Taas raiskaus-sokora

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.07.2014 12:25

Pölli tästä kirjoitti:...
Audin myyntijohtaja Esko Kiesi sai kenkää syksyllä 2009, koska hänen Annan erikoisnumerossa esittämänsä naiskäsitykset olivat monen mielestä sovinistisia. Mielenkiintoista oli kuitenkin se, miten Audin myynnille kävi. Sen markkinaosuus nimittäin kasvoi.

Saattoihan Kiesi lausua ääneen monen Audi-asiakkaan yksityiset ajatukset. Jupakasta tuohtuneet eivät ehkä koskaan olisi ostaneet Audia muutenkaan. Kenties jupakka vain vahvisti saksalaismerkin uskollisinta kannattajakuntaa.
...
http://www.pollitasta.fi/2013/12/vihapu ... myyntiasi/

Audin markkinaosuuden kasvu on uutisoitu tässä:
Kiesi lähti, Audin myynti kasvoi
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... ile&page=3

Tämän blogin lukeminen itseasiassa palautti mieleeni kysymäni aiheen.
Kahvi
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.07.2014 13:35

Kahvi kirjoitti:
Pölli tästä kirjoitti:...
Audin myyntijohtaja Esko Kiesi sai kenkää syksyllä 2009, koska hänen Annan erikoisnumerossa esittämänsä naiskäsitykset olivat monen mielestä sovinistisia. Mielenkiintoista oli kuitenkin se, miten Audin myynnille kävi. Sen markkinaosuus nimittäin kasvoi.

Saattoihan Kiesi lausua ääneen monen Audi-asiakkaan yksityiset ajatukset. Jupakasta tuohtuneet eivät ehkä koskaan olisi ostaneet Audia muutenkaan. Kenties jupakka vain vahvisti saksalaismerkin uskollisinta kannattajakuntaa.
...
http://www.pollitasta.fi/2013/12/vihapu ... myyntiasi/

Audin markkinaosuuden kasvu on uutisoitu tässä:
Kiesi lähti, Audin myynti kasvoi
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... ile&page=3

Tämän blogin lukeminen itseasiassa palautti mieleeni kysymäni aiheen.

Kuten blogissakin todetaan, on täysin epäselvää, vaikuttikovatko Kiesin puheet vain hänen lähtönsä Audin myyntikäyriin - vai oliko asia vain suhdanteiden ja esimerkiksi jonkin tarjouskampanjan seurausta.

Mutta oli miten tahansa; olen jo aiemmin sanonut, että kukin saa olla mitä mieltä tahansa, mutta sovinististen ajatusten esittely työnantajansa tuotemerkin päällä istuen, ei ole pelkkä yksityisasia - ja työntekijän on syytä se ymmärtää ja muistaa.
Kyllästynyt
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.07.2014 15:12

Kyllästynyt kirjoitti:Mutta oli miten tahansa; olen jo aiemmin sanonut, että kukin saa olla mitä mieltä tahansa, mutta sovinististen ajatusten esittely työnantajansa tuotemerkin päällä istuen, ei ole pelkkä yksityisasia - ja työntekijän on syytä se ymmärtää ja muistaa.

No itse en kokenut Kiesin sanomisia mitenkään erityisen sovinistisiksi, mutta muuten kyllä totta tuo: kaikkea ei parane sanoa työnantajan edushenkilönä.

Toisaalta jos Kiesi olisikin kertonut homoseksuaalisuudestaan, niin tuskin moista sokoraa olisi hänen kohdallaan tullut. Tasan ei mene nallekarkit, niinkuin sanonta kuuluu. Tunteella tunnutaan näihin eri sanomisiin suhtauduttavan, luulen ma, eihän näin pienistä asioista näin suuria härkäsiä varmaan muuten syntyisikään.
Kahvi
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.07.2014 15:22

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mutta oli miten tahansa; olen jo aiemmin sanonut, että kukin saa olla mitä mieltä tahansa, mutta sovinististen ajatusten esittely työnantajansa tuotemerkin päällä istuen, ei ole pelkkä yksityisasia - ja työntekijän on syytä se ymmärtää ja muistaa.

No itse en kokenut Kiesin sanomisia mitenkään erityisen sovinistisiksi, mutta muuten kyllä totta tuo: kaikkea ei parane sanoa työnantajan edushenkilönä.

Toisaalta jos Kiesi olisikin kertonut homoseksuaalisuudestaan, niin tuskin moista sokoraa olisi hänen kohdallaan tullut. Tasan ei mene nallekarkit, niinkuin sanonta kuuluu. Tunteella tunnutaan näihin eri sanomisiin suhtauduttavan, luulen ma, eihän näin pienistä asioista näin suuria härkäsiä varmaan muuten syntyisikään.

Voiko sinun mielestäsi homoseksuaalisuuden rinnastaa noihin Kiesin mielipiteisiin joiden mukaan naisten mm. pitäisi käyttää vähintään 7 cm korkokenkiä??

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Audin ... 5248967600

Kahvi kirjoitti: No itse en kokenut Kiesin sanomisia mitenkään erityisen sovinistisiksi...


"... Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu, kuten pitämään miestä hyvänä ja olemaan haluttava. Nykyään minulle on hyvin tärkeää, että minulla ja naisellani on paljon yhteistä, esimerkiksi samantasoinen koulutus ja arvomaailma. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa. Kun nainen kieltäytyy silittämästä tai siivoamasta, voisi karrikoidusti sanoa, että suhde vetelee viimeisiään..."

Lihavointi minun.

Minkälainen lausunto olisi Kahvin mielestä sovinistinen, koska yllä oleva ei hänen mielestään sellainen ole?
Saisinko esimerkin?
Kyllästynyt
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.07.2014 15:57

Niin minä pelkäsinkin, että Kyllästyneen arvomaailmassa vaikuttaisi olevan sellaisia nou-nou asioita, joita kukaan ei saa sanoa ääneen. Tässä nyt siis sellaista, minkä hän kokee sovinistiseksi näkemykseksi - moisen möläyttämisestä sietääkin näemmä Kyllästyneen mielestä saada potkut. Mokomakin ajatusrikollinen!

No olihan jenkkiarmeijassakin "dont tell - dont ask" linja homojen suhteen.

Että meitä on moneen junaan ja hyvä niin!
Kahvi
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.07.2014 16:28

Kahvi kirjoitti:Niin minä pelkäsinkin, että Kyllästyneen arvomaailmassa vaikuttaisi olevan sellaisia nou-nou asioita, joita kukaan ei saa sanoa ääneen. Tässä nyt siis sellaista, minkä hän kokee sovinistiseksi näkemykseksi - moisen möläyttämisestä sietääkin näemmä Kyllästyneen mielestä saada potkut. Mokomakin ajatusrikollinen!

No olihan jenkkiarmeijassakin "dont tell - dont ask" linja homojen suhteen.

Että meitä on moneen junaan ja hyvä niin!

Olen jo ainakin kahdesti sanonut, että Kiesin tapauksessa kyse oli (selkeästi sovinististen) mielipideiden laukominen firman brandin päällä istuen.

Voisitko Kahvi ystävällisesti lakata rakentamasta olkiukkoja ja väittämästä, että minun mielestäni pelkästään Kiesin mielipiteet johtivat potkuihin!

Esitän kysymykseni vielä uudelleen:

Voisitko Kahvi antaa esimerkin sellaisesta lausumasta/mielipiteestä/väitteestä, joka sinun mielestäsi on sovinistinen. Ja ainoastaan konkretiaan kykenevänä, pyydän konkreettista esimerkkiä.
Kyllästynyt
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.07.2014 16:48

Naisilta pitäisi kieltää äänioikeus.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.07.2014 17:59

Psykopatologia kirjoitti:Naisilta pitäisi kieltää äänioikeus.

Se, että edellyttää naisen silittävän ja siivoavan (miehen puolesta), osoittaa sovinistista käsitystä naisista ja naiseudesta.
Kyllästynyt
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.07.2014 18:43

Psykopatologia kirjoitti:Naisilta pitäisi kieltää äänioikeus.

Tässäpä oiva esimerkki aidosta sovinismista, mitä Kyllästynyt pyysi.

Btw, ei Kiesi vaatinut/edellyttänyt/ tms mitään keneltäkään - kertoi vain (ja ainoastaan) omista mieltymyksistään.

Mutta pointti tuli kiitos selväksi: joidenkin tuntemuksien ääneen sanominen on Kyllästneen mielestä niin värin, että potkut on ok.
Kahvi
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.07.2014 21:34

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Naisilta pitäisi kieltää äänioikeus.

Tässäpä oiva esimerkki aidosta sovinismista, mitä Kyllästynyt pyysi...

Pyysin esimerkkiä sinulta, en Psykopatologialta, joka on samaisen esimerkin (siitä mitä sovinismi hänelle edustaa) kertonut jo aiemmin.

Pyydän siis vielä kerran:
Kahvi,

Voisitko kertoa esimerkin sinun mielestäsi sovinistisesta mielipiteestä/ajatuksesta.

Kahvi kirjoitti:... Mutta pointti tuli kiitos selväksi: joidenkin tuntemuksien ääneen sanominen on Kyllästneen mielestä niin värin, että potkut on ok.

Luetko sinä lainkaan mitä sinulle vastaan? Olen jo useita kertoja, ettei kyse ole mielipiteistä - vaan omien sovinistisen toiveajattelun julkistamista työnantajansa logon/brändin päällä istuen.

Pyydän, oikeastaan edellytän, että sinä Kahvi lopetat levittämästä väitettä jonka mukaan minun mielestäni jokin mielipide riittää potkuihin!
Kyllästynyt
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.07.2014 23:35

Tuo esimerkki riittäköön.

Seison ojennettuna, Kyllästyneen mielestä siis potkut oli väärin.
Kahvi
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.07.2014 23:41

Ei kai, vaan "oikein".
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.07.2014 00:06

Kahvi kirjoitti:Tuo esimerkki riittäköön.

Seison ojennettuna, Kyllästyneen mielestä siis potkut oli väärin.

Ei riitä, vai menetkö Psykopatologian selän taakse piiloon?

Olen pyytänyt sinulta esimerkkiä sovinistisesta lausumasta, mutta sellaista et ole vielä antanut. Psykopatologia on jo aiemmin kertonut oman esimerkkinsä, mutta sinä et sellaista anna.
Kahvi kirjoitti:... Btw, ei Kiesi vaatinut/edellyttänyt/ tms mitään keneltäkään - kertoi vain (ja ainoastaan) omista mieltymyksistään...

Ei ole kyse vaatimisesta tai edellyttämisistä. Kyse on sovinistisista lausumista - ja niiden esittämisestä työnantajansa logon/brandin mukaan vetäen.

Kahvi kirjoitti:Mutta pointti tuli kiitos selväksi: joidenkin tuntemuksien ääneen sanominen on Kyllästneen mielestä niin värin, että potkut on ok.

Ei, ei, ei, ja ei. Kyse ei ollut Kiesin vaatimuksista tai mielipiteistä vaan siitä, että Audin myyntijohtaja esitti sovinistia ajatuksia Audin konepellillä istuen.

Mielipiteitä on kuin anuksia; jokaisella omansa, mutta on kokonaan eri asia julkistaa niitä omia mielipiteitään työnantajansa brandia vahingoittavalla tavalla.
Kyllästynyt
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kahvi » 05.07.2014 00:47

Erityisesti minun esittämä esimerkki tuskin on relevanttia aiheen kannalta.
Kahvi
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kahvi » 05.07.2014 00:49

En päässyt selvyyteen, että oliko Kyllästyneen mielestä Kiesin potkut ok vai ei.
Kahvi
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.07.2014 01:18

Kahvi kirjoitti:En päässyt selvyyteen, että oliko Kyllästyneen mielestä Kiesin potkut ok vai ei.

Sinä väitit, että minun mielestäni mielipide oikeuttaa potkut.

Jokaisella on mielipiteitä, eikä kukaan edes pysty niitä sensuroimaan, mutta jos työnantajansa lipun alla julkistaa mielipteitä jotka loukkaavat työnantajan asiakaskuntaa, en pidä lainkaan kummallisena sitä, että moisesta saa potkut.
Kyllästynyt
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kahvi » 05.07.2014 01:31

Eli potkut oli ok.
Kahvi
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Golden flower » 05.07.2014 07:32

Jos naisjohtaja sanoisi: ""... Tarvitsen miestä yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin mies on tarkoitettu, kuten pitämään naista hyvänä ja olemaan haluttava. Nykyään minulle on hyvin tärkeää, että minulla ja miehelläni on paljon yhteistä, esimerkiksi samantasoinen koulutus ja arvomaailma. Arvostan myös suuresti sitä, että vaihtaa autonrenkaani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa. Kun mies kieltäytyy vaihtamasta renkaita tai remontoimasta, voisi karrikoidusti sanoa, että suhde vetelee viimeisiään..." Olisiko ok antaa potkut?
Golden flower
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.07.2014 10:34

Kahvi kirjoitti:Eli potkut oli ok.

En tiedä miten tämän sinulle sanoisin niin, että sinä sen ymmärtäisit...

Kyse ei ole ollut mielipiteestä, vaan siitä miten ja minkälaisessa kontekstissa Audin myyntijohtaja laukoi mielipiteitään jotka ovat selkeästi loukkaavia hyvin monen naisen mielestä.
Jos työnantajansa logon/brandin päällä istuen päästää suustaan tuollaisia typeryyksiä kuin Kiesi lasketteli, ei pidä ihmetellä jos löytää kengänkuvan takamuksistaan.
Kiesin kohdalla ei siis ollut kyse vain yksittäisen henkilön omasta mielipiteestä, vaan siitä että hän kertoi asiakaskuntaa loukkaavia mielipiteitään työnantajansa lipun alla esiintyen.

Golden Flower,

Kiesi sanoi paljon muuta ja pahempaakin kuin tuo minkä lainaisin. Pointti noissa potkuissa oli kuitenkin se (mitä olen turhaan yrittänyt Kahville rautalangasta vääntää jo ainakin kolmasti), että Kiesi esitti useita naisia loukkaavia ajatuksiaan ja mielipiteitään työnantajansa nimissä esiintyen.
Kyllästynyt
 

Re: Taas raiskaus-sokora

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.07.2014 10:35

Kahvi kirjoitti:Eli potkut oli ok.

Luetko sinä lainkaan mitä sinulle kirjoitan?
Kyllästynyt
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa