Inhimillinen tekijä: Äiti muistatko minua?

Inhimillinen tekijä: Äiti muistatko minua?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.10.2013 22:56

Inhimillinen tekijä: Äiti, muistatko minua?
TV1

Heini Tuorila (vas.), Sari Valto, Ulla-Maija Vähä ja Katariina Romppainen puhuvat tilanteesta, kun tyttärestä tulee äidilleen äiti.

TV1 perjantaina 18.10.2013 klo 22.00 - 22.50, uusinta sunnuntaina 20.10. klo 17.10
Yle Areenassa vuoden ajan.

Millaista on, kun asuu satojen kilometrien päässä vanhemmastaan ja yrittää puhelimitse pitää hänestä huolta? Millaista on luopua pala palalta äidistä, jota muistisairaus hitaasti riuduttaa pois?

Miten pitkän luopumisprosessin ja lopulta äidin kuoleman läpikäyminen muuttaa tyttären omia käsityksiä vanhenemisesta ja kuolemasta?

http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/tasta-pu ... atko-minua
Kesto: 50 min.
Hilppa
 

Re: Inhimillinen tekijä: Äiti muistatko minua?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.10.2013 19:34

Pidin ohjelmasta hyvin paljon ja se antoi itselleni myös jotakin hyvin arvokasta. Aiheesta ei mielestäni ole kovin usein tullut vastaavanlaisia haastatteluja, lehdistä olen joitakin lukenut. Huomaan, että samanlaisia kokemuksia ja ajatuksia on muillakin kuin minulla. Vielä joitakin vuosia sitten en löytänyt vertaiskokemuksia. Erityisesti nuoren naisen kertomus sykähdytti minua.
Hilppa
 

Re: Inhimillinen tekijä: Äiti muistatko minua?

ViestiKirjoittaja Maaria » 21.10.2013 17:00

Minä en haluaisi luopua kenestäkään rakkaastani.
Mutta he eivät ole minun, minä en saa oppia omistamaan heitä.
Vaikeinta elämässä on opetella luopumaan.
Tuo olisi pitänyt katsoa, mutta en katsonut kun pelkäsin jotenkin
saavani pahan olon itselleni.
Maaria
 

Re: Inhimillinen tekijä: Äiti muistatko minua?

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.10.2013 18:04

Minulla jäi katsomatta vähän samoista syistä kuin Jillillä. Kiinnosti kyllä ja kovastikin, muttei ohjelma välttämättä olisi ollut 'terveellistä' katsottavaa tällä hetkellä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron