"että minua näin rangaistaan"

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Rane » 22.12.2013 10:13

Mirri kirjoitti:
Rane kirjoitti:Voiko kuitenkaan vaatia toisia kirjoittajia muuttumaan mieleisikseen? Jos joku ei miellytä, niin pois palstalta, niinkö?

Ei toki, sen sijaan keskusteluun voi yrittää haastaa. Voi vaikka vähän provosoida, jos muuten ei synny keskustelua julistamaan pyrkivän kirjoittajan kanssa.

Liika päällekäyvyys ja hyökkäävyys voivat myös pelottaa kirjoittajan hiljaiseksi tai ajaa kokonaan pois palstalta. Nuo hihhuliksi haukkumiset ja mielenterveysongelmista vihjaaminen eivät mielestäni ole sopivaa käytöstä, vaikka sellaistahan voisi kuulla missä vain.
Rane
 

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.12.2013 10:32

joku kirjoitti:Hyvin suosittua luettavaa Leten tekstit ovat kaikilla foorumeilla.
Eihän kukaan hihhulisaarnaajakaan mitään keskustelua vaan hän puhuu opetuslapsilleen.

Niinpä. Lette toimii kuten trilogistit neuvovat:
Paras tapa osallistua on levittää tietoa tästä uudesta ja erittäin tärkeästä tieteestä, jota kutsutaan psyko-sosio-patologiaksi (analyyttinen trilogia).

http://www.stop.org.br/site/fi/osallistu.php

Kuten voidaan lukea, analyyttinen trilogia on laaja ideologia, joka ulotetaan aina työpaikkoihin ja perheisiin saakka; puhutaan trilogisista yrityksistä ja trilogisesta asumismuodosta:
Ratkaisut

Trilogisella asumismuodolla voidaan tosiaan ratkaista monet tunneperäiset, sosiaaliset tai taloudelliset ongelmat. Tämä asumismuoto toimii ennenkaikkea psykososiaalisena terapiamuotona.
Trilogisessa asumismuodossa ei ole ole ikä- tai roturajoituksia. Asukkaat voivat olla naimattomia, naimisissa tai perheellisiä.

Tärkeätä on, että asukkaat osallistuvat viikottaiseen trilogiseen ryhmäterapiaan. Ihanteellista olisi, että kaikki kävisivät myös yksilöanalyysissä, jotta esiintulevat ihmissuhdeongelmat voitaisiin nopeasti ratkaista.

Perinteisestä elämänmuodosta poiketen triloginen asumismuoto sallii asukkaiden laajentaa elämänkatsomustaan, sillä tämä ”perhe” on kansainvälinen ja monikulttuurinen. Jokainen asukas maksaa vuokraa muistuttavan kuukausimaksun, joka käytetään asuntojen huoltoon ja ylläpitoon ja laajentamiseen. Rahastoja hoitavat yhdyshenkilöt, jotka asukkaat valitsevat keskuudestaan.

Trilogisen asumismuodon tarjoama psykoterapia

Suurin osa ihmisen patologiasta ja sen ihmiselle ja yhteiskunnalle aiheuttamista vahingoista on tiedostamatonta. Ihminen ei havaitse toimivansa patologisesti, koska hän on oppinut tämän kotikasvatuksestaan. Niinpä hän pitää patologiaansa ”normaalina”. Tämän seurauksena ihmiset eikä yhteiskunta havaitse sitä, mitä tekevät väärin.
Trilogisen asumismuodon terapeuttinen rooli on tehdä asukkaat tietoiseksi patologiasta. Kahdesti viikossa on ryhmäterapia, jossa yksilöiden patologiaa käsitellään ja analysoidaan. Kaikki trilogisen asumismuodon asukkaat kannustavat terveempiin asenteisiin ja käyttäytymiseen. Esimerkiksi kotiväkivalta saadaan hallintaan ja masennus, eristäytyminen ja muut neuroottiset käyttäytymismuodot vähenevät.
(livavointi minun)
http://www.stop.org.br/site/fi/trilogin ... smuoto.php

Voitaisiinkohan puhua lahkosta?
Nämä ovat asioita, jotka Lette kyseisestä opista innostuneena jättää kertomatta; ehkä hän ei tiedä niistä, tai ummistaa silmänsä. Tai sitten hän pitää oikeasti ja tosissaan analyyttista trilogiaa - keppeläisyyttä kaikkineen - julistamisena arvoisena ilosanomana.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Rane » 22.12.2013 10:42

Minusta nuo ajatukset ovat ihan hyviä ja kannatettavia. Mietin vaan sitä, että jos analyttistä trilogiaa harjoitetaan Brasiliassa, niin miksi siellä rikkaiden ja köyhien ihmisten välinen kuilu on syvempi kuin missään muualla maailmassa?

Korjaus: turha sana poistettu.
Viimeksi muokannut Rane päivämäärä 22.12.2013 10:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Rane
 

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.12.2013 10:46

Rane kirjoitti:Liika päällekäyvyys ja hyökkäävyys voivat myös pelottaa kirjoittajan hiljaiseksi tai ajaa kokonaan pois palstalta. Nuo hihhuliksi haukkumiset ja mielenterveysongelmista vihjaaminen eivät mielestäni ole sopivaa käytöstä, vaikka sellaistahan voisi kuulla missä vain.

Tietäisitpä miten päällekäyvä, hyökkäävä ja haukkuva Lette osaa olla 'kulissien takana' yksityisviesteissään kieltäessään hänen julkisten viestiensä kommentoinnin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Rane » 22.12.2013 10:54

Olen kuullut tällaisesta ja onhan se vähän kummallista, eikä sopivaa ollenkaan. Kyllä minäkin hermostuisin tuollaisesta. Siitä pitäisi keskustella avoimesti palstalla tai sitten kertoa ylläpitäjälle, tarkoitan PP:lle. Minulle ei näitä viestejä ole tullut.
Rane
 

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.12.2013 10:58

Rane kirjoitti:Minusta nuo ajatukset ovat ihan hyviä ja kannatettavia. Mietin vaan sitä, että jos analyttistä trilogiaa harjoitetaan Brasiliassa, niin miksi siellä rikkaiden ja köyhien ihmisten välinen kuilu on syvempi kuin missään muualla maailmassa?

Minä taas näen tällaisessa lahkoutumisen merkkejä:
Trilogisen asumismuodon terapeuttinen rooli on tehdä asukkaat tietoiseksi patologiasta. Kahdesti viikossa on ryhmäterapia, jossa yksilöiden patologiaa käsitellään ja analysoidaan. Kaikki trilogisen asumismuodon asukkaat kannustavat terveempiin asenteisiin ja käyttäytymiseen.

Vielä suurempi vaara lahkoutumiseen on, jos ja kun oppi ulottuu sekä asumiseen että työntekoon - valtaa koko elämän ihmissuhteineen. Ja se, että trilogisessa asumisessa lapset kasvatetaan yhteisesti tai jopa ammattilaisten toimesta; ammattilaisten, jotka epäilemättä ovat trilogisteja - lahko kasvattaa tiukassa yhteisössään seuraavan polven trilogisteja.

Noin tulkitsen trilogisesta asumisesta kertovan artikkelin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Rane » 22.12.2013 11:02

Niin, mutta jos opissa ei ole mitään väärää? Onko sielläkin kulissien takana sitten jotakin mätää? Onhan niitä koraanikouluja sun muita pyhäkoulujakin... Kukapa osaisi kasvattaa mallikelpoisia ihmisiä?
Rane
 

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.12.2013 14:48

Eiväthän brasilialaiset opit ole juuri mitään kristinuskon erilaisten lahkojen rinnalla.
Mene pyhänä kirkkoon! Saat kuulla ihmeellisiä juttuja.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.12.2013 15:11

Uskontojen piirissä - myös Suomen luterilaisen kirkon sisällä - ilmenee lahkoja, se on tunnettu tosiasia. Sen sijaan 'ihmeelliset jutut' eivät ole yhtä kuin lahko.
Suomessa viimeisin esiin putkahtanut lahko taitaa olla 'koivuniemeläisyys'. Tosin se on siirtynyt kirkon ulkopuolelle jo aikoja sitten. Ideologinen yhteisöasuminen on yksi lahkoutumiselle altistava tekijä, jos yhteisössä on pakollisia hoitokokouksia, kuten trilogisessa asumismuodossakin näyttää olevan. Kaikille asukkaille pakollinen hoitokokous kaksi kertaa viikossa 'ryhmäterapian' nimissä on aika paljon - ja vielä lisäksi miltei velvoitetaan käymään jonkinlaisessa 'yksilöterapiassa'...

Sitten vielä se, että trilogisessa asumismuodossa lapset kasvatettaisiin muiden trilogistien toimesta; vanhemmat muka vapautetaan kasvatusvastuusta lastensa suhteen ja yhteisö omii heidät. Koivuniemeläisyydessäkin on ilmeisesti tiukka järjestys lasten kasvatuksen suhteen; heidät kasvatetaan lahkon sisällä porukalla.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.12.2013 15:42

Kirkko vaan on määritellyt lahkon itselleen edullisesti.
Voi olla, että koko kirkko - ihmeellisine juttuineen - on yhtä suurta lahkoa.

14:46
Kyllä kai evankelis-luterilainen kirkko haluaisi esimerkiksi, että kaikki
lapset olisivat pyhäkouluissa opettelemassa ja omaksumassa kirkon
satuja.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.12.2013 16:07

Psykopatologia, pidätkö sinä trilogista asumista yhteiskasvatuksineen ja pakollisine ryhmäterapioineen sekä keskinäisine kontrolleineen hyvänä asumisen muotona lasten kannalta?

Tässä artikkeli trilogisesta asumismuodosta:
http://www.stop.org.br/site/fi/trilogin ... smuoto.php
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.12.2013 16:54

En.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Rane » 22.12.2013 17:36

Psykopatologia kirjoitti:Eiväthän brasilialaiset opit ole juuri mitään kristinuskon erilaisten lahkojen rinnalla.
Mene pyhänä kirkkoon! Saat kuulla ihmeellisiä juttuja.

Minä olen eronnut kirkosta.
Rane
 

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Lette » 23.12.2013 11:45

En ole innostunt Analyyttisestä trilogiasta.
Se on liian kapea-alainen ideologia minulle, olen sanonut sen jo
aikaisemmin. Sama koskee kaikkia uskontoja.

Mirri puhuu omiaan! Vaikuttaa siltä, että hän on itse siitä
kiinnostunut, kun jaksaa jauhaa sitä.
Lette
 

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.12.2013 13:25

Lette kirjoitti:En ole innostunt Analyyttisestä trilogiasta.
Se on liian kapea-alainen ideologia minulle, olen sanonut sen jo
aikaisemmin. Sama koskee kaikkia uskontoja.

Ehkä et oikeasti tiedä edustavasi analyyttisen trilogian oppeja. Kuten et ilmeisesti tiedä sitäkään, että esim. Pertti Simula on trilogisti ja Norberto Keppen 'opetuslapsi', ja että sinun kiittelemäsi 'psykoanalyysi' tarkoittaa integraalista 'psykoanalyysia' eli analyyttista trilogiaa - Norberto Keppen kehittämää oppia.

Sitäkään et näköjään tiedä (tai et ole tietävinäsi), että Pertti Simulan perustama Conscientia edustaa analyyttista trilogiaa.
http://conscientia.se/fi/kallor.php
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Rane » 23.12.2013 14:24

Mitäs sinä, Mirri, edustat?
Rane
 

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Lette » 23.12.2013 14:25

Conscientia ei ole trilogiaa. Minä tiedän asian, Mirri jauhaa!
Lette
 

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.12.2013 18:04

Lette kirjoitti:Conscientia ei ole trilogiaa. Minä tiedän asian, Mirri jauhaa!

Miksi Conscientia on yhdistetty analyyttiseen trilogiaan, ja miksi analyyttisen trilogian nettikirjakauppa myy Conscientian johtajan Pertti Simulan kirjoja trilogisina kirjoina?
http://www.analyyttinentrilogia.net/

Niin vahvasti Conscientia ja analyyttinen trilogia on liitetty toisiinsa (kuten Analyyttisen trilogian nettisivulla nähdään), että jotenkin sinun, Lette, pitäisi osoittaa 'tietämisesi' todeksi, jotta vakuuttelusi olisi uskottavaa. Omin silmin on nähtävissä ja luettavissa ihan muuta kuin sinä väität.
Sitä paitsi Consentian perustaja ja johtaja Pertti Simula kertoo itse hankkineensa oppinsa Keppeltä - analyyttisen trilogian luojalta.

Conscentia-menetelmä 'psykoanalyyseineen' edustaa analyyttista trilogiaa - kuten on luettavissa instituutin omalta sivustolta:
http://www.conscientia.se/fi/about.php

Lette, miksi haluat niin kovasti väittää, ettei Pertti Simulalla ja Conscentialla ole mitään tekemistä analyyttisen trilogian kanssa? Aivan kuin haluaisit kieltää ja kiistää yhteyden Norberto Keppeen oppeineen - toisin kuin Pertti Simula itse.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.12.2013 18:46


CONSCIENTIA Psykoanalyysin ja organisaatiokehityksen instituutti kehittää ja soveltaa integraalista psykoanalyysia yksilö- ja ryhmäterapiaan sekä organisaatioiden kehittämiseen. Conscientia on latinaa ja merkitsee tietoisuutta. Instituutin nimi oli aiemmin Pohjoismaiden Analyyttinen Trilogia instituutti (Integraalinen psykoanalyysi), mutta se muutettiin kuvaamaan avarampaa lähestymistapaa, joka käyttää hyväkseen myös muiden koulukuntien kokemuksia sekä organisaatiokehityksen menetelmiä.

Toiminta perustuu integraaliseen psykoanalyysiin.
Pertti Simula, psykoanalyytikko, FM

Simula on työpaikan ihmissuhteisiin erikoistunut organisaatiokonsultti. Hänellä on pitkä käytännön kokemus työyhteisöistä. Hän on toiminut muun muassa teollisuuslaitoksen johtajana sekä lähes viidentoista vuoden ajan työnohjaajana, kouluttajana ja terapeuttina Yhdysvalloissa, Brasiliassa, Ruotsissa ja Suomessa.

Hän on Psykoanalyysin ja organisaatiokehityksen instituutti Conscientian perustaja ja johtaja.

Simula on julkaissut kirjat:

Miten käsitellä vihaa vihaa ja ilkeyttä (2000)
Miten voit? (1996)
Mötet med dig själv och livet (1993)

(lihavointi minun)
http://archive.is/Mz10x

Pertti Simulan perustama ja johtama Pohjoismaiden Analyyttinen Trilogia -instituutti siis on muuttanut nimensä Consentiaksi. Muttei Norberto Keppen luoma oppi analyyttinen trilogia/integraalinen psykoanalyysi ole kadonnut sieltä mihinkään.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: "että minua näin rangaistaan"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.12.2013 00:01

Lette ei halua selosta näennäistä päänsä kääntöä.
Ei Mirri ole keksinyt esittämäänsä omasta päästään vaan Leten kirjoituksista.
Aavistelen asiassa koulukuntaristiriitoja.

Aavistelen myös, ette Keppe-moottori on paljolti tri Keppen seuraajien käsissä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa