.

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja Kissi » 09.02.2015 00:05

Jaaha, siis jotain seksiin liityyvää tuhmaa.
Kissi
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.02.2015 00:32

Ryysy kirjoitti:Minusta Jaska 'ajautui' väärille raiteille keskustelun edetessä, koska kukaan ei näyttänyt ymmärtävän hänen pointtiaan, että hän halusi tietää, kuinka auttaa ihmistä, joka harkitsee itsemurhaa tai jopa on tekemäisillään sellaisen.

Lisäys: Jaska korjatkoon, mikäli olen (taas) tulkinnut päin prinkkalaa.

Ketjun otsikossa ei mikään viittaa haluun auttaa itsemurhaa harkitsevaa muuten kuin neuvomalla häntä homman hoitamisessa. Eikä aloitusviestikään valaise Jaskan perimmäistä tarkoitusta niin selvästi, etteikö ketjun otsikon sisältämä viesti pysyisi päällimmäisenä.

Jos Jaska oikeasti haluaisi auttaa itsemurhaa miettivää tai suunnittelevaa ihmistä muuten kuin kyselemällä keinoja itsarin toteuttamiseen, hän mielestäni olisi otsikoinut tämän ketjun jotenkin toisin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.02.2015 00:40

m
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 19.12.2017 22:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.02.2015 00:50

Niin...

Minun arvomaailmani mukaan taas ihmisellä voi oikeasti olla sellainen elämäntilanne, että hän tarvitsee aktiivista kuolinapua - vaikkapa neuvojen muodossa. Ihminen voi tarvita kirjaimellisesti vastausta kirjaimelliseen kysymykseen mikä hänen kohdallaan olisi paras tapa tehdä itsari, siis itse lopettaa oma elämänsä.
Oman arvomaailmani mukaisesti olisin tarvittaessa valmis jopa neuvomaan tai muuten auttamaan käytännön järjestelyissä - mutten ikimaailmassa ventovierasta ihmistä ja netin välityksellä!
Siksi tämän ketjun otsikko vaikuttaa minusta järkyttävän idioottimaiselta; kuuluu juuri niiden itsarikyselyjen joukkoon, jotka netissä joutaisivat poistettaviksi.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.02.2015 01:02

m
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 19.12.2017 22:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja tuuve m » 09.02.2015 09:19

Ryysy kirjoitti:Nyt ymmärrän paremmin. Itse en edes ole osannut ajatella asiaa tuolta kannalta. Ainoa mitä olen ajatellut on, että joku ihminen on ahdistunut ja haluaa tällä tavalla saada jotakin lievitystä ahdistuneisuuteensa, esim. että joku sanoisi juuri ne tietyt sanat, jotka haluaisi kuulla ennen kuin tekee lopullisen (masennuksen, ahdistuneisuuden, mielisairauden tms. 'sokaiseman') päätöksensä.

Lisäys: Ja ne sanat toimisivat siis niin että ne estäisivät ihmistä tekemästä viimeistä ratkaisusaan. Ja myöhemmin näistä sanoista voisi olla jopa kiitollinen jne.


Kaunista ajattelua mutta käytönnässä se ei toimi näin. Esim. jos joku lukisi tämän ketjun ennen itsaria, eiköhän sen lopuksi tekisi.
Minä ainakin olen kurkkuani myöten täynnä netti-itsareita, että annan mielelläni neuvoja miten sen voi tehdä, jos sitä suoraan kysytään.
Jos taas, joku kysyy neuvoa miten selviintyä ettei tee itsaria, annan siihen puh.numeroja mihin soittaa.

Nyt, kun en tiedä mille foorumille tämä netti-itsarin tekijä kirjoitti aloituksen, minun käy häntä sääliksi. Jaska käytti hyväkseen toisen hädänalaista tilannetta ja teki siitä paskanjauhantaketjun toiselle foorumille.
Toivottavasti itsellesi käy samoin, jos joskus tarvihet apua.
tuuve m
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.02.2015 10:45

m
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 19.12.2017 22:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja Rane » 09.02.2015 11:48

Jostakin olen lukenut, että itsemurhapuheet tulisi aina ottaa vakavasti. Monet itsemurhaa suunnittelevat puhuvat siitä ennen sen tekemistä. Minä koen, että olen tullut autetuksi netissäkin (!) sillä, että minut otettiin tosissaan ja kerrottiin, että minusta välitetään.
Rane
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja tuuve m » 09.02.2015 19:51

Ja tuoko sitten pitäisi ottaa itsemurhayrityksenä?
tuuve m
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja tuuve m » 09.02.2015 19:59

Ja oppiko on se, että tee muka itsari, syö paljon lääkkeitä ja mene ja herätä miehesi. Huolestuta koko perheesi turhan takia.
Toivottavasti kukaan ei ota oppia.
tuuve m
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja tuuve m » 09.02.2015 20:08

Mihin sinä empatiaa tarvihet? Et kai kuvittele, että näyttelemällä itsemurhaa, saisit minulta empatiaa.
Joskus välillä minä tunnen empatiaa niitä kohtaan jotka ovat onnistuneet itsarissa.
tuuve m
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja tuuve m » 10.02.2015 03:24

Toivottavasti nukut hyvin sateentekijä. Minä taas heräsin näiden jatkuvien netti-itsareiden takia miettimään oikeaa, onnistunutta itsaria. Samaan sarjaan lasken myös syön vähän lääkkeitä ja herätän läheiseni.

Voidaan vaikka tämä päivä miettiä sitä kuka oikein sanoo mitä ja kenen tunteita ei oteta huomioon tai keltä puuttuu empatia tai kuka sitä empatiaa tarvitsee.
tuuve m
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 10.02.2015 07:48

m
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 19.12.2017 22:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja tuuve m » 10.02.2015 11:18

Muka- itsarit ja itsariuhkailut ovat varmasti julmenpaa läheisille kuin onnistunut itsari.
tuuve m
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 10.02.2015 11:32

m
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 19.12.2017 22:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja tuuve m » 10.02.2015 15:38

Usein tuollaisella tekaistulla itsemurhayrityksellä pääsee hoitojonojen ohi.
tuuve m
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja Rane » 10.02.2015 18:11

Eräs tuttuni kuoli vähän epämääräisissä olosuhteissa, ja itsemurhaakin epäiltiin. Surin sitä niin kovasti, että päätin, etten koskaan halua, että kukaan joutuisi kärsimään niin paljon minun takiani. Ei sitä aina tiedä ja muista, kuka kuitenkin jäisi kaipaamaan.
Rane
 

Re: Mikä olisi paras tapa tehdä itsari ?

ViestiKirjoittaja tuuve m » 10.02.2015 19:35

Voi myös olla ettei kukaan kaipaa itsemurhan tehdyttä. Kun itsehän se oman kuolemansa valitsi.
Itsemurhasta voi olla myös onnellinen. Tyyliin, hyvä, kun tuosta päästiin eroon.
tuuve m
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron