Mistä johtuu toisten syyttely?

Re: Mistä johtuu toisten syyttely?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.09.2013 18:20

Itse koen niin, että tilanteeni ovat yleensä sellaisia, että erityistä nyörtymistä ei tarvita.

Mitkä sellaisia tilanteita ylipäätään olisivat?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä johtuu toisten syyttely?

ViestiKirjoittaja Kuutar » 26.09.2013 18:28

Golden flower kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Mikä sellaista ihmistä vaivaa, joka aina syyttelee muita, ( syyttä suotta) kun tapahtuu joku vastoinkäyminen?


Myötätunnon puute (muilta)?

Entä jos muut ovat myötätuntoisia tai eivät millään tavoin oikeasti arvostele tai tuomitse henkilöä, mutta hän aina vain kuvittelee niin, kaikista vakuutteluista huolimatta?

Miten kuvatun kaltaisen ihmisen kanssa pitäisi toimia?
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 26.09.2013 21:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuutar
 

Re: Mistä johtuu toisten syyttely?

ViestiKirjoittaja Kuutar » 26.09.2013 18:29

Psykopatologia kirjoitti:Itse koen niin, että tilanteeni ovat yleensä sellaisia, että erityistä nyörtymistä ei tarvita.

Mitkä sellaisia tilanteita ylipäätään olisivat?

Sitä itsekin ihmettelen. Minun on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka kuvittevat, että se olisi jotakin nöyrtymistä, ikään kuin alistumista, jos myöntää ettei itse ole täydellinen.( eihän kukaan voi olla)
Kuutar
 

Re: Mistä johtuu toisten syyttely?

ViestiKirjoittaja Kuutar » 26.09.2013 22:06

Niin miten muiden ihmisten pitäisi toimia, jotta tuollainen syyttelijä muuttaisi käytöstään?
Kuutar
 

Re: Mistä johtuu toisten syyttely?

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.09.2013 22:28

Luulen, että syyttelevä ihminen tarvitsee itselleen 'vastaparin', herkästi syyttelyä vastaan ottavan ja syyllisyydentuntoisen ihmisen. Syyttely jää turhaksi puuhaksi, jos se ei tee kohteeseensa toivottua vaikutusta; eli ei herätä syyllisyydentunteita. Ja lisäksi tarvittaisiin sekin, etteivät muut lähtisi syyttelyyn mukaan; syyttelijä jäisi syyllistämis- ja vastuunvieritysyrityksineen yksin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron