Tykkäättekö tappaa?

Re: Tykkäättekö tappaa?

ViestiKirjoittaja Hermes » 26.07.2014 09:50

Tavallaan en pidä välttämättä eläimen tappamista sinällään kauheana asiana rationaalisesti ajatellen, vaikka en mielelläni itse eläimiä tappaisikaan. Eläimen elämä vain loppuu, ja luonnossa eläimiä kuolee jatkuvasti mitä moninaisimmin tavoin. Tavallaan jos esimerkiksi valitaan yksi lehmä, talutetaan se teurastamoon ja siellä tapetaan se, niin käsittääkseni ne muut lauman lehmät eivät kauheasti märehdi sen yhden lehmän kuolemaa. Ihmisen kuoleminen aiheuttaa usein paljon enemmän kärsimystä ja traumoja toisissa ihmisissä. Lihantuotannossakin itse eläimen kuolemista ikävämpi asia on niiden eläinten usein järkyttävät olosuhteet niiden elämän aikana.
Hermes
 

Re: Tykkäättekö tappaa?

ViestiKirjoittaja santra » 26.07.2014 16:10

Tappamisesta en tykkää ollenkaan. Kuitenkin verta imevät ötökät kuolevat käteni kautta mieluusti, sillä esim. paarman puremasta saan oikean allergisen reaktion ja valtavan turvotuksen puremakohtaan. Minulla onkin ampiaisen ja paarman puremien ensiavuksi aina kyypakkaus mukanani. Hyttysen pistokin aiheuttaa kovaa kutinaa sekä vesirakkuloita. Nuorempana olin kesäisin kirjava niinkuin "pakanamaan kartta" ruvella, paukamilla ja rakkuloilla. Vanhemmiten oireet ovat lievittyneet, mutta kesäaikaan minulla on antihistamiinisuoja kaikenmaailman allergeeneja vastaan.
Jokunen vuosi sitten minua puri tai pisti joku ötökkä korvan taakse, seurauksena oli kova turvotus ja kutina, lopulta piti lähteä päivystykseen jossa jouduin antihistamiinitippaan hengitysoireiden vuoksi.
Näin ollen en todellakaan ole minkäänlaisten lentävien, mönkivien tai muunlaisten myrkkypiikkisten ystävä.
santra
 

Re: Tykkäättekö tappaa?

ViestiKirjoittaja Maaria » 26.07.2014 18:48

Mirri, sinulla hyvä pointti tuossa. Olen vaan niin helläsydäminen
että juoksen ulos heti jos näen kissalla olevan jotain elävää.
Kuoleminen ja eläimen tappaminen voi olla miten luonnollista
tahansa, mutta minä en tykkää tappaa mitään. Ja miksi pitäisikään
Maaria
 

Re: Tykkäättekö tappaa?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.07.2014 21:38

Ei lehtipihvi eroa olennaisesti sisä- tai ulkofileestä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tykkäättekö tappaa?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.07.2014 21:59

Lehtipihvi on vain litistetty filee. Voihan sen sisäfileestäkin tehdä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tykkäättekö tappaa?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.07.2014 22:53

Noin, mutta raaka-aine on periaatteessa samaa stuffia, so. raakaa lihasta,
kuten jauhelihakin, joka on vaan "purtu valmiiksi".
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tykkäättekö tappaa?

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 09.08.2014 03:13

Ehken kuitenkaan ole niin psykopaattinen tai antisosiaalinen, että oikein "tykkäisin tappaa".
Historiasta toki löytyy henkilöitä, keistä tappaminen ja/tai murhaaminen oli suorastaan nautinnollista.
Löytyy heitä toki nykypäivänäkin, muttei ole mitään tarvetta tutustua ja etsiä, haastatella, kaltaisiaan.

Se, että joku filee tai sieni tuntuu suussa oudolta ja vastenmieliseltä, ei liity varsinaisesti tappohaluun mitenkään.
En voi oikeastaan sietää aikuisia narisijoita, keistä 20 euron itsevalmistettu pihvi on kumista ja sienikastike liian sienistä.
Toivotan hyvää matkaa johonkin Afrikan valtioon, tutustumaan paikalliseen ruokakulttuuriin. Veikkaan, että n. 95% syö sen jälkeen kitisemättä pihvinsä.
Huolieilinen
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron