Luksus-tuotteiden tenho

Re: Luksus-tuotteiden tenho

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 10.08.2014 23:19

Minä ainakin olen ostanut sellaista luxus tosi kallista ryppyrasvaa, nyt kun olen vanhaksi tullut että voi voi pojat. En uskaltaisi sitä joka ryppyyn kokeilla. Kyllä mä kiitän.
Peilikuva
 

Re: Luksus-tuotteiden tenho

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.08.2014 23:43

Hermes kirjoitti:Tietysti hintaa (ja arvostusta joissain piireissä?) tuo paljon lisää,
kun muuten pelkistetyssä kellossa lukee keskellä "Patek Philippe
- Geneve".

Noinkin, mutta minulla voi helposti olla päällä tonniviidensadan
vetimet, vaikka en mitenkään erotu katukuvassa.

Osinhan se on sinullakin samoin: Joku voi sanoa, että aivan saman-
laisia telttoja myydään Anttilassa parillakympillä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luksus-tuotteiden tenho

ViestiKirjoittaja saara » 10.08.2014 23:49

EVVVK nyo pitkänenäisten kuninkaallisten kruununkalleudet, ne ketkä on syntyneet kultalusikka suussa ja timanttidiadeemit tai tiaarat hiuksilla eivät ole päivääkään tehneet työtä niitä ansaitakseen. en jaksa kadehtia
saara
 

Re: Luksus-tuotteiden tenho

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2014 23:57

saara kirjoitti:EVVVK nyo pitkänenäisten kuninkaallisten kruununkalleudet, ne ketkä on syntyneet kultalusikka suussa ja timanttidiadeemit tai tiaarat hiuksilla eivät ole päivääkään tehneet työtä niitä ansaitakseen. en jaksa kadehtia

Itse kysyit luksustuotteiden tenhosta. Psykopatologia vastasi aiemmin, että tenho tulee lahjaksi saamisesta esim. timanteissa (ikuisen rakkauden symbolit). Kuninkaallisille ne ovat vallan symboleja ja esimerkiksi Crown Jewels of the United Kingdom kuuluvat valtion kulttuuriperintöön ja historiallisiin kalleuksiin.
Hilppa
 

Re: Luksus-tuotteiden tenho

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 11.08.2014 00:16

Niinkö se psykopatologia sanoi :) :)
Peilikuva
 

Re: Luksus-tuotteiden tenho

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.08.2014 19:12

Kelloliikkeissä on nykyään erittäin tyylikkäitä, mutkikkaita ja halpoja
(alle 250 €) (miesten) kelloja, joiden muotoilu yltää halvempien laatu-
kellojen (Tissot, Certina ym.) tasolle.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luksus-tuotteiden tenho

ViestiKirjoittaja Hermes » 24.08.2014 21:07

Psykopatologia kirjoitti:
Hermes kirjoitti:Tietysti hintaa (ja arvostusta joissain piireissä?) tuo paljon lisää,
kun muuten pelkistetyssä kellossa lukee keskellä "Patek Philippe
- Geneve".

Noinkin, mutta minulla voi helposti olla päällä tonniviidensadan
vetimet, vaikka en mitenkään erotu katukuvassa.

Osinhan se on sinullakin samoin: Joku voi sanoa, että aivan saman-
laisia telttoja myydään Anttilassa parillakympillä.


Telttani on käsittääkseni yhden miehen suunnittelema ja valmistama tuote, joka piti tilata ulkomailta. Suurin osa esimerkiksi Suomen retkeilyliikkeiden asiantuntijoista ei ole edes koskaan kuullut koko merkistä. Merkillä ei ole tuossa tapauksessa siis juuri mitään yleistä arvoa, eikä se edes näytä ulkoisesti hienolta. Merkillä on kuitenkin kenties jotain arvoa nimenomaan juuri siihen asiaan, kuten tässä tapauksessa hyvin kevyeen retkeilyyn vihkiytyneiden parissa. Se kuitenkin toimii hyvin toiminnallisesti ja sopii tarkoituksiini paremmin kuin suurin osa muista vaihtoehdoista. Minulla on tavallaan aika vähän mitään tavaroita ja muuta sellaista, mutta tärkeissä asioissa olen valmis sijoittamaan suuriakin määriä rahoja. Jos olen löytänyt esimerkiksi tutkinnan jälkeen juuri mielestäni parhaiten toimivan sovelluksen johonkin tarkoitukseen iPhonelle ja muille laitteille, kuten sovelluksen tehtävien hallintaan, niin voin helposti maksaa siitä useampia kymmeniä euroja. Maksan mielelläni laadusta harkinnan jälkeen. Tietysti jos rahat ovat lopussa, niin jätän mieluummin tuollaisiin asioihin sijoittamista vähemmälle.

Yleisesti siis maksan usein mielelläni paljonkin rahaa nimenomaan erilaisten tuotteiden laadusta, mutta teen sen yleensä pitkän harkinnan, tutkimisen ja vertailun jälkeen. Asiaan tietysti vaikuttaa myös käytettävän rahan määrä ja niin edelleen. Esimerkiksi isommilla tuloilla köyhän mielestä hyvinkin kallis asia voi olla tavallaan triviaali ja hyödyllinen sijoitus, ja isommilla tuloilla voi olla myös hyödyllistä uran, tulojen ja niin edelleen kannalta tavallaan laittaa raha pyörimään. Esimerkiksi oikeanlaisilla vaatteilla tai merkeillä voi saada enemmän arvostusta, tuloja ja niin edelelleen.
Hermes
 

Re: Luksus-tuotteiden tenho

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.08.2014 21:36

Hyviä prinsiippejä. (Mutta olet huono shoppaaja.)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa