Hilppa kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Huomaan joutuvani kerta toisensa jälkeen pyytämään sinua, Hilppa, lukemaan tarkemmin. En ole puhunut hyötymisestä tai hyödyttämisestä mitään. Sana oli 'helpottaa'. Ja ajatuksena, että jos jokin minun kirjoittelussani saa sinut ärsyyntymään, voisit rauhoittaa itseäsi sillä, että ongelma on kenties vain minussa/minulla. Että ei kannata vetää hernettä kovin syvälle...
Eivät nuo lihavoinnit tee tekstejäsi yhtään selvemmin minulle avautuvi[ksi]. Voi olla että et ole puhunut etkä tarkoittanut, mutta minä olen asian niin tulkinnut. Sinä et arvosta tulkintojani, jotka ovat mielestäsi vääriä, joten se siitä. Ei haittaa minua.
Voi herranen aika, tässäkin jätät itsellesi takaportin ("voi olla että et ole puhunut etkä tarkoittanut...")! Lue tämän ketjun sivun 12 ensimmäinen viesti. Siellä on suora lainaus siitä, mitä olen sanonut. Jos minä kirjoitan helpottamisesta ja sinä tulkitset sen hyödyttämiseksi, niin aika kaukana ollaan.
Hilppa kirjoitti:Minä en vain jaksa syväluodata ihan kaikkea.
Pikemminkin ongelma tässä on, että sinä nimenomaan "syväluotaat". Ja löydät sellaisia asioita, joita tekstiini ei ole kirjoitettu.
Hilppa kirjoitti:Et ole puhunut hyötymisestä etkä hyödyttämisestä mitään, mutta olet puhunut haluavasi kalastella helmiä, mitä se sitten tarkoittaakin. Tilaisuuksia? En pysty tarjoamaan sellaisia, ja meillä on erilaiset tavat ilmaista asioita ja nähdä ne ja ehkä ne helminä pitämämme asiatkin ovat erilaisia. Mutta eihän se mitään haittaa?
Niin. Niin olen puhunut. Kukaan muu ei voi minulle määritellä, mitä ne helmet ovat, kuin minä itse. En halua tätä asiaa jakaa kanssasi. En usko, että metaforien ymmärryksesi on riittävällä tasolla. Siitä kuitenkin olemme yhtä mieltä, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä en niitä helmiä ainakaan sinun suunnastasi saa, eikä se haittaa, mutta toivoisin, ettet vääristelisi kirjoituksiani. Jos et ymmärrä, ole hiljaa! Tai pyydä tarkennusta.
Hilppa kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Et ole muuten vielä vastannut kysymyksiin, jotka esitin tuossa vähän aiemmin:
Helmenkalastaja kirjoitti:Nyt, kun ollaan aiheessa, niin kysynpä sinulta, Hilppa, kun tunnut niin paheksuvan minun terapiassa käyntiäni samanaikaisesti täällä kirjoittamiseni kanssa: olisiko parempi, että en kävisi terapiassa? Vai toivotko tänne vain sellaisia mt-ongelmaisia, jotka eivät mitenkään erotu ns. terveistä? Mitä arvelet, olisiko myös parempi, että Kyllästynyt luopuisi a) terapiastaan tai b) tänne kirjoittelusta?
Minä en paheksu terapiassa käyntiäsi vaan sanoin ja tarkoitin, että motiivina kirjoittamiseen täällä mielestäni se voi olla vaativa muita kirjoittajia kohtaan. Mutta se on vain näkemykseni. Jokaisella meillä on omamme ja minä saanen pitää omani. Kirjoitukseni ylipäätään eivät ole niin korkealentoisia, että niitä kannattaisi syväluodata.
Vastasit vasta ensimmäiseen kysymykseeni. Vaikka lihavointini eivät sinua autakaan, niin lihavoin silti sen kysymyksen, johon toivoisin sinulta vastausta.
Olenko sanonut terapiataukoni olleen motiivina täällä kirjoittamiseen? En ole. Olen sanonut sen olleen osamotiivina tänne rekisteröitymiseen. Kirjoittamisen motiiveista en ole puhunut mitään.