Jalkapallo altistaa masennukselle?

Re: Jalkapallo altistaa masennukselle?

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.10.2015 16:43

Valkosiipi, arvelinkin, ettet kommentoidessasi ollut katsonut sitä uutisfilmiä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Jalkapallo altistaa masennukselle?

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.10.2015 22:06

toope kirjoitti:Palloliiton Alaja taisi ainakin tietää mutta ei edes kerro ketä äänesti jatkopaikalle.

Kovasti hän vannoi ja vakuutti, että mistään ei tiennyt mitään, ja asiat tulivat eteen kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Jalkapallo altistaa masennukselle?

ViestiKirjoittaja toope » 13.10.2015 05:42

En ole kyllä vielä ohjelmaa katsonut mutta Alaja on Palloliitossa sellainen mätäpaise etten juuri usko mitä sanoo.
toope
 

Re: Jalkapallo altistaa masennukselle?

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2015 11:45

Minulle tämä Alaja on aivan uusi 'tuttavuus', koska en ole urheiluihminen; jalkapallosta kiinnostuin vasta sen aiemmin näkemäni ohjelman jälkeen.

Eilisessä haastattelussa Alajaa katsellessa tuli tunne, että hän valehtelee niin että 'korvat heiluu'. Vaikutti siltä, että hän olisi sillä hetkellä ollut missä tahansa muualla kuin kameroiden edessä selittämässä toimittajalle asioita vastoin parempaa tietoaan. Siitä paremmasta tiedosta hän kyllä vaikeni visusti. Sitä surullisenkuuluisaa Fifan puheenjohtajaa Blatteria hän kiitteli siitä, että tämä on vienyt jalkapallon kehitysmaihin. Samasta asiasta Blatteria on kiitelty ennenkin ja miltei samoin sanoinkin; jostakin vuosien takaisesta nettiartikkelista luin.

Nyt tuo kiittely kuulosti tosi pahalta, kun on noussut esille mitä jalkapallon vieminen kehitysmaihin käytännössä tarkoittaa: köyhien poikien käyttämistä halpana pelaajamateriaalina, sekä köyhien perheiden käyttämistä jalkapalloteollisuuden työvoimana niin jalkapallojen kuin oheisrekvisiitan valmistajina.

Nälkäpalkkoja ja lapsityötä; artikkeli jalkapalloteollisuudesta vuodelta 2010:
http://www.puhtaatvaatteet.fi/?x103997=120528
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Jalkapallo altistaa masennukselle?

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 13.10.2015 14:16

Väheksymättä jalkapalloiluun liittyviä ikäviä, jopa järkyttäviä lieveilmiöitä,
kannattaa kuitenkin muistaa, että ääri-ilmiöt eivät ole jalkapallon koko kuva.
Monelle köyhälle pojalle jalkapallo on pelastus.Kaikki agentit eivät ole huijareita.

Meillä kävi joitain vuosia sitten kylässä pelaaja, joka oli "löydetty" jostain köyhästä pikkukylästä ja oli myöhemmin ostettu Suomeen.
Kaveri pelasi suomalaisessa liigajoukkueessa ja elätti perheensä pelaamalla jalkapalloa.
Tyyppi ei ollut riittävän hyvä isoihin seuroihin, mutta Suomessa sai peliaikaa ihan kohtuullisesti.
Hän ainakin oli kiitollinen hänet löytäneelle kykyjenetsijälle.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: Jalkapallo altistaa masennukselle?

ViestiKirjoittaja Rakkaussoturi » 15.10.2015 12:19

Näin katsojan asemassa jalkapallo kyllä piristää. Se on kuin balettia, ja mä olen ollut balettiakin kattomassa. Komeita miehiä suht pienissä vaatteissa ja aivot narikkaan-viihdettä. Tulen suvusta, jossa tosi moni harrastaa tai on harrastanu jalkapalloa, isosetäni jopa toisiks korkeimmalla sarjatasolla.
Mua jalkapallomatsit "kuntoutti", ku meinaan 2003-2004 ainakin naiset pääsi FC Inter Turun matseihin ilmaiseksi ja siinä sit samalla tuli altistettua itteäni isoissa väkijoukoissa olemiselle ja pysty keskittyyn ihan vaan peleihin.
Ittekin olen peruskoulussa jalkapalloa pelannu. Olin puolustaja ja aika surkee sellanen, mut joka tapauksessa olihan se aika mielenkiintoista futistakin kokeilla.
Born in Heideken
Avatar
Rakkaussoturi
 
Viestit: 684
Liittynyt: 13.08.2015 15:17
Paikkakunta: Turku

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa