Onko epilepsia enempi mielensairaus?

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja Golden flower » 02.06.2014 08:17

Eikö noita epileptisiä kohtauksia voi tulla vauvoilla ja pienillä lapsillakin, voiko heillä olla mielen sairaus?
Golden flower
 

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2014 08:24

Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2014 08:26

Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.06.2014 08:27

Epilepsia on enempi neurologinen sairaus.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 02.06.2014 10:10

Psykopatologia kirjoitti:
Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Minusta nyt googleopetuksen tarvihekaan niin mennä perille. Ihmeellisesti santran piti tulla kuukkeliopettajaksi asiaan josta ei selvästi mitään tiennyt.

Totta kai jo ammattinsa(kin) vuoksi (jotain) tietää. Kummallista viestintää sinulla.


Jos olisi ammattiosaamista, ei silloin vaan kooklaisi vaan sanoisi jotain ammattitaitoista.
.
Tuuve Maanvaiva
 

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja santra » 02.06.2014 17:40

tris kirjoitti:
santra kirjoitti:Krooninen alkoholismi ja delirium eli juoppohulluus kansan kielellä aiheuttaa myös kouristuskohtauksia, jolloin puhutaan deliriumista.
Tässä jos jäi huomaamatta.


Jos minun isoisästäni puhut niin mitä deliriumia se enää on jos kohtauksia saa vuosikaudet juomisen lopettamisen jälkeen?


Trisille vastauksena.Krooninen alkoholismi aiheuttaa elimistöön, myös aivoihin , pysyviä neurologisia- ym . vaivoja, jotka eivät parane vaikka lopettaisi juomisen.
En puhu isoisästäsi , vaan yleisellä tasolla mainitsin.
santra
 

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja santra » 02.06.2014 17:49

santra kirjoitti:
santra kirjoitti:Niin, tietokonetomografia, jolla voidaan sulkea pois mm aivoinfarktin mahdollisuus , kaula- ja aivoverisuonten varjoainekuvaus, kaulasuonten ultraäänitutkimus mahdollisten tukosten löytämiseksi, tässä vain muutamia, jotka auttavat syiden selvittelyssä.
Lisäksi tehdään tutkimuksia erotusdiagnoosien poissulkemiseksi..Epileptisen kohtauksen syy jää usein kuitenkin selvittämättä Siksi aletaan lääkitys ennalta ehkäisevänä, varsinkin jos kohtauksia on ollut useita.Tarkoituksenahan on kuitenkin pitää potilas niin oireettomana kuin mahdollista, sillä pitkittyessään ja uusiutuessaan epileptiset kohtaukset saattavat vahingoittaa aivotoimintaa pysyvästi.
Epilepsian kuten muittenkin neurologisten sairauksien erittely on usein mahdotonta oireitten vaihtelevuuden takia.

Krooninen alkoholismi ja delirium eli juoppohulluus kansan kielellä aiheuttaa myös kouristuskohtauksia, jolloin puhutaan deliriumista.


Tuuven tähän viestiin viittaan:
Tuuve Maanvaiva kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Minusta nyt googleopetuksen tarvihekaan niin mennä perille. Ihmeellisesti santran piti tulla kuukkeliopettajaksi asiaan josta ei selvästi mitään tiennyt.

Totta kai jo ammattinsa(kin) vuoksi (jotain) tietää. Kummallista viestintää sinulla.
.

Tuuvelle ihan vaan tiedoksi.Näitä asioita mm ei minun tarvitse googlata, ne kuuluvat ammattiosaamiseen.
santra
 

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 02.06.2014 17:59

heh, yhtä hauskaa tuo sun ammattiosaaminen kuin mun väitöskirjani.
Tuuve Maanvaiva
 

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja santra » 02.06.2014 18:09

Tuuve Maanvaiva kirjoitti:heh, yhtä hauskaa tuo sun ammattiosaaminen kuin mun väitöskirjani.


Ero on vaan siinä että minä olen toiminut ammatissani vuosikausia ja hankkinut tietoni ja taitoni koulutuksen ja työkokemukseni kautta. Mistä sinä olet tietosi ja taitosi hankkinut?
santra
 

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 02.06.2014 19:09

Omasta päästä suurimmaksi osaksi.
Tuuve Maanvaiva
 

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja santra » 02.06.2014 19:17

Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Omasta päästä suurimmaksi osaksi.


Taitaa sun pääsi olla valtava tietotoimisto :D
santra
 

Re: Onko epilepsia enempi mielensairaus?

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2014 20:45

Osuitkohan naulankantaan...
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa