Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Golden flower » 09.10.2013 11:46

Kyllästynyt kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:Minusta vaikuttaa ennemminkin siltä, että halutaan olla tyytymättömiä, oli asiat miten hyvin itsellä tahansa...

No, tuossa olet yksinkertaisesti väärässä.

Kyllästynyt kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:... Ja syy tyytymättömyyteen on muissa...


Tuossa olet oikeassa; olen tyytymätön siihen, että joudun elättämään työhaluttomat ja työtä karttelevat Anttiviljamitatut.

Aika metkaa, kun voisi ajatella, että olisi mahdollista olla oikeassa joko kummassakin tai ei sitten kummassakaan.

Kyllästynyt kirjoitti:En myöskään ymmärrä, miksi ja miten Anttiviljamitatujen elättäjäksi päätyminen olisi minun syytäni.


Ei ole sinun syysi, mutta elämä on epäreilua kaikille. Toiset saa siitä (epäreiluudesta) enemmän irti kuin toiset, ja toiset keskittyvät enemmän elämiseen.

Kyllästynyt kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:... Vaikea sitä on alkaa ulkoapäin muuttamaan...

Periaate on hyvin yksinkertainen; lopetetaan vastikkeettoman rahan antaminen työtä kartteleville ja työhaluttomille, mutta työkykyisille ihmisille.


Sopiihan se. Laitetaanko samalla työhaluttomien työpaikat jakoon noin niin kuin tasapuolisuuden nimissä, kun olisi niitä työhalukkaitakin jonossa. Epäreiluahan se on niitä kohtaan, jotka ilolla työnsä tekisivät.

Kyllästynyt kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:... Harmi niitä kohtaan, joiden päälle likasanko tyhjätään, mutta kun on kerran oikeus niin minkä sille sitten mahtaa.

En tiedä kenen päälle likasanko on kaadettu, muttei se ainakaan tyhjäntoimittajien toiminnassa näy.


Niinpä, sitä olen tässä yrittänyt sanoa, että se ei auta ketään toimimaan, mutta olet tiukasti väittänyt vastaan.
Golden flower
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 12:11

Vastikkeettoman elämän lopettaminen työvelvoittein on ainakin positiivinen yritys tehdä toimettomuudella leuhkimiselle jotakin.
Hilppa
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 09.10.2013 12:20

Poistellaanko täällä viestejä?
mr jalsan
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Golden flower » 09.10.2013 12:23

mr jalsan kirjoitti:Poistellaanko täällä viestejä?


Ilmeisesti.
Golden flower
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Golden flower » 09.10.2013 12:26

Kyllästynyt kirjoitti:Kysymys Golden flowerille:

Mikä on sinun statuksesi. Oletko opiskelija/työssä/työtön/työkyvytön/sairauslomalla/kuntoutustuella, vai mistä elantosi tulee?

Ei ole pakko vastata, jäin vain ihmettelemään välinpitämättömyyttäsi verovarojen käytöstä.


En ole tällä hetkellä mikään noista (en kuitenkaan aio tarkentaa), enkä myöskään välinpitämätön.
Golden flower
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 12:33

Vanhempainvapaa?
Hilppa
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Golden flower » 09.10.2013 13:55

^^En ole kovin nuori enkä edes nuori (nuorekas varmaan olen :D ). Minun puolestani spekulaatiot statuksestani voisivat loppua (sillä ei ole merkitystä kuten ei iällänikään).
Golden flower
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Kahvi » 10.10.2013 13:17

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kuinka suuri rasite nämä aidosti työhaluttomat ovat yhteiskunnallemme - ja kuinka heidät luotettavasti on eroitettu työkyvyttömistä yms?

Liian suuri. Mietipä sinäkin, kuinka kalliiksi yhteiskunnalle Anttiviljamit elämänsä aikana tulevat.

Mikä sitten on kenenkin mielestä luotettava arviointi. Jos tiettävästi terve ihminen itse sanoo, ettei halua haaskata parasta aikaa päivästä ja elämästään työtä tekemällä, voi mielestäni merkittävän luotettavasti todeta ihmisen oleva työhaluton.

Korjaus klo 20:25


Vastaus "liian suuri" on toisaalta tietenkin oikea vastaus, mutta itse hain kyllä suuruusluokkaa: onko heitä 100, 1 000, 10 000 vai kenties jopa 100 000?

Arviointina esittämäsi on luonnollisesti luotettava, mutta tuskin kukaan noin rehellinen olisi jos joutuisi esim työvoimaviranomaisen tentattavaksi asiasta.
Kahvi
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Kahvi » 10.10.2013 13:24

Helmenkalastaja kirjoitti:Mitä ehdotat tilalle?

Huijaamisessahan on se vinkeä puoli, että se saattaa osua omaan nilkkaan. Vastaustesi perusteella sinua luullaan erilaiseksi kuin todellisuudessa olet, ja saatat joutua hommiin, jotka eivät sovi sinulle pätkääkään.

Itse olen ollut muutamissa testeissä ja en itse kyllä suosittele huijaamista juuri noista syistä. Ainakaan itse en missään tapauksessa halua joutua työhön, joka ei kertakaikkiaan sovellu minulle.

Testien luotettavuus (testit ja/tai niiden tulkinta) on tietysti asia erikseen, mutta en usko että huijaamalla tm pystyisi korjaamaan testien "kelvottomuutta".
Kahvi
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.10.2013 14:41

Persoonallisuus-testeissä voi huijata, kykytesteissä - joita työhönotto-testit kai enimmältään ovat - ei voi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Kahvi » 10.10.2013 21:17

Psykopatologia kirjoitti:Persoonallisuus-testeissä voi huijata, kykytesteissä - joita työhönotto-testit kai enimmältään ovat - ei voi.

Osin työhönottotesteissä on myös jonkinnäköisiä persoonallisuustestejäkin; halutaan varmaan selvittää, että kuinka hyvin haettava sopii ko tehtävän optimi-persoonallisuuteen tms.

Varsinaisia kykytestejä on varmaan vaikea huijata, esim matemaattisia tehtäviä me kukin pystymme ratkaisemaan kykymme mukaan. Sama koskee niitä testejä, joilla testataan esim toimintakykyä paineen alla ym.
Kahvi
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.10.2013 22:20

Personallisuus-testit ovat tällaisessa tilanteessa aika epäluotettavia.
Niillä voi olla lähinnä vain eliminaatio-tarkoitus: kaikkein hirveimmät vek.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Golden flower » 11.10.2013 09:46

Psykopatologia kirjoitti:Personallisuus-testit ovat tällaisessa tilanteessa aika epäluotettavia.
Niillä voi olla lähinnä vain eliminaatio-tarkoitus: kaikkein hirveimmät vek.


Voisitko selventää tummentamaani kohtaa? Kiinnostaa sikäli, että itse kuulunen tuohon ryhmään.
Golden flower
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.10.2013 10:04

Esimerkiksi hoitoalalta psykopaattiset pois (yms.).
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Golden flower » 11.10.2013 11:07

Kuinka paljon virhetulkintoja syntyy, osaatko arvioida? Esim. insuliinimurhaajahan oli mennyt seulasta läpi (+ tiedän ainakin yhden, jolla ei pitäisi olla mitään asiaa hoitoalalle, mutta pääsykokeista on mennyt läpi, enkä puhu pettyneen potilaan roolissa nyt). Olettaisin myös, etten minä sentään psykopaatti ole, vai onko se mahdollista (ilman, että itse huomaa tai läheiset)? :?
Golden flower
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.10.2013 12:19

En ensimmäisenä epäilisi psykopaattiutta, jos en soveltuvuustesteistä selviäisi.

En uskoisi soveltuvani sosiaalisuutta paljon vaativiin tehtäviin. Siis opetus- ja hoitoalalle. Aikoinaan kohdalleni sattuneet ilmapiiriltään ei niin miellyttävät koululuokat ja teini-ikäisenä koettu vaikea koulukiusaaminen saivat minut myöhemmin pysyttelemään opetusalan ulkopuolella. Uskoisin, että taustani saattaisi jollain tavalla tulla ilmi testeissä, jos kyseisille aloille pyrkisin. Hoito-alalla on myös työyhteisöön sopeuduttava ja voi olla ympäristönä vaikeampaa kuin monella muulla alalla.

Kerronpa nyt tutun kautta kuullun. Henkilö oli pyrkinyt sairaanhoitajakoulutukseen kolmesti ja viimeisellä yrittämällä pääsi. Kovasti halusi sairaanhoitajaksi ja yrittämällä yritti. Lopulta kuitenkin koulutuksen puolivälissä tuli siihen tulokseen, että ei alalle sovi ja siirtyi muulle alalle.
Hilppa
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Golden flower » 11.10.2013 14:18

^Minulla ei käynyt psykopatia mielessäkään ennen kuin Pertti sen mainitsi, kuulun varmastikin niihin yms. muihin hirveimpiin, mitä sitten ovatkaan. :lol:
Golden flower
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Kahvi » 11.10.2013 14:40

Psykopatologia kirjoitti:Personallisuus-testit ovat tällaisessa tilanteessa aika epäluotettavia.
Niillä voi olla lähinnä vain eliminaatio-tarkoitus: kaikkein hirveimmät vek.

Tarkemmin kaiketi persoonallisuudeltaan ao tehtävään täysin epäsopivat pyritään karsimaan pois. Toisaalta ehkä myös niin, että persoonallisuudeltaan täysin sopivia koitetaan myös saada löydettyä.
Kahvi
 

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.10.2013 20:20

En osaa arvioisa virhetukintoja (yms.).
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Kuutar » 11.10.2013 21:01

Psykopatologia kirjoitti:Esimerkiksi hoitoalalta psykopaattiset pois (yms.).

Eikö juuri narsistiset ihmiset osaa hyvin manipuloida ja näytellä? Ei sitäpaitsi vaadi paljonkaan, että vaikuttaa suhteellisen normaalilta ihmiseltä projektiivisissa testeissä. Normaalin kasvatuksen saanut ihminen osaa kyllä vastata sovinnaisia vastauksia. Ihan tietämättäänkin. Itsekin vastasin tietämättäni tyypillisiä vastauksia, vaikka psykologi sitten vaatikin minua vaihtamaan vastaustani. Jostakin kortista sanoin etten keksi tästä nyt oikein mitään, koska mietin mitä kannattaisi vastata. Silloin en vielä tiennyt, mikä testi se on ja luulin että kyse on jonkinlaisista kykytestestä tai että on olemassa "oikeita" vastauksia.
Kuutar
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron