"Haluan olla miljardööri"

"Haluan olla miljardööri"

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.03.2015 12:49

Alentuuko ihmisen kyky eläytyä toisen ongelmiin, kun hänellä itsellään menee hyvin tai "paremmin" kuin toisella?
(...) Olen hyppinyt puolen vuoden ajan televisiossa, minkä seurauksena nimeni on saanut rahallisen arvon. Tämän tietävät myös työnantajat. Saatan olla jopa huonompi näyttelijä kuin aiemmin, mutta töitä minulla riittää moninkertaisesti parin vuoden takaiseen verrattuna. Olen etuoikeutetumpi kuin koskaan aiemmin elämässäni, mutta minä ajattelen ansaitsevani kaiken sen. Ajattelen, että kärsittyäni kymmenen vuotta baaritöissä ja sen jälkeen lukuisissa ala-arvoisissa teatteriesityksissä minä nimenomaan ansaitsen kaikki palkat ja työtarjoukset yhtä paljon kuin en mielestäni ansainnut kärsimyksiäni baarimestarina.

Mutta samalla kykyni eläytyä toisten vaikeuksiin on heikentynyt. Kun minua monin verroin lahjakkaampi tuttavani mädäntyy rahapulassa jonkin tulehtuneen maakuntateatterin pierunhajuisessa halpatuotantomusikaalissa ja kertoo siitä minulle, ajattelen julmasti, että itsepä olet valintasi tehnyt. Huomioni toisen, työttömäksi jääneen ystäväni tilanteesta ovat nykyisin yhtä relevantteja kuin kenen tahansa miehen mielipiteet lestadiolaisäitien synnytystuskista.(...)

Juttusarjassa näyttelijä ja kirjailija Antti Holma asettuu muiden ihmisten asemaan.


Teksti: Antti Holma

http://ylioppilaslehti.fi/2015/03/halua ... ljardoori/
Ryysy
 

Re: "Haluan olla miljardööri"

ViestiKirjoittaja jardin » 07.03.2015 12:54

Hänelle käy ihan samoin kuin Aku Hirviniemelle joka tuli kuuluisaksi Putous-pellenä mutta Kingissä tippui jo ensimmäisenä.
jardin
 

Re: "Haluan olla miljardööri"

ViestiKirjoittaja jardin » 07.03.2015 19:17

Lordille ei ole käy mitenkään.
Tässä tämän vuoden kiertue
http://www.lordi.fi/2014/12/17/lordi-tour-force-one/
jardin
 

Re: "Haluan olla miljardööri"

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.03.2015 21:22

Alentuuko ihmisen kyky eläytyä toisen ongelmiin, kun hänellä itsellään menee hyvin tai "paremmin" kuin toisella?

Nimim. toistan itseäni

Ainakin on helpompi arvostella toista, jos itsellä menee hyvin.
Ryysy
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron