Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja SADE » 16.01.2015 16:40

Omantiensäkulkija.
SADE
 

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.01.2015 16:45

Ehkä Tenavat-sarjakuvan viehättävä persoonallisuus "Eppu" on luonut nimelle "Linus" sympaattisen ja herkän ihmisen imagon.
Kyllästynyt
 

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja Maaria » 16.01.2015 18:55

Antaa kaikkien kukkien kukkia kukkia vaan...
Maaria
 

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.01.2015 23:54

Ai että saa olla epäystävällinen, kun on nero. Mutta entäpä jos on epäystävällinen ja lisäksi vielä tyhmä?
Hilppa
 

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja Maaria » 17.01.2015 00:15

Sekin kukka saa kukkia.
Maaria
 

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja Maaria » 17.01.2015 17:47

Korjaan vielä, että olen sitä mieltä että olkoon älykäs tai tyhmä, ystävällinen voi yrittää aina olla.
Siinä hilppa olen kanssasi samaa mieltä. Toisaalta olisi hyvä olla määrittelemättä ihmistä muutaman tokaisun perusteella. Tarkoitan lähinnä itseäni, olen liian kärkäs laittamaan muille raameja.
Maaria
 

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja perspaarma » 11.02.2015 16:58

Hänhän yksi hulvattomimista ihmisistä, mitä maa päällään kantaa. Symppikset rakastavat tuollaista laukojaa, mutta ei juuri emppikset.
Olen itse samanlainen ja samanlaista juttua tulee suusta ja ihan tarkoituksella. Varsinkin naikkoset nauravat kippurassa. Siis sellaiset, joista pidän ne muut saa loukkaantua toisten puolesta. En mene koskaan henkilökohtaisuuksiin, jos en arvaa hänen omaa reaktiotaan vaan puhun yleisellä tasolla. Kohdetta en halua loukata henkilökohtaisesti. Kipakkaa sananvaihtoa olen harrastanut myöskin, jos molemmat osapuolet ovat kartalla. Kannattaa ymmärtää, että kyse ns. pääpelistä - jonkinlaisesta perverssistä sympaattisesta yhteydestä.

Uskokaa tai älkää vaikka olen sosiaalisesti kömpelö, suurin osa ihmisistä pitää minusta. :geek:

Sama pitänee paikkaansa Linusin kohdalla. Vertailee openBSD-koodareja ja masturboivia apinoita. :)
http://en.m.wikiquote.org/wiki/Linus_Torvalds
Piilevää sosiaalista älykkyyttä.

Katsokaapa hänen haastatteluja/luentoja YouTubesta.
perspaarma
 

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 11.02.2015 18:30

Tervetuloa perspaarma!
Ryysy
 

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.02.2015 23:31

Tervetuloa, perspaarma!
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 12.02.2015 00:01

Myöhäiset tervetuliaiset Jaskalle!
Ryysy
 

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja Kissi » 12.02.2015 00:12

Tervetuloa palstalle,Jaska, oletin sinun olevan joku tuttu,joka haluaa olla 'vieras' siksi:
Anteeksi, että unohdin toivottaa sinut tervetulleeksi palstalle!
Ja mukavaa että olet täällä, sinulla on terve ja fiksu ote elämään!
Kissi
 

Re: Linus: En ole mukava ihminen, enkä välitä teistä

ViestiKirjoittaja perspaarma » 12.02.2015 13:35

Tervetulotan Jaskan sitten tervetulleeksi, mikäli kronologista tervehdysjärjestystä pitää seurata. ;) Ja moikanoloinen tervehdys muille.

Mielestäni on pikkuisen huolestuttavaa, että persomaallisuuksien kirjoa patologisoidaan siellä, missä se ei ole tarpeen.

Tarkastellaan tuota lainahdusta:
I'm doing a (free) operating system (just a hobby, won't be big and professional like gnu) for 386(486) AT clones.

Torvalds, Linus (1991-08-25).


Henkilö tekee puhtaasta mielenkiinnosta ja tarpeesta käyttöjärjestelmän ytimen tietokoneelle. Bisnes ei kiinnosta ja hän antaa sen vapaasti käytettäväksi. Hän suorastaan toivotti tervetulleeksi muiden bisnekset, koska oli liian laiska tuollaiseen mobilisoivaan toimintaan. Aluksi muiden sosiaalinen omatunto kiitollisuuden muodossa hölläsi heidän kukkaron nyörejään häntä kohtaan. Ytimestä tuli erinomaisesti suunniteltu kokonaisuus, koska objektiivi oli tuottaa toimiva järjestelmä, mutta ei rahaa. Nykyisin kyseinen herra on vahingossa ajautunut miljonääriksi (150 miljoonaa $).
N. 80 % älypuhelimen omistajilla on tuo harrastelijamainen ja vaatimaton käyttöjärjestelmän ydin taskussa. Ylivoimaisesti suurin osa supertietokoneistakin pyörii sillä ja minulla, kuten muutamilla miljoonalla muullakin, on se tietokoneellaan käyttöjärjestelmänä.
Siinä sivussa hänen maisterin tutkintonsa taisi viivästyä oikein kunnolla, mutta lopulta hänen gradunsa täytti nopeasti hutaistuna väitöskirjan kriteerit.

Onko hänellä toiminnanohjauksen ongelma, koska hän ei aikonut takoa rahaa ja jakoi työnsä tulokset ilmaiseksi? :roll:

Pitäisikö ihmisten ihan oikeasti tarkastaa arvojaan tehokkuuteen pyrkivässä yhteiskunnassa ja tarkastella niitä muuten kuin ulkoisilla standardeilla? Runnokaa, unohtakaa intohimot ja takokaa rahaa!? Onko luova työ rahan tekemistä? :o

Loppujen lopuksi suuret kehityksen mullistukset lähtevät liikkeelle, jostain muusta kuin ulkoisista saavuttamisen tavoitteista. Ne voivat mobilisoida sitä, mutta mehu loppuu ennen pitkää.
perspaarma
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa