Elliot Rodger, "A nice guy"

Elliot Rodger, "A nice guy"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.06.2014 15:52

Mukava kundi haluvaa palkintoseksiä normaalista käytöksestä
Helsingin Sanomat, Nyt-liite

KOLUMNIT13.6.2014 @ 10:41 | PÄIVITETTY 13.6.2014 @ 11:33 MARIA PETTERSSON <URL> nyt.fi/a1402624081778


"Viime kuussa mukava kundi Elliot Rodger tappoi Isla Vistassa Kaliforniassa kuusi ihmistä.

Ennen kuin mukava kundi Elliot Rodger ampui itsensä, hän ehti myös haavoittaa kolmeatoista.Vähän ennen kuin mukava kundi Rodger alkoi tappaa ihmisiä, hän julkaisi nettivideon, jossa selittää mustassa Bemarissaan, miksi aikoo ryhtyä joukkomurhaajaksi. Syy on se, että vaikka 22-vuotias olisi halunnut seksiä, hän oli vielä neitsyt.

Vika on naisten, jotka harrastivat seksiä mieluummin muiden ihmisten kanssa kuin hänen, vaikka hän oli omien sanojensa mukaan "äärimmäinen herrasmies".

"Te tytöt ette ole koskaan pitäneet minua viehättävänä. En tiedä miksi. Mutta tulen rankaisemaan teitä kaikkia siitä."

Herrasmies Elliot Rodger jätti jälkeensä myös 137-sivuisen kirjoitelman, jossa kertoo elämästään ja esittelee sitä, kuinka mukava ja herrasmiesmäinen oikein onkaan.

"Kuinka alempiarvoinen, musta poika saattoi saada valkoisen tytön ja minä en? Olen kaunis, ja olen itse puoliksi valkoinen. Minä polveudun brittiläisestä aatelistosta. Hän periytyy orjista. Minä ansaitsen enemmän", mukava kundi Elliot Rodger kirjoittaa.

Elliot Rodger ei mielestään saanut seksiä sen takia, että oli liian mukava. Hän kärsi mielestään nice guy -syndroomasta. Myös jotkut mieleltään terveet miehet kertovat itselleen samaa satua.

Näin se menee:

1) Naiset eivät kiinnostu minusta.

2) Miksi? Minähän olen tosi mukava.

3) Tämän täytyy johtua siitä, että naiset eivät pidä mukavista kundeista.

Satu jatkuu seuraavasti:

Olen tytöille kohtelias ja ystävällinen. Kun heillä menee huonosti, olen valmis kuuntelemaan heidän murheitaan. Olen kiltti, ihana ja otan tytön tunteet huomioon. Ja silti hän ei halua mennä kanssani sänkyyn! Hän haluaa mennä sänkyyn väkivaltaisten ääliöiden kanssa! Tytöt sijoittavat minut friend zonelle, ystävyysvyöhykkeelle, ja pitävät minua ystävänä eivätkä potentiaalisena seksikumppanina.

Nice guy ei ajattele, että kohteliaisuus ja ystävällisyys ovat tavallisia ihmisten kanssakäymiseen liittyviä asioita, jotka eivät velvoita ketään seksiin. Naisesta ei välttämättä ole viehättävää, että toinen on kohtelias vain siksi, että saisi laittaa peniksensä hänen sisäänsä. Mukava mies huijaa, eikä haluakaan olla ystävä. Hän haluaa palkintoseksiä siitä, että käyttäytyy kuin normaali ihminen.

Deittisivusto OKCupidissa monet miehet kuvailevat itseään termillä "nice guy".

OKCupid's Nice Guys -blogissa tarkastellaan heidän profiilejaan hiukan tarkemmin. Itsensä mukavaksi kundiksi nimennyt mies mainostaa seuraansa muun muassa kertomalla, että "JOSSET OO VALMIS PANEEN EKOILLA VITUN TREFFEILLÄ, ÄLÄ VITTU EDES VAIVAUDU LUKEEN TÄTÄ".

Kiharapäinen, ruskeasilmäinen poika esittelee itsensä.

"Olen mukava kundi, joka tykkää pitää hauskaa. Olen hetero ja tykkään neitsyistä."

Kiharatukka kertoo, että ehkäisy on moraalisesti väärin, ja että hän voisi hyvin mennä sänkyyn ensimmäisillä treffeillä.

Elliot Rodgerin mielessä ei edes käynyt, että todellisuudessa hän ei ehkä ollutkaan mukava. Että hän saattaisikin itse asiassa olla misogynistinen, rasistinen, itseään täynnä oleva pieni paskiainen. Jos hänen teoriansa "vain naisia halveksuvat väkivaltaiset ääliöt saavat seksiä" olisi totta, Rodgerilla ei olisi pitänyt olla pulaa seurasta.

Pahinta on, että jotkut nielaisivat Elliot Rodgerin sadun. Twitteriin satoi kommentteja siitä, kuinka naisten olisi pitänyt ymmärtää harrastaa seksiä tämän mukavan kundin kanssa, jotta hänestä ei olisi tullut joukkomurhaajaa. The New York Post -lehti jopa julkaisi kuvat nuoresta naisesta, joka oli antanut Rodgerille pakit. Lehti julkaisi myös naisen koko nimen. Katsokaa tätä naista, joka kieltäytyi seksistä Elliot Rodgerin kanssa. Syyttäkäämme häntä.

Mukavat kundit valittavat, että heidän itsetuntonsa on aivan maassa, koska he eivät saa tyttöystävää. Mitä vielä! Heidän itsetuntonsa on rautainen. Kun naiset haluaisivat poikaystävän tai seksiä, mutta eivät saa, useimmat etsivät syitä itsestään: olen liian ruma, liian ujo, liian tyhmä tai liian jotain muuta. Kukaan heistä ei valita, että "vitsi, olen niin kaunis ja upea, mutta jotain syystä miehet haluavat deittailla vain kamalia naisia". Kun nice guy ei saa kumppania, hän ajattelee, että olen aika mahtava tyyppi, mutta naisia eivät kiinnosta mahtavat tyypit, koska naiset on sillä tavalla rikki, että ne tykkäävät nilkeistä.

Tunnen paljon oikeasti mukavia kundeja ja kilttejä miehiä. He ovat eri-ikäisiä ja erinäköisiä, ja he asuvat ympäri maailmaa. Osa heistä seurustelee ja osa ei seurustele. Oikeastaan heitä yhdistää vain kaksi asiaa.

Ensinnäkin se, että he ovat kilttejä ja mukavia. Toisekseen se, että he käyttävät nolla prosenttia valveillaoloajastaan valittamalla, kuinka ovat liian mukavia päästäkseen panemaan.

Tunnustan, että olen itse osallistunut mukavan kundin myytin ylläpitämiseen. Olen lausunut sanat "Sä oot tosi mukava, mutta ei kiinnosta."

Todellisuudessa tarkoitin "olet ilkeä ja typerä, mutta pelkään, että jos kerron sen sinulle suoraan, saan turpaani tai alat kertoa minusta valheita yhteisille kavereillemme".

Jälleen yksi mies sai aihetta uskoa, että hän on mukava, mutta naisia nyt vaan eivät mukavat miehet kiinnosta. Nyt toimisin toisin. En enää anna rasistimisogynistien uskotella itselleen, että he ovat mukavia.

Mutta oikeasti mukavat kundit, te olette ihania."

http://nyt.fi/a1402624081778
Hilppa
 

Re: Elliot Rodger, "A nice guy"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.06.2014 16:10

Onko seksi jollekin joku palkinto? Minulle vieras ajatus.
Hilppa
 

Re: Elliot Rodger, "A nice guy"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.06.2014 20:24

Kullervo Rainiota, joka vuonna 1944 oli jonkinlainen sotasankari, vaivasi kuitenkin se,
ettei hän vielä ollut saanut naista. Viimein tuli helpotus.

Kullervo Rainio – 1946 jo "Jyväskylän kaupunginrunoilija"– todistaa muistelmissaan (1996: 212 – 213):

Vieras selviytyi yhdestä nappirivistä sananmukaisesti kädenkäänteessä. – Tämän jälkeen tapahtumat
etenivät selkeästi syy- ja seuraussuhteiden ketjuna – tuloksena kokemus, jonka puute oli ollut harmillisena
esteenä ajatellessani menestyksellistä etenemistä kirjailijana ja ihmiselämän koko kirjon uskottavana
kuvaajana. (- -)

Luukkonen: 50+ defenssiä (17. Kompensaatio)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa