Mies kärsii kohtukateudesta

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.05.2015 12:40

Ehkä joidenkin mielestä kirjoitusvirheesi ovat viestiesi olennaisinta antia.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.05.2015 12:53

Psykopatologia kirjoitti:Ehkä joidenkin mielestä kirjoitusvirheesi ovat viestiesi olennaisinta antia.


Saattaa se niinkin olla, varmaan monenkin mielestä. Silloin se toimii sosiaalisen tyhjiön täytteenä.
Tarve puuttua ja päteä, sekä löytää joku joka vastaa.

Edit: Täytyy vielä lisätä, että minä en tiedä mielenterveysongelmista taikka psykologiasta yhtikäs mitään. Olen siinä mielessä siis aivan tavan hanu. Kuitenkin kaikki mitä täällä kirjoitan perustuu johonkin omaan havaintoon tai omaan kokemukseen, en julista mitään "totuutta", vaan omaa tapaani ajatella ja toisinaan myös elää.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 27.05.2015 13:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.05.2015 13:08

Gabriel kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ehkä joidenkin mielestä kirjoitusvirheesi ovat viestiesi olennaisinta antia.

Saattaa se niinkin olla, varmaan monenkin mielestä. Silloin se toimii sosiaalisen tyhjiön täyttenä.
Tarve puuttua ja päteä, sekä joku joka vastaa.

Ei minulla ole mitään kutsumusta tai sosiaalista tarvetta puuttua, vaan kirjoitusvirheesi vain ovat niin ärsyttäviä ja suorastaan tuskastuttavan vastenmielisiä, että olen niihin puuttunut siinä toivossa, että itsekin tajuaisit kuinka häiritseviä ne ovat.
Näyttää siltä, että olen odottanut ja edellyttänyt sinulta liian paljon.
Kyllästynyt
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.05.2015 13:13

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ehkä joidenkin mielestä kirjoitusvirheesi ovat viestiesi olennaisinta antia.

Saattaa se niinkin olla, varmaan monenkin mielestä. Silloin se toimii sosiaalisen tyhjiön täyttenä.
Tarve puuttua ja päteä, sekä joku joka vastaa.

Ei minulla ole mitään kutsumusta tai sosiaalista tarvetta puuttua, vaan kirjoitusvirheesi vain ovat niin ärsyttäviä ja suorastaan tuskastuttavan vastenmielisiä, että olen niihin puuttunut siinä toivossa, että itsekin tajuaisit kuinka häiritseviä ne ovat.
Näyttää siltä, että olen odottanut ja edellyttänyt sinulta liian paljon.


Kyllä minä tajuan, että tarvitset "halin". Koska minulla on miehekäs ja haiseva kainalo niin pyrit sinne.
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.05.2015 13:14

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ehkä joidenkin mielestä kirjoitusvirheesi ovat viestiesi olennaisinta antia.

Saattaa se niinkin olla, varmaan monenkin mielestä. Silloin se toimii sosiaalisen tyhjiön täyttenä.
Tarve puuttua ja päteä, sekä joku joka vastaa.

Ei minulla ole mitään kutsumusta tai sosiaalista tarvetta puuttua, vaan kirjoitusvirheesi vain ovat niin ärsyttäviä ja suorastaan tuskastuttavan vastenmielisiä, että olen niihin puuttunut siinä toivossa, että itsekin tajuaisit kuinka häiritseviä ne ovat.
Näyttää siltä, että olen odottanut ja edellyttänyt sinulta liian paljon.

Kyllä minä tajuan, että tarvitset "halin". Koska minulla on miehekäs ja haiseva kainalo niin pyrit sinne.

No en todellakaan kaipaa sinun hikisiä kainaloitasi.
Kyllästynyt
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.05.2015 13:16

Kyllästynyt kirjoitti:No en todellakaan kaipaa sinun hikisiä kainaloitasi.


:) :) :)
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.05.2015 12:27

Kyllästynyt kirjoitti:...kirjoitusvirheesi vain ovat niin ärsyttäviä ja suorastaan tuskastuttavan vastenmielisiä, että olen niihin puuttunut siinä toivossa, että itsekin tajuaisit kuinka häiritseviä ne ovat.


Tässä lauseessa on hitunen totta mutta suurinosa valhetta. Sinua ei ärsytä kirjoitusvirheeni vaan sinua ärsyttää persoonani. Ärsytän sinua siksi koska et saa minusta otetta etkä pysty alistamaan. Sinua ärsyttää tapani kirjoittaa ja itsevarmuuteni. Peität sen pilkunnussintaan ja yrität hakea heikkoa kohtaa josta pääsee sisään.
Mutta tärkeintä tässä on se että SINUA ärsyttää. Miksikö?

Minua ei ärsytä eikä aivan kaikkia sentään taida ärsyttää vaikka sinuua ja muutamaa muuta "tunkion kanaa" jurppiikin.

Tässä kuitenkin on avain liki kaikkeen.

Opetan kuusivuotiasta poikaani kun hän kiukuttelee tai on pitkästynyt, ei pidä jostakin asiasta tai henkilöstä, että se on hänen oma ongelmansa. Ei se toinen näe sitä ongelmana. Poika on kuitenkin vielä hyvin pieni eikä täysin ymmärrä mitä tarkoitan, mutta jos minä ärsytän sinua niin yksinomaan SINÄ olet tunteistasi vastuussa, en minä.

Minä vastaan siitä mitä kirjoitan, mutta tunnereaktiot on lukijan omalla vastuulla.
Eli ylipäätään kaikki mikä sinua jurppii on omassa päässäsi ja jotain toista sama asia ei jurpi lainkaan.

Ongelmaa ei ole olemassa jos itse ei tee siitä itselleen ongelmaa.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 28.05.2015 12:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja toope » 28.05.2015 12:51

Saas nähdä toimiiko Luukkonen mitenkään tuohon tunkion kanaa-kirjoitukseen. Turhaan siihen lainausmerkkejä laitoit, ihan samaa se tarkoittaa.
toope
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.05.2015 12:55

Odotan myös mielenkiinnolla.
Hilppa
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.05.2015 12:59

toope kirjoitti:Saas nähdä toimiiko Luukkonen mitenkään tuohon tunkion kanaa-kirjoitukseen. Turhaan siihen lainausmerkkejä laitoit, ihan samaa se tarkoittaa.

Hilppa kirjoitti:Odotan myös mielenkiinnolla.


Kanteluporukka kerääntyy koolle taas. "Palstan tiiminrakentajat ja yhteen hiileen puhaltajat".

Jos olen "kukko tunkiolla" niin onko se paha?
Missä on kukko niin on kanojaki.
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja toope » 28.05.2015 13:06

Odotellaan vaan ylläpitäjän päätöstä, hauku miksi tykkäät sen aikaan.
toope
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.05.2015 13:09

toope kirjoitti:Odotellaan vaan ylläpitäjän päätöstä, hauku miksi tykkäät sen aikaan.


Jotkut tarvitsee voimakkaita aktoriteetteja pysyäkseen edes ladulla.
Itse olen tottunut hiihtämään umpihangessa väylänavaajana.
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.05.2015 13:37

Kanssakirjoittajien kunnioituksen puute (esimerkiksi mielenterveysongelmaisiksi identifioiminen) on näemmä mahdollista esittää väylänavaajan (=johtajan, edelläkävijän) ja tunkion (=halveksumansa yhteisön) kukon roolissa. Kaikki yhteensointuvia ominaisuuksia.
Hilppa
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.05.2015 13:43

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.05.2015 13:46

Erittäin ikävää, että näet asiat noin.
Hilppa
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.05.2015 13:50

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...kirjoitusvirheesi vain ovat niin ärsyttäviä ja suorastaan tuskastuttavan vastenmielisiä, että olen niihin puuttunut siinä toivossa, että itsekin tajuaisit kuinka häiritseviä ne ovat.

Tässä lauseessa on hitunen totta mutta suurinosa valhetta...

Sinullako on toimiva ajatustenlukukone, että voit syvällä rintaäänellä julistaa mitä minä tunnen ja ajattelen?
Gabriel kirjoitti:... Sinua ei ärsytä kirjoitusvirheeni vaan sinua ärsyttää persoonani...

Minua ärsyttää erityisesti se, ettet näytä itse huomaavaan kuinka paljon virheitä teet. Ja vaikka itse pyysit korjauksia, et ole sinulle osoitettuja virheellisiä muotoja korjannut tai oikaisuja kuuleviin korviisi ottanut. Teetit siis ihmisillä työtä, ja sitten heität sen hukkaan.
Gabriel kirjoitti:... Ärsytän sinua siksi koska et saa minusta otetta etkä pysty alistamaan...

Onpa kaukaa haettu motiivi.
Gabriel kirjoitti:... Sinua ärsyttää tapani kirjoittaa ja itsevarmuuteni...

Kyllä, minua ärsyttää sinun tapasi kirjoittaa virheellisesti ja väärin. Erityisen tympeää siitä tekee se, ettet joko vähääkään piittaa tai lainkaan tajua kuinka ärsyttävää ja rasittavaa on lukea tekstiä jonka kirjoittaja toimii omilla säännöillään ja pyörii vain oman napansa ympärillä. Tuollainen käytös on itsekästä, huonoa ja omahyväistä.
Gabriel kirjoitti:... Sinua ärsyttää tapani kirjoittaa ja itsevarmuuteni. Peität sen pilkunnussintaan ja yrität hakea heikkoa kohtaa josta pääsee sisään.
Mutta tärkeintä tässä on se että SINUA ärsyttää. Miksikö?...

Lue vastaukseni yllä - ajatuksella.
Gabriel kirjoitti:Minua ei ärsytä eikä aivan kaikkia sentään taida ärsyttää vaikka sinuua ja muutamaa muuta "tunkion kanaa" jurppiikin...

Ei näköjään ainakaan sinua, mutta sinäkö olet se jonka perusteella pitäisi käytännöt luoda ja linjaukset määritellä?
Entä miksi minua ei saisi ärsyttää sinun virheitä vilisevä kielenkäyttösi?
"Tunkion kanaa"???
Gabriel kirjoitti:... Tässä kuitenkin on avain liki kaikkeen.

Opetan kuusivuotiasta poikaani kun hän kiukuttelee tai on pitkästynyt, ei pidä jostakin asiasta tai henkilöstä, että se on hänen oma ongelmansa. Ei se toinen näe sitä ongelmana. Poika on kuitenkin vielä hyvin pieni eikä täysin ymmärrä mitä tarkoitan, mutta jos minä ärsytän sinua niin yksinomaan SINÄ olet tunteistasi vastuussa, en minä...

Kyllä sinä olet aivan yksin vastuussa tekemistäsi oikeinkirjoitus- ja kielioppivirheistä - ihan takuuvarmasti! Samaten olet vastuussa kaikista käyttämistäsi sanoista kuten esimerkiksi "akka", "muija" ja "femakko".
Ja vain sinulla on vastuu palstalle postaamistasi "Tappi pilluun" -linkeistä - ei kenelläkään muulla.
Gabriel kirjoitti:... Minä vastaan siitä mitä kirjoitan, mutta tunnereaktiot on lukijan omalla vastuulla...

Tuon logiikan mukaan ketä tahansa voi lyödä - ja sitten silmät kirkkainä väittää olevan uhrin vastuulla jos hän tuntee kipua.
Gabriel kirjoitti:... Eli ylipäätään kaikki mikä sinua jurppii on omassa päässäsi ja jotain toista sama asia ei jurpi lainkaan...

Ei se, ettei kaikkia jurpi samat asiat tarkoita sitä, että mitä tahansa on hyvä/sallittua/luvallista tehdä.
Gabriel kirjoitti:... Ongelmaa ei ole olemassa jos itse ei tee siitä itselleen ongelmaa.

Sinun viestiesi kirjoitus- ja kielipppivirheet ovat olemassa.
Hyvin selkeästi ja todistettavissa olemassaolevina ovat myös postauksesi "Tappi pilluun" sekä naisiin viittaavat nimittelysi "muija", "akka" ym.

Yhteenvetona totean, että sinun tapasi kirjoittaa ja käyttäytyä on sekä minulle että muutamalle muullekin ongelma - ja sinä, ja vain sinä, olet itse vastuussa omista viesteistäsi ja omasta käytöksestäsi.
Kyllästynyt
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.05.2015 14:12

Verbaalia ilmaisua on monelaista, aikaisempana esimerkkinä karnsalliskirjailiamme Aleksis Kivi ja toisena esimerkkinä arvostettu ja kuuluisa pop tähti Juice Leskinen. Asioita voi aina närkästellä ja närkästelijöitä löytyy aina.
Jos on ottanut tehtäväkseen närkästellä niin silloin sitten täytyy närkästellä.
Ihminen on itse vastuussa tunteistaan. Tunnereaktiot eivät ole kirjoittajan vastuulla, kirjoittaja vastaa vain tekstistään.
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.05.2015 14:28

Gabriel kirjoitti:Verbaalia ilmaisua on monelaista, aikaisempana esimerkkinä karnsalliskirjailiamme Aleksis Kivi ja toisena esimerkkinä arvostettu ja kuuluisa pop tähti Juice Leskinen...

Sinä et ole kumpikaan heistä.
Kuten kerroit äidinkielenopettajasi sanoneen; "säännöt pitää tuntea, ennen kuin niitä voi rikkoa". Sinun pitäisi ne ensin opetetella, ja vasta sen jälkeen niitä soveltaa.
Gabriel kirjoitti:... Asioita voi aina närkästellä ja närkästelijöitä löytyy aina.
Jos on ottanut tehtäväkseen närkästellä niin silloin sitten täytyy närkästellä...

Mitä tahansa ei tarvitse hyväksyä.
Gabriel kirjoitti:... Ihminen on itse vastuussa tunteistaan. Tunnereaktiot eivät ole kirjoittajan vastuulla, kirjoittaja vastaa vain tekstistään.

Sinä olet vastuussa omista sanoistasi ja teoistasi. Olet niistä vastuussa täysin, kokonaan ja kutakuinkin poikkeuksetta.

Jos kirjoittaja ei olisi vastuussa tekstinsä seurauksista, kuka tahansa voisi kirjoittaa mitä sormet näppikselle tuovat, ja mahdolliset seuraukset, haitat, harmit ja loukkaantumiset olisivat kohteen omaa syytä.

Ei toimi tuollainen logiikka, ei mitenkään.
Kyllästynyt
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.05.2015 14:34

Sinä et ymmärrä mitä tarkoitan. Jos SINÄ pahastut tekstistäni, toinen on neutraali ja kolmas pitää sitä hauskana tai hyvänä niin kaikki lukijat on ITSE vastuussa tunteistaan. Ei ole minun kädessäni mitä he tuntevat.

Tosin pyrin kirjoittamaan tekstiä joka herättää ja huomataan. Mielestäni on täysin turhaa puhua latteuksia ja käyttää sanoja jotka ei maistu. Jos sanon jotain niin haluan, että minua kuunnellan. Jos minulla ei ole sanottavaa niin pidän turpani kiinni enkä jauha _askaa. Onnistuuko muilta?

Tänään lisäsin päiväkirjaosioon jotain. Siellä on aikaisempaakin.
Haluaisitko keskustella jostain muusta kuin pilkun nassimisesta?
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.05.2015 14:51

Hyvä "logiikka" olisi NYT se, että kukin kirjoittaja keskittyisi o m i i n hölmöyksiinsä yms.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa