"etupylly" ja "vieteri"

"etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.08.2014 23:27

ELÄMÄ SEKSUAALISUUS http://www.hs.fi/elama/USAssa+levi%C3%A ... nettu-aihe

USA:ssa leviää "uusi" tapa lasten seksivalistukseen:
seksipositiivinen vanhemmuus

4.8.2014 13:29 | 15 | Jose Riikonen HELSINGIN SANOMAT

USA:ssa leviää kasvatusmalli, jonka nimi on sex-positive parenting. Se on
samalla järkevä ja hieman hysteerinen tapa kasvattaa lasta seksiasioissa.

(- -)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.08.2014 11:31

(- -)
Tosin Suomessakin esiintyy häveliäisyyttä sukupuolielinten nimityksissä. Suosittu Vauva-foorumi osoittaa,
että lapsille on opetettu puhumaan muun muassa "etupyllystä" ja "vieteristä".

"Olisi äärettömän noloa, jos lapset puhuisivat pippelistä tai pimpistä esimerkiksi päiväkodissa tai kaupassa.
Isovanhemmat pitäisivät sitä kiroiluun verrattavissa olevana sanana. Päiväkodissa olemme sanoneet, että
lapsillemme pitää käyttää etupylly- ja vieterisanoja", kirjoittaa eräs Vauva-foorumin ketjussa.

(- -)

Nyt helteellä on vaarana, että naisilta näkyy vieteri. Itse pidän etupyllyni visusti piilossa helteestä
huolimatta.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.08.2014 11:36

Psykopatologia kirjoitti:... Nyt helteellä on vaarana, että naisilta näkyy vieteri. Itse pidän etupyllyni visusti piilossa helteestä
huolimatta.

Missä se sijaitsee? En voi vaalia vieterini intimiteettiä jos en tiedä missä se on.

Miesten etupylly on helpompi, sehän on naaman synonyymi.
Kyllästynyt
 

Re: "etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja Hermes » 05.08.2014 11:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:... Nyt helteellä on vaarana, että naisilta näkyy vieteri. Itse pidän etupyllyni visusti piilossa helteestä
huolimatta.

Missä se sijaitsee? En voi vaalia vieterini intimiteettiä jos en tiedä missä se on.


Se voi tulla paremmin esiin, kun vetää sieltä joskus roikkuvasta valkoisesta narusta.
Hermes
 

Re: "etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja Hermes » 05.08.2014 11:47

Tuttuni kysyi kolmevuotiaalta pojaltaan, että no mistäs ne vauvat sitten tulevat. Poika nousi seisomaan tuolille, veti housut alas, osoitti pippeliään ja sanoi: piipii!
Hermes
 

Re: "etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja Hermes » 05.08.2014 11:49

Lapsille pitää opettaa tarhassa myös sellaista, että homomiehillä on takapimppi.
Hermes
 

Re: "etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja haller » 05.08.2014 13:23

Ovatpahan ihmiset sit yliestyneitä. Itte sain vähän ennen pikkusiskoni syntymää sukupuolivalistuskirjan, joka oli tarkoitettu lapsille. Ei siinä kirjassa höpötetty mistään haikaroista yms., vaan ihan konkreettisesti piirroskuvin ja asiallisin tekstein näytettiin mm. miten yhdyntä tapahtuu ja millaisia ovat raskauden vaiheet. Toki osasin tuolloin jo lukea. Niin, ja aina mun perhees on puhuttu sukupuolielimistä niiden oikeilla nimillä. Ihan niinku Suomesta ois ny tullu jo Pikku-USA, ku ollaan ylihäveliäisiä.
T: haller
(toki olen syntynyt lähellä 1970-lukua, jolloin lastenkirjojenkin piti olla kasvattavia ja opettavaisia).
haller
 

Re: "etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.08.2014 13:36

Minusta sana "etupylly" pitäisi kieltää, koska se on ruma sana. Ei kakka mistään edestä tule, se tulee pyllystä.
Hilppa
 

Re: "etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.08.2014 14:01

Kyllä. Kyseessä kun usein on pyllyetu.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.08.2014 19:05

Seksihän on likaista.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "etupylly" ja "vieteri"

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 27.08.2014 17:13

haller kirjoitti:Ovatpahan ihmiset sit yliestyneitä. Itte sain vähän ennen pikkusiskoni syntymää sukupuolivalistuskirjan, joka oli tarkoitettu lapsille. Ei siinä kirjassa höpötetty mistään haikaroista yms., vaan ihan konkreettisesti piirroskuvin ja asiallisin tekstein näytettiin mm. miten yhdyntä tapahtuu ja millaisia ovat raskauden vaiheet. Toki osasin tuolloin jo lukea. Niin, ja aina mun perhees on puhuttu sukupuolielimistä niiden oikeilla nimillä. Ihan niinku Suomesta ois ny tullu jo Pikku-USA, ku ollaan ylihäveliäisiä.
T: haller
(toki olen syntynyt lähellä 1970-lukua, jolloin lastenkirjojenkin piti olla kasvattavia ja opettavaisia).

Matti opettaa: http://www.aller.fi/fi/matin-h%C3%A4%C3 ... mymenestys
Huolieilinen
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa