Perheen päästä perheen hännäksi

Re: Perheen päästä perheen hännäksi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.01.2014 01:05

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Miksi muuten hiuksenhienosti jyrkennät näkemyksiäni?

En tiedä enkä huomaa jyrkentäväni näkemyksiäsi edes hiuksenhienosti, joten kerro missä kohdissa tuollaista tapahtuu.

Sinä käytit sanaa uhri ja minä käytin sanaa tilanne. Minä käytin sanoja ei niinkään (vertaudu), mikä on lievempi kuin että ei koskaan vertautuisi tms.
Hilppa
 

Re: Perheen päästä perheen hännäksi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.01.2014 01:06

Rane kirjoitti:Yrittäisit ymmärtää tuota naistakin. Ehkä hän ei pääse kaupoille kuin tosi harvoin.


Jos muistan oikein, niin tuolla naisella oli oma auto käytössä ja asuivat suht isossa kaupungissa. Miehelläkään ei tainnut olla mitään sitä vastaan, että nainen käy yksin ostoksilla. Tiedä sitten miksi lähtivät tuolloin koko perheen voimin ostoksille, joku kaunis ajatus viettää sunnuntaipäivää yhdessä shoppaillen tms?
Kahvi
 

Re: Perheen päästä perheen hännäksi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.01.2014 01:09

Perusteluni vertailulleni on edellä esittämieni taloudellisten riippuvuusnäkökulmien lisäksi vielä yleisyys- (tai esiintyvyys)näkökulma.
Hilppa
 

Re: Perheen päästä perheen hännäksi

ViestiKirjoittaja raianneli » 13.04.2014 21:48

Hei siellä kuka olettekaan. Tyttäreni Aino-Ilona Heikkinen kuoli 27.2.2014. Hänen kolumninsa oli hänelle merkitävä ...ei kehno...kuten määrittelette "viisaudessanne" Minun tyttäreni joutui kokemaan kovia, mutta hänen tiensä ei päättynyt suruun eikä katkeruuteen vaan iloon ja kiitollisuuteen. Hän teki kunniakasta vanhustenhoitotyötä vapaaehtoisena ja sitä myös lasten parissa ja luonnonsuojelussa, Unicefissa. Hän eli hyvän elämän pitkästä sairaudestaan huolimatta...hän saavutti onnellisen elämän kriteerit kaikin tavoin ja on nyt enkelinä meille, jotka näimme hänen sairautensa taakse...viisaana...kauniina...valovoimaisena...myötätuntoisena...ja aina toisille antavana...pyyteettömästi rakastavana ihmisenä. Rakkaan lapseni muistoa kunnioittaen- Äiti
raianneli
 

Re: Perheen päästä perheen hännäksi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.04.2014 22:30

Otamme täällä osaa syvään suruusi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perheen päästä perheen hännäksi

ViestiKirjoittaja raianneli » 13.04.2014 22:56

Kiitos.
raianneli
 

Re: Perheen päästä perheen hännäksi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.04.2014 10:51

raianneli kirjoitti:Hei siellä kuka olettekaan. Tyttäreni Aino-Ilona Heikkinen kuoli 27.2.2014. Hänen kolumninsa oli hänelle merkitävä ...ei kehno...kuten määrittelette "viisaudessanne" Minun tyttäreni joutui kokemaan kovia, mutta hänen tiensä ei päättynyt suruun eikä katkeruuteen vaan iloon ja kiitollisuuteen. Hän teki kunniakasta vanhustenhoitotyötä vapaaehtoisena ja sitä myös lasten parissa ja luonnonsuojelussa, Unicefissa. Hän eli hyvän elämän pitkästä sairaudestaan huolimatta...hän saavutti onnellisen elämän kriteerit kaikin tavoin ja on nyt enkelinä meille, jotka näimme hänen sairautensa taakse...viisaana...kauniina...valovoimaisena...myötätuntoisena...ja aina toisille antavana...pyyteettömästi rakastavana ihmisenä. Rakkaan lapseni muistoa kunnioittaen- Äiti

Vilpitön osanottoni.

Itse pidin kolumnia vähintäänkin hyvänä jo senkin takia, että se nosti puheenaiheeksi minusta yhden sellaisen tärkeän asian, jota olisi syytä pohtia julkisesti. Kolumnissa voi hyvinkin olla "muodollisia virheitä", mutta kolumnien tarkoitus tuskin on olla ylioppilaskirjoitusten äidinkielenkokeen malliesimerkkejä - pääpointti on tietty aina kolumnin sisällöstä ja perusteluista yms, jotka olivat minusta vähintäänkin riittävän hyvin kohdallaan.
Kahvi
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa