Naisten uhriutuminen

Re: Naisten uhriutuminen

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.03.2015 11:45

Seuraava vaihe on identiteetin etsintä ja itsenäistyminen 14-21-28-vuoden iässä. Tällöin pitäisi ilman aikaisempaa kokemusta päättää tulevaisuudestaan, mikä voi monille aiheuttaa ongelmia ja uhriutumisen paikkoja tulevaisuudessa.

Ainakin tämä vaihe on jäänyt välistä tai mennyt muuten vain päin peppua. Tämän takia olen myös hitsin kateellinen ihmisille. Kaikki tai ainakin suurin osa ovat saavuttaneet elämässään jotain, mitä "pitäisi" ja mikä onkin hyvä asia. Siinä ajassa kun itse olen pyristellyt paikoillani, muut ovat valmistuneet opettajiksi, lääkäreiksi, fysioterapeuteiksi, ihmisiksi... Nyt ymmärrän senkin, miksi jotkut ihmiset inhoavat luokkakokouksia. Tai ylipäätään entisten luokkakavereiden näkeminen on ikävää. Alkaa heti vertailemaan itseään ja tuntuu, että on itse heittänyt elämänsä hukkaan.

Varmaan ollut liian hyvät lähtökohdat elämään, kun ei ole itse jaksanut nähdä vaivaa.

Ja miehet uhriutuu myös tähän tapaan. Eli vaikkapa työnhaku... se alkaa jossakin vaiheessa tuntua nöyryyttävältä eikä enää jaksa yrittää, vaan ehkä tavallaan "uhriutuu".
Ryysy
 

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron