Emotionaalinen tyhjyys

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.05.2014 05:15

santra kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:(- -)
Taudinkuva on laaja. Se on vaikeasti tunnistettavissa. Se on kietoutunut valkoisiin vaatteisiin. Se nappaa uhristaan kiinni kuin kuristajakäärme. Se ei tunne sanaa armo. Se manipuloi ympäristöään. Se näyttäytyy eri kasvoin eri ihmisille. Se liehittelee. Uhri jää usein hyvin yksin, koska narsistit osaavat manipuloida myös ympäristöään uskomaan heidän narsistiseen totuuteensa, jolla ei oikeasti ole mitään tekemistä todellisen TOTUUDEN kanssa.
(- -)

Yllä oleva siteeraus on Katja Kokon blogista nimeltään Rakkaudella Elämään:
http://lovespotfromlovebug.blogspot.fi/ ... chive.html

Santra kirjoitti aloitusviestissään näin:
Narsistinen persoonallisuushäiriö, yksi pahimpia tunteiden tappajia, nimenomaan sen uhriksi joutuneelle. Se näyttäytyy eri kasvoin eri ihmisille. Se liehittelee. Uhri jää usein hyvin yksin, koska narsistit osaavat manipuloida myös ympäristöään saamaan uskomaan heidän narsistiseen totuuteensa, jolla ei oikeasti ole mitään tekemistä todellisen TOTUUDEN kanssa

Toinen lainaus Katja Kokon blogista:
Useimmiten myös yhden narsistin uhri on todellisuudessa koko narsistivaltakunnan narri. Uhriuteen kuuluu syyllistää vielä viimeiselläkin hetkillä ainoastaan itseään jaksamattomuudestaan vaikka on valuttanut jo kaiken liikenevän henkilökohtaisen energiansa narsistin loppumattoman tyhjiön täyttämiseen. Tyypillinen narsistin uhri kulkee narsistikukasta narsistikukkaan mikäli ei kykene itsenäistymään ja sitä kautta erillistyttämään itseään narsisteista.

Santra sanoo aloitusviestissä näin:
Useimmiten myös yhden narsistin uhri on todellisuudessa koko narsistivaltakunnan narri. Uhriuteen kuuluu syyllistää vielä viimeiselläkin hetkillä ainoastaan itseään jaksamattomuudestaan vaikka on valuttanut jo kaiken liikenevän henkilökohtaisen energiansa narsistin loppumattoman tyhjiön täyttämiseen. Ja näin on emotionaalinen tyjyys valmis syntymään.
Narsisti itse ei useimmiten kuitenkaan kykene kohtaamaan omaa muita halventavaa käyttäytymismalliaan. Sairautta, joka on nimenomaan emotionaalinen pohjaton tyhjiö omassa itsessään. Sen vuoksi narsisti käyttäytyy kuten käyttäytyy. Narsisti imee käyttöenergiansa ympäristöstään antamatta itse mitään takaisin. Narsistihan on itseasiassa itsekin oman itsensä uhri
eläessään oman emotionaalisen tyhjiönsä vankina tajuamatta kumminkaan itse aiheuttamaansa tuskaa ympäristössään. Mikäli kuka tahansa tahtoo elää hyvää elämää, tulee omasta elämästään kantaa vastuu ihan itse. Silloin se on todellisen kasvun paikka. Ei ole muuta vaihtoehtoa.

Lihavoimani kohdat mielestäni osoittavat, että syystä tai toisesta Katja Kokon ja Santran narsismiaiheisissa teksteissä on selkeää yhteneväisyyttä. Yksikään virke tuskin voisi olla sattuma, joten kaksi on sattumaa vielä vähemmän. Asiasisältö vielä päälle; sekin on näissä kahdessa tekstissä yhteneväinen, vaikka toisessa on laajempi ja pikkuisen eri näkökulmasta.

Jos kyseessä on sama kirjoittaja, asia on ok; kirjoittaja toki voi ja saa kirjoittaa eri paikkoihin täsmälleen samoilla virkkeillä, jos haluaa tehdä niin. Jos taas siteerataan toisen kirjoittajan tekstiä (vaikka vain virke tai lause siellä ja toinen täällä), asia pitäisi tuoda esille.
Kun siteerataan, referoidaan, selostetaan, tms., siteeraukset ja lähteet täytyy (tai vähintään olisi hyvien tapojen mukaista ja kohteliasta) tuoda esille; se on kaikkien kirjoittajien yhteinen ilo - lukijoista puhumattakaan.

Omalla kohdallani ajattelen asian niin, että jos netissä kirjoittaisin yhdessä paikassa omalla nimelläni ja toisessa paikassa nimimerkillä samoista aiheista, muokkaisin tekstiäni niin, ettei se virkkeiden osalta olisi tunnistettavissa saman kirjoittajan tekstiksi. Ei kai olisi mitään järkeä pysytellä anonyymina yhdellä foorumilla, jos toisella kirjoittaisi samoista asioista niin sanatarkasti edellistä kirjoitustaan toistaen, että lukijat tunnistavat kirjoittajan?

20:33. Korjaus: puhuin yhdessä kohdassa virheellisesti Kaijasta Katjan sijaan, joten laitoin oikean kirjaimen väärän tilalle.

Mirri, kumpi tässä on tärkeämpää, se mitä joku on sanonut ja millä sanoilla vai se miten tärkeä asia on kyseessä? Sinä olet muutenkin varsinainen pilkunviilaaja joka yrittää löytää jokaisen kirjoituksesta valittamista, olet varmaan ihan itse täydellisyys?
Taulun kirjoituksista en välitä, se on jo todettu mikä hän on, mutta sinua olen pitänyt suht fiksuna...

Tarkoitus ei pyhitä keinoja. Sinunkaan asiasi ei ole niin tärkeä, että voisit kirjoittaa siitä julkisesti ujuttamalla omiin kirjoituksiisi vaivihkaa toisten luomia tekstejä ja esittää ne ominasi.

Mikä sinua estää itse tuomasta kirjoituksissasi esille mikä on sinun luomaasi tekstiä ja minkä olet lainannut joltakin toiselta? Ei tarvittaisi muuta kuin siteerausten ja lähdetietojen laittamista näkyviin, joten varmasti osaisit, jos haluaisit. Näyttää siltä, että julkiseen kirjoittamiseen liittyvät säännöt ja hyvät tavat eivät koske sinua - ihan kuin kuvittelisit olevasi niiden yläpuolella.
Kirjoitus on aina jonkun ihmisen luomus, ja tekijänsä näköinen. Mielestäni ei ole sinultakaan liikaa pyydetty, että osoittaisit kunnioitusta ja hyviä tapoja toisten luomuksia ja niiden tekijöitä kohtaan, etkä esittäisi heidän aikaansaannoksiaan ominasi. Jos lähettelisit samaan malliin tekstejä lehtiin ja jäisit kiinni toisten ihmisten kirjoitusten mielivaltaisesta lainailusta ja esittämisestä omana tekstinäsi, kirjoituksesi olisivat julkaisukelvottomia. Niin isona asiana pidetään sitä, että kirjoittaja yrittää julkaista toisten kirjoituksia ominaan.

Ihme, ettet kirjoittajana ymmärrä tällaista asiaa, tai et piittaa siitä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.05.2014 05:53

Löysin Santran käyttämän kirjoittajan oman näkemyksen tässä ketjussa syntyneeseen närkästyksen aiheeseen, joten laitan linkin tähän:
https://twitter.com/SunKatja
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 18:57

Mirri joko olet saanut sen mitä etsit?
Myönnän, että tein typerästi kun jätin mainitsematta alkuperäisen lähteen, mutta asia oli niin hyvin ilmaistu että halusin jakaa sen ja sitä paitsi juttu liippaa minua hyvin läheltä! Kiitos Katja ja anteeksi :)
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja taulu » 26.05.2014 19:12

Kun Katja kirjoitti niin hyvä tekstin, niin miksi sinun piti muuttaa se huonoksi?
taulu
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja tris » 26.05.2014 19:22

taulu kirjoitti:Kun Katja kirjoitti niin hyvä tekstin, niin miksi sinun piti muuttaa se huonoksi?


KOstoa, kostoa. Ehkä hänelle minä olen se narsisti jota vastaan pitää taistella vaikka hän se minussa rokkuu enkä minä.
tris
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja taulu » 26.05.2014 19:26

Tuo taitaa nyt olla psyykosissa, annetaan sen olla omissa oloissaan.
taulu
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 19:29

tris kirjoitti:
taulu kirjoitti:Kun Katja kirjoitti niin hyvä tekstin, niin miksi sinun piti muuttaa se huonoksi?


KOstoa, kostoa. Ehkä hänelle minä olen se narsisti jota vastaan pitää taistella vaikka hän se minussa rokkuu enkä minä.

Tris, tiedoksi vaan ettei asia kosketellut sinua lainkaan, ei joka ketjussa kaikki kirjoita ainoastaan sinusta, et ole niin kiinnostava. Minulla ei ole sinua vastaan mitään kostettavaa eikä pahemmin kiinnostustakaan.
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 19:34

taulu kirjoitti:Tuo taitaa nyt olla psyykosissa, annetaan sen olla omissa oloissaan.

Taulu tiesitkö että tuommoisten perättömien syytösten julkaiseminen hipoo rikosta? Jos et lopeta noita solvauksiasi, teen kirjoitteluistasi tutkinta pyynnön. Minä muuten olen tosissani.On sitä ennenkin saatu selville vihapuheiden ja perättömien juttujen levittäjät. Minä muuten tarkoitan mitä sanon, sinulle en enää kommentoi, seuraavina ovat muut toimenpiteet.
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.05.2014 19:35

19.35
Olen jo parista ketjusta poistanut trisin delusionaalista materiaalia.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.05.2014 19:37

santra kirjoitti:Mirri joko olet saanut sen mitä etsit?

Kyllä; huomasin toisessa ketjussa, ettet enää käyttänyt toisten kirjoittajien tekstejä ilman sitaatteja lainausten ympärillä. Juuri niitä lainausmerkkejä ja muita selkeitä toisten kirjoittajien tekstien lainaamisen ja käyttämisen ilmaisuja olen kaivannut viesteihisi. Ainakin minulle on koko ajan ollut epäselvää mikä etenkin pitempien viestiesi sisällöstä on sinun tuotostasi ja mikä jonkun toisen. Tosi hyvä, jos siihen asiaan tuli nyt muutos, eikä enää tarvitse ihmetellä keiden kaikkien tekstejä postailet tälle foorumille ikään kuin ominasi.

Se on toinen juttu, että tällä foorumilla taitaa edelleen olla sinun lähettämiäsi postauksia, joiden sisältö ei välttämättä ole sinun kirjoittamaasi, vaikka harhaanjohtavasti annat lukijoiden ymmärtää kirjoittaneesi viestisi alusta loppuun itse. Sellaisia kirjoituksia, joiden kohdalla muistan kyselleeni, että oletko oikeasti itse kirjoittanut. En tiedä onko niitä enää vai ei, ja minun puolestani on sinun asiasi laitteletko niihin lainausmerkkejä ja lähdetietoja vai etkö laita.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 19:42

Minä haluaisin tämän ruotimisen loppuvan. Ja olen tosi pahoillani että täysin ulkopuolinen ihminen sekotettiin tähän, joten jos Katja sattuu täällä käymään, pyydän vilpittömästi anteeksi, tarkoitus ei ollut paha.Kirjoitus oli vaan niin hieno.
Munä lopetan tämän asian käsittelyn tähän.
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja taulu » 26.05.2014 19:45

santra kirjoitti:
taulu kirjoitti:Tuo taitaa nyt olla psyykosissa, annetaan sen olla omissa oloissaan.

Taulu tiesitkö että tuommoisten perättömien syytösten julkaiseminen hipoo rikosta? Jos et lopeta noita solvauksiasi, teen kirjoitteluistasi tutkinta pyynnön. Minä muuten olen tosissani.On sitä ennenkin saatu selville vihapuheiden ja perättömien juttujen levittäjät. Minä muuten tarkoitan mitä sanon, sinulle en enää kommentoi, seuraavina ovat muut toimenpiteet.



:D :D Mie taidan olla syyntakeeton. Odotan kuitenkin innokkaasti poliisin tuloa.

Ehdotan Katjalle, että hän samalla laittaa sinusta tutkintopyynnön.
taulu
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja santra » 26.05.2014 19:49

taulu kirjoitti:
santra kirjoitti:
taulu kirjoitti:Tuo taitaa nyt olla psyykosissa, annetaan sen olla omissa oloissaan.

Taulu tiesitkö että tuommoisten perättömien syytösten julkaiseminen hipoo rikosta? Jos et lopeta noita solvauksiasi, teen kirjoitteluistasi tutkinta pyynnön. Minä muuten olen tosissani.On sitä ennenkin saatu selville vihapuheiden ja perättömien juttujen levittäjät. Minä muuten tarkoitan mitä sanon, sinulle en enää kommentoi, seuraavina ovat muut toimenpiteet.



:D :D Mie taidan olla syyntakeeton. Odotan kuitenkin innokkaasti poliisin tuloa.

Ehdotan Katjalle, että hän samalla laittaa sinusta tutkintopyynnön.

Jee jee kukahan nyt taitaa olla psykoosissa?
Kuten kirjoitin . lopetan kom,mentointini tässä ketjussa, koska asia on mielestäni loppuunkulunut.
santra
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja taulu » 26.05.2014 19:52

Santra tiesitkö että tuommoisten perättömien syytösten julkaiseminen hipoo rikosta?
taulu
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja tris » 26.05.2014 22:47

taulu kirjoitti:Tuo taitaa nyt olla psyykosissa, annetaan sen olla omissa oloissaan.


Siis jos minusta puhut niin santra on raatelulammas ja tunnusti sen eilen. Myös eilen PP moitti häntä foorumin vastaisesta käytöksestä. Minä en ole koskaan ollut psykoosissa, eikä mikään vihjaa siihen että santra olisi...
tris
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja tris » 26.05.2014 22:50

Psykopatologia kirjoitti:19.35
Olen jo parista ketjusta poistanut trisin delusionaalista materiaalia.


Voi jeesus! Jos tuo tulee tänne ja hieroo lammaskoiraansa, nalle puhia ja Katjaa kirjoituksiin niin eikö siitä voida päätellä että hän on yasu-raatelulammas?! Tai sitten hän kovasti feikkaa tätä!

Minä en ole koskaan ollut delusionaalinen!
tris
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja tris » 26.05.2014 23:29

taulu kirjoitti:
santra kirjoitti:
taulu kirjoitti:Tuo taitaa nyt olla psyykosissa, annetaan sen olla omissa oloissaan.

Taulu tiesitkö että tuommoisten perättömien syytösten julkaiseminen hipoo rikosta? Jos et lopeta noita solvauksiasi, teen kirjoitteluistasi tutkinta pyynnön. Minä muuten olen tosissani.On sitä ennenkin saatu selville vihapuheiden ja perättömien juttujen levittäjät. Minä muuten tarkoitan mitä sanon, sinulle en enää kommentoi, seuraavina ovat muut toimenpiteet.



:D :D Mie taidan olla syyntakeeton. Odotan kuitenkin innokkaasti poliisin tuloa.

Ehdotan Katjalle, että hän samalla laittaa sinusta tutkintopyynnön.


Tää sopii mullekin! Mutkin saa vapaasti tutkia! Ööööö... mitä me pyydetään että ne poliisit tutkivat..?
tris
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja taulu » 27.05.2014 04:32

tris kirjoitti:
taulu kirjoitti:Tuo taitaa nyt olla psyykosissa, annetaan sen olla omissa oloissaan.


Siis jos minusta puhut niin santra on raatelulammas ja tunnusti sen eilen. Myös eilen PP moitti häntä foorumin vastaisesta käytöksestä. Minä en ole koskaan ollut psykoosissa, eikä mikään vihjaa siihen että santra olisi...


Mitenkä mie nyt sinusta puhuisin.
Miksi sen pitää esittää nyt tyhmää?
taulu
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja tris » 27.05.2014 11:00

Puhu ihmisistä nimellä! Mä en ole mikään "se"! Eikä kukaan muukaan
tris
 

Re: Emotionaalinen tyhjyys

ViestiKirjoittaja taulu » 27.05.2014 14:38

En mie tiedä sen nimeä.
taulu
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron