Mihin kunnallinen mt-hoito Suomessa perustuu?

Re: Mihin kunnallinen mt-hoito Suomessa perustuu?

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.08.2013 00:03

Beth kirjoitti:
Mirri kirjoitti: yritä ymmärtää, etteivät ne vuodeosastot ole tarkoitettu paniikkihäiriöisille eikä sosiaalisesta fobiasta kärsiville ihmisille.


Mitä sinä oikein puhut!? Minua HUS:n psykiatri oli nimenomaan paniikkihöiriön joka jäi päälle ahdistuksen kanssa oli passitamassa heti vuodenosastolle. Siis jäi päälle viikoiksi (!) Muistan miten myrkyllisesti sinä pilkkasit minua kun olin kertonut tukarilla, miten kolme ambulanssi reissua sairaloihin, jolloin aina epäiltiin sydänkomplikaatio taas, johtaneet psykiatrin tapaamiseen, joka tuli oikeastaan itse sairaalan huoneeseen ja minut oltiin viemässä vuodeosastolle nimenomaan.

Sinulla ei todellakaan ollut vakavammasta päästä paniikkihäiriötä näköjään, et voi kuvitella miltä se tuntuu, kun jalat eivät liikkuu, eikä kykenee enään puhumaan, eikä syömään kun beson jälkeen.

Tiedätkö mirri, minä yhden kerran elämässäni kuulin TODELLA ilkeän puheen koskien terveyden tilaani, joka johti sairaalaan, ja se puhe oli sinulta!

Beth, puhuin psykiatrisista vuodeosastoista, jotka ovat tarkoitettuja vaikeasti sairaiden psykiatristen 'kroonikkopotilaiden' kuntouttamiseen - niin sanotuista kuntoutusosastoista. Sinua tuskin on toimitettu sellaiselle vuodeosastolle.
Psykiatrisia vuodeosastoja on monenlaisia; pitkäaikaissairaille 'kroonikkopotilaille' tarkoitettu kuntoutusosasto on niistä vain yksi.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Mihin kunnallinen mt-hoito Suomessa perustuu?

ViestiKirjoittaja Kuutar » 09.08.2013 00:06

Minusta sinä Mirri et useinkaan tiedä mistä puhut, mutta annat ymmärtää niin kuin tietäisit. Monissa kunnissa potilaita sijoitetaan mihin sattuu, oli se sitten tarkoitettu heidän kaltaisilleen potilaille, tai ei.
Kuutar
 

Re: Mihin kunnallinen mt-hoito Suomessa perustuu?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.08.2013 00:12

Akuutti-osastoilla potilaat ovat vain muutamia viikkoja.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin kunnallinen mt-hoito Suomessa perustuu?

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.08.2013 00:43

Kuutar kirjoitti:Minusta sinä Mirri et useinkaan tiedä mistä puhut, mutta annat ymmärtää niin kuin tietäisit. Monissa kunnissa potilaita sijoitetaan mihin sattuu, oli se sitten tarkoitettu heidän kaltaisilleen potilaille, tai ei.

Tai sinä et tiedä mistä puhut. Ei tällainen ole mahdollista, koska kaikki kunnat ovat sairaanhoitopiirien alaisia:
Monissa kunnissa potilaita sijoitetaan mihin sattuu, oli se sitten tarkoitettu heidän kaltaisilleen potilaille, tai ei.

Kunnat sijoittavat psykiatriset potilaansa tarkkojen ohjeiden ja normien mukaan, koska jokainen kunta kuuluu johonkin Suomen paristakymmenestä sairaanhoitopiiristä.

Jos näyttää siltä, että oma kunta toimii virheellisesti - vaikkapa sijoittaa psykiatrisia potilaita 'mihin sattuu' - on syytä tarkistaa mihin sairaanhoitopiiriin kunta kuuluu ja ottaa yhteyttä siihen (siis omaan sairaanhoitopiiriin).

http://www.kunnat.net/fi/kunnat/sairaan ... fault.aspx
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron