Seksifantasiat purkitettu

Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.11.2014 23:43

Tutkijat selvittivät ensikertaa tavalliset ja
poikkeavat seksifantasiat


ELÄMÄ 3.11.2014 21:42 | 0 | Teppo Moisio HS http://www.hs.fi/elama/a1414996138375

Miehille haaveet seksistä kahden naisen kanssa ovat yleisiä, fantasiat ristiinpukeutumisesta eivät.

Tämä oli yksi tuloksista, kun kanadalaistutkijat selvittivät tavallisimpia ja epätavallisimpia seksi-
fantasioita.

Seksi ei ole enää vuosikymmeniin ollut aihe, jota olisi sopimatonta tutkia. Jopa poikkeavien seksi-
fantasioiden synnystä on teorioita.

Mutta mitä ovat poikkeavat seksifantasiat? Sitä ei kukaan ollut selvittänyt tieteellisesti – ennen
juuri valmistunutta tutkimusta.

"Tärkein päämäärämme oli määritellä seksifantasioiden normit, mikä on olennainen askel patologisten
poikkeamien määrittelyssä", sanoo tutkimusta johtanut Christian Joyal.

Tutkijat selvittivät Kanadan Quebecissä 799 miehen ja 718 naisen seksifantasiat kyselylomakkeen avulla.
Lisäksi he pyysivät osallistujia kuvailemaan suosikkifantasiansa mahdollisimman tarkasti.

Tutkimukseen osallistuneiden keski-ikä oli 30 vuotta.

Tulosten perusteella fantasioissa on valtavasti vaihtelua. Tilastollisesti sen paremmin harvinaisia, epä-
tavallisia kuin tyypillisiäkään fantasioita on varsin vähän.

Miehillä erilaisia fantasioita on enemmän kuin naisilla ja he kuvailevat niitä yksityiskohtaisemmin.
Miehille tyypillisiä fantasioita ovat suuseksin saaminen ja seksi useiden naisten kanssa yhtä aikaa.
Naisille tyypillinen fantasia on seksin harrastaminen romanttisessa paikassa, usein oman vakikumppanin
kanssa.

Sen sijaan äärimmäisen harvat fantasioivat seksistä eläinten tai lasten kanssa. Hieman yleisempiä mutta
epätavallisia olivat fantasiat "kultaisista suihkuista", ristiinpukeutumisesta, seksistä prostituoidun kanssa
tai päihtyneen ihmisen hyväksikäytöstä.

Tutkijoille yllätys oli, että huomattavan suuri osa naisista – 30 – 60 prosenttia – kertoi fantasioista, joihin
liittyi alistumista kuten piiskatuksi, sidotuksi tai raiskatuksi tulemista.

Mutta, toisin kuin miehet, naiset tekevät eron fantasian ja halun välille.

Siinä missä miehet olisivat riemuissaan ryhmäseksifantasiansa toteutumisesta, naiset eivät todellisuudessa
haluaisi joutua tuntemattoman seksuaalisesti alistamaksi – vaikka saattavat mielikuvissaan ajatuksesta
kiihottua.

Parisuhteessa elävät miehet haaveilevat seksistä muiden kuin puolisonsa kanssa useammin kuin naiset.

Erityisen mielenkiintoisena tutkijat pitivät suurta määrää miesten fantasioita, joita ei voi selittää evoluutio-
biologialla.

Tällaisia ovat muun muassa heteromiesten haaveet anaaliseksistä, seksistä transsukupuolisten kanssa ja
fantasiat seurata oman puolison seksiä toisen miehen kanssa.

Tutkimusta johtavan Joyalin mukaan tulosten perusteella näyttää myös siltä, että samoilla ihmisillä on
fantasioita sekä alistamisesta että alistetuksi tulemisesta. "Nämä kaksi eivät ole siis toisensa poissulkevia,
pikemminkin päinvastoin. Ja molemmilla on yhteys korkeampaan mielihyvän tasoon."

Original Research
What Exactly Is an Unusual Sexual Fantasy?
Christian C. Joyal PhD, Amélie Cossette BSc & Vanessa Lapierre BSc
Article first published online: 30 OCT 2014
DOI: 10.1111/jsm.12734 http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 4/abstract
© 2014 International Society for Sexual Medicine
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.11.2014 00:05

(- -)
Erityisen mielenkiintoisena tutkijat pitivät suurta määrää miesten fantasioita,
joita ei voi selittää evoluutiobiologialla.

Tällaisia ovat muun muassa heteromiesten haaveet anaaliseksistä, seksistä trans-
sukupuolisten kanssa ja fantasiat seurata oman puolison seksiä toisen miehen kanssa.

(- -)

Eläimillä suhteellisen sokea, kaavamainen ja jaksottainen vaisto säätelee parittelua,
joka sitten johtaa myös lisääntymiseen.

Ihmisellä seksuaalisuus on vaihtelevaa ja monimuotoista, ja himot ovat jatkuvasti
eri asteisesti päällä. Seksin ensisijainen tunteenomainen merkitys on mielihyvä,
ei lisääntyminen.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Maaria » 04.11.2014 00:31

Yritätkö sinä piristää meitä näillä seksialoituksilla? Haluaisitko, että me olisimme enemmän seksuaalisia?
Vai haluatko houkutella miehiä palstalle...
Maaria
 

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.11.2014 00:35

Täällä on kaksi kirjoittajaa ollut vahvasti sitä mieltä, että ihmisellä on voimakas lisääntymisvietti, joka olisi pohjana ihmisen seksuaalisuudelle, eräässä ihmisen seksuaalisuutta käsittelevässä ketjussa. Minä olin eri mieltä ja sain kuulla kunniani "melkoisista väitteistä".
Hilppa
 

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.11.2014 01:18

Jill kirjoitti:Yritätkö sinä piristää meitä näillä seksialoituksilla? Haluaisitko, että me olisimme enemmän seksuaalisia?
Vai haluatko houkutella miehiä palstalle...

Laitan tieteen vuoksi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.11.2014 01:24

Hilppa kirjoitti:Täällä on kaksi kirjoittajaa ollut vahvasti sitä mieltä, että ihmisellä on voimakas lisääntymisvietti, joka olisi pohjana ihmisen seksuaalisuudelle, eräässä ihmisen seksuaalisuutta käsittelevässä ketjussa. Minä olin eri mieltä ja sain kuulla kunniani "melkoisista väitteistä".

Kerro tarkemmin; millä lailla sinä sait kuulla kunniasi 'melkoisista väitteistä'?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.11.2014 01:31

Lue tarkemmin ko. ketju.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.11.2014 01:35

Laita linkki, jotta tiedetään mistä ketjusta puhutaan.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.11.2014 01:36

Vertaistuen seksiketju.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.11.2014 01:41

viewtopic.php?f=9&t=13524&start=50

En löytänyt kohtaa, jossa Hilppa on kuullut kunniansa 'melkoisista väitteistä'. Ehkä hän kertoo asiasta itse.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.11.2014 10:12

Hilppa kirjoitti:Täällä on kaksi kirjoittajaa ollut vahvasti sitä mieltä, että ihmisellä on voimakas lisääntymisvietti, joka olisi pohjana ihmisen seksuaalisuudelle, eräässä ihmisen seksuaalisuutta käsittelevässä ketjussa. Minä olin eri mieltä ja sain kuulla kunniani "melkoisista väitteistä".

Tulkintasi minusta ja Mirristä on vajavaisuudessa osin väärä, mutta haluaisitko kertoa kuinka ko toisen ketjun keskustelu liittyy tähän ketjuun?
Kahvi
 

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.11.2014 10:17

Psykopatologia kirjoitti:...

Ihmisellä seksuaalisuus on vaihtelevaa ja monimuotoista, ja himot ovat jatkuvasti
eri asteisesti päällä. Seksin ensisijainen tunteenomainen merkitys on mielihyvä,
ei lisääntyminen.

Niin, ihmisillähän on "kiima-aika" jatkuvasti päällä, elukoillahan se on tietystä aikaa vuodesta. Silleen kyllä ihmisten seksuaalisuus lienee ehkä"etääntynyt" varsinaisesta lisääntymisvietistä, että päälimmäisenä tarpeena taitaa tosiaan olla (lisääntymisen sijasta) seksuaalinen mielihyvä.

Seksifantasioihin asia ehkä liittyy siten, että koska tuo "kiima-aika" on jatkuvasti päällä, niin silloin on myös jatkuvasti seksiin liittyviä ajatuksia - joista osa on fantasioita. Seksiin liittynee myös ajatus siitä, että se on jotain likaista ja kiellettyä, mitä kautta voisi ajatella joidenkin fantasioidenkin olevan joskus sellaisia, joita ei tosielämässä never-ever haluaisi toteuttaa.
Kahvi
 

Re: Seksifantasiat purkitettu

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.11.2014 10:20

Henriikka Masturbaattori Rönkkönen kirjoitti:keskiviikko 29. lokakuuta 2014

Se on onni, kun seksifantasiat pyörii päässä koko ajan


Iltaa sinne!

Minua pyydettiin kirjoittamaan seksifantasioista, ja en oikein tiedä, mitä kirjoittaisin muuta kuin, että ne on tosi kivoja asioita elämässä. Ainakin näin sinkkuihmiselle ne ovat vähän kuin melkeinsaamista.
...
Seksifantasioita ei kannata pelätä, koskakun ne ovat vain semmoista mielenkiihoketta.
...
Minä en tiedä, mistä seksifantasiat syntyy. Mutta ei se mitään.

Itse fantasioin lääkärileikeistä ja siitä, että joku ihana tyyppi katsoo, kun masturboin ja siitä, että saan ottaa suihin ja siitä, että olen semmoinen viaton pikkuinen tytteliini, jota joku vähän kokeneempi opastaa, että annas minä näytän sinulle, mistä sinä tykkäät. Ja sitten se osaa koskea kaikkialle ja himoitsee minun vartaloani ihan hulluna niin, että sen silmät melkein pulpahtaa ulos tai muna ainakin pulpahtelee ja nykii ja on ihan kivikovanen.

Heippa!
http://henriikkaronkkonen.blogspot.fi/2 ... yorii.html

Siinäpä vähän sinkkunaisen näkökulmaa ketjun aiheeseen.
Kahvi
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa