Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Rane » 22.01.2015 15:40

Suvaitsevaisuutta. Älkää sitten myöskään arvostelko toisten tatuointeja.
Rane
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.01.2015 16:27

Rane kirjoitti:Suvaitsevaisuutta. Älkää sitten myöskään arvostelko toisten tatuointeja.

Nimenomaan! Ei minusta tuon pöjästi nimetyn teorian pointti olekaan suvaitsemattomuus, arvostelu tai muu vastaava asia. Se on vähän niinkuin "kylmää faktaa" siinä mielessä kuin mitä on wanhan kansan tieto siitä, että ei ole ollenkaan niin nälkä kun välissä syö (ei arvostella lihavia/anorektikkoja/tms vaan kerrotaan asia niinkuin se on).
Kahvi
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Rane » 22.01.2015 18:18

No ei taida olla nykyään ihan noinkaan, paitsi tiukkapipoisten mielessä.
Rane
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.01.2015 20:08

Toisaalta, onhan se niinkin, että ei sen tatuoidun naisen tarvitse kiinnostaa kuin yhtä miestä, kunhan mies vain on hänelle sopiva.
Helmenkalastaja
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Ryysy » 23.01.2015 18:02

Sori, tulin tähän nyt terapoimaan itseäni ja laittamaan pistettä tälle mieltäni vaivaavalle kirjoitukselle. Olisin voinut laittaa sen yhtä hyvin päiväkirjaan, koska kommentoin tavallaan kuvitteellisen henkilön kirjoituksia, koska alkuperäinen kirjoittaja ei kuitenkaan tässä ketjussa ole osallisena.

"Tatuoinnit ovat ruminta naisessa, kertoo 37 % kyselyn miehistä." Eli 63% ei pidä tatuointia rumana tai rumimpana. Mikähän on ollut sitten kaikkein rumin asia? Kun ei alkuperäinen linkki toimi.

"Ennen vanhaan tatuointeja käyttivät vangit ja prostituoidut." - Niin, mitä sitten? Ei se kerro asian rumuudesta tai huonoudesta mitään. "Alaselän tatuoinnilla onkin nimitys "tramp stamp"." Siis hutsutatska? Ei vielä sekään kerro sitä, että asia olisi huono.

"Miksi naiset rumentavat itseään tatuoinnella, vaikka ne laskevat huomattavasti naisen markkina-arvoa?" Koska tatuointia ottava ei varmaan ota sitä minkään markkina-arvon takia, paitsi jos ajattelee, että ottaa tatuoinnin vain siksi, koska se on magee. Esim. ihmisillä, jotka tekevät tatuoineja (työkseen) on usein vaiko aina tatuointeja, koska se parantaa heidän uskottavuuttaan eli arvoaan tatuointimarkkinoilla tatuointien tekijänä.

"Tatuointi on sama kuin heittäisi happoa omalle naamalleen." Ei ole, hapon heittäminen omalle naamalle on itsetuhoista ja väkivaltaista. Tatuointi ei. Huono vertaus mielestäni.

"Kauempaa katsottuna tatuointi näyttää ihovauriolta tai melanoomalta." No voi näyttää vaikka lialtakin, mutta kun se näyttää sitten siltä niin miehen kuin naisenkin kohdalla.

"Miksi naiset haluavat näyttää prostituoiduilta tai vammaisilta?" Siis koskee yhtälailla miehiä. Tatuointi ei mielestäni tee ihmisestä prostituoidun näköistä sen enempää kuin vankikarkurin näköistä sen enempää kuin vammaisemman näköistä. Tuossa oisi pitänyt lukea 'ihovammaisen näköistä'. Ja melanooma puoleastaan on käsittääkseni sairaus eikä vamma.

"Naiset ovat kovia tyttöjä projisoimaan." Turha lause.

"Koska menestyneet miehet ovat hotteja, menestyneiden naistenkin täytyy varmaan olla hotteja, naiset päättelevät." Menestyneet naiset ovat hotteja, mutta ovat myös menestymättömät naiset. Sama juttu miesten kohdalla, vaikka miehen onkin vaikeampaa olla hotti kuin naisen.

"Sama pätee tatuointeihin. Tatuoidut miehet ovat ihqun vaarallisen hotteja." Siis a) menestyneet liikemiehet ovat hotteja ja b) tatuoidut miehet ovat hotteja. Vaikea kuvitella menestynyttä tatskattua miestä. Eli siis monenlaiset ihmiset voivat olla hotteja ulkonäöstä tai statuksesta huolimatta.

""Jos minä otan tatuoinnin, minustakin tulee hotti" nainen päättelee." Siis mies päättelee, että nainen päättelee näin. Luulen, että enemmän tatuoinnin huvikseen ottavat voivat ajatella olevansa coooooleja kun on leimoja. Jotkut pitävät sitä taiteena, toiset eivät.

"Ei tule, vaan typerä ja ruma." Eli enää nainen ei olekaan tatuoinnin kanssa pelkästään ruma, vaan myöskin typerä, mitä vielä?

"Projisointi ei toimi. Se mikä sopii vangeille, merimiehille tai moottoripyöräjengiläisille, ei sovi naisille." Suurin osa tatuoiduista miehistä ei ole vankeja, merimiehiä tai moottoripyöräjengiläisiä, vaan hölmöjä nuoria poikia, jotka ottavat vieläkin hölmömmän tatskan syystä tai toisesta. Korjatkaa, jos olen väärässä.

"Miksi naiset eivät opi totuutta tatuoinneista?" Siis sitäkö totuutta, että tatuoinnit sopivat vain merimiehille, moottoripyöräjengiläisille, vangeille, prostituoiduille, rumille ja tyhmille? Koska kyse ei ole absoluuttisesta, vaan muuttuvasta totuudesta. Voi olla tilastoja, mutta on silti paljon enemmän ihmisiä.

"Siksi, että miehet tykkäävät römpsästä sen kantajasta huolimatta." Niin, siis loppupeleissä onkin ihan sama onko niitä tatuointeja vai ei, onko ruma vai tyhmä vai ei. Siis miksi tämä kirjoitus piti laatia? Siksi, että saisin terapoida tällä itseäni.
Ryysy
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Ryysy » 23.01.2015 18:35

Olisin itsekin voinut laittaa tuollaisen kirjoituksen tänne, ainakin joitakin vuosia sitten se olisi nostanut persekarvatkin pystyyn. Tuossa kirjoituksessa on mielenkiintoista sekin, mitä kaikkea kirjoittamisella tavallaan taiteena voi saada aikaan. Siis oikeasti tosi vaikeasti avattavissa oleva aihekokonaisuus, kun toisaalta on kyse siitä mikä milloinkin on haluttua ja mikä ei ja toisaalta kirjoitustyyli kuitenkin vaikeasti selitettävällä tavalla huokuu naisvihamielisyyttä. Siis näin minä koen. Ristiriitaista, että aihe 'pariutumismarkkinoista' voisi olla kiinnostava, mutta tuon tekstin valossa huomio kiinnittyy johonkin ihan muualle.
Ryysy
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Ryysy » 23.01.2015 20:04

Eli vammaisuusrinnastus ei toimi ihosyövän kohdalla, koska kyse ei ole vammasta.

On eri asia olla kauttaaltaan tatuoitu kuin olla tatuoitu niin että tatuoinnit voi tarpeen tullen piilottaa työelämässä. Luulen, että nuoriso-ohjaajille 'sopii' tatuoinnit paremmin kuin liikemiehelle tai lakinaiselle. Lakinaisella pieni kaunis tatuointi on kuitenkin varmasti hyväksyttävämpää kuin pieni suloinen tatuointi miehellä. Mieheltä vaaditaan tatuoinnin suhteen ehkä enemmän.

Lähihoitajan työssä on ihan sama onko tatuointeja, jos työvoimapulaan uskominen pitää paikkaansa. Ymmärrän, että jotkut vanhukset ajattelevat eri tavalla tatuoinneista kuin me nuoremmat, sikäli ehkä lähihoitajalla ei ole hyvä olla tatuointeja. Mutta samalla tavalla ulkomaalainen voi olla jollekin vanhukselle kauhistus. Keittiön piilotyöntekijään tatuoinnit tuskin vaikuttavat, mutta tarjoilijalla voivat vaikuttaa. Ammattitatuoijalla on rankimmat kriteerit. Tatuointejen kun pitäääääää olla vielä hienojakin ja mahdollisimman monen silmää miellyttäviä.

On asioita, jotka alentavat arvoa parisuhdemarkkinoilla taatusti enemmän kuin tatuoinnit. Bikinikokeessa merkki viiltelystä olisi varmasti varma turn off. Ellei sitten satu olemaan erikoinen viiltelyä ihannoiva tai sitä ymmärtävä tapaus.

Miksi meitä ihmisiä ylipäätään niin kiinnostaa saako huomiota ja flirttiä vai ei? Varsinkin jos on jo suhteessa.
Ryysy
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.01.2015 02:21

Flower kirjoitti:Minulle tulee mieleen, että kirjoittajalla on jokin henkilökohtainen ongelma, jota hän yrittää ratkaista muuttamalla ympäristöään huonoin tuloksin. Luin muitakin hänen juttujaan ja sellainen vaikutelma tuli, mutta voin olla väärässäkin ... Itse teoria vaikuttaa ihan perusluonnonvalintatyyppiseltä/dominanssihierarkiameiningiltä muokattuna urbaaniin ympäristöön, eikä siinä mitään ihmeellistä ole...
Ryysy kirjoitti:... ja toisaalta kirjoitustyyli kuitenkin vaikeasti selitettävällä tavalla huokuu naisvihamielisyyttä. Siis näin minä koen. Ristiriitaista, että aihe 'pariutumismarkkinoista' voisi olla kiinnostava, mutta tuon tekstin valossa huomio kiinnittyy johonkin ihan muualle.
(lyhensin hieman viestejä)

Olenkin aina ihmetellyt Laasasen teorian nostattamaa "kohua", koska itse teoriassa ei sinänsä ole mitään sen kummallisempaa - kuten Flowerkin toteaa. Mutta ilmeisesti Laasasen tavassa ilmaista itseään on jotain sellaista "rivien välissä", joka saa melko useatkin pitämään hänen tyyliään naisvihamielisenä tms.

Asia on itselleni vaikea hahmottaa, koska moista vihamielisyyttä tms en itse havaitse - varmaan jokin sokea tms piste havaintokyvyssäni. Kiistatta ko sävy teksteissä on, koska niin moni on reagoinut niin samalla tavalla.
Kahvi
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Ryysy » 24.01.2015 06:13

Prostituutioon on liittynyt ja liittyy edelleen häpeä ja huonompiarvoisen leima. Kai se on vähän kuin haukkumista sanoa jotain sen tyylistä kuin "miksi naiset haluavat näyttää prostituoiduilta". Ainakin itse loukkaantuisin jos jonkun mielestä näyttäisin sellaiselta (tatuoinnilla, meikeillä, vaatteilla, millä vain perusteella).

Lisäksi tekstissä tai sitten yhteiskunnassa on sellainen lataus, että on jotenkin huono asia olla helppo. Sitten kun sen vielä yhdistää tuohon "tatuoidut naiset näyttävät prostituoiduilta" tulee tuplahuonous. Itse en näe helppoudessa mitään pahaa, mutta oisko se jotain iänaikaisia peruja, että nainen on likainen ja huono ihminen, jos harrastaa seksiä ikään kuin 'miten sattuu'.
Ryysy
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.01.2015 20:56

Markkina-arvosta ei olekaan ollut vähään aikaan puhetta. Luulen, että omassa tapauksessani tatuoinnit nimenomaan nostaisivat "markkina-arvoani", jos siis olisin markkinoilla, koska arvet todennäköisesti heikentävät markkina-arvoa enemmän kuin tatskat, sikäli jos tatskaisi arvet piiloon, niin markkina-arvo tai siis kai ulkonäön hienous nousisi.

Jotain aijon muokata noitten markkina-arvo-sanojen kohdalle. Ei tunnu luontevalta puhua, että itsellä olisi markkina-arvo.
Ryysy
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.01.2015 01:49

Toki arpia voinee piilotella tatuointien alle (en tiedä vaan arvaan), ja tällöinhän tavallaan kauneus senkun lisääntyy. Tämäkin tietty riippuu että missä ja minkälainen arpi jne..

Markkina-arvo on joo näemmä tosi törppö termi.
Kahvi
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.03.2015 16:23

Kuva
Laura Hynnisellä on erikoinen ratkaisu: varsinkin silloin, kun hän hiljentää harpun kielien soinnin ojentamalla
käsivartensa kielien päälle, tutuoinnin tulevat esiin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.03.2015 00:46

Jaska kirjoitti:Neito ei ole käynyt hetkeen alapesulla, koska persvako on ruskea...

Oman osuuteni ihmisten takamuksista nähneenä voin Jaskaa valistaa, että pakaravako on usein voimakkaammin pigmentoitunut kuin iho muualla.
Joten voisitko lopettaa typerät spekulointisi siitä, onko joku käynyt alapesulla vai ei.
Kiitos!

Tatuointi näyttää tuoreelta, ja ihon punoitus mahdollisesti tuoreen tatuoinnin syytä.
Kyllästynyt
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.03.2015 02:34

En pidä tatuoinneista, mutta vielä vähemmän tykkään älyttömistä "markkina-arvo" -ruikutuksista.
Entä mitä ihmettä sinulle Jaska kuuluu, mitä ihmiset nahalleen tekevät?

Ja jos asia on sinulle jäänyt epäselväksi; voisitko lopettaa genitaalikuvien postaamisen palstalle.
Kiitos!
Kyllästynyt
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.03.2015 08:44

Siis mitä - eikö mun persereikä ookaan poikkeuksellisen värinen. Mä olen aina luullut, että siihen on pinttynyt kakkaa ympärille kuin tatuoituna konsanaan, mutta se voi ollakin pigmentöitynyttä muutenkin.
Ryysy
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.03.2015 12:23

Jaska kirjoitti:Ei kyllä se on sitä ihteään.

Mistä tiedät?
Kyllästynyt
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.03.2015 12:30

Monien mielestä nuo tatuoinnit alentavat ihan miestenkin "markkina-arvoa", erityisen kritiikin kohteena ovat olleet tribalitatuoinnit ja muut tatuoinnit, joilla ei ole mitään varsinaista sanomaa.
Ryysy
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.03.2015 13:22

Jaska kirjoitti:Ei kyllä se on sitä ihteään.

Pyyhkiikö joku tosiaan noin ylös asti?
Vai miten ajattelit "sen itsensä" päätyneen vaon yläosaan?
Onko nainen kenties paskantanut vauvojen tapaan ripulikakkaa makuuasennossa?
Ja jättänyt pyyhkimisen puolitiehen...

Ääliö
Helmenkalastaja
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.03.2015 15:45

Minä.
Oliko mitään sanottavaa itse asiaan?
Helmenkalastaja
 

Re: Markkina-arvon sabotointi tatuoinneilla

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.03.2015 17:48

Olen kyllä samaa mieltä. Vähintäänkin.
Helmenkalastaja
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa