Mies kärsii kohtukateudesta

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 20:38

Nythän on hyvä ainakin se, että tiedetään, ketkä ovat
foorumilla alaluokkaa ja ketkä yläluokkaa.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2015 20:48

toope kirjoitti:Mitäpä tuohon mitään lisättävää.

Niinpä. Sinä kysyit, minä vastasin.
Helmenkalastaja
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.05.2015 02:28

Ryysy kirjoitti:Mitä tarkoittaa feministisen lähetyksen häiriöaluetta? En ymmärrä tällaisia erikoisilmaisuja aina kovin helposti (paitsi omiani).


Tarkoitan sitä, että joku feministisesti suuntautunut henkilö kuntelee viestiä ja hakee sieltä avainsanoja joihin tarttua. Eli nyt tässä tapauksessa mielestään naisen arvoa alentavaa sanaa "akka". Tämä täysin riippumatta asiayhteydestä missä sanaa on käytetty.

Eli minä käytin sanaa yhteydessä missä "akat" kadettavat toisiaan omien miestensä peniksillä. Eli joissain yhteydessä tuodaan ilmi että meidän "reiskalla" se vasta iso on esim. vastapainoksi ystävättären johonkin muuhun onneen. Ei tietenkään suorana vastineena vaan ovelasti livauttamalla se johonkin muuhun asianyhteyteen. Eli penikset, jotka kotisohvalla rötköttää, on omien havaintojeni mukaan myös naisten keskinäisen prassailun väline.
Tätä ei tietenkään palstan yläluokkaisten naisten mielissä taikka kokemuskentässä ole koskaan havaittu.

Siis, jos nainen syylistyy "peniksillä prassailuun" häntä voi täydellä syyllä ja oikeutetusti sanoa "akaksi".

Itse näen kyllä "akalla" ja akalla monia erilaisia sävyeroja riippuen aiheyhteydestä kuinka niitä käytetään ja kuka käyttää. Se on minulle case by case tulkintaa.

Mielestäni purkauksei oli oikeutettu ja ilmaa puhdistava. Suoraa porinaa ja pääösin aivan aiheesta.
Nämä High ja Low class jutskat, kun on ihmisten päässä kuitenkin. Mikään ei ärsytä ihmistä enemmän kuin huomata, että oma "yläluokainen" asema onkin pelkkä illuusio.

Sitten viimeiseksi: Olen saannut tällä palstalla 2 positiivista palautetta kirjoitusteni perusteella toinen on tullut sinulta. Kun katsoo viestimäärääni ja mitä olen kirjoittanut niin se on hyvin vähän. Mistä se sitten kertoo?
Mahdollisesti siitä että olen mulkku tai siitä, että "ei ole peilin vika jos oma naama on vino".
Suurin osa tuntuu syyttävän peiliä.
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja toope » 26.05.2015 07:43

Helmenkalastaja kirjoitti:
toope kirjoitti:Mitäpä tuohon mitään lisättävää.

Niinpä. Sinä kysyit, minä vastasin.


Minulla on sellainen tuntemus, että näitä työttömyys-tukiketjuja aloittaa ainan työtön eikä me jotka käydään töissä. Ja kun ne aloitukset tehdään yleiseen keskusteluun, niin olettaa, että niihin saa sanoa mielipiteensä.
Jos ei halua kuulla mielipidettä työssäkäyvältä, jutun voisi aloittaa vaikka päiväkirjassaan.
toope
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.05.2015 09:45

Gabriel kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Mitä tarkoittaa feministisen lähetyksen häiriöaluetta? En ymmärrä tällaisia erikoisilmaisuja aina kovin helposti (paitsi omiani).


Tarkoitan sitä, että joku feministisesti suuntautunut henkilö kuntelee viestiä ja hakee sieltä avainsanoja joihin tarttua. Eli nyt tässä tapauksessa mielestään naisen arvoa alentavaa sanaa "akka". Tämä täysin riippumatta asiayhteydestä missä sanaa on käytetty. ...

Akkoja on saduissa. Oikeassa elämässä sana "akka" on loukkaava ja halventava.
Gabriel kirjoitti:... Eli minä käytin sanaa yhteydessä missä "akat" kadettavat toisiaan omien miestensä peniksillä. Eli joissain yhteydessä tuodaan ilmi että meidän "reiskalla" se vasta iso on esim. vastapainoksi ystävättären johonkin muuhun onneen...

Kuten sanoin, en ole tähän ikään mennessä koskaan edes kuullut, että joku nainen olisi tuollaista tehnyt. Oletko sinä Gabriel kenties ollut läsnä kun tuollaista on sanottu - vai mihin luuloihin sinun väitteesi perustuu?
Ja täysin riippumatta siitä mitä sinä luulet naisten puhuvan, nimitys "akka" on halventava.
Gabriel kirjoitti:... Ei tietenkään suorana vastineena vaan ovelasti livauttamalla se johonkin muuhun asianyhteyteen. Eli penikset, jotka kotisohvalla rötköttää, on omien havaintojeni mukaan myös naisten keskinäisen prassailun väline...

Minulle täysin käsittämätön väite/luulo naisten käytöksestä, ajatuksista ja/tai tekemisistä.
Gabriel kirjoitti:... Tätä ei tietenkään palstan yläluokkaisten naisten mielissä taikka kokemuskentässä ole koskaan havaittu...

En ole yläluokkainen - kaukana siitä, mutten silti ole ikinä tuollaisesta kuullut, saati mitään tuon tapaistakaan havainnut.
Gabriel kirjoitti:Siis, jos nainen syylistyy "peniksillä prassailuun" häntä voi täydellä syyllä ja oikeutetusti sanoa "akaksi"...

???
Käsittämätön perustelu halventavien nimitysten käyttämisen oikeutukseksi.

PS. Se on "brassailu" - ei "prassailu".
Gabriel kirjoitti:... Itse näen kyllä "akalla" ja akalla monia erilaisia sävyeroja riippuen aiheyhteydestä kuinka niitä käytetään ja kuka käyttää. Se on minulle case by case tulkintaa...

Kyse ei ole siitä mitä sinä ajattelet, vaan siitä mitä akoiksi nimitellyt asiasta ovat mieltä.
Gabriel kirjoitti:... Mielestäni purkauksei oli oikeutettu ja ilmaa puhdistava. Suoraa porinaa ja pääösin aivan aiheesta...

Mitä puhdistavaa on perättömissä väitteissä tai asiattomassa, halventavassa ja loukkaavassa kielenkäytössä? Mitään asiaahaan sinun viestisi ei sisältänyt, pelkkiä kummallisia luulojasi ja omia käsityksiäsi vain.
Gabriel kirjoitti:... Nämä High ja Low class jutskat, kun on ihmisten päässä kuitenkin. Mikään ei ärsytä ihmistä enemmän kuin huomata, että oma "yläluokainen" asema onkin pelkkä illuusio...

???
Kyllästynyt
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.05.2015 10:50

toope kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
toope kirjoitti:Mitäpä tuohon mitään lisättävää.

Niinpä. Sinä kysyit, minä vastasin.


Minulla on sellainen tuntemus, että näitä työttömyys-tukiketjuja aloittaa ainan työtön eikä me jotka käydään töissä. Ja kun ne aloitukset tehdään yleiseen keskusteluun, niin olettaa, että niihin saa sanoa mielipiteensä.
Jos ei halua kuulla mielipidettä työssäkäyvältä, jutun voisi aloittaa vaikka päiväkirjassaan.

Minä aloitin oman päiväkirjani juuri tästä aiheesta, juuri tästä syystä. Vaikka olenkin työtön työssäkäyvä.
Helmenkalastaja
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja toope » 26.05.2015 11:10

En kai minä ole mitään asiasta tullut sanomaan päiväkirjaasi?
toope
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.05.2015 11:22

Jaska kirjoitti:Mahtaako tässä kohtukateus-jutussa olla kyse projektiosta?

Kuka projisoi kehenkin ja mitä?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.05.2015 11:25

Toope, et ole enkä minä ole sinua mistään syyttämässä, tuskin Ryysykään. Kerromme vain, miltä kommentointi aiheesta tuntuu, kun on siellä työttömien puolella ja työnhaku ei syystä tai toisesta tahdo onnistua. Minä esimerkiksi en ole työhaluton ja koen olevani vain osittain työkyvytönkin, mutta lähes totaalisen työnhakukyvytön olen. Onneksi olen jo näin vanha.

Ryysy otti sinut esiin muiden joukossa; sinä ainoana halusit tietää, mikä sinun sanomisissasi aiheuttaa ahdistusta. Minä kerroin oman näkemykseni (enkä edes tiedä, tarkoittiko Ryysy tuota, mitä minä oletin). Voit minun puolestani olla ihan rauhallisin mielin: vaikka mielipiteesi voi aiheuttaa ahdistusta, sinulla on oikeus olla sitä mieltä ja myös tuoda se julki. Meillä taas on yhtäläinen oikeus ahdistua.

Jos halutaan vielä jatkaa tästä aiheesta, niin ei tehdä sitä enää tässä ketjussa. Menee siinä määrin ohi aiheen.
Helmenkalastaja
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja SADE » 26.05.2015 17:41

Kiitos Kyllästynyt, puit sanoiksi kaiken oleellisen viimeisimmässä viestissäsi.
Olen sanaton Gabrielin moukkamaisuudesta.
SADE
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.05.2015 17:53

SADE kirjoitti:Kiitos Kyllästynyt, puit sanoiksi kaiken oleellisen viimeisimmässä viestissäsi.

Ei siinä mitään oleellista ollut. Kapea-alaisia näkemyksiä.

SADE kirjoitti:Olen sanaton Gabrielin moukkamaisuudesta.

Olet siis otettu ja olen tehnyt sinuun vaikutuksen. Tiedän miten neito lämpenee.
"Indiana Jones" tyypinen tyyli puree aina hienostorouviin.
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja SADE » 26.05.2015 18:12

Sorry Gabriel, mutta rimani on todella korkealla mitä tulee miehiin.
Mielestäni olet niin täydellisen epäkiinnostava, että tästä lähtien en enää vastaa sinun viesteihisi ja näinollen en tuhlaa aikaani sinuun.
SADE
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.05.2015 19:53

Gabriel kirjoitti:
SADE kirjoitti:Kiitos Kyllästynyt, puit sanoiksi kaiken oleellisen viimeisimmässä viestissäsi.

Ei siinä mitään oleellista ollut. Kapea-alaisia näkemyksiä...

Vain typeryys on rajatonta.
SADE kirjoitti:Olen sanaton Gabrielin moukkamaisuudesta.

Gabriel kirjoitti:Olet siis otettu ja olen tehnyt sinuun vaikutuksen. Tiedän miten neito lämpenee.
"Indiana Jones" tyypinen tyyli puree aina hienostorouviin.

Tuokaa ämpäri...
Kyllästynyt
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.05.2015 06:40

SADE kirjoitti:Sorry Gabriel, mutta rimani on todella korkealla mitä tulee miehiin.
Mielestäni olet niin täydellisen epäkiinnostava, että tästä lähtien en enää vastaa sinun viesteihisi ja näinollen en tuhlaa aikaani sinuun.


Minun rimani on tosi korkea, harva yltää,
mutta jos sinä lakkaat puhumasta minulle niin onko se perheriita, mykkäkoulu vaiko mikä?
Vaiko mahdollisesti minun saavutukseni, toteutunut tavoite?

Kyllästynyt kirjoitti:Tuokaa ämpäri...


Mustasukkasen naisen puheita.

KIelipelinaiset innostuu kielipelistä.
Gabriel
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.05.2015 08:41

Ei kai Indiana Jones -tyyli kovin kaamea ole?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.05.2015 08:46

Ymmärrän (mielestäni) hyvin foorumilla ajoittain esiintyvää halua ja pyrkimystä
toisen kirjoittajan maksimaaliseen halventamiseen. Tällaisesta arkipivän sadismista
saa hyvät kiksit itselleen ainakin hetkeksi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.05.2015 09:50

Psykopatologia kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Mahtaako tässä kohtukateus-jutussa olla kyse projektiosta?

Kuka projisoi kehenkin ja mitä?

Jaska ei näköjään viitsi tarkentaa kysymystään, joka täten jää vain harkitsemattomaksi heitoksi.
Pitäisi kirjoittaa tarkemmin ja niin, että itsekin tietää, mitä kysyy.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.05.2015 10:27

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Tuokaa ämpäri...

Mustasukkasen naisen puheita.

KIelipelinaiset innostuu kielipelistä.

Ensiksikin, se on mustasukkainen - ei mustasukkanen.
Toiseksi: Kenelle tai kenestä väität minun olevan mustasukkainen?
Kolmanneksi: Sinä et hallitse edes alkeellisia kielioppisääntöjä, ja sinun "kIelipelisi" saavat aikaan vain oksennusreaktion.
Kyllästynyt
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.05.2015 10:28

Psykopatologia kirjoitti:Ei kai Indiana Jones -tyyli kovin kaamea ole?

On se, jos asialla on joku muu kuin Harrison Ford.
Kyllästynyt
 

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.05.2015 12:33

Psykopatologia kirjoitti:Ei kai Indiana Jones -tyyli kovin kaamea ole?

Oliko tämä yleisluontoinen kysymys vai kohdistettu minulle?

"Idiana Jones" tyyli on sitä kun vastaa "halveksuntaan" tai mihinkä tahansa niin että kaikki mitä toinen sanoo muuttuu merkityksettömäksi. Vastustaja ei saa kertakaikkiaan otetta ja Indiana Jones kääntää henkilön oman käytöksen hyökkääjää vastaan, (macho tyyli puree) josta seuraa yhä suuremmpi ja suurempi raivo, tietyn pisteen jälkeen tulee oivaltaminen joka on ensikerralla hyvin vaikea hyväksyä, mutta muutaman kerran jälkeen hyökkäykset laimenee ja ihminen sisäistää syyn omaan käytöksensä.

Psykopatologia kirjoitti:Ymmärrän (mielestäni) hyvin foorumilla ajoittain esiintyvää halua ja pyrkimystä
toisen kirjoittajan maksimaaliseen halventamiseen. Tällaisesta arkipivän sadismista
saa hyvät kiksit itselleen ainakin hetkeksi.


Ainakin minä katson mielelläni kun porukka kilvan korjaa kirjoitusvirheitäni. Heikkoudet voi kääntää voitoiksi.
Jokainen teksti johonka puututaan ja jokainen sana jota korjataan, jättää muistijäljen joka otollisessa maaperässä kasvaa. Eli kakki mitä sanotaan jää takaraivoon tavalla tai toisella. "Parin vuoden" kuluttua, jos siemenet itää niin viesti jatkaa toisten suista ja hakee uusia "kylvömaita". Enkä nyt puhu kirjoitusvirheistä, vaikka sekin on hyödyllistä.

Kaikki kuitenkin tarvitsee paljon aikaa ja oman oivalluksen, jonka täytyy syntyä tavalla tai toisella.
Gabriel
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa