Moraalileikki

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Ryysy » 10.10.2015 12:45

Karenssiasiasta: joo, karenssiuhkailut vissiin ainakin loppuvat. Harmillista, että osa ihmisistä ei tajua (?) tai tiedä, että "jos et voi (muka) mennä kurssille, työharjoitteluun ym., niin menet lääkäriin". On sitten varmaan ihmisiä, jotka eivät vain halua mennä, koska ajattelevat, että se ei kuulu hänen velvollisuuksiinsa tms., mutta myös toooosi paljon on niitä, joilla on juuri paniikkioireita, masennusta ym., jotka joko suoraan estävät kursseilla käynnin tai tekevät siitä jollakin tavoin ylitsepääsemättömän vaikeaa. Se on oikeasti tosi harmillista ja epäreilua ja inhottavaa, eikä auta mitään, jos sanotaan: joko tulet tänne tai tulee karenssi - yleensä ei ehdoteta lääkäriin menoa ollenkaan. Mielestäni siis (karenssilla uhkailluista) työttömistä ainakin osa ei edes tunnista vaikeuksiaan ns. sairauksiksi tai hoitoa vaativiksi oireiksi.
Ryysy
 

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja toope » 10.10.2015 12:59

Tuo sunkin esitys alkaa jo olla nähty. Totta kai tiedät taustat vallan mainiosti. Muutenhan puolueettomana!!! seuraisit riitelyä sivusta.
toope
 

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.10.2015 16:30

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:moderaattoristatuksen. uskon vasta jos ppltä kuulen ettei työlläsi ja muilla irl-asioilla ollut tekemistä sen kanssa.

Minä en voi tuohon vastata, joten kysypä asiaa Psykopatologialta.


Luulisi hänen lukevan ketjua - en näe syytä lähteä häntä erikseen jahtaamaan asiasta. Se ettei vastaa voi johtua vain syistä

1. olen oikeassa
2. ei seuraa oman fooruminsa tapahtumia
3. häntä ei kiinnosta

Kaikki selitykset ovat omalta osaltaan raskauttavia...

Olet taas ryhtynyt eilen ja tänään epäasialliseksi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 17:34

Trisse kirjoitti:Millä perusteella minun elämäni on erityisen elämätöntä?...

Päätellen siitä, että sinun pitää täällä ruikuttaa ihmisiä "leikkimään kanssasi", vietät elämää jonka merkittävä osuus on manipuloida ihmisiä kiinnittämään huomionsa sinuun.
Trisse kirjoitti:... Sinulla on perhe ja työ mutta olet itse itsellesi vastenmielinen. Näet skitsoidisia unia joissa teet itsellesi ruumiinavauksia, halvaannut jne. Et näe omalla elämälläsi muuta arvoa kuin välineellisen - sinun on pakko mennä sairaslomallakin fyysiseen työhön ilmaiseksi että oikeuttaisit olemisesi itsellesi...

Onko tuo "käytännössä valmiin psykologin" ammattimainen diagnoosi vai vain uusi yritys haastaa riitaa?
Trisse kirjoitti:... Minä olen itselleni tarpeeksi ja riittävä. Minusta on mukava olla minä - olo on lämmin, koherentti, sopivan pieni ja pehmeä, mieluinen...

Luulen, että ongelma on juuri tuossa: Kunhan sinulla itselläsi on mukavaa, sinä paskat piittaat siitä mitä sinä muille teet ja aiheutat. Merkitystä sinulle on vain sillä, että sinä saat elämääsi sisältöä sekä viihdykettä ja koet olevasi elossa.
Trisse kirjoitti:... Joka aamu minusta on mukava herätä elämääni (paitsi siinä mielessä että yleensä voisin nukkua mielelläni vielä tunnin tai kaksi)...

Et ymmärrä edes hävetä loiselämääsi. Ei sillä, että sen tajuaminen välttämättä parantaisi tai korjaisi mitään, mutta ehkä se osaltaan hillitsisi intoasi tuottaa sisältöä omaan elämääsi muiden ihmisten kustannuksella.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 17:51

Vaivaudu nyt edes korjaamaan lainauksesi oikein merkityiksi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 18:02

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Millä perusteella minun elämäni on erityisen elämätöntä?...

Päätellen siitä, että sinun pitää täällä ruikuttaa ihmisiä "leikkimään kanssasi", vietät elämää jonka merkittävä osuus on manipuloida ihmisiä kiinnittämään huomionsa sinuun.

No tota pata kattilaa soimaa... eipä näy sinullakaan olevan tärkeämpää tapaa käyttää lauantai-ehtootasi, eller hur?...

Kyllä olisi, paljonkin, ja paljon tärkeämpää tekemistä.
Trisse kirjoitti:... Lähdetään siitä että se on analyysi jonka saat hyväksyä tai kiistää. Oletko itsellesi vastenmielinen? Onko sinulla pakkomielle oikeuttaa olemisesi?..

En tartu tuohon provokaatioon.
Trisse kirjoitti:... Mutta on kohtuutonta ottaa sellaista marttyyrinroolia että minä jotenkin käyttäisin sinua puruluuna. Korkeintaan - Mirrin sanoin - läpsäisen kissana ja katson lähdetkö kisailemaan...

Harjoittamasi jatkuva, harkittu ja täysin tahallinen kiusaaminen nimittelyineen ja solvaamisineen sekä monenlainen muu provosointi ei ole mitään "läpsimistä".
Trisse kirjoitti:... Jees, mutta näillä mennään...

Ei mennä, jos se minusta on kiinni.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 18:21

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:No tota pata kattilaa soimaa... eipä näy sinullakaan olevan tärkeämpää tapaa käyttää lauantai-ehtootasi, eller hur?...

Kyllä olisi, paljonkin, ja paljon tärkeämpää tekemistä.

Jos et ole nätisti niin en anna lupaa lähteä netin äärestä...

Kaikkien onneksi, asia ei ole sinun päätettävissäsi.
Trisse kirjoitti:... Kiinnostavaa. Miksi kysymys olisi provokaatio?...

Koska kaikki luettelemasi aiheet johtaisivat siihen, että minun pitäisi kertoa sinulle asioita jotka eivät yksinkertaisesti sinulle kuulu.
Trisse kirjoitti:... Vastauksesi on siis "kyllä" (sillä ein olisit sanonut ääneen)...

Ei ole.
Trisse kirjoitti:... Kuten Psykopatologiakin.

Hänen puolestaan en voi vastata.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.10.2015 19:03

Kyllästynyt kirjoitti:Et ymmärrä edes hävetä loiselämääsi. Ei sillä, että sen tajuaminen välttämättä parantaisi tai korjaisi mitään, mutta ehkä se osaltaan hillitsisi intoasi tuottaa sisältöä omaan elämääsi muiden ihmisten kustannuksella.

Kyllästynyt, kenen edessä Trissen pitäisi 'ymmärtää' hävetä elämäänsä?

Minun edessäni ei tarvitse, ja luulen täällä olevan muitakin joiden edessä ei tarvitse ryhtyä häpeämään, mutta tarvitseeko sinun edessäsi? Vai onko sinulla ympärilläsi paljonkin ihmisiä, jotka haluaisivat - samoin kuin sinä - Trissen häpeävän elämäänsä?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja toope » 10.10.2015 19:38

Kyllä mun mielestä voisi hävetä elämäänsä jos on tuollainen loinen tai sosiaalipummi joka leveilee ja tekee ketjuja joissa saa pimeästi esim. 60 euroa rahaa.
toope
 

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja toope » 10.10.2015 19:45

Minusta on kuitenkin kummallista että tällä foorumilla on Tristanin pimeän työn ja sossun toimeentulon huijauksen kannattajia.
Ei voi muuta kuin ajatella, että kannattajat itsekin huijaavat yhteiskuntaa kaikin mahdollisin keinoin mutta eivät sitä ääneen sano.
toope
 

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.10.2015 20:00

toope kirjoitti:Minusta on kuitenkin kummallista että tällä foorumilla on Tristanin pimeän työn ja sossun toimeentulon huijauksen kannattajia.
Ei voi muuta kuin ajatella, että kannattajat itsekin huijaavat yhteiskuntaa kaikin mahdollisin keinoin mutta eivät sitä ääneen sano.

Näet tasan kaksi vaihtoehtoa: kannattajat ja vastustajat. Joko asetutaan kannattamaan tai sitten taistellaan vastaan; mitään välimuotoja ei ilmeisesti ole. Ja jos ei vastusteta (lue: tuomita vaikkapa häpeäpaaluun tai peräti kivitettäväksi), ollaan ilmiselvästi kannattajia - vai miten?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja toope » 10.10.2015 20:05

Valitettavasti näen, että joko kannatetaan sitä että toimeentulohakemukseen ilmoitetaan kaikki tulot tai sitten ei.
En ymmärrä mikä se välimuoto olisi?
toope
 

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Kissi. » 10.10.2015 20:05

Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Millä perusteella minun elämäni on erityisen elämätöntä?...

Päätellen siitä, että sinun pitää täällä ruikuttaa ihmisiä "leikkimään kanssasi", vietät elämää jonka merkittävä osuus on manipuloida ihmisiä kiinnittämään huomionsa sinuun.
Trisse kirjoitti:... Sinulla on perhe ja työ mutta olet itse itsellesi vastenmielinen. Näet skitsoidisia unia joissa teet itsellesi ruumiinavauksia, halvaannut jne. Et näe omalla elämälläsi muuta arvoa kuin välineellisen - sinun on pakko mennä sairaslomallakin fyysiseen työhön ilmaiseksi että oikeuttaisit olemisesi itsellesi...

Onko tuo "käytännössä valmiin psykologin" ammattimainen diagnoosi vai vain uusi yritys haastaa riitaa?
Trisse kirjoitti:... Minä olen itselleni tarpeeksi ja riittävä. Minusta on mukava olla minä - olo on lämmin, koherentti, sopivan pieni ja pehmeä, mieluinen...

Luulen, että ongelma on juuri tuossa: Kunhan sinulla itselläsi on mukavaa, sinä paskat piittaat siitä mitä sinä muille teet ja aiheutat. Merkitystä sinulle on vain sillä, että sinä saat elämääsi sisältöä sekä viihdykettä ja koet olevasi elossa.
Trisse kirjoitti:... Joka aamu minusta on mukava herätä elämääni (paitsi siinä mielessä että yleensä voisin nukkua mielelläni vielä tunnin tai kaksi)...

Et ymmärrä edes hävetä loiselämääsi. Ei sillä, että sen tajuaminen välttämättä parantaisi tai korjaisi mitään, mutta ehkä se osaltaan hillitsisi intoasi tuottaa sisältöä omaan elämääsi muiden ihmisten kustannuksella.

NO PAINOIN PUNAISTA, ON NIIN HIRVEETÄ PANETTELUA KYLLÄSTYNEELTÄ TRISTANILLE.
Ansaitsisit bannin tuosta!
Kissi.
 

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.10.2015 20:06

20:06
Suljen ketjun ennen uutimia.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja toope » 10.10.2015 20:08

Vittu että tuo Kissi on maailman kaikkeuden pahin sekopää.
toope
 

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja toope » 10.10.2015 20:14

Trisse kirjoitti:
toope kirjoitti:Valitettavasti näen, että joko kannatetaan sitä että toimeentulohakemukseen ilmoitetaan kaikki tulot tai sitten ei.
En ymmärrä mikä se välimuoto olisi?


Ei sitä ymmärrä ennen kuin siinä itse on. Luovuta yrittäminenkin ja anna henkilökohtaisen avustajan syöttää sulle kuivattua poronlihaa!

Jos minä käytän henk.kohtaista avustajaa, niin maksan hänen palkkansa kuitenkin omasta palkastani.
toope
 

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.10.2015 20:15

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, kenen edessä Trissen pitäisi 'ymmärtää' hävetä elämäänsä?..

Ensisijaisesti itsensä, ja sen jälkeen jokaisen työtä tekevän ja veroja maksavan pienituloisen joka elää jokseenkin saman suuruisella summalla.
Mirri kirjoitti:... Minun edessäni ei tarvitse, ja luulen täällä olevan muitakin joiden edessä ei tarvitse ryhtyä häpeämään, mutta tarvitseeko sinun edessäsi? Vai onko sinulla ympärilläsi paljonkin ihmisiä, jotka haluaisivat - samoin kuin sinä - Trissen häpeävän elämäänsä?

Sinulla ei ole, eikä sitä ole kenelläkään muullakaan, valtuuksia julistaa jonkun olevan oikeutettu nostamaan sosiaalitukia joihin hän ei ole oikeutettu.
Mirri kirjoitti:... Vai onko sinulla ympärilläsi paljonkin ihmisiä, jotka haluaisivat - samoin kuin sinä - Trissen häpeävän elämäänsä?
On.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.10.2015 20:15

toope kirjoitti:Valitettavasti näen, että joko kannatetaan sitä että toimeentulohakemukseen ilmoitetaan kaikki tulot tai sitten ei.
En ymmärrä mikä se välimuoto olisi?

Minä olen joskus lapseni ollessa toimeentulotukiasiakas antanut hänelle rahaa käteisenä, jotteivät minun antamani rahat näkyisi tiliotteella eikä hänen tarvitsisi ilmoittaa niitä tuloikseen. Luulen, että jotakin muutakin huijaamista olen tehnyt; tosin niin pienimuotoista, ettei minua eikä tietysti lapsianikaan voida syyttää petoksesta.

Tämä väitteesi ei kuitenkaan kohdallani pidä ollenkaan paikkaansa:
Ei voi muuta kuin ajatella, että kannattajat itsekin huijaavat yhteiskuntaa kaikin mahdollisin keinoin mutta eivät sitä ääneen sano.

Minä siis en huijaa yhteiskuntaa kaikin mahdollisin keinoin enkä myöskään ole yhteiskunnan huijaamisen kannattaja.
Luulen, ettei Trissekään ole yhteiskunnan huijaamisen kannattaja, joten käsittääkseni hänet on pantu häpeäpaaluun jonkinlaisena sijaiskärsijänä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.10.2015 20:16

Psykopatologia kirjoitti:20:06
Suljen ketjun ennen uutimia.

Hyvä idea.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Moraalileikki

ViestiKirjoittaja toope » 10.10.2015 20:17

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:20:06
Suljen ketjun ennen uutimia.

Hyvä idea.

Tuliko paskat housuun kun esim. sun sosiaalipummeus tuli esiin?
toope
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron