Joukossa tyhmyys tiivistyy

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.08.2013 20:04

Mirri, toimitko omasta mielestäsi oikein, kun kopioit tänne viestin toisen palstan päiväkirjasta?
( en ymmärrä, miksi ylipäätään toit sen viestin tänne, ei se liittynyt mihinkään keskusteluun täällä)
Kuutar
 

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.08.2013 20:06

Mirri kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Kyllähän sinä Mirrin tiedät. Olisi tietenkin nostanut hirveän porun.

Riidankylväjä, olet tehnyt harvinaisen selväksi, että nettikirjoittajana kuulun sinun inhokkeihisi. Ja haluat muidenkin ymmärtävän millainen mielestäsi olen.

Et sinä mikään inhokki minulle ole. Joskus vain sattuu, että mopo karkaa käsistä kuten kenellä tahansa.

Muistelen, että olisin joskus ihan Bona Fide kopioinut sinun (vai oliko se jonkun muun, en muista) tekstisi palstalta toiselle. Sinä loukkaannuit sydänjuuriasi myöten, vaikka ei tekstissä sinänsä ollut mitään ihmeellistä. Koit, että sinut oli vähintään raiskattu tms. Yritin paikata virheeni poistamalla lainauksen, mutta eipä siitä tainnut apua olla, loukkaus oli jo tapahtunut.
Riidankylväjä
 

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.08.2013 20:09

Mirri kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Täällä kerroin miksi 'kajosin' Bethin päiväkirjaan:
viewtopic.php?f=9&t=10196&start=110

En nyt ainakaan heti löytänyt mainitsemaasi kertomusta. :?

Ok. Kävin hakemassa sen esille, joten tässä:
Beth, sen viestin tiivistelmä on luettavissa tässä ketjussa. Siitä selviää, että sinä mustamaalasit ja panettelit inhottavasti näitä kahta foorumia (Tukiasema ja Psykopatologia) kirjoittajineen - teit sen ikään kuin vaivihkaa, ja samaan yritit ryhtyä omassa päiväkirjassasi tällä foorumilla. Foorumeiden ja niiden ylläpitäjien haukkumiseen päiväkirjan suojassa.
Siinä oli minun motiivini kaivaa vanha haukkumisviestisi näkösälle. Sentään laitoin sen hienotunteisesti sinun päiväkirjaasi, enkä julkisesti luettavaksi. En ennen kuin provosoiduin Riidankylväjän viskelyistä lisää.

viewtopic.php?f=9&t=10196&start=110

Foorumien tai ylläpitäjienkään arvostelu ei ole minun mielestäni mikään rikos. Minusta tuo kuulostaa hurskastelulta.
Riidankylväjä
 

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.08.2013 20:30

Riidankylväjä kirjoitti:Minun näkemykseni mukaan Bethiä kohdeltiin epäoikeudenmukaisesti. Riitaa edelsi riidan haastaminen jo 1-2 päivää ennen. Bethin pieniä sinänsä merkityksettömiä väärinkäsityksiä (jotka sattoivat johtua kielivirheistä) liioiteltiin, hänen kielitaitoaan irvailtiin jne... Kun Beth meni pois tolaltaan, lisättiin löylyä. Klassinen koulujen pihoilla nähtävä tilanne, jossa yksi otetaan rinkin ja kaikki tönivät vuorollaan.

PS. Päiväkirjaan kajoaminen oli pelkkää ilkeämielisyyttä. Asiayhteydestään irroitettu kommentti, jolla todisteltiin toisen pahuutta

Helmiskin taisi palata palstalle pelkästään osallistuakseen lyöminkeihin.

Riidankylväjä, karkasiko sinulta mopo käsistäsi määritellessäsi kaksi kirjoittajaa ilkeämielisiksi kiusaajiksi ja lyöminkien harjoittajiksi, vai oletko edelleen samaa mieltä kuin tuossa viestissä?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.08.2013 20:34

Tuolta se minusta näytti.

Palstakäyttäytymistään voi arvioida myös siltä kantilta, että miltä se muista näyttää. Kaikki on tietysti subjektiivisia kokemuksia.
Riidankylväjä
 

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.08.2013 20:53

Riidankylväjä kirjoitti:Palstakäyttäytymistään voi arvioida myös siltä kantilta, että miltä se muista näyttää.

Tuskin tuollaistakaan asiaa raskit kertoa Bethille pelätessäsi hänen hajoavan käsiin. Sen sijaan minut nettikirjoittajana pystyt oikein sujuvasti määrittelemään pelkästä ilkeämielisyydestä toimivaksi kirjoittajaksi, joka haluaa todistella toisen pahuutta.
Kun kerron, ettei motiivinani ollut ilkeämielisyys, sinä ilmoitatkin, että motiivini kuulostaa hurskastelulta. Siis: sinun silmissäsi ilkeämielisyyteni vaihtui hurskasteluksi...

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, ettei foorumeiden ja niiden ylläpitäjien arvostelun pitäisi olla 'rikos'. Mutta ovatko päiväkirjat sopivia paikkoja foorumien, kirjoittajien, ja ylläpitojen mustamaalaamiseen - mielestäni se on toinen juttu. Eikö päiväkirjojen suojissa foorumia kirjoittajineen ja ylläpitoineen parjattaessa pitäisi ajatella miltä toisista tuntuu?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.08.2013 21:01

Päiväkirjoissa jokainen purkaa tietysti omia ajatuksiaan. Jos kokee foorumit tai ylläpitäjät jotenkin ongelmaksi, miksi sitä ei saisi käsitellä.

Minä kerroin vain miltä se minusta näyttää. Sinä taas tiedät todelliset motiivisi. Vai tiedätkö?

Dr. Phin sanoi, että viha tulee ihmisen sisältä. Sitä ei aiheuta kukaan muu.
Riidankylväjä
 

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.08.2013 21:39

Riidankylväjä kirjoitti:Dr. Phin sanoi, että viha tulee ihmisen sisältä. Sitä ei aiheuta kukaan muu.

Luotan siihen, ettet sanonut tuota viisautta ainoastaan minulle, vaan että viestisi on tarkoitettu myös kirjoittajalle, joka käsityksesi mukaan on minun vuokseni 'pois tolaltaan'. Vaikket hänen hajoamistaan pelätessäsi taidakaan rohjeta sanoa hänelle noin kuin sanot minulle. Puhumattakaan, että kyselisit hänen motiiveistaan; niistäkin uskallat kysellä vain minulta...
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.08.2013 21:49

Riitoihin tarvitaan yleensä useampi osapuoli kuin yksi. Dr. Philin tapauksessa tosin riitelijöitä oli vain yksi ja toisen osapuolen rooli oli toimia vihanpurkausten vastaanottimena.

Positiivista tässä on, että sinun kanssasi pystyy ainakin keskustelemaan, joten ei asiat hirvittävän huonosti ole.
Riidankylväjä
 

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.08.2013 22:08

Riidankylväjä kirjoitti:Riitoihin tarvitaan yleensä useampi osapuoli kuin yksi. Dr. Philin tapauksessa tosin riitelijöitä oli vain yksi ja toisen osapuolen rooli oli toimia vihanpurkausten vastaanottimena.

Sellaisessa roolissa pitkäpinnaisimmilla ja joustavimmillakin ihmisillä sietokyvyn raja tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Joukossa tyhmyys tivistyy

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.08.2013 04:45

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:En tiedä, en pysty sanomaan. Lainaamisen tarkoitus ja mieli tulisi ottaa huomioon.
Voi olla, että kukin taaus tulisi arvioida yksilöllisesti.

Itse näkisin, että lähtökohtaisesti toisella foorumilla olevan toisen kirjoittajan päiväkirjasta lainaaminen on paheksuttavaa toimintaa - paitsi ehkä harvinaisissa poikkeustilanteissa. Sama tietysti koskee foorumin sisäisiä päiväkirjalainauksia.

Paitsi jos on paranoidinen ja/tai harhainen?
Kahvi
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron