9 pulmatilannetta lapsen kanssa

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.10.2014 21:50

Peilikuva kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Mitkä valinnat sinä valitsit?

Minä:

"Piilotat lapsen inhokeiksi arvelemasi ruoan osat muun aterian sisään ja kehotat jatkamaan."

"Julistat, että elämässä on aikatauluja, puet lapsen vauhdikkaasti ja väkisin ja raahaat uhmailijan päivähoitoon."

"Pysäytät lyöjän, rauhoittelet häntä vaikka sylissä. Kyselet lyömisen syytä ja sanot sen olevan väärin."

"Sanot Pinjalle ja hänen äidilleen: "Me varmaan hetki saadaan lainata teidän lapiota" Sitten alat kaivaa."

"Sanot lapsellesi: "Annetaan nyt hetki pitää, totta kai he saavat lainata.""

"Sanot jämäkästi ei, vaikka mankuminen vain yltyy."

"Tunnustat tehneesi tyhmästi tuomalla alle kouluikäisen aikuisille suunnattuun tilaisuuteen. Lähdette pois."

"Annat lapsen pelata vielä jonkin aikaa. "Hyvä, että taidot kehittyvät. Miksipä kieltäisin, kun viihtyy."

"Palautat lapsen omaan sänkyynsä."

1. Mielestäni katalaa ja epäreilua lasta kohtaan. Lapsi syö jos on nälkä - ja vastenmielisten ruokien salailu tai piilottelu vain murentaa lapsen luottamuksen ruoan koostumusta kohtaan.
2. -
3. Pienikin lapsi ymmärtää, että lyöminen on väärin - ilman lohdutteluakin.
4. Törkeää! Mikä saa sinut kuvittelemaan, että sinulla/lapsellasi on oikeus lainata lapsellesi jonkun toisen lapsen lelua/lapiota?
5. Tapauskohtaista, mutta jos lapsi haluaa pitää oman lelunsa, en lainaisi sitä toiselle ilman hänen lupaansa.
6. -
7. Tapauskohtaista.
8. Jolloin lapsi oppii myös, ettei sopimuksista tai säännöistä tarvitse välittää.
9. -

Tapauskohtaisesti voisin sanoa, että täyttä paskaa ihmiseltä joka kenties on kasvattanut edes yhden tai kaksi velanperillistä. Ja älä edes kysy miksi!

Tietenkin kysyn, koska haluan kuulla millä perustelet väitettäsi. Epäilen nimittäin vahvasti, ettei sinulla ole esittää minkäänlaisia perusteluja tai selityksiä sille, miksi sinun mielestäsi lastenkasvatusta koskevat mielipiteeni ovat täyttä paskaa.
Kyllästynyt
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 09.10.2014 21:57

Et sinä trisse ihmistä ihmeellisempi ole tai olisi äitinäkään. Näin uskon. Ei asia lasten kanssa ole koskaan musta valkoinen, joko tai valintoja. Ja sen tietää jokainen vanhempi.
Kyllä tunnustan kiroilleeni ja useammankin ärräpään laskeneeni lapsilleni. Eri asia kuinka sitä kilpeä kiillotellaan missäkin päin.

Sitäpaitsi, ei kaikista tarvitse vanhempia tullakaan ja jos siihen virkaan oikeasti on kaipuu ja halu, niin jokainen aikuinen tietää kuinka se tapahtuu. Ja sen vaan jotenkin tietää, haluaako.
Älä määritä itseäsi muiden sanomisten mukaan tässäkään asiassa, tee niin kuin sinusta tuntuu hyvältä ja oikealta.

Näitä vastauksia lukiessa ei tarvitse miettiä ketkä pihalla ovat lapioidensa kanssa, lapset vai vanhemmat.

Juu ja totta kai Kyllästynyt haluaa asiat pilkkoa atomeiksi. Jää sinä miettimään, olisiko minulla perusteita johonkin vai eikö mihinkään.
Peilikuva
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 21:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Peilikuva kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Mitkä valinnat sinä valitsit?

Minä:

"Piilotat lapsen inhokeiksi arvelemasi ruoan osat muun aterian sisään ja kehotat jatkamaan."

"Julistat, että elämässä on aikatauluja, puet lapsen vauhdikkaasti ja väkisin ja raahaat uhmailijan päivähoitoon."

"Pysäytät lyöjän, rauhoittelet häntä vaikka sylissä. Kyselet lyömisen syytä ja sanot sen olevan väärin."

"Sanot Pinjalle ja hänen äidilleen: "Me varmaan hetki saadaan lainata teidän lapiota" Sitten alat kaivaa."

"Sanot lapsellesi: "Annetaan nyt hetki pitää, totta kai he saavat lainata.""

"Sanot jämäkästi ei, vaikka mankuminen vain yltyy."

"Tunnustat tehneesi tyhmästi tuomalla alle kouluikäisen aikuisille suunnattuun tilaisuuteen. Lähdette pois."

"Annat lapsen pelata vielä jonkin aikaa. "Hyvä, että taidot kehittyvät. Miksipä kieltäisin, kun viihtyy."

"Palautat lapsen omaan sänkyynsä."

1. Mielestäni katalaa ja epäreilua lasta kohtaan. Lapsi syö jos on nälkä - ja vastenmielisten ruokien salailu tai piilottelu vain murentaa lapsen luottamuksen ruoan koostumusta kohtaan.
2. -
3. Pienikin lapsi ymmärtää, että lyöminen on väärin - ilman lohdutteluakin.
4. Törkeää! Mikä saa sinut kuvittelemaan, että sinulla/lapsellasi on oikeus lainata lapsellesi jonkun toisen lapsen lelua/lapiota?
5. Tapauskohtaista, mutta jos lapsi haluaa pitää oman lelunsa, en lainaisi sitä toiselle ilman hänen lupaansa.
6. -
7. Tapauskohtaista.
8. Jolloin lapsi oppii myös, ettei sopimuksista tai säännöistä tarvitse välittää.
9. -

Tapauskohtaisesti voisin sanoa, että täyttä paskaa ihmiseltä joka kenties on kasvattanut edes yhden tai kaksi velanperillistä. Ja älä edes kysy miksi!

Tietenkin kysyn, koska haluan kuulla millä perustelet väitettäsi. Epäilen nimittäin vahvasti, ettei sinulla ole esittää minkäänlaisia perusteluja tai selityksiä sille, miksi sinun mielestäsi lastenkasvatusta koskevat mielipiteeni ovat täyttä paskaa.


Kyllästynyt, kenenkään lapsenkasvatusohjeet eivät ole täyttä paskaa, mutteivät täysin oikeitakaan. Lapsihan on jo pienestä pitäen yksilö. johon eivät päde mitkään yleiset kasvatusmallit. Kyllä jokaisen on opeteltava kantapään kautta oman " velallisen perillisensä "kasvatusmetodit, mikä pätee yhdelle. ei välttämättä ole lähelläkään oikeaa toiselle.
saara
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 09.10.2014 22:01

Korjasin paskan höpön pöppööksi.
Peilikuva
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.10.2014 22:03

Peilikuva kirjoitti:Et sinä trisse ihmistä ihmeellisempi ole tai olisi äitinäkään. Näin uskon. Ei asia lasten kanssa ole koskaan musta valkoinen, joko tai valintoja. Ja sen tietää jokainen vanhempi.
Kyllä tunnustan kiroilleeni ja useammankin ärräpään laskeneeni lapsilleni. Eri asia kuinka sitä kilpeä kiillotellaan missäkin päin...[/quote
En enää ihmettele, miksi V-kieli on nykyään niin yleistä; niin monen vanhemman olen nähnyt kiroilevan joko lapselleen tai ainakin lasten kuullen.

Uskallan väittää, etten ole koskaan kiroillut lapsilleni - never. Suuttunut olen, mutten kiroillut.
Peilikuva kirjoitti:... Juu ja totta kai Kyllästynyt haluaa asiat pilkkoa atomeiksi. Jää sinä miettimään, olisiko minulla perusteita johonkin vai eikö mihinkään.

Arvasin näköjään oikein; sinulla ei siis tosiaankaan ole esittää perustelua mielipiteellesi, että minun mielipiteeni ovat täyttä paskaa.
Kyllästynyt
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 09.10.2014 22:08

Arvasit oikein. Ei minulla ole esittää sinulle mitään, mistä saisit vettä myllyysi.
Peilikuva
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.10.2014 22:10

saara kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Peilikuva kirjoitti: - Tapauskohtaisesti voisin sanoa, että täyttä paskaa ihmiseltä joka kenties on kasvattanut edes yhden tai kaksi velanperillistä. Ja älä edes kysy miksi!

Tietenkin kysyn, koska haluan kuulla millä perustelet väitettäsi. Epäilen nimittäin vahvasti, ettei sinulla ole esittää minkäänlaisia perusteluja tai selityksiä sille, miksi sinun mielestäsi lastenkasvatusta koskevat mielipiteeni ovat täyttä paskaa.

Kyllästynyt, kenenkään lapsenkasvatusohjeet eivät ole täyttä paskaa, mutteivät täysin oikeitakaan. Lapsihan on jo pienestä pitäen yksilö. johon eivät päde mitkään yleiset kasvatusmallit. Kyllä jokaisen on opeteltava kantapään kautta oman " velallisen perillisensä "kasvatusmetodit, mikä pätee yhdelle. ei välttämättä ole lähelläkään oikeaa toiselle.

Luetko sinä saara viestejä ennen niihin vastaamista? Nytkin täydestä paskasta puhui Peilikuva - en minä.

Lapset ovat erilaisia niin kuin ovat tilanteetkin, ja siksi tarvitaankin harkintaa ja soveltamista. Perusperiaate on kuitenkin aina sama: "älä tee muille sitä, mitä et haluaisi itsellesi tehtävän".
Kyllästynyt
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.10.2014 22:12

Peilikuva kirjoitti:Arvasit oikein. Ei minulla ole esittää sinulle mitään, mistä saisit vettä myllyysi.

En kaipaa vettä vaan perustelua väitteellesi, että mielipiteeni lastenkasvatukseen liittyen ovat täyttä paskaa.

Koska et sellaisia suostu kertomaan, totean sinun puhuneen vain riitaa haastaaksesi.
Kyllästynyt
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 22:21

Kyllästynyt kirjoitti:
Peilikuva kirjoitti:Arvasit oikein. Ei minulla ole esittää sinulle mitään, mistä saisit vettä myllyysi.

En kaipaa vettä vaan perustelua väitteellesi, että mielipiteeni lastenkasvatukseen liittyen ovat täyttä paskaa.

Koska et sellaisia suostu kertomaan, totean sinun puhuneen vain riitaa haastaaksesi.


Kyllästynyt, kyllä luin koko ketjun viestit. Mikä sinua tässä eniten ottaa päähän, sekö etteivät kaikki ole samaa mieltä kanssasi? Etteivät kaikki halua kasvattaa lastaan sinun mielesi mukaan? Vai mikä?
Minä en halua haastaa riitaa, mutten myöskään halua hyväksyä kaikkea mitä sinä täällä kirjoitat.
saara
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.10.2014 22:26

saara kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Peilikuva kirjoitti:Arvasit oikein. Ei minulla ole esittää sinulle mitään, mistä saisit vettä myllyysi.

En kaipaa vettä vaan perustelua väitteellesi, että mielipiteeni lastenkasvatukseen liittyen ovat täyttä paskaa.

Koska et sellaisia suostu kertomaan, totean sinun puhuneen vain riitaa haastaaksesi.


Kyllästynyt, kyllä luin koko ketjun viestit. Mikä sinua tässä eniten ottaa päähän, sekö etteivät kaikki ole samaa mieltä kanssasi? Etteivät kaikki halua kasvattaa lastaan sinun mielesi mukaan? Vai mikä?
Minä en halua haastaa riitaa, mutten myöskään halua hyväksyä kaikkea mitä sinä täällä kirjoitat.

Ei minua "ota päähän". Ei ainakaan ottanut ennen kuin Peilikuva kieltäytyi kertomasta mikä tekee ajatuksistani lastenkasvatukseen liittyen täyttä paskaa.

Ei sinun tarvitse minua tai mielipiteitäni hyväksyä, mutta ei sinulla liioin ole oikeutta vaatia minua niistä tai niiden sanomisesta luopumaan.
Kyllästynyt
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 22:33

Trisse, sinulla on aikaa vielä vaikka mihin, minä synnytin esikoiseni 37 vuotiaana, enkä mitään ole katunut
saara
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 09.10.2014 22:37

p-free kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Trissen lapsenhankinta-aika alkaa pikkuhiljaa olla loppumassa - kun puolisoakaan ei ole mailla halmeilla


Ei siihen puolisoa tarvitse.

Nimenomaan! Ja trisse, älä hae hyväksyntää sellaisilta ihmisiltä, joille et koskaan ikinä ole tarpeeksi hyvä! Vaikka tekisit mitä.
Peilikuva
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 23:02

trisse, sanoiinko jo, mutta sinähän et ole mikään liian vanha äidiksi. Minä
tulin raskaaksi 37 vuotiaana (ensisynnyttäjänä)ja sain terveen lapsen, sinä täytit 30. jossen ole väärin ymmärtänyt. joten sinulla on kaikki mahdollisuudet vielä edessäsi
saara
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.10.2014 23:43

trisse kirjoitti:Minua otti päähän kun aloit vetämään täyttä paskaa siitä että olin vastannut puutteellisen testin puutteellisiin kysymyksiin pyydetysti.Ja sinä sentään sanelit aika loukkaavampia ja tuulesta temmatumpia väitteitä...

Jos vastaat käyttäen puutteellisia vaihtoehtoja ja vastauksesi ilmentää sellaista itsekkyyttä jonka olen aiemminkin sinun ajattelussasi ja käytöksessäsi tunnistanut, ei vastaustesi kommentointi mitään tuulesta temmattua paskaa ole.
Kyllästynyt
 

Re: 9 pulmatilannetta lapsen kanssa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.10.2014 03:08

Tämä ei millään tavalla liity lasten kasvattamiseen, mutta yleisiin periaatteisiin kylläkin. Kun lapsi ottaa toisen lapsen lelun, aikuinen sanoo, voidaanhan me vähän lainata sun lelua ja annetaan se sitten takaisin (=jätetään lelu sitten paikoilleen, kun me ei enää leikitä sillä). Sehän on aivan sama tulkinta kuin mikä on autovarkaudesta nykyisin. Sehän on vain luvaton käyttöönotto, kun auto varastetaan ja palautetaan tien laitaan käytön jälkeen. Samanlainen "hälläväliä väliä ja kunhan mä saan mun tarpeeni tyydytettyä" on vallalla niin monessa asiassa nykyisin...
Hilppa
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron