Bettina 3.2.2014

Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.02.2014 22:38

B e t t i n a (28 pv jäljellä) http://areena.yle.fi/tv/2121392
Jakso 4/17 Kesto: 38 min

Vieraina viestintäpäällikkö Hilkka Ahde, maanviljelijä Christian Hansson ja viisuartisti Anna Döbling.

Esitetty: Ma 3.2.2014 klo 21.00 Yle Fem
Katsottu: 2329 kertaa ( Katseltavissa ulkomailla )
Sarja Bettina »

Bettiina på svenska.yle.fi »
Dokumentit ja fakta›FaktaKeskusteluohjelmat
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.02.2014 23:39

Anna Döbling (32:45 ->):
"Sen oikean kanssa ihminen pitää omasta itsestään."
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.02.2014 14:03

Eikö tuo sanoma sovi kaikkiin ihmissuhteisiin - täälläkin?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.02.2014 21:24

Psykopatologia kirjoitti:Eikö tuo sanoma sovi kaikkiin ihmissuhteisiin - täälläkin?

Ehkä. Ehkä en vain ole löytänyt sitä oikeaa.
Helmenkalastaja
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.02.2014 21:38

Jokaisen olisi hyvä miettiä, miten hän toimisi, että toisen olisi hyvä olla omassa itsessään.

Ei pitäisi haastaa riitaa. Ei pitäisi pyrkiä osoittamaan toista tolloksi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.02.2014 21:59

Psykopatologia kirjoitti:Jokaisen olisi hyvä miettiä, miten hän toimisi, että toisen olisi hyvä olla omassa itsessään.

Ei pitäisi haastaa riitaa. Ei pitäisi pyrkiä osoittamaan toista tolloksi.

Minä lähinnä mietin, kuka voisi saada minut pitämään itsestäni...
Helmenkalastaja
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.02.2014 22:19

Psykopatologia kirjoitti:Jokaisen olisi hyvä miettiä, miten hän toimisi, että toisen olisi hyvä olla omassa itsessään.

Ei pitäisi haastaa riitaa. Ei pitäisi pyrkiä osoittamaan toista tolloksi.

Puhut vähän mutta asiaa. Viisaita sanoja.
Kahvi
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.02.2014 23:37

Ehkä voisit, PP, nyt laittaa täytäntöön sen bannin asetuksista, joka jäi varastoon joskus... kesällä?
Helmenkalastaja
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.02.2014 00:01

Kenelle pannaan?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.02.2014 00:35

Mulle.
Helmenkalastaja
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.02.2014 00:41

Tuntuu ylivoimaiselta pysyä nahoissaan täällä rehottavan moraalinvartijuuden keskellä. Tekisi mieleni kiljua! :evil:
Helmenkalastaja
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Joiku » 07.02.2014 06:33

Helmenkalastaja kirjoitti:Tuntuu ylivoimaiselta pysyä nahoissaan täällä rehottavan moraalinvartijuuden keskellä. Tekisi mieleni kiljua! :evil:


Sinä taidat enempi viihtyä sitten moraalittomassa seurassa.
Nythän on perjantai, vedä kunnon kännit. Jos et saa kiljua mistään, vedä kossulla kännit. Kyllä helpottaa.
Joiku
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2014 08:21

Helmenkalastaja kirjoitti:Tuntuu ylivoimaiselta pysyä nahoissaan täällä rehottavan moraalinvartijuuden keskellä. Tekisi mieleni kiljua! :evil:

Joo, täällä tehdään juuri päinvastoin kuin mitä PP sanoi. Ikäänkuin sanan "ei" merkitystä ei ymmärrettäisi, joten PP:n sanominen toteutetaan tässä muodossa:

"Pitäisi haastaa riitaa. Pitäisi pyrkiä osoittamaan toinen tolloksi."

:|
Kahvi
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Golden flower » 07.02.2014 09:37

Helmenkalastaja kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Jokaisen olisi hyvä miettiä, miten hän toimisi, että toisen olisi hyvä olla omassa itsessään.

Ei pitäisi haastaa riitaa. Ei pitäisi pyrkiä osoittamaan toista tolloksi.

Minä lähinnä mietin, kuka voisi saada minut pitämään itsestäni...


Tämä on minusta väärä lähtökohta. Tässäkin pätee mielestäni se, että tulisi keskittyä ennemmin omaan toimintaansa kuin vaatimaan muilta. Itsestään pitämisestä on eniten vastuussa itse vaikka millaisessa seurassa siitäkin huolimatta, että se toisessa seurassa olisi helpompaa. Jos seura ei miellytä, useimmiten voi lähteä pois, mutta kannattanee pyrkiä tiedostamaan pakeneeko todella huonoa seuraa vai kuitenkin jotain itsessään.
Golden flower
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2014 09:54

Golden flower kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Jokaisen olisi hyvä miettiä, miten hän toimisi, että toisen olisi hyvä olla omassa itsessään.

Ei pitäisi haastaa riitaa. Ei pitäisi pyrkiä osoittamaan toista tolloksi.

Minä lähinnä mietin, kuka voisi saada minut pitämään itsestäni...


Tämä on minusta väärä lähtökohta. Tässäkin pätee mielestäni se, että tulisi keskittyä ennemmin omaan toimintaansa kuin vaatimaan muilta. Itsestään pitämisestä on eniten vastuussa itse vaikka millaisessa seurassa siitäkin huolimatta, että se toisessa seurassa olisi helpompaa. Jos seura ei miellytä, useimmiten voi lähteä pois, mutta kannattanee pyrkiä tiedostamaan pakeneeko todella huonoa seuraa vai kuitenkin jotain itsessään.

Olettaisin, että Helmenkalastaja etsii "Sitä Oikeaa", eli on sinkku ja puolisoa vaille. Kieltämättä juuri tuosta viestistä voi saada toisenlaisenkin kuvan, mutta asiayhteys taisi olla Anna Döblingin sanat ("Sen oikean kanssa ihminen pitää omasta itsestään."))
Kahvi
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Golden flower » 07.02.2014 10:23

En osannut rahtuakaan ajatella, että täältä kukaan etsisi parisuhdetta itselleen. My bad!
Golden flower
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.02.2014 10:38

Psykopatologia kirjoitti:Eikö tuo sanoma sovi kaikkiin ihmissuhteisiin - täälläkin?

Kyllä edellä mainittu sopii ihmissuhteisiin. Ystävyyssuhteisiin, äidinrakkauteen, isänrakkauteen, sisarusten väliseen ystävyyteen. En ensimmäisenä ajatellut eroottista rakkautta.
Hilppa
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.02.2014 10:39

Golden flower kirjoitti:En osannut rahtuakaan ajatella, että täältä kukaan etsisi parisuhdetta itselleen. My bad!

Tuskin kukaan pitää tätä foorumia seuranhakupalstana, mutta veikkaan ettei Helmenkalastaja ole ainoa tällä palstalla kirjoittava sinkku. Tai siitä olen varma, että sinkkuja on ainakin kaksi (jos oletukseni Helmenkalastajan parisuhdetilanteesta pitää paikkansa).
Kahvi
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.02.2014 14:50

Kahvi kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Jokaisen olisi hyvä miettiä, miten hän toimisi, että toisen olisi hyvä olla omassa itsessään.

Ei pitäisi haastaa riitaa. Ei pitäisi pyrkiä osoittamaan toista tolloksi.

Minä lähinnä mietin, kuka voisi saada minut pitämään itsestäni...


Tämä on minusta väärä lähtökohta. Tässäkin pätee mielestäni se, että tulisi keskittyä ennemmin omaan toimintaansa kuin vaatimaan muilta. Itsestään pitämisestä on eniten vastuussa itse vaikka millaisessa seurassa siitäkin huolimatta, että se toisessa seurassa olisi helpompaa. Jos seura ei miellytä, useimmiten voi lähteä pois, mutta kannattanee pyrkiä tiedostamaan pakeneeko todella huonoa seuraa vai kuitenkin jotain itsessään.

Olettaisin, että Helmenkalastaja etsii "Sitä Oikeaa", eli on sinkku ja puolisoa vaille. Kieltämättä juuri tuosta viestistä voi saada toisenlaisenkin kuvan, mutta asiayhteys taisi olla Anna Döblingin sanat ("Sen oikean kanssa ihminen pitää omasta itsestään."))

En ajatellut, että kukaan ottaisi kantaa tuohon sanomiseeni, mutta fokus oli nimenomaan noissa Anna Döblingin sanoissa.
Minä en pidä itsestäni enkä usko, että sellaista ihmistä on olemassakaan, jonka kanssa pitäisin. Muista ihmisistä pidän kyllä ja jotkut tuntuvat pitävän minusta. Ehkä tuo (lainattu) lauseeni oli hieman väärin muotoiltu, koska en etsi ketään.
Ja, for the record, olen naimisissa.
Helmenkalastaja
 

Re: Bettina 3.2.2014

ViestiKirjoittaja Kahvi » 11.02.2014 10:37

"Minä en pidä itsestäni enkä usko, että sellaista ihmistä on olemassakaan, jonka kanssa pitäisin."

Jos ei pidä itsestään, niin ei voi olla (terveellä tavalla) olemassakaan sellaista ihmistä, jonka kanssa pitäisi itsestään. On nimittäin esitetty perusteltuja näkemyksiä siitä, että yksi hyvän parisuhteen edellytys on itsestään pitäminen täysin omin voimin yksin eläessään - mikä ei tietenkään ole ainoa ja koko totuus, vaan ajattelemisen arvoinen ajatus.

Moni parisuhde voi mennä mönkään siitä, että jompikumpi puolisoista tarvitsee toisen "boostausta" että voisi elää edes tyytyväistä elämää. Jos toki on tärkeää parisuhteessakin olla ihminen ihmiselle myös puolisoiden kesken, niin parisuhteen tuskin pitäisi olla merkittävältä osaltaan terapia-/hoitosuhde.
Kahvi
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa