sinä vanha Tristan ei.
Ulriika
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.11.2015 01:09

Mikä Kyllästyneen mielestä kuuluu yleissivistykseen?
Ryysy
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 01:10

Ulriika kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ei minunkaan.
Mitä sinä Tristan ymmärrät kuuluvan yleistietämykseen/yleissivistykseen?

Myönnä nyt vaan sovinnolla, sinä vanha Tristan ei.

Myönnän olevani vanha, muttei Tristankaan mikään teinityttö ole.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Ulriika » 13.11.2015 01:30

Kyllästynyt kirjoitti:
Ulriika kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ei minunkaan.
Mitä sinä Tristan ymmärrät kuuluvan yleistietämykseen/yleissivistykseen?

Myönnä nyt vaan sovinnolla, sinä vanha Tristan ei.

Myönnän olevani vanha, muttei Tristankaan mikään teinityttö ole.

No ei, mutta todennäköisesti sinä olet ollut jo kauan sitten ensi suhteesi toiseen sukupuoleen solminut kun Tristan on syntynyt. Ja eNsimmäiselle luokalle kouluun nyt ainakin olet mennyt ennen kuin Tristanin isän silmiin on syttynyt kiilto, että nyt tehdään Tristan.
Ulriika
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 01:32

Ryysy kirjoitti:Mikä Kyllästyneen mielestä kuuluu yleissivistykseen?

Olisi helpompaa sanoa mitä siihen ei kuulu.
En pidä julkkisten tunnistamista tai tietämistä yleissivistykseen kuuluvana. En myöskään urheilutuloksia tai mestaruuksia.

Yleissivistykseen mielestäni kuuluu esimerkiksi hahmottaa maailmanhistoria niin, että tietää kumpi eli aikaisemmin, Luther vai Händel. Oliko Yhdysvaltain sisällissota ennen vai jälkeen Ranskan vallankumouksen jne.
En tarkoita, että noita pitäisi välttämättä verrata toisiinsa vaan, että ihminen hahmottaisi suurin piirtein milloin mitäkin on tapahtunut. Myös biologian, fysiikan, kemian ja maantieteen perusasiat olisi hyvä hallita.
Puuroa, perunoita ja pastaa olisi hyvä osata keittää, sekä tietää voiko sianlihan jättää mediumiksi.
Ja niin edelleen...

Mitään nippelitietoa ei mielestäni tarvitse erityisesti opetella, vaikka voi niillekin joskus käyttöä olla.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 01:37

Trisse kirjoitti:Miten minä voin luetella sellaista jos itse tiedostan että itse en todennäköisesti tiedä niitä asioita? Mahdotontahan se on. Kyllä sinun täytyy nyt vain katsoa googlesta tai kysyä joltakulta toiselta jos haluat tuollaista tietää (mitä kaikkea yleissivistykseen kuuluu)...

Kysyin, mitä siihen sinun mielestäsi kuuluu.
Trisse kirjoitti:... Hienoa jos sinulla on hyvä kasvomuisti...

Juurihan pääsin sanomasta, ettei minulla ole hyvää kasvomuistia!
Trisse kirjoitti:... Mielummin keskityn asioihin jotka kiinnostavat minua.

Mitkä niistä asioista jotka sinua kiinnostavat ovat mielestäsi sellaisia jotka sinun mielestäsi kuuluvat yleissivistykseen/yleistietämykseen?

Jos kerran olet hyvä arvioimaan ihmisten ikää, miksi kysyit minun ikääni?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.11.2015 01:44

Kyllästynyt kirjoitti:(...)Yleissivistykseen mielestäni kuuluu esimerkiksi hahmottaa maailmanhistoria niin, että tietää kumpi eli aikaisemmin, Luther vai Händel. Oliko Yhdysvaltain sisällissota ennen vai jälkeen Ranskan vallankumouksen jne.
En tarkoita, että noita pitäisi välttämättä verrata toisiinsa vaan, että ihminen hahmottaisi suurin piirtein milloin mitäkin on tapahtunut. Myös biologian, fysiikan, kemian ja maantieteen perusasiat olisi hyvä hallita.
Puuroa, perunoita ja pastaa olisi hyvä osata keittää, sekä tietää voiko sianlihan jättää mediumiksi.
Ja niin edelleen...
Mitään nippelitietoa ei mielestäni tarvitse erityisesti opetella, vaikka voi niillekin joskus käyttöä olla.


Aika laajaa, liian laajaa. Tulee mieleen, että kaikki se, mitä koulussa yritetään opettaa, on yleissivistystä. Pitää muistaa, että myös lapset ovat hyvin yleissivistäviä olioita, varsinkin kyselyikäiset.
Ryysy
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 01:47

Ryysy kirjoitti:... Tulee mieleen, että kaikki se, mitä koulussa yritetään opettaa, on yleissivistystä...

Niinhän ne ovatkin.
Ryysy kirjoitti:... Pitää muistaa, että myös lapset ovat hyvin yleissivistäviä olioita, varsinkin kyselyikäiset.

Kyllä, kunnes jossain vaiheessa osat vaihtuvat.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 02:03

Trisse kirjoitti:... Olet ilmeisesti determinoitunut keskustelemaan siitä mitä minun mielestäni yleissivistykseen kuuluu :roll: Noh, peruslaskutoimitukset, yleinen tieto "asioista" sillä tasolla ettei nolaa itseään ihan totaalisesti kun pelaa jotain Trivial pursuitia, kyky käyttää internetiä, ymmärtää useat lyhenteet, maiden hahmotus ja keskeisten kielten tunnistus vaikkei puhua osaisikaan, kyky arvioida tapahtuma-aikoja suhteessa toisiinsa (mainitsemasi), kyky etsiä tietoa ja arvioida annetun ja löydetyn tiedon luotettavuus tiedonlähteen ja sisällön perusteella. Jotain tuollaista.

Minkälaisia lyhenteitä tarkoitat? Minä en miellä niiden tuntemusta kovin oleelliseksi asiaksi, eikä tiedon etsiminen mielestäni kuulu yleissivistykseen tai yleistietämykseen vaan se on taito. Samaten on mielestäni kyky arvioida tietoa ja sen luotettavuutta on pikemminkin taitoa kuin tieto.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Ulriika » 13.11.2015 02:16

Kyllästynyt kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Mikä Kyllästyneen mielestä kuuluu yleissivistykseen?

Olisi helpompaa sanoa mitä siihen ei kuulu.
En pidä julkkisten tunnistamista tai tietämistä yleissivistykseen kuuluvana. En myöskään urheilutuloksia tai mestaruuksia.

Yleissivistykseen mielestäni kuuluu esimerkiksi hahmottaa maailmanhistoria niin, että tietää kumpi eli aikaisemmin, Luther vai Händel. Oliko Yhdysvaltain sisällissota ennen vai jälkeen Ranskan vallankumouksen jne.
En tarkoita, että noita pitäisi välttämättä verrata toisiinsa vaan, että ihminen hahmottaisi suurin piirtein milloin mitäkin on tapahtunut. Myös biologian, fysiikan, kemian ja maantieteen perusasiat olisi hyvä hallita.
Puuroa, perunoita ja pastaa olisi hyvä osata keittää, sekä tietää voiko sianlihan jättää mediumiksi.
Ja niin edelleen...

Mitään nippelitietoa ei mielestäni tarvitse erityisesti opetella, vaikka voi niillekin joskus käyttöä olla.

Nämä täytyy googlettaa seuraavien viikkojen aikana. On sitten kartalla kun palaa.
Ulriika
 

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 02:50

Trisse kirjoitti:Koska kysyit minulta käsitystäni yleissivistyksestä olen taipuvainen vastaamaan tavalla jolla arvioituna pärjäisin itse vähintään kohtuullisesti...

Ei kai se mitä itse osaa voi olla yleissivistyksen sisällön määrittäjä.
Trisse kirjoitti:... On hankalaa sanoa yleissivistykseen kuuluvan jotain mitä ei itse osaa yhtään...

Miksi se hankalaa olisi? Silloinhan kaikki olisivat valtavan yleissivistyneitä jos yleissivistys määriteltäisiin vain sen perusteella mitä itse tietää. Voihan sitä vain todeta, ettei hallitse yleissivistykseen kuuluviksi miellettyjä asioita kovin hyvin, jos lainkaan.
Trisse kirjoitti:... Yleissivistyshän kartuttaa tiedollista ja taidollista pääomaa eikä se ole pelkkää papukaijamaista ulkolukua...

Yleissivistys on tiedollista (ja miksei taidollistakin) pääomaa, mutta on merkityksetöntä miten tai millä metodilla se on hankittu.
Trisse kirjoitti:... Tai että jos joku tietävä ihminen vangitaan niin että tämä ei kymmeneen tai kahteenkymmeneen vuoteen pääse lukemaan uutisia tai kuulemaan maailman tapahtumista hän jotenkin putoaisi yleissivistyksen kohdalla kartalta sinä aikana.

Jos hän ei pääsisi käsiksi mihinkään sellaiseen tietoon jota hänellä ei ole aiemmin ollut, hänen yleissivistyksensä kartuttaminen on vaikeaa. Mutta jos hän edelleen muistaa aiemmin oppimansa asiat, hänellä on edelleen sama hyvä yleissivistys kuin oli ennen eristystäkin. Ihminen voi silti uutisista eristettynäkin oppia asioita jotka eivät ole uutisia, mutta joiden silti voi ajatella kuuluvan yleissivistykseen.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Aggressiivinen musiikki lisää miesten ahdistusta

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.11.2015 02:56

Meen ihan just nukkumaan, mutta pakko kysyä vielä 'yksi' kysymys Kyllästyneeltä tähän yleissivistykseen (ja vähän muuhunkin liittyen): missä määrin pidät tai pidätkö lukion käymistä yhteiskunnan rahan haaskaamisena? Pitäisikö lukiokoulutusta järjestää enemmän vai pitäisikö opiskelupaikkoja vähentää vaiko kuinka? Lukio ei valmista ammattiin... onko lukion käyminen turhaa, jos menee sen jälkeen ammattikouluun (toisen asteen, kuten lukio) ja vähemmän turhaa, jos menee sen jälkeen vaikkapa AMK:hon (johon ei pääsisi ilman esim. lukiota)? Voidaanko esim. keskiarvolla mitata onko henkilö käynyt lukion turhaan (lue: yhteiskunnan varoja haaskaten)? Tämmöisiä mietin ihan ystävällissävytteisesti. Eli mikä on yleissivistyksen ja talouden suhde ja jotain...

Hyviä öitä.
Ryysy
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron