Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kissi » 02.06.2015 01:11

Kiitos, yritän opetella nuo, oliko ne kaksoiskonsonantit ja yhdys-sanat.
Kissi
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 01:14

Kissi kirjoitti:Kiitos, yritän opetella nuo, oliko ne kaksoiskonsonantit ja yhdys-sanat.

Sepä yllättävää.

Mutta opettelusi tuoksinasta voisit malttaa pitää sen verran taukoa, että kerrot minullekin mitä minä olen kymmenen vuotta jatkanut.
Kyllästynyt
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Gabriel » 02.06.2015 03:19

Jatkuva pisteliäs ja ivallinen sävy tuskin opettaa ketään.
Gabriel
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 10:06

Gabriel kirjoitti:Jatkuva pisteliäs ja ivallinen sävy tuskin opettaa ketään.

Gabriel 28.5.2015 klo 13:43 ketjussa "Mies kärsii kohtukateudesta":
Gabriel kirjoitti:Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Yllä oleva on niin puhkikulunut klisee ja hapantunut fraasi, etten halua sitä omissa nimissäni esittää - ja siksi lainaankin sinun parin päivän takaista opetustasi.
Kyllästynyt
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Gabriel » 02.06.2015 10:27

Itseasiassa taidampa sanoa vielä hieman lisää, korostan kuitenkin että tämä on minun tulkintaani ja se varmasti on erilainen jonkun toisen näkökulmasta ja suurella todenäköisyydellä näet asiat itse aivan eri valossa.

Siis minun näkökulmastani tapasi keskustella on pisteliästä, provosoivaa, riitaa haastavaa ja erittäin negatiivissävyistä. Yrität kätkeä kiukkuasi ja toisten tahallista ärsyttämistä asiallisuuden alle jossa usein hyvin onnnistutkin, vaikka toisinaan myös lipsuu. Saat suurta tyydytystä vääntää tikusta asiaa puuttumalla asian tai aiheen kannalta epäolennaisiin kohtiin. Olet liki kokonaan kykenemätön antamaan positiivista palautetta muille ja jos annat niin se menee siihen suuntaan joka myötäilee tahtoasi. Keskustelussa et pyri rakentamaan, ideoimaaan, viemään keskutelua eteenpän, vaan hajoittamaan, pilkaamaan, vähättelemään ja moralisoimaan.

Minulla on tunne, että sinulla ei ole kompetenssia keskustella asioista laaja-alaisesti tai hahmottaa asioita suurempina kokonaisuuksina ja sen takia pyrit pätemään epäoleellisella pilkunviilaamisella ja keskustelukomenttien kosmeetisilla osilla.

Tämä siis on minun käsitykseni. Omasi on varmasti aivan toinen ja pystyt totaalisesti ulkoistamaan käytöksessäsi esiintyvät ogelmat itsestäsi riippumattomiksi tai oikeutetuiksi syiksi.
Gabriel
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 10:47

Gabriel kirjoitti:Itseasiassa taidampa sanoa vielä hieman lisää, korostan kuitenkin että tämä on minun tulkintaani ja se varmasti on erilainen jonkun toisen näkökulmasta ja suurella todenäköisyydellä näet asiat itse aivan eri valossa.

Siis minun näkökulmastani tapasi keskustella on pisteliästä, provosoivaa, riitaa haastavaa ja erittäin negatiivissävyistä. Yrität kätkeä kiukkuasi ja toisten tahallista ärsyttämistä asiallisuuden alle jossa usein hyvin onnnistutkin, vaikka toisinaan myös lipsuu. Saat suurta tyydytystä vääntää tikusta asiaa puuttumalla asian tai aiheen kannalta epäolennaisiin kohtiin...

Ensinnäkin, se on "taidanpa" - ei "taidampa".
Toiseksi, sinun kyökkipsykologisointisi ei taaskaan osu maaliinsa; en todellakaan saa pienintäkään tyydytystä siitä, että "saan vääntää tikusta asiaa puuttumalla asian tai aiheen kannalta epäolennaisiin kohtiin" - enkä muutenkaan.
Gabriel kirjoitti:...Olet liki kokonaan kykenemätön antamaan positiivista palautetta muille ja jos annat niin se menee siihen suuntaan joka myötäilee tahtoasi...

Hohhoijaa. Ja tuollaista saarnaa kirjoittaja joka on ensimetreillä rehvastellut näin:
Gabriel 25.5.2015 klo 12:11 ketjussa "Mies kärsii kohtukateudesta":
Gabriel kirjoitti:No, ilmeisesti ylifeministien alergiareaktio, joka hälyyttää heti, tilantesta tai aiheyhteydestä riippumatta.
Nyt ei ole vastassa Kavi, otatko uusiksi vai luovutatko suosiolla?

Gabriel kirjoitti:... Keskustelussa et pyri rakentamaan, ideoimaaan, viemään keskutelua eteenpän, vaan hajoittamaan, pilkaamaan, vähättelemään ja moralisoimaan...

Luepa vielä kerran yllä oleva minulle osoittamasi rehvastelu.
Moralisoinut en ole kertaakaan - enkä missään. Mutta jos sinulla on osoittaa edes pienikin moralisoinnin ripaus jonka olen kirjoittanut, kerro ihmeessä. Jos et siihen pysty, poista perätön syytöksesi.
Gabriel kirjoitti:... Minulla on tunne, että sinulla ei ole kompetenssia keskustella asioista laaja-alaisesti tai hahmottaa asioita suurempina kokonaisuuksina ja sen takia pyrit pätemään epäoleellisella pilkunviilaamisella ja keskustelukomenttien kosmeetisilla osilla...

Ei ole kompentenssia, mutta enpä ole sellaista väittänytkään omaavani. En myöskään ole tunkenut minnekään arvioimaan tai analysoimaan kenenkään hahmotuskykyä tai kompetenssia "keskustella asioista laaja-alaisesti".
Gabriel kirjoitti:... Tämä siis on minun käsitykseni. Omasi on varmasti aivan toinen ja pystyt totaalisesti ulkoistamaan käytöksessäsi esiintyvät ogelmat itsestäsi riippumattomiksi tai oikeutetuiksi syiksi.

Mitä mieltä olet omasta käytöksestäsi?
Onko sinun mielestäsi hyvää ja asiallista keskustelua tulla rehvastelemaan "otatko uusiksi vai luovutatko suosiolla", puhutella aikuisia ihmisiä "tytöiksi" tai nimitellä naisia akoiksi sillä perusteella, että he keskenään vertailevat miestensä peniksiä?
Kyllästynyt
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Gabriel » 02.06.2015 13:26

Kyllästynyt kirjoitti:Onko sinun mielestäsi hyvää ja asiallista keskustelua tulla rehvastelemaan "otatko uusiksi vai luovutatko suosiolla", puhutella aikuisia ihmisiä "tytöiksi" tai nimitellä naisia akoiksi sillä perusteella, että he keskenään vertailevat miestensä peniksiä?


Niin siis "akka" sanastahan (ym.) nyt oli kyse ja sille ON sopivat paikkansa. Sana ei sinänsä ole paha ja pukee tietyissä tilanteissa erittäin hyvin tietyntyyppisiä naisihmisiä.
Sanoja kuitenkaan ei ole enää käytetty niin eikö se ole sillä selvä vai vieläkö haluat vatvoa?

Vai pitääkö minun lisätä listalle vielä pitkävihainen?

En kuitenkaan meinaa jatkaa keskustelua kanssasi koska se ei lakkaa ikinä. Eikä se myöskään päädy mihinkään lopputulokseen. Pidä sinä käsityksesi ja minä omani. Keskustelu kanssasi ei myöskään mitenkään ruoki tavoitetta palstahengen parantamisesta vaan romuttaa sitä.
Gabriel
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 14:15

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Onko sinun mielestäsi hyvää ja asiallista keskustelua tulla rehvastelemaan "otatko uusiksi vai luovutatko suosiolla", puhutella aikuisia ihmisiä "tytöiksi" tai nimitellä naisia akoiksi sillä perusteella, että he keskenään vertailevat miestensä peniksiä?


Niin siis "akka" sanastahan (ym.) nyt oli kyse ja sille ON sopivat paikkansa...

Saduissa ehkä, mutta ei asiakeskustelussa tai -puheessa.
Gabriel kirjoitti:... Sana ei sinänsä ole paha ja pukee tietyissä tilanteissa erittäin hyvin tietyntyyppisiä naisihmisiä...

Kuten minkälaisia?
Millä eväillä ja oletuksilla sinä katsot olevan oikeutettua solvata jotakuta akaksi?
Gabriel kirjoitti:... Sanoja kuitenkaan ei ole enää käytetty niin eikö se ole sillä selvä vai vieläkö haluat vatvoa?...

Ovathan ne käytössä niin kauan kuin ne palstalla ovat.
Ja olethan sinä tänäänkin käyttänyt sanaa akka.
Gabriel kirjoitti:... Vai pitääkö minun lisätä listalle vielä pitkävihainen?...

Herttaisen yhdentekevää minulle lisäätkö vai et.
Gabriel kirjoitti:... En kuitenkaan meinaa jatkaa keskustelua kanssasi koska se ei lakkaa ikinä. Eikä se myöskään päädy mihinkään lopputulokseen. Pidä sinä käsityksesi ja minä omani...

Kyllähän sinä voit omat käsityksesi pitää, mutta silloin kun esität niitä julkisesti, minä niitä halutessani kommentoin.
Gabriel kirjoitti:[... Keskustelu kanssasi ei myöskään mitenkään ruoki tavoitetta palstahengen parantamisesta vaan romuttaa sitä.

Sanoo hän joka puhuu "raivofeministeistä" ja jonka mielestä (ainakin joitakin) naisia on oikeutettua nimitellä akoiksi.
Kyllästynyt
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Gabriel » 02.06.2015 15:09

Akka, femakko, raivofeministi, narttu, lortto ym.
Kyllä niitä sanavarastosta löytyy, mutta olenko pastalaisia nimitellyt?

Siis haluat edelleenkin vääntää näistä sanoista?

Pidä tunkkis, väännä keskenäs, paskat nakkaan, tajuatko?
Ei vähempää vois tää länkytys kiinnostaa.

Joo, joo, sä et länkytä, asiakeskustelu jne... Pröööt.
Gabriel
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 15:33

Gabriel kirjoitti:Akka, femakko, raivofeministi, narttu, lortto ym.
Kyllä niitä sanavarastosta löytyy, mutta olenko pastalaisia nimitellyt?...

Olet väittänyt, että tietyissä tilanteissa/tietyistä naisista voi käyttää nimitystä akka.
Tuo on ainakin minulle vastaava verrattavissa siihen, että olevan luvallista/oikeutettua nimitellä minua akaksi.
Gabriel kirjoitti:... Siis haluat edelleenkin vääntää näistä sanoista?...

En halua, mutta niin kauan kuin niitä palstalla on, minä niistä puhun.
Kernaasti soisin ettei olisi, ettei tarvitsisi vääntää.
Gabriel kirjoitti:... Pidä tunkkis, väännä keskenäs, paskat nakkaan, tajuatko?
Ei vähempää vois tää länkytys kiinnostaa...

Näyttää kuitenkin kiinnostavan, koska toistuvasti aiheeseen palaat/asiasta väännät.
Gabriel kirjoitti:... Joo, joo, sä et länkytä, asiakeskustelu jne... Pröööt.

Mitäpä tuohon sanoisi... Sinun käytöksesi ja käsityksesi keskustelusta ei täytä yleisiä asiallisen käytöksen tai keskustelun sääntöjä tai normeja.
Kyllästynyt
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2015 15:34

Gabriel kirjoitti:Niin siis "akka" sanastahan (ym.) nyt oli kyse ja sille ON sopivat paikkansa. Sana ei sinänsä ole paha ja pukee tietyissä tilanteissa erittäin hyvin tietyntyyppisiä naisihmisiä.
Sanoja kuitenkaan ei ole enää käytetty niin eikö se ole sillä selvä vai vieläkö haluat vatvoa?

Kyllä on akka -sanalle käyttöä.
Minä ainakin osaan olla pirullisen häijy akka, jos syystä tai toisesta tunnen tarpeelliseksi. Mulkku en kai voi olla, mutta vittumainen saatan olla, jos jostakin syystä haluan. Tarkemmin ajatellen... akka on oikeastaan aika kiltti ja kesy ilmaisu.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 15:53

Mirri kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Niin siis "akka" sanastahan (ym.) nyt oli kyse ja sille ON sopivat paikkansa. Sana ei sinänsä ole paha ja pukee tietyissä tilanteissa erittäin hyvin tietyntyyppisiä naisihmisiä.
Sanoja kuitenkaan ei ole enää käytetty niin eikö se ole sillä selvä vai vieläkö haluat vatvoa?

Kyllä on akka -sanalle käyttöä.
Minä ainakin osaan olla pirullisen häijy akka, jos syystä tai toisesta tunnen tarpeelliseksi. Mulkku en kai voi olla, mutta vittumainen saatan olla, jos jostakin syystä haluan. Tarkemmin ajatellen... akka on oikeastaan aika kiltti ja kesy ilmaisu.

On sinun oma asiasi hyväksytkö sinä itseesi kohdistuvat nimittelyt, mutta sinulla ei ole valtuuksia antaa lupaa nimitellä ketään toista. Eikä sinulla varsinkaan ole valtuuksia julistaa, että "akka" -nimittely on sopivaa tai paikallaan.
Ja kyllä se on pelkkänä sanakin loukkaava ja halventava.
Kyllästynyt
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2015 15:55

Kyllästynyt, onneksi mielipiteenvapaus on.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 15:57

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, onneksi mielipiteenvapaus on.

Onneksi on.
Mutta mielipiteenvapaus ei sisällä vapautta antaa lupaa/sallia tai hyväksyä muiden nimittelyä.
Kyllästynyt
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 16:03

Sateentekijä kirjoitti:No joo, Kyllästyneen tyyliin jauhaa asioita sananen.
Tämän olen halunnut jo aikoja sitten sanoa.
Itse asianomainen on kärkäs huomauttelemaan jos mistäkin, muttei ota vastaan minkäänlaista kritiikkiä itseään kohtaan...

Missä ja ketä olen kieltänyt kritisoimasta ja mitä tekemiäni virheitä en ole suostunut myöntämään?

En kuvittele olevani täydellinen tai virheetön ja minussa on vikoja, teen virheitä sekä olen väärässä, mutta sinun väitteesi siitä, että luulen olevani arvostelun yläpuolella tai etten myönnä olevani väärässä, ei ole perusteltu. Tai ainakaan sinä et ole mitään yksilöityjä perusteluja esittänyt.

Jos sinulla on mielessä jokin konkreettinen asia tai tilanne jossa minä olen kieltänyt jotakuta antamasta kritiikkiä tai minua arvostelemasta, kerro missä ja milloin niin on käynyt.
Kyllästynyt
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2015 16:10

Kyllästynyt, mielestäni akka-sana ei ole yksiselitteisesti nimittely- tai haukkumasana. Akka on sana, jota naisetkin käyttävät; etenkin, jos ovat kasvaneet murrealueella, jossa kyseinen sana puhekielessä on merkitykseltään neutraali. Akka on myös humoristinen ja tuttavallinen sana, varsin ystävällismielinenkin; nainen voi sanoa työkavereilleen esimerkiksi näin: lähdetääs, akat, kahveelle.

Täytyisikö minun muuttaa mielipiteeni joksikin muuksi, jottet sinä tulkitsisi mielipidettäni 'luvan antamiseksi'?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 16:28

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, mielestäni akka-sana ei ole yksiselitteisesti nimittely- tai haukkumasana. Akka on sana, jota naisetkin käyttävät; etenkin, jos ovat kasvaneet murrealueella, jossa kyseinen sana puhekielessä on merkitykseltään neutraali...

Mielestäni sanoin jo aiemmin, ettei ole ollut kyse isoäideistä, saduista tai edes murrepuheesta silloin kun täällä on joko käytetty sanaa "akka" tai puolusteltu sen käyttämistä.
Mirri kirjoitti:... Akka on myös humoristinen ja tuttavallinen sana...

Ainakaan minulle se ei ole sitä, vaan se on halventava ja loukkaava.
Mirri kirjoitti:... Akka on myös humoristinen ja tuttavallinen sana, varsin ystävällismielinenkin; nainen voi sanoa työkavereilleen esimerkiksi näin: lähdetääs, akat, kahveelle...

On paikalla olevien oma asia sallivatko/hyväksyvätkö he sanan "akka" käyttämisen itsestään, mutta ne yhteydet joissa täällä on sanaa käytetty ja joihin täällä on viitattu, eivät ole olleet mitään muuta kuin halventavia.
Mirri kirjoitti:... Täytyisikö minun muuttaa mielipiteeni joksikin muuksi, jottet sinä tulkitsisi mielipidettäni 'luvan antamiseksi'?

Ei sinun tarvitse omaa mielikuvaasi sanasta "akka" muuttaa, mutta älä edellytä, että kaikki ovat asiasta samaa mieltä. Toisin sanoen, jos kohderyhmään kuuluva kokee nimityksen käyttämisen halventavana ja loukkaavana, ei ole perusteltua syytä sellaista käyttää - ajattelipa itse sen sisällöstä tai merkityksestä mitä tahansa.

En näe pitäviä perusteita sille, että asiallisessa keskustelussa voisi/kuuluisi/olisi oikeutettua käyttää sanaa "akka" silloin jos yksikin potentiaaliseen kohderymään kuuluva ei kyseistä nimittelyä hyväksy.
Kyllästynyt
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 16:50

Sateentekijä kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:
(--)
Jos sinulla on mielessä jokin konkreettinen asia tai tilanne jossa minä olen kieltänyt jotakuta antamasta kritiikkiä tai minua arvostelemasta, kerro missä ja milloin niin on käynyt.

Suoranaisesti näiitä sanoja en muista sinun käyttäneen, mutta liiankin usein kirjoittelusi sävy osoittaa, miten vähän muitten mielpiteitä arvostat...

Jos et pysty osoittamaan, että tuollaista olisi tapahtunut, älä syytä minua sellaista mitä en ole tehnyt.
Kirjoitusteni sävy voi olla epämiellyttävä, mutta pelkkä sävy ei oikeuta ketään vaatimaan, tai edes edellyttämään, minua muuttamaan tyyliäni.

Minulla on tyyliini omat syyni, muttei sinun tai kenenkään muunkaan tarvitse niitä hyväksyä, eikä edes tietää.
Sateentekijä kirjoitti:... Monestakin ketjusta löydät, jos selaat, ilmaisusi siitä, kuinka muut kirjoittavat tyhjänpäiväisiä latteuksia yms.

Ei tarvitse selata, olen aivan varmasti sanonut noin.
Asiaa tuskin auttaa tai sinua lohduttaa se, että useammin kuin yhdeksässä tapauksessa kymmenestä minä en ole sanonut viestien olevan tyhjänpäiväisiä latteuksia, vaikka olisin itse sitä mieltä ollutkin.
Kyllästynyt
 

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2015 16:52

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Täytyisikö minun muuttaa mielipiteeni joksikin muuksi, jottet sinä tulkitsisi mielipidettäni 'luvan antamiseksi'?

Ei sinun tarvitse omaa mielikuvaasi sanasta "akka" muuttaa, mutta älä edellytä, että kaikki ovat asiasta samaa mieltä. Toisin sanoen, jos kohderyhmään kuuluva kokee nimityksen käyttämisen halventavana ja loukkaavana, ei ole perusteltua syytä sellaista käyttää - ajattelipa itse sen sisällöstä tai merkityksestä mitä tahansa.

En näe pitäviä perusteita sille, että asiallisessa keskustelussa voisi/kuuluisi/olisi oikeutettua käyttää sanaa "akka" silloin jos yksikin potentiaaliseen kohderymään kuuluva ei kyseistä nimittelyä hyväksy.

Eiköhän me akat olla tästä asiasta loppujen lopuksi aika yksimielisiä: kyseinen sana - akka - voi toimia myös haukkumasanana. Joten lopetan vänkäämisen omalta osaltani tähän.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Mukavuusalueen ulkopuolinen keskustelu

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2015 16:57

Mirri kirjoitti:Eiköhän me akat olla tästä asiasta loppujen lopuksi aika yksimielisiä: kyseinen sana - akka - voi toimia myös haukkumasanana. Joten lopetan vänkäämisen omalta osaltani tähän.

Keihin sinä viittaat sanalla "akat"? Jos minä kuulun tuohon kohderyhmään, pyydän sinua pidättymään halventavan ja loukkaavan sanan käyttämisestä minuun liittyen.
Kyllästynyt
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron