Emotionaalinen tyhjyys

Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 17.05.2014 17:34

31.5 KORJAUS KETJUN ALOITUSTEKSTIIN:



Tunnetilojen tyhjyys voi syntyä monestakin syystä.Läheisen menetys , ero , kuolema,vertaistuen riittämättömyys kun itse on heikoilla, Myös tunteita tappava lääkitys saattaa aiheuttaa tunteiden katoamisen, viha, katkeruus, syitä löytyy lukemattomia.
Narsistinen persoonallisuusahäiriö on yksi emotionaalisen tyhjyyden aiheuttaja

Otin tämän narsismin esimerkkinä emotionaalisesta tyhjyydestä ihan tietystä syystä esiin, koska itse olen joutunut hyvin läheisesti ja kouriintuntuvasti kokemaan millaista on elämä narsistin kanssa. Uhrin asemasta on todella vaikeaa, joskus täysin mahdotonta irrottauta, koska narsistin kyky hallita uhriaan tappaa häneltä kaikki tunteet ja oma-aloitteisuuden. Minä pääsin irti, kaikilla ei ole yhtä hyvin!

HUOM. POISTIN LAINAAMANI JA OMAN TEKSTINI SEKOITUKSEN KOSKA EN OLLUT MAININNUT LÄHDETTÄ.KO BLOGIN KIRJOITTAJA SEKÄ LAINATTU BLOGI ON MAINITTU TÄÄLLÄ USEASSA ERI OTTEESSA JOTEN ASIAA ON RUODITTU JA MINÄ OLEN ESITTÄNYT ANTEEKSIPYYNTÖNI.
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 31.05.2014 17:42, muokattu yhteensä 3 kertaa
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Maaria » 17.05.2014 19:45

Minun isäpuoleni on kova juomaan alkoholia. Tiedän, että hän on aikonaan ollut "uuttera" työmies ja reissannut
ympäri maailmaa, mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Luulen, että hänellä on ollut hyvin rikas elämä.
Nyt sitten, hän on vanhuuseläkkeellä ja jalkakin on huonona. Hän hyvin vaivalloisesti kävelee kepin kanssa.

En tiedä varmaksi, mutta minusta tuntuu, että hän ei viihdy vanhuuden ja joutilaisuuden "tyhjyydessä".
Viina on korvike jollekkin hyvin suurelle tyhjyydelle, jonka jokin asia on jättänyt.
Surullistahan se.

Entä minä sitten. Entinen lääkkeiden väärinkäyttäjä ja myös alkoholia aikoinaan meni.
Tunnustan ja tiedän, että olin hyvin tyhjä ihminen. Lisäksi todella yksinäinen.
Sitä hakee jotain, korviketta, kun luonnollinen hyvä olo puuttuu ja aivoissakin on puutteita, joidenkin
aineiden osalta, serotoniini yksi.

Olen onneksi nyt ollut pitkään ihan ilman mitään pillereiden väärinkäyttöä.
Näin haluan ollakin.

hehheh. Tulihan tehtyä paljastuksia. :) Onneksi ei ole aivovauriota, sekin olisi voinut tulla jossain vaiheessa.
Tai mistä sen tietää. Jos en puhukaan yhtään järkeviä, vaikka luulen.
Maaria
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja taulu » 25.05.2014 18:07

Onko santra tämä henkilö joka pitää blogia? Epäilen taas kopiointia.

http://lovespotfromlovebug.blogspot.fi/ ... chive.html
taulu
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja tris » 25.05.2014 18:16

Aika paljon huonompaa tekstiä kielellisesti santralla.
tris
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja taulu » 25.05.2014 18:20

Niin on muutellut tekstiä mutta samoja lauseita löytyy.
Ei menisi santran teksti läpi koulussa, koska on niin paljon kopioitu eikä käytetty lainausmerkkejä ja kerrottu lähdettä.
taulu
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2014 18:24

taulu kirjoitti:Onko santra tämä henkilö joka pitää blogia? Epäilen taas kopiointia.

http://lovespotfromlovebug.blogspot.fi/ ... chive.html

(- -)
Taudinkuva on laaja. Se on vaikeasti tunnistettavissa. Se on kietoutunut valkoisiin vaatteisiin. Se nappaa uhristaan kiinni kuin kuristajakäärme. Se ei tunne sanaa armo. Se manipuloi ympäristöään. Se näyttäytyy eri kasvoin eri ihmisille. Se liehittelee. Uhri jää usein hyvin yksin, koska narsistit osaavat manipuloida myös ympäristöään uskomaan heidän narsistiseen totuuteensa, jolla ei oikeasti ole mitään tekemistä todellisen TOTUUDEN kanssa.
(- -)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja tris » 25.05.2014 19:05

Että on tälläistäkin hulluutta - kopioida teksti netistä ja postata se toisaallepäin nettiä huonommin kirjoitettuna? Not bad, not bad at all. Sanoisin originelliksi toiminnaksi. Oisko santra pirattipuolueen edustajia? :?
tris
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.05.2014 19:33

Psykopatologia kirjoitti:(- -)
Taudinkuva on laaja. Se on vaikeasti tunnistettavissa. Se on kietoutunut valkoisiin vaatteisiin. Se nappaa uhristaan kiinni kuin kuristajakäärme. Se ei tunne sanaa armo. Se manipuloi ympäristöään. Se näyttäytyy eri kasvoin eri ihmisille. Se liehittelee. Uhri jää usein hyvin yksin, koska narsistit osaavat manipuloida myös ympäristöään uskomaan heidän narsistiseen totuuteensa, jolla ei oikeasti ole mitään tekemistä todellisen TOTUUDEN kanssa.
(- -)

Yllä oleva siteeraus on Katja Kokon blogista nimeltään Rakkaudella Elämään:
http://lovespotfromlovebug.blogspot.fi/ ... chive.html

Santra kirjoitti aloitusviestissään näin:
Narsistinen persoonallisuushäiriö, yksi pahimpia tunteiden tappajia, nimenomaan sen uhriksi joutuneelle. Se näyttäytyy eri kasvoin eri ihmisille. Se liehittelee. Uhri jää usein hyvin yksin, koska narsistit osaavat manipuloida myös ympäristöään saamaan uskomaan heidän narsistiseen totuuteensa, jolla ei oikeasti ole mitään tekemistä todellisen TOTUUDEN kanssa

Toinen lainaus Katja Kokon blogista:
Useimmiten myös yhden narsistin uhri on todellisuudessa koko narsistivaltakunnan narri. Uhriuteen kuuluu syyllistää vielä viimeiselläkin hetkillä ainoastaan itseään jaksamattomuudestaan vaikka on valuttanut jo kaiken liikenevän henkilökohtaisen energiansa narsistin loppumattoman tyhjiön täyttämiseen. Tyypillinen narsistin uhri kulkee narsistikukasta narsistikukkaan mikäli ei kykene itsenäistymään ja sitä kautta erillistyttämään itseään narsisteista.

Santra sanoo aloitusviestissä näin:
Useimmiten myös yhden narsistin uhri on todellisuudessa koko narsistivaltakunnan narri. Uhriuteen kuuluu syyllistää vielä viimeiselläkin hetkillä ainoastaan itseään jaksamattomuudestaan vaikka on valuttanut jo kaiken liikenevän henkilökohtaisen energiansa narsistin loppumattoman tyhjiön täyttämiseen. Ja näin on emotionaalinen tyjyys valmis syntymään.
Narsisti itse ei useimmiten kuitenkaan kykene kohtaamaan omaa muita halventavaa käyttäytymismalliaan. Sairautta, joka on nimenomaan emotionaalinen pohjaton tyhjiö omassa itsessään. Sen vuoksi narsisti käyttäytyy kuten käyttäytyy. Narsisti imee käyttöenergiansa ympäristöstään antamatta itse mitään takaisin. Narsistihan on itseasiassa itsekin oman itsensä uhri
eläessään oman emotionaalisen tyhjiönsä vankina tajuamatta kumminkaan itse aiheuttamaansa tuskaa ympäristössään. Mikäli kuka tahansa tahtoo elää hyvää elämää, tulee omasta elämästään kantaa vastuu ihan itse. Silloin se on todellisen kasvun paikka. Ei ole muuta vaihtoehtoa.

Lihavoimani kohdat mielestäni osoittavat, että syystä tai toisesta Katja Kokon ja Santran narsismiaiheisissa teksteissä on selkeää yhteneväisyyttä. Yksikään virke tuskin voisi olla sattuma, joten kaksi on sattumaa vielä vähemmän. Asiasisältö vielä päälle; sekin on näissä kahdessa tekstissä yhteneväinen, vaikka toisessa on laajempi ja pikkuisen eri näkökulmasta.

Jos kyseessä on sama kirjoittaja, asia on ok; kirjoittaja toki voi ja saa kirjoittaa eri paikkoihin täsmälleen samoilla virkkeillä, jos haluaa tehdä niin. Jos taas siteerataan toisen kirjoittajan tekstiä (vaikka vain virke tai lause siellä ja toinen täällä), asia pitäisi tuoda esille.
Kun siteerataan, referoidaan, selostetaan, tms., siteeraukset ja lähteet täytyy (tai vähintään olisi hyvien tapojen mukaista ja kohteliasta) tuoda esille; se on kaikkien kirjoittajien yhteinen ilo - lukijoista puhumattakaan.

Omalla kohdallani ajattelen asian niin, että jos netissä kirjoittaisin yhdessä paikassa omalla nimelläni ja toisessa paikassa nimimerkillä samoista aiheista, muokkaisin tekstiäni niin, ettei se virkkeiden osalta olisi tunnistettavissa saman kirjoittajan tekstiksi. Ei kai olisi mitään järkeä pysytellä anonyymina yhdellä foorumilla, jos toisella kirjoittaisi samoista asioista niin sanatarkasti edellistä kirjoitustaan toistaen, että lukijat tunnistavat kirjoittajan?

20:33. Korjaus: puhuin yhdessä kohdassa virheellisesti Kaijasta Katjan sijaan, joten laitoin oikean kirjaimen väärän tilalle.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 25.05.2014 20:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja tris » 25.05.2014 20:15

Ööö... onko viestit poistettu muodon vaiko sisällön vuoksi? Ketjua ei näy katkaistunkaan. En pysty seuraamaan ylläpitäjän ajatuksenjuoksua.
tris
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.05.2014 20:19

Tris, mitkä viestit ja mikä ketju? Putosin kärryiltä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2014 20:22

Poistin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.05.2014 20:26

Ok, kiipesin takaisin. :)
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 00:36

m
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 01:26

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:(- -)
Taudinkuva on laaja. Se on vaikeasti tunnistettavissa. Se on kietoutunut valkoisiin vaatteisiin. Se nappaa uhristaan kiinni kuin kuristajakäärme. Se ei tunne sanaa armo. Se manipuloi ympäristöään. Se näyttäytyy eri kasvoin eri ihmisille. Se liehittelee. Uhri jää usein hyvin yksin, koska narsistit osaavat manipuloida myös ympäristöään uskomaan heidän narsistiseen totuuteensa, jolla ei oikeasti ole mitään tekemistä todellisen TOTUUDEN kanssa.
(- -)

Yllä oleva siteeraus on Katja Kokon blogista nimeltään Rakkaudella Elämään:
http://lovespotfromlovebug.blogspot.fi/ ... chive.html

Santra kirjoitti aloitusviestissään näin:
Narsistinen persoonallisuushäiriö, yksi pahimpia tunteiden tappajia, nimenomaan sen uhriksi joutuneelle. Se näyttäytyy eri kasvoin eri ihmisille. Se liehittelee. Uhri jää usein hyvin yksin, koska narsistit osaavat manipuloida myös ympäristöään saamaan uskomaan heidän narsistiseen totuuteensa, jolla ei oikeasti ole mitään tekemistä todellisen TOTUUDEN kanssa

Toinen lainaus Katja Kokon blogista:
Useimmiten myös yhden narsistin uhri on todellisuudessa koko narsistivaltakunnan narri. Uhriuteen kuuluu syyllistää vielä viimeiselläkin hetkillä ainoastaan itseään jaksamattomuudestaan vaikka on valuttanut jo kaiken liikenevän henkilökohtaisen energiansa narsistin loppumattoman tyhjiön täyttämiseen. Tyypillinen narsistin uhri kulkee narsistikukasta narsistikukkaan mikäli ei kykene itsenäistymään ja sitä kautta erillistyttämään itseään narsisteista.

Santra sanoo aloitusviestissä näin:
Useimmiten myös yhden narsistin uhri on todellisuudessa koko narsistivaltakunnan narri. Uhriuteen kuuluu syyllistää vielä viimeiselläkin hetkillä ainoastaan itseään jaksamattomuudestaan vaikka on valuttanut jo kaiken liikenevän henkilökohtaisen energiansa narsistin loppumattoman tyhjiön täyttämiseen. Ja näin on emotionaalinen tyjyys valmis syntymään.
Narsisti itse ei useimmiten kuitenkaan kykene kohtaamaan omaa muita halventavaa käyttäytymismalliaan. Sairautta, joka on nimenomaan emotionaalinen pohjaton tyhjiö omassa itsessään. Sen vuoksi narsisti käyttäytyy kuten käyttäytyy. Narsisti imee käyttöenergiansa ympäristöstään antamatta itse mitään takaisin. Narsistihan on itseasiassa itsekin oman itsensä uhri
eläessään oman emotionaalisen tyhjiönsä vankina tajuamatta kumminkaan itse aiheuttamaansa tuskaa ympäristössään. Mikäli kuka tahansa tahtoo elää hyvää elämää, tulee omasta elämästään kantaa vastuu ihan itse. Silloin se on todellisen kasvun paikka. Ei ole muuta vaihtoehtoa.

Lihavoimani kohdat mielestäni osoittavat, että syystä tai toisesta Katja Kokon ja Santran narsismiaiheisissa teksteissä on selkeää yhteneväisyyttä. Yksikään virke tuskin voisi olla sattuma, joten kaksi on sattumaa vielä vähemmän. Asiasisältö vielä päälle; sekin on näissä kahdessa tekstissä yhteneväinen, vaikka toisessa on laajempi ja pikkuisen eri näkökulmasta.

Jos kyseessä on sama kirjoittaja, asia on ok; kirjoittaja toki voi ja saa kirjoittaa eri paikkoihin täsmälleen samoilla virkkeillä, jos haluaa tehdä niin. Jos taas siteerataan toisen kirjoittajan tekstiä (vaikka vain virke tai lause siellä ja toinen täällä), asia pitäisi tuoda esille.
Kun siteerataan, referoidaan, selostetaan, tms., siteeraukset ja lähteet täytyy (tai vähintään olisi hyvien tapojen mukaista ja kohteliasta) tuoda esille; se on kaikkien kirjoittajien yhteinen ilo - lukijoista puhumattakaan.

Omalla kohdallani ajattelen asian niin, että jos netissä kirjoittaisin yhdessä paikassa omalla nimelläni ja toisessa paikassa nimimerkillä samoista aiheista, muokkaisin tekstiäni niin, ettei se virkkeiden osalta olisi tunnistettavissa saman kirjoittajan tekstiksi. Ei kai olisi mitään järkeä pysytellä anonyymina yhdellä foorumilla, jos toisella kirjoittaisi samoista asioista niin sanatarkasti edellistä kirjoitustaan toistaen, että lukijat tunnistavat kirjoittajan?

20:33. Korjaus: puhuin yhdessä kohdassa virheellisesti Kaijasta Katjan sijaan, joten laitoin oikean kirjaimen väärän tilalle.

Mirri, kumpi tässä on tärkeämpää, se mitä joku on sanonut ja millä sanoilla vai se miten tärkeä asia on kyseessä? Sinä olet muutenkin varsinainen pilkunviilaaja joka yrittää löytää jokaisen kirjoituksesta valittamista, olet varmaan ihan itse täydellisyys?
Taulun kirjoituksista en välitä, se on jo todettu mikä hän on, mutta sinua olen pitänyt suht fiksuna...
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 01:27

Psykopatologia kirjoitti:Poistin.


ok. minäkin tajusin, mitä poistit:)
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 01:31

Juuri tämmöisiin pilkunviilauksiin unohtuu ketjun asiasisältö, mutta sehän onkin täällä yleinen tapa.
Minä menen nyt nukkumaan, en jaksa enää vääntää. Hyvää yötä!
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.05.2014 01:54

santra kirjoitti:Juuri tämmöisiin pilkunviilauksiin unohtuu ketjun asiasisältö, mutta sehän onkin täällä yleinen tapa.
Minä menen nyt nukkumaan, en jaksa enää vääntää. Hyvää yötä!

Kaiken jälkeen siis päädyt syyttämään muita. Menisit nurkkaan häpeämään.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja tris » 26.05.2014 02:03

Eikö tule mitään rangaistuksia?
tris
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 02:06

Psykopatologia kirjoitti:
santra kirjoitti:Juuri tämmöisiin pilkunviilauksiin unohtuu ketjun asiasisältö, mutta sehän onkin täällä yleinen tapa.
Minä menen nyt nukkumaan, en jaksa enää vääntää. Hyvää yötä!

Kaiken jälkeen siis päädyt syttämään muita. Menisit nurkkaan häpeämään.


Mielestäni muutamilla muilla olisi enemmän häpeämisen aihetta. mutta isoveli käskee ettei kukaan vaan erehdy luulemaan että hän suosii jotakuta :D
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 02:07

tris kirjoitti:Eikö tule mitään rangaistuksia?

sinulle?
santra
 

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron