Olen valtavan väsynyt seksiin

Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Noolan » 07.08.2014 16:15

"Seksuaalisuutta ja seksiä käsitellään irrallisena aiheena, vaikka se liittyy syvästi ihmisen ja parisuhteen muuhun hyvinvointiin. Seksin suitsuttaminen pinnan alle katsomatta ei johda mihinkään eikä tuota mitään hyvää makuuhuoneisiin, joissa pari on jo kadonnut liian kauas toisistaan. Seksiin keskittyminen rakkauden sijaan on sama kuin opettelisi hyppäämään 10 metristä ennen kuin osaisi uida edes koiraa."

http://www.hs.fi/blogi/lujastilempea/Ol ... 8a5d1b3e52

BLOGI
Olen valtavan väsynyt seksiin
LUJASTI LEMPEÄ 7.8.2014 12:04 Päivitetty 7.8.2014 12:41 Maaret Kallio

PP: 4.1.2015
Noolan
 
Viestit: 541
Liittynyt: 08.06.2014 12:44

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.08.2014 22:32

(- -)
Seksistä vouhkaamisen sijaan tarvitaan enemmän taitoja rakastaa – itseä ja toista.
Nuorten ei ole olennaisinta tietää, missä asennossa eka kerta onnistuu, vaan miten
tunnistaa ihastuminen, miten olla oma aito itsensä ja miten luoda oikeaa yhteyttä
toiseen ihmiseen.

(- -)

Seksiterapeutti on tietysti aivan oikeassa. Mutta hen ei anna metodia.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.08.2014 22:36

(- -)
Aikuisen ei tulisi suorittaa yhtä ainoaa kertaa seksiä vain miellyttämisen, ahdistuksen,
hyväksynnäntunteen tai velvollisuuden vuoksi. Seksiin tulisi sukeltaa vain huvin vuoksi
– siksi että se on hauskaa, leikkisää ja nautinnollista. Itseään aidosti rakastava ihminen
ei pakottaudu suorittavaan seksiin, eikä halua sitä kumppaniltaankaan. Usein rakkautta
ja suhteen tunneyhteyttä hoitamalla seksi toipuu mukana kuin itsestään.

(- -) [PP]

Noin usein todetaan, mutta mielestäni vaatimus on liiallinen.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.08.2014 22:37

Aloitus ei ole foorumin protokollan mukainen. Palaan tuohon.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.08.2014 23:10

Psykopatologia kirjoitti:Seksiterapeutti on tietysti aivan oikeassa. Mutta hen ei anna metodia.

Varmaan tarkoituksesi oli puhua hänestä, ei henestä. Suomenkielisellä foorumilla hänen muuttaminen heneksi ei taida olla minkään protokollan mukaista.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.08.2014 23:21

Ei protokolla määrää tyyliseikkoja.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.08.2014 23:37

Psykopatologia kirjoitti:Ei protokolla määrää tyyliseikkoja.

Onko hen suomessa tyyliseikka?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.08.2014 00:06

Ei, mutta minulla tässä ja nyt on.

Mutta vastaamattomuus viesteihin ei ole tyyliseikka.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja saara » 08.08.2014 00:08

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei protokolla määrää tyyliseikkoja.

Onko hen suomessa tyyliseikka?


Suomen kielessähän muotoa hen ei tarvita persoonapronomineissa , ainoastaan silloin kun kyseessä on erittely" mies tai nainen," tähän tulisi sisällyttää myös vaihtoehto "joku muu"
saara
 

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.08.2014 00:19

Psykopatologia kirjoitti:Ei, mutta minulla tässä ja nyt on.

Mutta vastaamattomuus viesteihin ei ole tyyliseikka.

Millaisesta tyylistä suomen sanan hän vääntäminen 'sanaksi' hen kertoo?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.08.2014 00:31

TEEMAT LUJASTI LEMPEÄ
BLOGI
Olen valtavan väsynyt seksiin
7.8.2014 12:04 Päivitetty 7.8.2014 12:41
Helsingin Sanomat
Maaret Kallio
Kuusi kertaa päivässä. Näin saat halut takaisin! Mikä sytyttää naisen? Varmat vinkit orgasmiin!

Seksi on edessämme jatkuvasti: saippuasarjoissa, iltapäivälehden otsikoissa, mainoksissa, roskaposteissa, internetissä ja asiantuntija-artikkeleissa. Olen valtavan väsynyt loputtomiin seksiotsikoihin, joissa luvataan parhaat vinkit asentoihin ja kiihotuksiin...

http://www.hs.fi/blogi/lujastilempea/Ol ... 5857593519
Hilppa
 

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.08.2014 09:52

Kiitos, juuri noin.

Koska kyseessä on teos, kopiointiin tulee laittaa esiin otsikko, kirjoittajan nimi ja päivämäärä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.08.2014 09:57

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei, mutta minulla tässä ja nyt on.

Mutta vastaamattomuus viesteihin ei ole tyyliseikka.

Millaisesta tyylistä suomen sanan hän vääntäminen 'sanaksi' hen kertoo?

Pyrin jonkinlaiseen leikkisyyteen, mutta tuomio on tietysti lukijoiden.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.08.2014 10:14

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:(- -)
Seksistä vouhkaamisen sijaan tarvitaan enemmän taitoja rakastaa – itseä ja toista.
Nuorten ei ole olennaisinta tietää, missä asennossa eka kerta onnistuu, vaan miten
tunnistaa ihastuminen, miten olla oma aito itsensä ja miten luoda oikeaa yhteyttä
toiseen ihmiseen.

(- -)

Seksiterapeutti on tietysti aivan oikeassa. Mutta hen ei anna metodia.

Turvallinen lapsuus?

Tietysti tuo on pohjana, mutta "metodina" aikuisuudessa on Ensin tulee kuunteleminen
viewtopic.php?f=13&t=12708
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.08.2014 11:31

Maaret Kallio kirjoitti:Seksin saama huomio on kohtuuton, sillä harva todella on vain seksin puutteessa. Rakkauden puutteessa sitäkin useampi.
Uskottomuus tai suhteesta lähteminen selittyvät harvoin tylsällä seksielämällä. Useammin taustalta löytyy yksinäistä yhdessäoloa, turvallisuuden ja läheisyyden puutetta ja kyvyttömyyttä luoda tunneyhteyttä. Kaikki tämä heijastuu toki seksiinkin, mutta ensisijaisesti kyse ei ole seksistä.

Hmm... tuo "yksinäinen yhdessäolo" lienee parisuhteen surma pitkällä juoksulla. Kaivanpa esiin yhden blogikirjoituksen, joka jollain tavalla ehkä liittyy tähän asiaan.
Kahvi
 

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.08.2014 11:36

Tapio Tuuri kirjoitti:sunnuntai 3. elokuuta 2014
Jättäkää suomalaiset ämmät afrikkalaisille ja muslimeille

Satuin lukemaan iltapäivälehdestä otsikon niistä virheistä, joita nainen voi tehdä sängyssä. Luin tuon [ http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/ ... 0_lz.shtml] nopeasti, mutta käsittääkseni tuossa ei mainita ainuttakaan niistä virheistä, joita tuntemani eräs entinen rouva teki.

Tämä rouva nimittäin aloitti aina keskustelun siivouksesta, tiskauksesta ja muista tekemättömistä töistä, kun käännyin sängyssä hänen puoleensa. Katto oli maalaamatta ja auto pesemättä. Tuskin olin tehnyt mitään oikein. Olin tehnyt kaiken väärin. En ylipäätään ollut tehnyt mitään.

Opin ajattelemaan, että seksi on turhaa. Sitten tämä rouva alkoi tietenkin syyttää minua siitäkin, etten enää välitä edes seksistä.

Tämä rouva hallitsee nykyään koko perhettä, josta minä olen sivussa. Arvatenkin hän on onnellinen. Koko perhe ja lapset ovat hänen. En ole niin hullu, että pyrkisin sekoittamaan heidän välejään. Olen käsittänyt, että kaikki ovat onnellisia perhetapahtumissa, kun minua ei enää ole. Lapsenikin ovat onnellisia, kun heidän ei enää tarvitse kärsiä minua. En silti tiedä tehneeni mitään erityisen pahaa. Objektiivisesti tarkastellen olin normaali hyvä isä, joka antoi aina koko palkkansa vaimolleen käytettäväksi perheen yhteisiin menoihin. Se ei vain riittänyt.

Minulla ei ole mitään syytä edes mustasukkaisuuteen. Näin hullu nainen ei voi saada pysyvästi ketään miestä. Hän voi korkeintaan saada jonkun neekerin tilapäiseksi lohduttajakseen. Sille minä vain nauran.

Nainen onkin kuulemma sanonut, ettei enää välitä miehistä, eikä oikeastaan ole koskaan välittänytkään.

Sen uskon.

Toki häpeän itseäni. Häpeän sitä, että uskoin vuosikymmeniä tähän naiseen. Uskoin, että hän on elämänkumppanini ja lähimmistä lähin lähiomaiseni.

Elin omaa tyhmyyttäni ja heikkouttani valheessa.

Oikeastaan suosittelen kaikille suomalaisille nuorille miehille, että ottakaa ihmeessä thai-tyttö puolisoksi. Käsittääkseni he ovat asiallisia, älykkäitä ja kohtuullisia naisia. Jättäkää suomalaiset ämmät afrikkalaisille ja muslimeille!


Tuossa on jotain "yksinäistä yhdessäoloa" tms, vaikkakin ensimmäisenä minun huomioni kiinnittyi (ilmeisesti ymmärrettävän) katkeruuden sävyttämään muisteloon ex-puolison melko erikoisiin tapoihin suhtautua seksaamiseen ym.
Kahvi
 

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.08.2014 11:54

Kahvi kirjoitti:
Tapio Tuuri kirjoitti:sunnuntai 3. elokuuta 2014
Jättäkää suomalaiset ämmät afrikkalaisille ja muslimeille

Satuin lukemaan iltapäivälehdestä otsikon niistä virheistä, joita nainen voi tehdä sängyssä. Luin tuon [ http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/ ... 0_lz.shtml] nopeasti, mutta käsittääkseni tuossa ei mainita ainuttakaan niistä virheistä, joita tuntemani eräs entinen rouva teki.

Tämä rouva nimittäin aloitti aina keskustelun siivouksesta, tiskauksesta ja muista tekemättömistä töistä, kun käännyin sängyssä hänen puoleensa. Katto oli maalaamatta ja auto pesemättä. Tuskin olin tehnyt mitään oikein. Olin tehnyt kaiken väärin. En ylipäätään ollut tehnyt mitään.

Opin ajattelemaan, että seksi on turhaa. Sitten tämä rouva alkoi tietenkin syyttää minua siitäkin, etten enää välitä edes seksistä.

Tämä rouva hallitsee nykyään koko perhettä, josta minä olen sivussa. Arvatenkin hän on onnellinen. Koko perhe ja lapset ovat hänen. En ole niin hullu, että pyrkisin sekoittamaan heidän välejään. Olen käsittänyt, että kaikki ovat onnellisia perhetapahtumissa, kun minua ei enää ole. Lapsenikin ovat onnellisia, kun heidän ei enää tarvitse kärsiä minua. En silti tiedä tehneeni mitään erityisen pahaa. Objektiivisesti tarkastellen olin normaali hyvä isä, joka antoi aina koko palkkansa vaimolleen käytettäväksi perheen yhteisiin menoihin. Se ei vain riittänyt.

Minulla ei ole mitään syytä edes mustasukkaisuuteen. Näin hullu nainen ei voi saada pysyvästi ketään miestä. Hän voi korkeintaan saada jonkun neekerin tilapäiseksi lohduttajakseen. Sille minä vain nauran.

Nainen onkin kuulemma sanonut, ettei enää välitä miehistä, eikä oikeastaan ole koskaan välittänytkään.

Sen uskon.

Toki häpeän itseäni. Häpeän sitä, että uskoin vuosikymmeniä tähän naiseen. Uskoin, että hän on elämänkumppanini ja lähimmistä lähin lähiomaiseni.

Elin omaa tyhmyyttäni ja heikkouttani valheessa.

Oikeastaan suosittelen kaikille suomalaisille nuorille miehille, että ottakaa ihmeessä thai-tyttö puolisoksi. Käsittääkseni he ovat asiallisia, älykkäitä ja kohtuullisia naisia. Jättäkää suomalaiset ämmät afrikkalaisille ja muslimeille!


Tuossa on jotain "yksinäistä yhdessäoloa" tms, vaikkakin ensimmäisenä minun huomioni kiinnittyi (ilmeisesti ymmärrettävän) katkeruuden sävyttämään muisteloon ex-puolison melko erikoisiin tapoihin suhtautua seksaamiseen ym.

Onko blogikirjoituksen tarkoitus kertoa epämiellyttävästä ja huonokäytöksisestä naisesta vai miehestä? Vai miksi halusit linkittää palstalle provokatiivisen blogikirjoituksen suomalaisine "ämmineen" ja tilapäislohduttajina toimivine "neekereineen".

Ei ihme, ettei kirjoituksen nainen enää välitä miehistä. Itse en metrin kepilläkään koskisi moiseen ääliöön.
Kyllästynyt
 

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.08.2014 12:16

Blogikirjoituksen tarkoitus oli tässä yhteydessä kertoa "yksinäisestä yhdessäolosta" tms parisuhdetta kalvavista ilmiöistä.
Kahvi
 

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.08.2014 12:29

Kahvi kirjoitti:Blogikirjoituksen tarkoitus oli tässä yhteydessä kertoa "yksinäisestä yhdessäolosta" tms parisuhdetta kalvavista ilmiöistä.

Niin kai sitten.
Toisen osapuolen osoittautuminen ääliöksi lienee yksi pahimmista, ellei pahin, parisuhteita tuhoavista voimista.
Kyllästynyt
 

Re: Olen valtavan väsynyt seksiin

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.08.2014 12:33

HS kirjoitti:Ulkomaalaisille miehille riittää Suomessa vientiä – "Vein ainakin yhden naisen viikossa luokseni jatkoille"

Monet nuoret suomalaisnaiset etsivät seurustelukumppaniksi nimenomaan ulkomaalaista miestä
8.8.2014 8:49
Minna Passi Helsingin Sanomat
Petra Sneck Helsingin Sanomat
Tuija Sorjanen Helsingin Sanomat

Kuva
Australialaisella Toddilla on ollut Suomessa vientiä. "Ymmärrän, miksi monet miehet jäävät tänne
jumiin", hän sanoo.


(--)

Seurustelusuhteista ja parinetsinnästä tilastoja ei löydy, mutta monet ulkomaalaiset miehet ovat törmänneet asiaan käytännössä.

Australialainen insinööri Todd, 25, vietti Suomessa yhdeksän viikkoa töiden vuoksi. Hän lähti Suomesta viikko sitten.

Todd kuvailee Suomen-vierailuaan unohtumattomaksi.

"Olen yrittänyt selittää australialaisille kavereilleni, miten helppoa Suomessa on löytää seuraa. He eivät ymmärrä, miten helppoa se on. Se täytyy kokea itse paikan päällä."

Australiassa Todd ei yritä iskeä naisia joka ilta, mutta Suomessa vientiä on riittänyt yrittämättäkin. Hän arvelee, että suomalaiset naiset yksinkertaisesti rakastavat aussiaksenttia. Hänen mukaansa Suomi-neidot ovat hyvin aloitteellisia ja haluavat ainakin pussailla häntä.

"Olen vienyt ainakin yhden naisen viikossa myös luokseni jatkoille."

(--)
http://www.hs.fi/kotimaa/Ulkomaalaisille+miehille+riittää+Suomessa+vientiä/a1407392425068

Kun Tuurin blogin myötä keskusteluun tuli sivuraiteena mukaan ulkomaalaiset miehet, niin tuossa tuore uutinen asiasta.
Kahvi
 

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron