Suomalainen Pro Feministi

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kissi » 28.03.2015 23:55

Ajattelin että kymmenen vuoden tuttavuus oikeuttaisi jo kysymään..
*
Nyt on ihan pakko sun vastata, kun noin sanoit: kuka siis on Jaska alkuperäiseltä nimeltään? Jos kerran olet 10v. tuntenut, niin mun pitää kanssa silloin tietää.
Vastaa tähän tai tapahtuu kauheita :D
Kissi
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.03.2015 00:37

Ok. Itse pidin Jaskaa Riidankylväjä nimellä aiemmin esiintyneenä, mutta kommentistasi heräsi epäilys, että jos hän onkin joku vanhempikin tuttavuus.
Olen kanssa pohtinut Jaskan esiintymistä täällä, mutta luulen sen olevan ihan tietoista.
Kissi
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.03.2015 00:44

Kelju K
Heppu hei
Riidankylväjä
Jaska
Kyllästynyt
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.03.2015 00:44

Hyvä, Jaska, go go! Puolusta omia oikeuksiasi! Juuri tätä olen kaivannut, että nouset ottamaan vastuun sanoistasi etkä vetäydy likistetyksi koiranpennuksi.
Ryysy
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.03.2015 00:50

"... 90% on sellaisia, että ketään ei kiinnosta, mutta...
Et lainkaan tullut ajatelleeksi, että se 90% on todellakin sellaista, mikä ei kiinnosta useimpia kirjoittajia?

Ei minunkaan aloituksissani mitään kiinnostavaa ole. Ja siksi en niitä tehtailekaan.
Hilppa
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.03.2015 01:02

Kyllä täällä keskustellaan, mutta sinun kanssa on joskus vaikea keskustella, koska vetäydyt. Toki niin teen minäkin, kun niin helposti aina kyllästyn yhteen aiheeseen. Olen myös huomannut, että minun on helpompi keskustella täällä miesten kuin naisten kanssa, koska ihan oikeasti vähän pelkään, että loukkaan vahingossa jotakin ihmistä (naista), enkä saa sitä sitten ikinä anteeksi. Esim. on vaikea nytkään sanoa kirjallisesti ääneen, että en ymmärrä vieläkään kunnolla koko "pilluparvi"-jupakkaa.
Ryysy
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.03.2015 01:06

Jaska kirjoitti:Te ette näköjään huomaa kuin murto-osan kommenteistani. 90% on sellaisia, että ketään ei kiinnosta...

En viitsi jauhaa politiikkaa kenenkään kepulaisen kanssa - vielä vähemmän Väyrysen kannattajan.
Jaska kirjoitti:... mutta lausunpa jotain naisista niin kaikki ovat takajaloillaan. Ja loukkaannutaankin sitten vielä mistä milloinkin.

Mistähän tuo kertoo? Naisten heikosta itsetunnosta?

Mitä merkitystä "naisten heikolla itsetunnolla" on, koska kovin monta "lujan itsetunnon" omaavaa, mutta tarpeeksi tyhmää lukijaa tällä palstalla tuskin on, että sinä saisit provoillesi toisenlaisia vastauksia kuin ne joita olet saanut.
Kyllästynyt
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.03.2015 01:08

Jaska kirjoitti:Oletko nyt Kyllästynyt ihan varma?

Heppu hei:stä olen epävarma, muista en.
Kyllästynyt
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.03.2015 01:09

pilluparvi jupakka olikin ihan outo. Muutama kirjoittaja siitä jotain murisi, minulle se ei merkinnyt mitään.
Jaskan kanssa on vaikea keskustella oikein mistään, hän ei vastaa suoraan osoitettuun kysymykseen, eikä muutenkaan pyri juttusille. Yht'äkkiset aloitukset tulee puskista ja ei niihin oikein osaa ottaa kantaa, koska tyyppi itse ei alusta tai ilmaise omaa mielipidetään. Tämä osoittaa sen, että haluaa vältellä kanssakäymistä ja vain kiinnostuu aloitteidensa saamasta palautteesta ja ei kommentoi niitäkään muuta kuin yleisesti.
Tulee olo, kuin hän vain provoilisi, koska oma anto on niin vähäistä.
Kissi
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.03.2015 01:13

Jaska kirjoitti:Eihän tuossa jupakassa muusta ole kysymys kuin, että se sattui olemaan Jaska, joka ko sanan kirjoitti. Se antoi hyvän syyn loukkaantua verisesti kaikkien naisten puolesta. Vähän niinkuin muslimeja loukkaa milloin mikäkin...

En tiedä oletko todella röyhkeä tai vain tyhmä - vai molempia.
Kyllästynyt
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.03.2015 01:22

Pilluparvi kirjan nimenä ei ole loukkaava. Se on kirjan nimi eli taideteokseen verrattavissa olevan tekeleen nimi. Se ei voi siten olla yleisesti loukkaava. Loukkaavuus tuli varmasti asiayhteydestä jotenkin. Helmis, Kyllästynyt, Mirri ynnä muut, voitte vihata minua tai pitää vain tyhmänä, mutta tuo asia ei mene takomallakaan kaaliin. Monet muut asiat kaaliutuvat kyllä ihan luonnostaan, tuo ei, vaikka yritin. Miksi ihmeessä sen palstasta kertovan kirjan nimi ei voisi olla Pilluparvi? Miksi sen toisen feministisen tyttöjen selviytymistarinoista kertovan kirjan nimessä Pilluparvi ei ole mitään loukkaavaa - vai onko siinäkin?

Hyppy tuntemattomaan.
Ryysy
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.03.2015 01:26

Ryysy kirjoitti:Pilluparvi kirjan nimenä ei ole loukkaava...

Eihän se loukkaa, jos haluat että sinua pidetään pelkkänä pillunkantotelineenä!
Kyllästynyt
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.03.2015 01:30

Kyllästynyt kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Pilluparvi kirjan nimenä ei ole loukkaava...

Eihän se loukkaa, jos haluat että sinua pidetään pelkkänä pillunkantotelineenä!

Noinko se menee? Voi pillu, en osannut ajatella, että se noin "pitäisi" tulkita. Onko se alkuperäinenkin Pilluparvi sellainen kirjannimi, että se leimaa kaikki naiset pillunkantotelineiksi?
Ryysy
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.03.2015 01:33

Ihan perusasia loukkaamisesta on sellainen seikka, että ihminen voi ja saa olla itselleen ironinen ja kertoa omista heikkouksistaan, haukkua itseään ja omia kavereitaan vaikka pilluparveksi, jos huvittaa, mutta toisia ei pidä vastaavasti mennä nimittelemään eikä edellyttämään, että muiden pitäisi sietää sama.

Sama koskee läheisistä/sukulaisista puhumista. Jos joku arvostelee omaa äitiään/isäänsä/sisarustaan, se on hänen oma asiansa ja kokemuksestaan purkautumista, mutta ei ole korrektia, että toiset tekevät saman ja alkavat höystää tarinaa enemmän ja haukkua jonkun sukulaista sillä perusteella, että hän on niin itse tehnyt.

Minä näen tämän (pilluparvi)jupakan noin. Mutta myös muut vastaavat tilanteet ja naisten haukkumiset ym ym. Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi esimerkiksi Jaskan kaivaa esiin naisten rumat kohdat, miesten ja muidenkin ihmisten vastenmieliset friikkiydet ynnä muut perseet vasten kasvoja. En yleensäkään tykkää siitä, että joku esimerkiksi livenä arvostelee kitkerästi muita esim. julkisuuden henkilöitä tms. En pidä arvostelusta noin ylipäätään.
Hilppa
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.03.2015 01:35

"Alkuperäisestä" kirjasta en tiedä, koska ei tulisi mieleenikään lukea tuon nimistä kirjaa. On tietenkin mahdollista, että käännöksessä sanan sisältö tai sävy on muuttunut, mutta silti.

"Alkuperäisellä" kirjalla ja sen sisällöllä ei kuitenkaan ole merkitystä, koska Jaska ei-ehdotti (hypoteettisen) tästä palstasta kertovan kirjan nimeksi "Pilluparvea" - toisin sanoen hän viittasi juuri meihin, tämän palstan naisiin, "Pilluparvena".
Kyllästynyt
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.03.2015 01:37

Niin. Hän ei-viittasi, jotta ei tulisi syytöksiä...
Hilppa
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.03.2015 01:39

Jaska kirjoitti:Ketonen Ja Myllyrinne: Kolhittu Suomalainen Pro Feministi (7'37")
(Riemurasia) https://www.youtube.com/watch?v=ty_YLq9rpR0

Kyseessä on hauska parodia.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.03.2015 01:48

Jaska kirjoitti:Olisin pitänyt omana tietona, jos olisin ymmärtänyt millaisen trauman aiheutin. Nyt se on myöhäistä...

Olet jo aiemmin osoittanut pitäväsi naisia ensisijaisesti pilluparvena - ja tiesit varsin hyvin mitä olit tekemässä.

Ja jos esimerkiksi Ryysy tai Kis haluavat (tai edes suostuvat) siihen, että teihin viitataan pilluparvena, eli pelkkinä pillunkantotelineinä, mikäpä minä olet teitä estelemään.
Jaska kirjoitti:... Toiseksi pillu on kaunis sana.

Ainakaan minulle ei ole.
Kyllästynyt
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.03.2015 01:54

Ehkä se on sitten tuo itseironia, mikä alkuperäisen kirjan nimen oikeuttaa. Kiitos rautalangasta! Minä vierastin ko. kirjaa juuri nimen perusteella, että kehtaako tuollaista edes ostaa. Onneksi ostin aikoinaan. Ennen tätä itseironia-näkökulmaa olen ajatellut, että teos on nimeltään tarkoituksella provokatiivinen, syystä tai toisesta. Alkuteos on Fittstim-niminen.

Ja kirja oli silloin kymmenisen vuotta sitten kun sen luin, niin aivan loistava.
Ryysy
 

Re: Suomalainen Pro Feministi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.03.2015 01:59

Jaska kirjoitti:Nyt on muslimit ja Ruotsin feministit napit vastakkain. Kumpi loukkaantuu enemmän? :lol:

http://horseedmedia.net/wp-content/uplo ... ease.pdf...

Miten sinä tähänkin uutiseen sait feministit liitettyä???

Ja sitten vielä naureskelet omille provoillesi ja vääristelyillesi.
Kyllästynyt
 

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron