Onko aseksuaalisuus vamma?

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 17.07.2015 05:43

Ja psykoanalyytikoiden mielestä (lähes) kaikki on seksuaalisuutta tai ainakin sillä selitettävissä.
Ryysy
 

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.07.2015 11:19

Et ole verrannutkaan alkuperäiseen Wiki-sivuun.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.07.2015 04:16

Psykopatologia kirjoitti:Et ole verrannutkaan alkuperäiseen Wiki-sivuun.

Anna koordinaatit, jos huvittaa. Tai joku voisi kertoa, kun en oikeens tajuu.
Ryysy
 

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.07.2015 10:35

Korjaus ei enää näy Psykopatologiassa, jossa tein ko. korjauksen kaikkiin lainattuihin Wikipedian kohtiin.

10:39

Taisi olla lainattuna näin (Sateentekijä)

Aseksuaalisuuden muotoja voivat olla esimerkiksi
täydellinen seksuaalisen ja läheisyyden halun puuttuminen
seksuaalisen halun puuttuminen, mutta läheisyyden halu
olemassa oleva seksuaalinen halu, joka ei kuitenkaan koskaan kohdistu kehenkään
Varsinaisen seksuaalisen halun puuttumisesta huolimatta aseksuaali saattaa haluta elää pitkäaikaisessa romanttisessa suhteessa.

Korjattuna näin:

Aseksuaalisuuden muotoja voivat olla esimerkiksi

- täydellinen seksuaalisen ja läheisyyden halun puuttuminen
- seksuaalisen halun puuttuminen, mutta läheisyyden halu
- olemassa oleva seksuaalinen halu, joka ei kuitenkaan koskaan kohdistu kehenkään

Varsinaisen seksuaalisen halun puuttumisesta huolimatta aseksuaali saattaa haluta elää pitkäaikaisessa romanttisessa suhteessa.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.07.2015 12:29

Kiitos. Laita seuraavan kerran vaikka sateenvarjot, niin tajuan, mitä hienoa oletkaan mennyt tekemään.
Ryysy
 

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja toope » 18.07.2015 13:29

Mitä, jos ensi kerralla vittuilisit sille joko vaan kopioi ja kopioi eikä viitsi ryhmitellä tekstiä luettavaan kuntoon.
Jos kopioisi vähemmän tai laittaisi vain linkin, jäisi aikaa selkokieleen.
toope
 

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.07.2015 20:54

Sateentekijän tulisi olla mieluummin itsekriittinen muiden asiattoman arvostelun sijaan.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 24.07.2015 05:51

Psykopatologia kirjoitti:Eihän minulla (yllä) ole pilkunnussimista ollenkaan vaan selvän virheen korjaus.

Yllä oleva on lainaus ketjusta Big Five -persoonallisuus-inventaari viewtopic.php?f=8&t=15660&start=30#p231010

Minullekin teit aiemmin 'selvän' virheen korjaamisen tässä ketjussa, mikä ei ollut minulle lainkaan selvä. Esim. nyt en tiedä, oletko sorkkinut myös minun viestiäni (viewtopic.php?f=8&t=15613&start=10#p230097), ja jos olet, niin missä määrin. _Muistelen_ nimittäin, että muokkasin itsekin jo Sateentekijän laittamaa sitaattia, mutta koska vain muistin varassa liikutaan, niin en voi olla varma.

Joka tapauksessa, jos muokkasin, edes entterin verran, niin kirjoitukseni jälkeen kirjoitat: Korjasin yllä olevan Wiki-sitaatin oikeaan muotoon. Näin ollen voin esimerkiksi olettaa, että korjasit joko a) vain minun mahdollisesti hieman muokkaamaani Sateentekijän wiki-sitaattia, b) sekä minun että Sateentekijän laittamaa. Näiden lisäksi voin olettaa, että korjasit sitä joko a) sisällöllisesti tai b) muodollisesti.

Tämän jälkeen ihmettelen, kun mielestäni et ole mitään olennaista tehnyt, jolloin kuitenkin jo olet tehnyt jotakin, että et olekaan tehnyt mitään. Tähän vastaat: Vrt. alkuperäiseen Wiki-sivuun! Jolloin siis vertaan alkuperäiseen Wiki-sivuun, joten millä ihmeen tavalla voin verrata alkuperäiseen Wiki-sivuun, kun tekemäsi muutokset jo näkyvät palstalla samaan tapaan kuin Wikipediassa? Muistin varassa on ainoa vaihtoehto minkä keksin.

Kun olen ehtinyt jo unohtaa asian ja ajattelen, että tuskin tässä mitään kovin olennaista on tapahtunut, kommentoin Hilpan kirjoituksen jälkeen: Ja psykoanalyytikoiden mielestä (lähes) kaikki on seksuaalisuutta tai ainakin sillä selitettävissä. Tämän jälkeen päätät kuitenkin VIELÄ sanoa: Et ole verrannutkaan alkuperäiseen Wiki-sivuun.

Joten olisi joskus kiva, jos osoittaisit selvät virheen korjaukset hieman selvemmin. Kuten Gabrielille nyt nauretaan pers-inventaariossa, niin minulle varmaan on samaan tapaan naurettu tässä ketjussa. Toisessa ketjussa sentään Flower uhrautui selittämään, mitä mahdat tarkoittaa ja tässä ketjussa sinä. Kiitos siitä. Huomaa, että myös oma selityksesi "taisi olla..." on muistin varaista. Ehkä tämä olikin muistitesti? Juuri tällaiset ovat omiaan nostamaan testimaailmaepäluulojen(kin) paluuta, mutta ei hätää, olen aina mielelläni ollut koekaniinina.
Ryysy
 

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 24.07.2015 10:12

Aijaa. Minä taas ajattelin, että pers-inventaarissa PP kyllä koko ajan olisi tiennyt testissä olevasta virheestä, mutta halusi tarjoilla asian mahdollisimman vaikeasti ymmärrettävänä. Vasta oikein pikkuhiljaa alan tajuta kuinka hemmetin epäluuloinen olen. Sekä huumorintajuton ja muutenkin ei-tajuava. En esim. tajunnut taaskaan ko. ketjun "päivän paras"-kommenttia, jonka Hilppa sanoi. Luin sen kettuiluna, mutta ehkä sekin oli hassuttelua.
Ryysy
 

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 24.07.2015 10:28

Tai sitten hän ajattelee, että juoruan hänestä, jos hän ei tätä ketjua huomaakaan. Asia olisi ehkä pitänyt käsitellä toisessa ketjussa, mutta ehkä hän vastaa siinä Kaapon esittämään kysymykseen.
Ryysy
 

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.07.2015 10:35

Jotta olisin päässyt inventarin tulos-osaan, minun olisi pitänyt tehdän testi uudestaan, mitä en tehnyt. Täten en pitkään aikaan tiennyt, mitä siellä oli kirjoitettu, että siellä oli todella virhe.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.07.2015 10:41

Ruusu, 5:51
Tein korjaukset Sateentekijän kopiointiin luultavasti ensin kopion kopiointiin ja sitten ehkä vasta seuraavana päivänä Sateentekijän alkuperäiseen kopiointiin, jolloin virheellistä muotoa ei enää näkynyt foorumilla ollenkaan.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 24.07.2015 11:16

Asiat ovat pihvit.
Ryysy
 

Re: Onko aseksuaalisuus vamma?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.07.2015 12:20

Ajattelin, että älyttömyys oli niin ilmeinen, että Gabriel itse korjaa sen tekstiinsä. Sen sijaan hän alkoikin vittuille minulle.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa