"Mä joka päivä töitä teen"

"Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.07.2015 11:37

Sen kaiken teen mä siksi vain, koska kulta sä jaksat olla mun omanain.

Matti ja Teppo: Mä joka päivä töitä teen (1982)
https://www.youtube.com/watch?v=1-YiaQZz1zY (2:47)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.07.2015 12:14

Hannukin https://fi.wikipedia.org/wiki/Hannu_M%C3%A4kel%C3%A4 totesi, että (he) ovat yhdessä niin kauan, kuin "Anna kestää" häntä. Voi olla kuitenkin niin, että tässä tapauksessa "henkisyys" (yms.) menee toisin päin kuin mitä Matin & Tepon tapauksessa näyttäisi menevän.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Hermes » 17.07.2015 15:23

Joka päivä mä töitä teen [sic]

https://www.youtube.com/watch?v=6a-OmnjrseE (1:49)
Hermes
 

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Hermes » 17.07.2015 15:37

Työn teosta - olen viimeisen vuoden ajan palannut sellaisiin töihin, jotka kiinnostavat minua oikeasti. Olen sen vuoksi esimerkiksi välillä joutunut näyttelemään, että osaan tämän asian helposti, sen jälkeen tekemään tuntikausia ylimääräisiä töitä liikennevälineissä, illalla, aamupalalla ja niin edelleen. Mutta arvatkaa mitä? En ole kokenut sitä stressaavana. Kun koen tahtovani oikeasti oppia jotain asiaa, josta olen oikeasti kiinnostunut (en niinkään saavuttavani jotain statusta työpaikalla), niin jaksan tehdä sitä asiaa helposti vaikka kuinka kauan. Osaksi tuohon on liittynyt kyllä se, että olen itse joutunut asennoitumaan siten, että olen kiinnostunut tuosta asiasta. Joka tapauksessa, korkeammin koulutettujen työpaikat ovat kuitenkin usein myös virikkeellisempiä kuin esimerkiksi ojankaivuu. Ojankaivuuta varten pitää tehdä jo jotain zen-harjotuksia.
Hermes
 

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.07.2015 22:39

Hermes: ...Ojankaivuuta varten pitää tehdä jo jotain zen-harjotuksia.

Aika hauska. Ei kai sepelilapio nouse pelkällä Zen-meditaatiolla?
Hilppa
 

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Hermes » 17.07.2015 23:08

Lapion nostaminen on helppoa. Se on zen-meditaatiota, mikä tekee lapion nostamisesta mukavaa myös subjektiviisesti.
Hermes
 

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.07.2015 00:00

Päivällä oli ratiossa keskustelua mm. avieroista. Tuli esiin, että suurelle osalle miehiä vaimon ero tuli yllätyksenä. Nämä "aleksityymiset" miehet saattoivat luulla, että avioliittoon heidän puoleltaan riittää pelkkä työssä käyminen. Eivät tienneet, että vaimolle täytyy myös lirkutella.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.07.2015 00:02

Psykopatologia kirjoitti:Päivällä oli ratiossa keskustelua mm. avieroista. Tuli esiin, että suurelle osalle miehiä vaimon ero tuli yllätyksenä. Nämä "aleksityymiset" miehet saattoivat luulla, että avioliittoon heidän puoleltaan riittää pelkkä työssä käyminen. Eivät tienneet, että vaimolle täytyy myös lirkutella.

Herää kysymys, miksi he ovat ylipäätään menneet naimisiin? Käydäkseen töissä vai? Olisivathan voineet muutoinkin käydä töissä ilman suurempaa häähässäkkää.
Hilppa
 

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.07.2015 00:13

Rakkaudesta puolisoon ja seksuaalisuuden tarpeesta muun muassa. Jos 6/7 kestää, tarkoittaa että aika moni tykkää olla naimisissa. Onhan avioliitto kuitenkin vapaaehtoista Suomessa.
Hilppa
 

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.07.2015 00:18

Kyllä, ja että toteutuisi se, että mies on vaimon päänä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja karsee nimimerkki » 18.07.2015 01:11

Trisse kirjoitti:Eikö lähes joka toinen avioliitto päädy eroon? Joskus tuollaista kuulin.

kuulit oikein.

Lähes joka toinen avioliitto päättyy eroon

Avioliittojen määrä on hienoisessa kasvussa, kertoo Tilastokeskus. Viime vuonna avioliittoja solmittiin Suomessa noin 29 000 kappaletta, mikä on lähes 500 liittoa enemmän kuin vuonna 2011.

Tilastojen perusteella avioliitto solmitaan yhä vanhempana. Viime vuonna ensimmäistä kertaa avioituvien naisten keski-ikä oli 31 vuotta ja miesten 33 vuotta. Ensimmäistä kertaa avioituvien naisten keski-ikä on kohonnut kahdessa vuosikymmenessä lähes neljä vuotta ja miesten hieman yli neljä vuotta.

Siinä missä avioliittojen määrä on nousussa, avioerot ovat vähentyneet. Avioerojen määrä on laskenut jo kahtena vuonna peräkkäin. Avioerojen väheneminen johtuu erityisesti siitä, että keski-ikäiset eivät eronneet yhtä hanakasti kuin aiemmin. Vaikka avioerojen määrä onkin laskussa, lähes joka toinen suomalainen avioliitto päättyy edelleen eroon.

Rekisteröidyssä parisuhteessa elävistä noin joka kolmas eroaa lopulta kumppanistaan. Vuonna 2012 samaa sukupuolta olevien parisuhteita rekisteröitiin reilut 300 kappaletta. Noin kaksi kolmasosaa oli naispareja, ja yksi kolmannes miespareja.

http://www.talouselama.fi/uutiset/lahes ... n/a2190563
karsee nimimerkki
 

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.07.2015 11:49

Luvut koskevat 2010-luvulla solmittuna liittoja? Eri vuosikymmenillä solmittujen liittojen, jotka vielä tilastointihetkellä ovat voimassa, eroonpäättymisprosentit ovat erilaiset.
Hilppa
 

Re: "Mä joka päivä töitä teen"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.07.2015 12:01

Voisi olla hedelmällisempää tarkastella eronneiden ihmisten määriä - ei erojen määriä. (Monet eroavat monesti.)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron