Manipulatiivisuus

Re: Manipulatiivisuus

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 11:36

Mirri kirjoitti:
tris kirjoitti:No harvallepa ne jää kehittymättä. Jopa useimmilla rajatiloille kehittyy nuo taidot (tiedän tuttavapiiristäni).

Persoonallisuushäiriöisyys on tila, jossa juuri niissä taidoissa on puutteita; käyttäytyminen ja muu suhtautuminen ympäristöön ihmisineen on kaavoihin kangistunutta, jäykkää ja joustamatonta.


Minusta kaavoihin kangistunut näytät olevan tässä sinä kun kieltäydyt uskomasta minun toteen kokemusperäiseen tietoon asiasta josta sinä olet lukenut vain netistä.
tris
 

Re: Manipulatiivisuus

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 11:37

Psykopatologia kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Manipulointi


Kiitos. Loistava artikkeli.
tris
 

Re: Manipulatiivisuus

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.05.2014 15:19

tris kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
tris kirjoitti:No harvallepa ne jää kehittymättä. Jopa useimmilla rajatiloille kehittyy nuo taidot (tiedän tuttavapiiristäni).

Persoonallisuushäiriöisyys on tila, jossa juuri niissä taidoissa on puutteita; käyttäytyminen ja muu suhtautuminen ympäristöön ihmisineen on kaavoihin kangistunutta, jäykkää ja joustamatonta.


Minusta kaavoihin kangistunut näytät olevan tässä sinä kun kieltäydyt uskomasta minun toteen kokemusperäiseen tietoon asiasta josta sinä olet lukenut vain netistä.

Voiko persoonallisuushäiriöisyys aiheuttaa työkyvyttömyyttä? Jos voi aiheuttaa, niin miksi?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Manipulatiivisuus

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 19:44

Mirri kirjoitti:
tris kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
tris kirjoitti:No harvallepa ne jää kehittymättä. Jopa useimmilla rajatiloille kehittyy nuo taidot (tiedän tuttavapiiristäni).

Persoonallisuushäiriöisyys on tila, jossa juuri niissä taidoissa on puutteita; käyttäytyminen ja muu suhtautuminen ympäristöön ihmisineen on kaavoihin kangistunutta, jäykkää ja joustamatonta.


Minusta kaavoihin kangistunut näytät olevan tässä sinä kun kieltäydyt uskomasta minun toteen kokemusperäiseen tietoon asiasta josta sinä olet lukenut vain netistä.

Voiko persoonallisuushäiriöisyys aiheuttaa työkyvyttömyyttä? Jos voi aiheuttaa, niin miksi?


No, ainakin minulle lääkäri sanoi että aika harvoin noilla persoonadiagnooseilla eläkkeelle päästään. Voihan se aiheuttaa vaikka mitä - riippuen häiriöstä - mutta eri asia mitä Kelan lääkärit hyväksyvät.

Ja tämä liittyy asiaan koska..?
tris
 

Re: Manipulatiivisuus

ViestiKirjoittaja tris » 14.05.2014 19:45

p-free kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Voiko persoonallisuushäiriöisyys aiheuttaa työkyvyttömyyttä? Jos voi aiheuttaa, niin miksi?


Minulla ainakin aika vaikea rajatilapersoonallisuus on ollut peruste kuntoutustuelle. Toisaalta lisänä on kaksisuuntainen tyyppi 2 ja ahdistuneisuushäiriö.


Sanoisin että nuo kaksi muuta merkkaavat enemmän. Ja olosuhteet.
tris
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa