Seksuaalinen häirintä

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2015 17:27

Gabriel kirjoitti:... Mitä ne naiset siellä baletissa ylipäätään syynää?

No ei ainakaan noita ns. munasuojia!
Lisäys:
Voisitko ystävällisesti lopettaa tuon pejoratiivisen ja halventavan "tytöttelyn"?
Kyllästynyt
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2015 17:28

Gabriel kirjoitti:Tuo olikin komentti lähinnä vaimolleni havainnollistamaan tilannetta ja minimoimaan turhaa marmatusta.

"Turhaa marmatusta"?
Kyllästynyt
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Rusa » 01.06.2015 00:33

Minulle on seksuaalista häirintää se, että on kesähkö ja ihmisillä on liian vähän vaatetta, joten se voi olla aika henkilökohtaistakin, mikä sitä kulloinkin on, jos ei sanakirjaan tuijoteta. Mutta se johtuu kulttuuristakin, siitä, että kaikki on seksualisoitu.

Se, ettei tuijottele ihmisten sepaluksia liittyy myös siihen, että ne eivät yleensä ole silmien tasolla. Joissakin tilanteissa ovat riittävässä määrin. Lyhyillä ihmisillä on varmaan hirveää!
Rusa
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2015 00:46

Rusa kirjoitti:Minulle on seksuaalista häirintää se, että on kesähkö ja ihmisillä on liian vähän vaatetta, joten se voi olla aika henkilökohtaistakin, mikä sitä kulloinkin on, jos ei sanakirjaan tuijoteta...

Sanakirjassa ei sitä kerrota, mutta ihan tavallinen arkijärki riittää tunnistamaan seksuaalisen häirinnän.
Toistuvat, ja lukuisista lopettamispyynnöistä huolimatta jatkuvat, seksuaalista intimiteettiä loukkaavat kuva- ym. postaukset sitä ovat.
Rusa kirjoitti:... Se, ettei tuijottele ihmisten sepaluksia liittyy myös siihen, että ne eivät yleensä ole silmien tasolla. Joissakin tilanteissa ovat riittävässä määrin. Lyhyillä ihmisillä on varmaan hirveää!

Olen lyhyt, mutten siitä huolimatta tuijottele ihmisten sepaluksia.
Kyllästynyt
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 05:52

Yleensä naiset tekevät enemmän tai vähemmän tiedostamattomia tarkastuksia ja silmät liikkuu välillä keskivartalo - kasvot. Jos kasvot on mielenkiintoiset niin keskivartalo myös "tarkistetaan".
Ne joille keskivartalo on tärkeämpi niin kasvoilla ei sitten ole niin väliä.

Mielestäni henkilön pituudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Gabriel
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Rusa » 01.06.2015 06:03

Pituus, sijainti, asemointi, asennot ja asettelu ylipäätään on olennaista mitä tulee siihen, mikä lähimmäksi näkökenttää lävähtää.
Rusa
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 06:27

Rusa kirjoitti:Pituus, sijainti, asemointi, asennot ja asettelu ylipäätään on olennaista mitä tulee siihen, mikä lähimmäksi näkökenttää lävähtää.


No, ei kai sitä voi olla huomaamatta jos Jonah Falcon kävelee pyöräilysortesissa ohi ja itse istuu puiston penkillä. Mitä yritän sanoa niin tässä ei katsetta ohjaa mikään mekaaninen tai ulkoinen tekijä vaan naisen sisäiset vaistot.
Gabriel
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2015 09:54

Gabriel kirjoitti:Yleensä naiset tekevät enemmän tai vähemmän tiedostamattomia tarkastuksia ja silmät liikkuu välillä keskivartalo - kasvot. Jos kasvot on mielenkiintoiset niin keskivartalo myös "tarkistetaan".
Ne joille keskivartalo on tärkeämpi niin kasvoilla ei sitten ole niin väliä.

Mielestäni henkilön pituudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Mistä sinä tiedät minkälaisia "enemmän tai vähemmän tiedostamattomia tarkastuksia" naiset tekevät?
Gabriel kirjoitti:... No, ei kai sitä voi olla huomaamatta jos Jonah Falcon kävelee pyöräilysortesissa ohi ja itse istuu puiston penkillä...

Who the hell is Jonah Falcon?
Gabriel kirjoitti:... Mitä yritän sanoa niin tässä ei katsetta ohjaa mikään mekaaninen tai ulkoinen tekijä vaan naisen sisäiset vaistot.

Miten ja mistä sinä olet hankkinut "tietosi" "naisen sisäisistä vaistoista"?
Kyllästynyt
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 11:11

https://www.youtube.com/watch?v=cVGe5ty1Ad8
Girls check out guys crotch bulge on train2 7:45

Tytöt tarkastavat sukukalleudet junassa. Piilokamera sepaluksessa.

Riittää kun kulke silmät auki ja seuraa ympäristöä.

https://www.youtube.com/watch?v=2-YANwdmYwA
3 girls discuss crotch bulge on train 3:27
Gabriel
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2015 11:18

Gabriel kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=cVGe5ty1Ad8
Girls check out guys crotch bulge on train2 7:45

Tytöt tarkastavat sukukalleudet junassa. Piilokamera sepaluksessa.

Riittää kun kulke silmät auki ja suraa ympäristöä.

Eipä vaikuta sinun linkkisi kovin luotettavalta tietolähteeltä.
"Silmät auki" kulkeminen ei auta jos havainnoitsija noteeraa vain sen minkä haluaa nähdä.
Kyllästynyt
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.06.2015 12:25

Täyttä harhaanjohdatusta on väittää, että katseen kohdistuminen liikkeessä sekunnin murto-osan ajaksi johonkin kohteeseen olisi viettien ohjaamaa (täysin tahdosta riippumatonta) ja siten merkityksellistä. Ei tuollaisella ole mitään tekemistä tirkistelyn tms. kanssa, mihin sitä on yritetty Gabrielin toimesta niputtaa.
Hilppa
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 12:50

Hilppa kirjoitti:Täyttä harhaanjohdatusta on väittää, että katseen kohdistuminen liikkeessä sekunnin murto-osan ajaksi johonkin kohteeseen olisi viettien ohjaamaa (täysin tahdosta riippumatonta) ja siten merkityksellistä. Ei tuollaisella ole mitään tekemistä tirkistelyn tms. kanssa, mihin sitä on yritetty Gabrielin toimesta niputtaa.


Nyt en ymmärrä asiayhteyttä.
Gabriel
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.06.2015 22:58

Mua alkaa jo enemmän kuin vähemmän riepoa nämä tämän palstan miesten esittämät Tiedot siitä, mitä naiset tekee ja miksi. :evil:

Minun tuttavapiirissäni ei ole koskaan ollut naista, jonka kanssa olisi vaihdettu mielipiteitä omien tai toistemme miesten ruuminosista puhumattakaan, että olisimme vertailleet suorituksia... Emme ole kavereideni kanssa ylipäätään keskustelleet miehistä(mme) paitsi heidän sanomisistaan ja tekemisistään, jos niistä on ollut aihetta puhua.

Minä suhtaudun tapaamiini miehiin kuin keihin tahansa ihmisiin. Pyrin olemaan tuijottamatta, vaikka jokin asia erityisesti kiinnittäisikin huomioni (esimerkiksi erikoisen värinen vaate), sillä minulle on jo lapsena opetettu, että tuijottaminen onn epäkohteliasta. Jos puhuessani miehen kanssa keskitän katseeni johonkin, niin ainoastaan silmiin ja kasvoihin kokonaisuutena, enkä sitäkään harrasta yhtämittaisesti niin pitkään, että toinen kiusaantuisi katseestani.

Ehkä sellaisiakin naisia on, millaisen kuvan tämän palstan miehet naisesta pyrkivät luomaan, mutta omaan kokemukseeni perustuen väittäisin heidän olevan vain pieni vähemmistö.
Helmenkalastaja
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.06.2015 23:25

Mirri kirjoitti:
Yle Kotimaa 5.7.2009 klo 2:55 | päivitetty 27.5.2012 klo 19:07
Miesten seksuaalinen häirintä on lisääntynyt
Joka kahdeksas suomalainen mies on joutunut naisen seksuaalisen häirinnän kohteeksi kahden viime vuoden aikana. Alle 35-vuotiaista miehistä ahdistelua on kokenut joka viides. Väli-Suomen sanomalehtien Sunnuntaisuomalaisen tiedot perustuvat Sosiaali- ja terveysministeriön teettämään tasa-arvobarometriin.

Kansainvälisten tutkimusten mukaan miesten kokema häirintä on lisääntynyt viime vuosina. Nyt poliisissa tehty tutkimus on ensimmäinen laatuaan Suomessa. Sen mukaan jopa joka viides miespoliisi on kokenut työssään seksuaalista häirintää.

Naisista seksuaalista häirintää on kokenut joka kolmas.

Seksuaalisen häirinnän määritteleminen ja sen tunnistaminen on ollut vaikeaa. Kesäkuun puolivälissä voimaan astunut uusi tasa-arvolaki määrittelee häirinnäksi epätoivotun koskettelun ohella myös sanalliset rivoudet ja härskit eleet.

Väli-Suomen sanomalehtien Sunnuntaisuomalaisen mukaan miesten on vaikea kertoa seksuaalisesta häirinnästä roolimallien takia. Häirinnästä voidaan tehdä vitsi, koska aina löytyy joku mies, joka ilmoittaa kaikki naiset tervetulleiksi ahdistelemaan häntäkin.
(lihavointi minun)
http://yle.fi/uutiset/miesten_seksuaali ... yt/5278294

Suhtautuisin tuollaisiin barometreihin erittäin kriittisesti. Tuon mukaan siis miespoliisit k o k i v a t seksuaalistä häirintää
enemmän kuin naiset?! Ja kun mukaan otetaan myös härskit eleet, menetetään olennaisempi.

Itse olen elossani kokenut seksuaalista häirintää vain kerran ja toisen kerran leikisti. Itse olen "häirinnyt" paljon useammin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.06.2015 23:34

Ai onko sinusta joka kolmas vähemmän kuin joka viides? :o
Helmenkalastaja
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Kissi » 01.06.2015 23:58

Minä en ole kokenut seksuaalista häirintää aikuisena. Jos joku harvoin sanoo vaikka: miten sulla voi olla tuollaiset tissit, niin vastaan, että sinäkin olet muita komeampi ja siitä onkin muodostunut kiva jutteluseura. Minusta on kivaa, jos miehet osoittavat huomioo, voihan siihen suhtautua ystävällisesti ja ei se toinen silloin ala rivoilla, vaan tulee mukavia juttelemaan.
Kissi
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2015 00:05

Helmenkalastaja kirjoitti:Ai onko sinusta joka kolmas vähemmän kuin joka viides? :o

:!:
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 02.06.2015 01:38

Helmenkalastaja kirjoitti:Mua alkaa jo enemmän kuin vähemmän riepoa nämä tämän palstan miesten esittämät Tiedot siitä, mitä naiset tekee ja miksi. :evil:

Minun tuttavapiirissäni ei ole koskaan ollut naista, jonka kanssa olisi vaihdettu mielipiteitä omien tai toistemme miesten ruuminosista puhumattakaan, että olisimme vertailleet suorituksia... Emme ole kavereideni kanssa ylipäätään keskustelleet miehistä(mme) paitsi heidän sanomisistaan ja tekemisistään, jos niistä on ollut aihetta puhua.


Katsoin joskus muinoin teeveestä tiededokumentin joka käsitteli kuinka nainen katselee miestä. Siinä naiset katselivat videolta miehiä silmälasit päässä. Laseissa oli systeemi joka seurasi pupillin liikkeitä naisen sitä havaitsematta.
Lopputuloksessa näytettiin kuinka naisten katse harhailee. Eli naiset katselivat huomattavan paljon kasvoja, katse kuitenkin kävi vähän väliä keskivartalossa, jos ranteessa oli kello tai koru niin sitä myös katsottiin. Muita alueita surattiin hyvin vähän. Kasvot, sukukalleudet ja kello. Eli nainen punnitsi miehen mielyttävyyttä kasvojen perusteella, seksuaalisen toiminnan kiinostavuutta etumuksesta ja taloudellista asemaa kai pyrittiin arvioimaan kellosta.

Omat huomiot on samansuuntaisia. Kun kadulla tulee nainen vastaan hän katsoo kasvoja ja jos kasvot on kiinnostavat vilkaisee hän sepalusta ja jos se mielytti niin vilkaisee taas kasvoja. Itse en käytä koruja tai kelloa.

Se mitä palstan naiset puhuu, ovat ystäväpiirissään kokeneet tai itse toimivat, vaikuttaa niin sanotusti moraalisesti hyväksyttävältä mallilta. Mielestäni viittaa tiettyihin sovinaisiin moduleihin, josta puhuin aikaisemmin, eli on opeteltu tiettyjä kantoja vaikka näin ei ihan kokonaan olisikaan.

Itse olen kokenut seksuaalista härintää, naispuolisten esimiesten taholta, sisältäen perseen ja reiden puristelua. Kuin myös muualla naisten oma-aloitteista ruumillista lähestymistä ja vartaloon kiinni käymistä.
En kuitenkaan osaa tuosta numeroa nostaa, eikä siitä mitään vammaa ole jäänyt.
Gabriel
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 10:30

Gabriel kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Mua alkaa jo enemmän kuin vähemmän riepoa nämä tämän palstan miesten esittämät Tiedot siitä, mitä naiset tekee ja miksi. :evil:

Minun tuttavapiirissäni ei ole koskaan ollut naista, jonka kanssa olisi vaihdettu mielipiteitä omien tai toistemme miesten ruuminosista puhumattakaan, että olisimme vertailleet suorituksia... Emme ole kavereideni kanssa ylipäätään keskustelleet miehistä(mme) paitsi heidän sanomisistaan ja tekemisistään, jos niistä on ollut aihetta puhua.

Katsoin joskus muinoin teeveestä tiededokumentin joka käsitteli kuinka nainen katselee miestä. Siinä naiset katselivat videolta miehiä silmälasit päässä. Laseissa oli systeemi joka seurasi pupillin liikkeitä naisen sitä havaitsematta.
Lopputuloksessa näytettiin kuinka naisten katse harhailee. Eli naiset katselivat huomattavan paljon kasvoja, katse kuitenkin kävi vähän väliä keskivartalossa, jos ranteessa oli kello tai koru niin sitä myös katsottiin. Muita alueita surattiin hyvin vähän...

Minkälaisissa koejärjestelyissä asiaa tutkittiin ja kuinka suuri oli otos?
Gabriel kirjoitti:... Kasvot, sukukalleudet ja kello. Eli nainen punnitsi miehen mielyttävyyttä kasvojen perusteella, seksuaalisen toiminnan kiinostavuutta etumuksesta ja taloudellista asemaa kai pyrittiin arvioimaan kellosta...

Ovatko johtopäätökset omiasi vai ohjelmassa esitettyjä?
Gabriel kirjoitti:... Omat huomiot on samansuuntaisia. Kun kadulla tulee nainen vastaan hän katsoo kasvoja ja jos kasvot on kiinnostavat vilkaisee hän sepalusta ja jos se mielytti niin vilkaisee taas kasvoja. Itse en käytä koruja tai kelloa...

Omituinen ja ainakin minulle vieras väite siitä mitä naiset katsovat ja missä järjestyksessä. Puhumattakaan tulkinnasta jonka olet ilmeisesti itse tehnyt omasta mielestäsi havaitsemiesi katseiden suunnasta.
Gabriel kirjoitti:... Se mitä palstan naiset puhuu, ovat ystäväpiirissään kokeneet tai itse toimivat, vaikuttaa niin sanotusti moraalisesti hyväksyttävältä mallilta...

Ei ole kyse moraalista tai mistään "moraalisesta hyväksyttävästä mallista" vaan siitä, etten ainakaan minä (eikä ilmeisesti Helmenkalastajakaan) ole tähän ikään mennessä edes kuullut sellaista, että naiset brassailisivat miestensä penisten koolla - niin kuin sinä väität naisten tekevän!
Gabriel kirjoitti:... Mielestäni viittaa tiettyihin sovinaisiin moduleihin, josta puhuin aikaisemmin, eli on opeteltu tiettyjä kantoja vaikka näin ei ihan kokonaan olisikaan...

Ihanko sinä tosissasi luulet, että naiset brassailevat miestensä penisten koolla - tai ylipäätään puhuvat keskenään jotakin miestensä peniksistä?
Olisi hyvin mielenkiintoista kuulla, mihin sinä tuollaisen väitteesi perustat.
Ja vielä tolkuttomamman sinun väitteestäsi tekee tuo, että sinä vielä viittaat, ettei "vaikka näin ei ihan kokonaan olisikaan".
Väitätkö sinä siis, että minä joko valehtelen siitä mitä naiset tekevät, tai etten tiedä mitä naiset keskenään puhuvat?
Kumpaa sinä "vaikka näin ei ihan kokonaan olisikaan" heitollasi tarkoitat?
Gabriel kirjoitti:... Itse olen kokenut seksuaalista härintää, naispuolisten esimiesten taholta, sisältäen perseen ja reiden puristelua. Kuin myös muualla naisten oma-aloitteista ruumillista lähestymistä ja vartaloon kiinni käymistä.
En kuitenkaan osaa tuosta numeroa nostaa, eikä siitä mitään vammaa ole jäänyt.

On hyvin valitettavaa jos joku nainen/jotkut naiset ovat tuollaista tehneet, mutta jos se mitään painaa, voisin varmasti luetella sinulle kymmenkertaisen määrän kiinnikäymisiä, lääppimistä, ehdotuksia ja jopa painostusta seksuaalisen häirinnän saralta. Yksikään nainen ei ole minua seksuaalisesti häirinnyt, aina ovat asialla olleet miehet.
Kyllästynyt
 

Re: Seksuaalinen häirintä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 02.06.2015 10:39

Itseasiassa ihan sama. Jos joku ei usko minun havaintojani niin olkoon uskomatta.
Sinä ja muut saatte pitää oman totuutenne ja minä pidän omani.

Itselle se taas on melkoisen päivänselvää, että naisia kiinnostaa samat asiat kuin miestäkin vaikka pientä variaatiota löytyykin. Silloin kun katsotaan kulttuurin ja sovinnaisuussäntöjen ulkopuoleta niin silloin paljastuu paljon asioita mitä kotikasvatus ei hyväksy.

Itse pyrin katsomaan asioita juuri niin.
En tosin rupea vääntämään aiheesta koska se EI tule johtamaan mihinkään.
Gabriel
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa