Uhriasenteesta jne.

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.08.2013 04:03

Bethin kirjoituksista saa sen kuvan, että tukiasema.orgissa on käyty
erittäin kiivasta keskustelua ja moderaattorit ovat toimillaan vain
pahentaneet tilannetta. Beht tuntuu myös kokeneen suurtakin vääryyttä, ilmeisesti ja erityisesti
Mirrin taholta - voisi olettaa, etkä Beht kaipaisi ehkä anteeksipyyntöä
tms hyvitystä tapahtuneesta.
Kahvi
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.08.2013 06:28

Kahvi kirjoitti:Beht tuntuu myös kokeneen suurtakin vääryyttä, ilmeisesti ja erityisesti
Mirrin taholta - voisi olettaa, etkä Beht kaipaisi ehkä anteeksipyyntöä
tms hyvitystä tapahtuneesta.

Epäilemättä Beth kaipaa anteeksipyyntöä tms. hyvitystä 'tapahtuneesta'; niistä suurista vääryyksistä, jotka hän tuntuu kokeneen minun taholtani.
Elävässä elämässä on kuitenkin tapana, että pyydetään anteeksi todellisuudessa tapahtuneita vääryyksiä, ei mitään sellaista, joka on tapahtunut kokijan päässä. Kuten Beth viestissään sanoo, hän on nähnyt kokemansa solvaukset rivien välissä.

Kahvi, mukavaa, jos et keittelisi tätä soppaa enää myrkyllisemmäksi kuin se jo on. Riidankylväjä jo teki niin, ilmeisesti kuvitellessaan tekevänsä hyvänkin palveluksen asettuessaan 'väärin ymmärretyn' Bethin tueksi. Beth ei tule autetuksi teidän 'ymmärtäväisyydellänne' - enkä minäkään.
Tukiaseman ylläpitäjällä oli painavat perustelut hänen siivotessaan Bethin kirjoituksia pois tämän kirjoitellessa 'Mirrin taholta kokemistaan suurista vääryyksistä' ja etsiskellessä itselleen ymmärtäjäjoukkoa.
Tämän palstan herroilla harkintakyky pettää pahemman kerran, jos yrittävät ritarillisesti olla Bethin tukena ja ymmärtäjinä hänen kirjoitellessaan haukkumiskirjoituksiaan; lietsovat vain sitä asiaa, jonka Psykopatologia mainitsi. Vertaistukea sellainen aatumainen avuliaisuus ei ole nähnytkään.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.08.2013 07:33

En ole asettunut kenenkään tueksi ja/tai puolelle.
Kahvi
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 16.08.2013 12:22

Hieman tietoa Helmenkalastajasta niille, jotka on kiinnostuneempia totuudesta kuin spekulaatioista.

Historia foorumeittain:

1) Olen tullut alkuperäiselle Tukiasemalle joulukuussa 2005 nimimerkillä Helmenkalastaja. Minua kutsuttiin siellä monilla eri lempinimilyhenteillä, joista Helmis oli yleisin. Kirjoitin sille foorumille yhden viestin itselleni arasta asiasta toisella nimimerkillä, jota en enää edes muista.

2) Tukiasema.netin kaaduttua nimimerkki Kontu perusti foorumin avuksi meille ilman foorumia jääneille (en muista foorumin nimeä enkä sitä, ehdinkö sinne rekisteröityä ja millä nikillä). Kontu kuitenkin melko pian kilahti jostakin ja räjäytti fooruminsa taivaan tuulin.

3) Hätiin tuli Kontun exä helu ja perusti uuden foorumin nimeltään tukari2.munfoorumi.com. Sinne rekisteröidyin melko pian nimimerkillä Helmis enkä missään vaiheessa kirjoittanut siellä muilla nimimerkeillä. Tukari2 on myös se foorumi, jolla olen toiminut moderaattorina hieman alle vuoden ajan vuonna 2010.

4) Tammikuussa 2011 helu katsoi parhaaksi siirtää foorumin riippumattomaan ympäristöön, pois munfoorumilta, jolloin osoitteeksi tuli Tukiasema.org.
Rekisteröidyin kyseiselle foorumille vasta kesäkuussa 2011 lähdettyäni ensimmäisen kerran tältä Psykopatologiafoorumilta. Koska olin suivaantunut erääseen nimimerkkiin tällä foorumilla, päätin rekisteröityä nimimerkillä Yhtäältä (minkä tarkoitus oli korostaa, että vaikka minä olen yhtä mieltä jostakin asiasta, se ei tarkoita, etteikö minulle olisi ok, että joku toinen on samasta asiasta eri mieltä; että oma käsitykseni on VAIN oma käsitykseni). Tällä nimimerkillä kirjoitin viisi (5) viestiä, joista kolme ystävieni päiväkirjoihin.

Koska nimimerkki ei kuitenkaan tuntunut omalta, pyysin huhtikuussa 2012 adminia vaihtamaan nikkini Helmenkalastajaksi. Sen jälkeen olen siellä(kin) kirjoittanut vain nimimerkillä Helmenkalastaja.

Psykopatologia-foorumilla kirjoittelin ensimmäisellä kerralla (noin helmikuulta kesäkuulle vuonna 2011, muistaakseni) nimimerkillä Helmis. Uudelleen tulin tänne lähes puolentoista vuoden tauon jälkeen marraskuun lopussa 2012, niin kuin kuka tahansa pystyy käyttäjätiedoistani tarkistamaan.

Muilla foorumeilla en ole koskaan kirjoitellut.

Nimimerkki Peilikuva, jota kutsuttiin Peilikseksi, piti päiväkirjaa alkuperäisellä Tukiasemalla (niin kuin minäkin), ja me vierailimme melko ahkerasti toistemme päiväkirjoissa, tuimme toisiamme ja olimme siis jonkinlaisia nettikavereita. Tukari2:lla Peilikuva taisi olla hetken aikaa nimimerkillä Peilis (en ole varma, saattoi olla ihan Peilikuvanakin), mutta hänen olemisestaan Tukiasema.orgissa minulla ei ole (ollut) mitään tietoa.

Nyt, kun täällä kirjoittava Peilikuva ei ole vahvistanut olevansa se Peilikuva, jonka minä "tunsin", en voi sanoa tietäväni, onko minun tuntemani Peilikuva myös Tukiasema.orgin enitan. Jos on, niin minulla ei ole ollut siitä aavistustakaan.

Tässä siis jonkinlaista oikaisua minusta levitettyyn/minuun liittyvään disinformaatioon. Kukin tietenkin uskoo mitä ja ketä tahtoo.
Helmenkalastaja
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.08.2013 12:31

Kahvi kirjoitti:En ole asettunut kenenkään tueksi ja/tai puolelle.

Ok. Ymmärsin asian väärin sinun kirjoittaessasi anteeksipyynnöstä tai muusta hyvityksestä. Luulin sinun vihjailevan, että minun pitäisi pyytää Bethiltä anteeksi jotakin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.08.2013 13:37

Helmenkalastaja:
(- -)
Nyt, kun täällä kirjoittava Peilikuva ei ole vahvistanut olevansa se Peilikuva,
jonka minä "tunsin", en voi sanoa tietäväni, onko minun tuntemani Peilikuva
myös Tukiasema.orgin enitan. Jos on, niin minulla ei ole ollut siitä aavistustakaan.

(- -)
Jos kyseessä on sama henkilö, onko hän ollut kaksois-nikillä, so. kahdella eri nimi-
merkillä samaan aikaan samalla foorumilla?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 16.08.2013 14:09

Psykopatologia kirjoitti:Helmenkalastaja:
(- -)
Nyt, kun täällä kirjoittava Peilikuva ei ole vahvistanut olevansa se Peilikuva,
jonka minä "tunsin", en voi sanoa tietäväni, onko minun tuntemani Peilikuva
myös Tukiasema.orgin enitan. Jos on, niin minulla ei ole ollut siitä aavistustakaan.

(- -)
Jos kyseessä on sama henkilö, onko hän ollut kaksois-nikillä, so. kahdella eri nimi-
merkillä samaan aikaan samalla foorumilla?

En tiedä. En muista hänen koskaan kirjoittaneen Peilikuvana Tukiasema.orgissa tai enitanina tukari2:ssa.
Toisaalta minulla ei ole ollut mitään syytä pitää silmällä molempia nimimerkkejä.
Helmenkalastaja
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.08.2013 16:36

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kyse on paranoidisesta tilasta.


Ai niinkuin tähän suuntaan:

Psykopatologia kirjoitti:Paranoidiseen tyyliin kuuluu mm:

1 Henkiliö ei vain observoi neutraalisti; hän etsii vahvistuksia.

2 Hänellä on usein vankka ennakkokäsitys, idée fix, julistamastaan asiasta.

3 Hän ignoroi käsitystänsä falsifioivat tekijät, vieläpä kääntää niitä verIfioiviksi.

4 Hän saattaa puolustaa mielipidettään ottamatta huomioon kokonaistilannetta.
Vastaväitteet loukkaavat häntä, ja hän voi käydä (vasta)hyökkäykseen.

viewtopic.php?f=8&t=9820&p=130695&hilit=paranoi%2A#p130695

Joukkohysteriassa tuollainen "käyttäytymismalli" tarttuu koko jengiin.

Paranoia on täynnä vastakohtia ja paradokseja.
Niinpä paranoidinen voi syyttää muita paranoidisuudesta.

Puhu paranoidille järkeä -> hän tulee entistä epäluuloisemmaksi.
Ole hänelle kiltti -> hänestä tulee entistä vihamielisemmäksi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.08.2013 17:07

Mikä paranoidiseen tepsii?

Lähteä mukaan paranoiaan?
Riidankylväjä
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Obelix2 » 16.08.2013 17:08

Kuunnellaan empaattisesti kantaa ottamatta.
Obelix2
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.08.2013 18:40

Psykopatologia kirjoitti:Paranoia on täynnä vastakohtia ja paradokseja.
Niinpä paranoidinen voi syyttää muita paranoidisuudesta.

Puhu paranoidille järkeä -> hän tulee entistä epäluuloisemmaksi.
Ole hänelle kiltti -> hänestä tulee entistä vihamielisemmäksi.

Paranoidi on siis täysin varma, että mitä tahansa vastapuoli tekee (tai on tekemättä), niin se on todiste vastapuolen pahoista aikeista. Tämä koskenee yksilöä siinä missä joukkoakin, joka on joukkohysterian kourissa?
Kahvi
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.08.2013 22:39

maniakalisch (depressives) Irresein
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.08.2013 22:43

Siis jos henkilöllö on ide fix, hän on suomeksi jukopää. (tai luupää, änkyrä, ymym)
Riidankylväjä
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Obelix2 » 17.08.2013 10:55

Idefix on muuten koiran nimi!
Obelix2
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.08.2013 04:22

Mirri kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:En ole asettunut kenenkään tueksi ja/tai puolelle.

Ok. Ymmärsin asian väärin sinun kirjoittaessasi anteeksipyynnöstä tai muusta hyvityksestä. Luulin sinun vihjailevan, että minun pitäisi pyytää Bethiltä anteeksi jotakin.

Joo, en vihjaillut mitään, kotin vain neutraalisti "tulkita" Bethin kirjoituksia.
Tarkoitus oli jatkaa lisää heti, mutta aikataulut petti - nyt sain jatkot kirjoitettua
sinne jäähyväis-ketjuun.
Kahvi
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.08.2013 04:39

Obelix2 kirjoitti:Kuunnellaan empaattisesti kantaa ottamatta.

Tepsiikö tämä paranoidiseen? Entä vahvaan idee fix - käytökseen?
Kahvi
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2013 09:57

Ainakin Psykopatologiassa Beth on ollut originaali törkyturpa,
johon muut ovat reagoineet.

Tukiasema.orgin tapahtumien seuraantoja en ole seurannut riittävästi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.08.2013 01:32

Psykopatologia kirjoitti:Ainakin Psykopatologiassa Beth on ollut originaali törkyturpa,
johon muut ovat reagoineet.

Tukiasema.orgin tapahtumien seuraantoja en ole seurannut riittävästi.

Beth tosiaan taisi tuoda asian/asiat esille ja muiden responssi oli yhtä
tunteenomainen. Tunteet lienevät aikanaan käyneet suurina, ja wanhojen
"muisteleminen" tuntuu ensisijaisesti nostaneen ao tunteet uudelleen
pintaan kaikilla osapuolilla.

Olettaisin, että kielimuuri on aiheuttanut tunteiden lisäksi väärinkäsityksiä
ym sekä aikanaan että nyt - ehkä myös jollakin voi mieltä painaa sekin,
että ei aikanaan käyttäytynyt niin hyvin kuin olisi halunnut käyttäytyä.
Kahvi
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.08.2013 02:14

Täällä on kaikki aktiivikeskustelijat syyllistyneet törkyturpaisuuteen.
Kahvi
 

Re: Uhriasenteesta jne.

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.08.2013 04:24

Beth kirjoitti:Tiedän. En tiedä kirjoitanko tänne vai läksisäisviestiin, mutta kerron, minun ei olisi pitänyt olla täällä tänään enää. Ne viime vuorokausien tapahtumat vieneet voimat minulta plus miehen tilaa edelleen on mitä on, ja 2 hyvin nukutun yön hänellä taas alkoi rohina ja vinkunta kurkusta, nytkin hän ei saa unta eikä löytä asentoa jossa olisi helpompi olla. Kun kuin sitä marevanista niin ahdistuin vielä enemmään, korkea verenpainetta poteville se voi aiheutta aivoverenvuotoa ja ja olen hyvin ahdistunut. Yritän siirtää ahdistusta koneseen, yritän ajatella muuta, vitsailla, hyvin ja huonosti, katsoin jopa yhden elokuvankin yhdellä silmällä eilen. Jotenkin aikaa pysähtynyt ja päällimmäisenä tunne ettei näin ei enää voi jatkua.

Kaikki muukin tuli jotenkin niin limittäin, oma kunto romahti Mirrin hyökkäyksista jo toissapivänä, lähinnä rajuna vp laskuna ja sydänoireiluna, ja siksi en poistunut edes kotoa tänään. Päikkyni tuhottu, enkä halua enää sellaiseen tilaan että koko ajan poistetaan jotain ikeydestä tai ties mistä kostosta. Tai vain sentakia että puhun totta ja miltä minusta oikein tuntuu. Siksi kirjoitan tämän tänne, sitten lähden.

Minulla ei ole vain tämä ahdistushäiriö, on lisäksi muutakin, kuten kertonut, eli sydäntaudi yksi niistä, ja se ei ole mitään leikkiasia - altista itseäni ylipäänsä stressin, tuon viimeaikaisen tapaisesta puhumatta. En halua toista sydäninfarktia, mutta en koe että tämä paikka voi tarjota vertaistukea vaikeassa tilanteessa, tai voi, juuri Herras mies kerhon puolelta se tuli se tuki. Mutta ne tukiaseman tapahtumat,jota olisi pitänyt käsitellä heti eikä näiden bännien kautta keskustelusta politiikasta. Ne eivät poistuu ikinä muististani nekää.. Jotenkin lievähkö katkerus verhoaa ja epäluottamuus myös, joten viisasta lähteä vain. En koe tätä häviöksi missän tapauksessa, vaikka sain kuulla suoraan miten joku "yritti savusta" "miten joku vihaa kokonaista kanssa ja siksi minua" ja yms paska..Ja joku tuntisi vahingoiloa, että tämä yksi törkyturpa lähde ja muut törkyturpat jää. Tiedän että saan jotain uutta tilalle, ja vapautta. En menetä mitään. Ja tämä yksi kirjoittaja täällä, se sama. En voi mitään. Edelleen olen varma että hän on juuri sitä mitä luulen jo parin otteeseen sanoin suoraan. Mirri. Jotain sanoinkuvamatonta ja mahdotonta. Sen enämmän en tarvitse sanoa. Lisäksi en hyväksy enää PP ilkeilevä asennetta, minusta se on alarvoista kun annat vapautta hänelle toimia kuten hän teki tuomalla toisten päiväkirjan tänne riepottelevaksi ja usuttelu mielessä, ja itse teet perässä saman toiselle. Lisäksi tuhoat kaiken päiväkirjatkin, kuitat - hups, anteeksi, samalla tuhoatlisää kaiken muunkin, eikä ole edes ensimmäistä kertaa. Ei tollainen näyttää hyvältä eikä edes hyväntapaiselta. Ehkä ihmisiä ei häiritse tälläinen, mutta minun ei ole pakko katsella tätä menoa.

Minä yritän nyt kaiken tavoin irrottautua täältä, varmaan tulevat vieroitusoireetkin. Voi olla teen tauon, tai sitten laitan kerrasta poikki. En tiedä. PP toivon että annata lukea toisille tämän viestin, ennen kun taas yrität tuhoa. Tarkistan että se on tallella huomenna. Löydä itsestäsi edes sen verran tapoja että annan jäähyväisviestini olla. Onhan minäkin ollut olemassa täällä, ja kenties vaikka jollekin tuli jotain minusta uutta, oivallusta tai ja muuten vaan. Jokin osa meistä jää elämään aina jossain, pienenäkin osana. Minussa ja teissä.
Kahvi
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron