Oletko vastuussa toisen tunteista?

Re: Oletko vastuussa toisen tunteista?

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 19.01.2013 15:16

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Minä odotan kanssakirjoittajiltani ihan samanlaista halua ymmärtää minua kuin minä osoitan muita kohtaan...

Tuota voinee sanoa erittäin rajoittuneeksi ja subjektiiviseksi näkemykseksi omasta toiminnastaan.

Epäilemättä voi. Sinuakin olen yrittänyt ja haluan edelleen yrittää ymmärtää, mutta olemme kai vain niin erilaisia juuri joissakin ratkaisevissa suhteissa, että koen onnistuneeni yrityksissäni huonosti. Toisaalta en ole sinun puoleltasi koskaan havainnut mitään yritystä ymmärtää minua (et tosin ole väittänyt edes yrittäneesi), joten joudumme varmaan jatkamaan entiseen malliin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 19.01.2013 21:38

Olisi mukavaa jos Kyllästynyt tekisi rikosilmoituksen minusta. Saisimpa ainakin tietää ko. tyypin oikean henkilöllisyyden kun vaatisi minulle rangaistusta oikeuden edessä.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Jail » 19.01.2013 21:39

Nykyaikana kun elää, tuntuu joskus, ettei kukaan ole vastuussa yhtään mistään
ja toiselle saa olla vaikka miten ilkeä ja sen jälkeen syytetään uhri-mentaliteetista,
kun puhuu huonosta kohtelustaan.
Jail

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 20.01.2013 00:13

Hilppa kirjoitti:Pelkkä mainitseminen tai vihje minulle, että minulle voisi olla jotain hyötyä asianomaisen terapiaprosessin olemassaolo[n tiedosta] on absurdi. Millä tavalla se tieto minua hyödyttää? Kaikilla meillä ihmisillä on jokin prosessi meneillään ja silti joudumme kirjoittamaan muut huomi[oon ottaen] omista prosesseistamme huolimatta.

Huomaan joutuvani kerta toisensa jälkeen pyytämään sinua, Hilppa, lukemaan tarkemmin. En ole puhunut hyötymisestä tai hyödyttämisestä mitään. Sana oli 'helpottaa'. Ja ajatuksena, että jos jokin minun kirjoittelussani saa sinut ärsyyntymään, voisit rauhoittaa itseäsi sillä, että ongelma on kenties vain minussa/minulla. Että ei kannata vetää hernettä kovin syvälle...

Et ole muuten vielä vastannut kysymyksiin, jotka esitin tuossa vähän aiemmin:
Helmenkalastaja kirjoitti:Nyt, kun ollaan aiheessa, niin kysynpä sinulta, Hilppa, kun tunnut niin paheksuvan minun terapiassa käyntiäni samanaikaisesti täällä kirjoittamiseni kanssa: olisiko parempi, että en kävisi terapiassa? Vai toivotko tänne vain sellaisia mt-ongelmaisia, jotka eivät mitenkään erotu ns. terveistä? Mitä arvelet, olisiko myös parempi, että Kyllästynyt luopuisi a) terapiastaan tai b) tänne kirjoittelusta?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.01.2013 00:56

Helmenkalastaja kirjoitti:Huomaan joutuvani kerta toisensa jälkeen pyytämään sinua, Hilppa, lukemaan tarkemmin. En ole puhunut hyötymisestä tai hyödyttämisestä mitään. Sana oli 'helpottaa'. Ja ajatuksena, että jos jokin minun kirjoittelussani saa sinut ärsyyntymään, voisit rauhoittaa itseäsi sillä, että ongelma on kenties vain minussa/minulla. Että ei kannata vetää hernettä kovin syvälle...
Eivät nuo lihavoinnit tee tekstejäsi yhtään selvemmin minulle avautuvi[ksi]. Voi olla että et ole puhunut etkä tarkoittanut, mutta minä olen asian niin tulkinnut. Sinä et arvosta tulkintojani, jotka ovat mielestäsi vääriä, joten se siitä. Ei haittaa minua. Minä en vain jaksa syväluodata ihan kaikkea.

Et ole puhunut hyötymisestä etkä hyödyttämisestä mitään, mutta olet puhunut haluavasi kalastella helmiä, mitä se sitten tarkoittaakin. Tilaisuuksia? En pysty tarjoamaan sellaisia, ja meillä on erilaiset tavat ilmaista asioita ja nähdä ne ja ehkä ne helminä pitämämme asiatkin ovat erilaisia. Mutta eihän se mitään haittaa?

Helmenkalastaja kirjoitti:Et ole muuten vielä vastannut kysymyksiin, jotka esitin tuossa vähän aiemmin:
Helmenkalastaja kirjoitti:Nyt, kun ollaan aiheessa, niin kysynpä sinulta, Hilppa, kun tunnut niin paheksuvan minun terapiassa käyntiäni samanaikaisesti täällä kirjoittamiseni kanssa: olisiko parempi, että en kävisi terapiassa? Vai toivotko tänne vain sellaisia mt-ongelmaisia, jotka eivät mitenkään erotu ns. terveistä? Mitä arvelet, olisiko myös parempi, että Kyllästynyt luopuisi a) terapiastaan tai b) tänne kirjoittelusta?

Minä en paheksu terapiassa käyntiäsi vaan sanoin ja tarkoitin, että motiivina kirjoittamiseen täällä mielestäni se voi olla vaativa muita kirjoittajia kohtaan. Mutta se on vain näkemykseni. Jokaisella meillä on omamme ja minä saanen pitää omani. Kirjoitukseni ylipäätään eivät ole niin korkealentoisia, että niitä kannattaisi syväluodata.

[00.10. korjaus]
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2013 01:24

Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Huomaan joutuvani kerta toisensa jälkeen pyytämään sinua, Hilppa, lukemaan tarkemmin. En ole puhunut hyötymisestä tai hyödyttämisestä mitään. Sana oli 'helpottaa'. Ja ajatuksena, että jos jokin minun kirjoittelussani saa sinut ärsyyntymään, voisit rauhoittaa itseäsi sillä, että ongelma on kenties vain minussa/minulla. Että ei kannata vetää hernettä kovin syvälle...
Eivät nuo lihavoinnit tee tekstejäsi yhtään selvemmin minulle avautuvi[ksi]. Voi olla että et ole puhunut etkä tarkoittanut, mutta minä olen asian niin tulkinnut. Sinä et arvosta tulkintojani, jotka ovat mielestäsi vääriä, joten se siitä. Ei haittaa minua. Minä en vain jaksa syväluodata ihan kaikkea.

Hyvin jaksat käydä toisen kirjoittajan kimppuun omien virheellisten tulkintojesi perusteella. Ehkä olisi parempi ensin 'syväluodata' toisen kirjoitukset, ja vasta sen jälkeen ryhtyä syyttämään niiden kirjoittajaa - jos vielä on aihetta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.01.2013 01:27

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Hyvin jaksat käydä toisen kirjoittajan kimppuun omien virheellisten tulkintojesi perusteella. Ehkä olisi parempi ensin 'syväluodata' toisen kirjoitukset, ja vasta sen jälkeen ryhtyä syyttämään niiden kirjoittajaa - jos vielä on aihetta.

Sinä olet Mirri pahasti väärässä. Ei ole kimppuun käymistä. Vaan rautalangasta vääntämistä siitä, että käsitykseni on erilainen toisen kirjoittajan kanssa. Sinä olet tänään ilkeillyt minulle jo useamman kerran. Mistä moinen?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2013 01:43

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Sinä olet Mirri pahasti väärässä. Ei ole kimppuun käymistä. Vaan rautalangasta vääntämistä siitä, että käsitykseni on erilainen toisen kirjoittajan kanssa. Sinä olet tänään ilkeillyt minulle jo useamman kerran. Mistä moinen?

Noinko olen tehnyt? Minusta mirrimäisyydestä puhuminen oli sinun ilkeilyäsi, ei minun.
Mirri

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 20.01.2013 02:28

Minua mirrimäinen tahkojuusto nauratti. Eikö silloin ole jo päivän hyvä työ tehty, kun on saanut jonkun iloiseksi. Vaikkakin toisen kustannuksella. Yhtälailla naureskelin jalkasilsalle...
PP on nimiämme väännellyt aina, eikä nekään haittaa minua.

Niin. Jokainen päättää mitä tuntee ja toimii, mutta oleppa hän, jonka tekstistä M nappaa hernepellon, niin takasin tulee lannotteineen.
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.01.2013 02:44

Naurattaa mirrimäisyys tai ei haluan Hilpan selittävän tämän väitteensä:
Sinä olet tänään ilkeillyt minulle jo useamman kerran.

Minä kun en tiedä ilkeilleeni hänelle eilen; puhumattakaan, että olisin tehnyt niin jopa useamman kerran.
Mirri

ViestiKirjoittaja Lette » 20.01.2013 12:12

Kaksi ihmistä voi olla vuosia kestävässä negatiivisessa liitossa
keskenään, ilman että he huomaavat sitä.
Heidän psykopatologiansa ovat kuin yhdensuuntaiset suorat,
jotka eivät kohtaa koskaan.

Näin voi olla avioliitossakin.
Lapsuudenystäväni sanoi kerran omasta avioliitostaan;
”sitä huomaa kyllä toisen virheet, mutta ei omiansa”.
Hänen avioliittonsa kesti aviomiehen kuolemaan asti.
Lette

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 20.01.2013 12:37

Hilppa kirjoitti:
Eivät nuo lihavoinnit tee tekstejäsi yhtään selvemmin minulle avautuvi[ksi]. Voi olla että et ole puhunut etkä tarkoittanut, mutta minä olen asian niin tulkinnut. Sinä et arvosta tulkintojani, jotka ovat mielestäsi vääriä, joten se siitä. Ei haittaa minua.

Voi herranen aika, tässäkin jätät itsellesi takaportin ("voi olla että et ole puhunut etkä tarkoittanut...")! Lue tämän ketjun sivun 12 ensimmäinen viesti. Siellä on suora lainaus siitä, mitä olen sanonut. Jos minä kirjoitan helpottamisesta ja sinä tulkitset sen hyödyttämiseksi, niin aika kaukana ollaan.

Hilppa kirjoitti:Minä en vain jaksa syväluodata ihan kaikkea.

Pikemminkin ongelma tässä on, että sinä nimenomaan "syväluotaat". Ja löydät sellaisia asioita, joita tekstiini ei ole kirjoitettu.

Hilppa kirjoitti:Et ole puhunut hyötymisestä etkä hyödyttämisestä mitään, mutta olet puhunut haluavasi kalastella helmiä, mitä se sitten tarkoittaakin. Tilaisuuksia? En pysty tarjoamaan sellaisia, ja meillä on erilaiset tavat ilmaista asioita ja nähdä ne ja ehkä ne helminä pitämämme asiatkin ovat erilaisia. Mutta eihän se mitään haittaa?

Niin. Niin olen puhunut. Kukaan muu ei voi minulle määritellä, mitä ne helmet ovat, kuin minä itse. En halua tätä asiaa jakaa kanssasi. En usko, että metaforien ymmärryksesi on riittävällä tasolla. Siitä kuitenkin olemme yhtä mieltä, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä en niitä helmiä ainakaan sinun suunnastasi saa, eikä se haittaa, mutta toivoisin, ettet vääristelisi kirjoituksiani. Jos et ymmärrä, ole hiljaa! Tai pyydä tarkennusta.

Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Et ole muuten vielä vastannut kysymyksiin, jotka esitin tuossa vähän aiemmin:

Minä en paheksu terapiassa käyntiäsi vaan sanoin ja tarkoitin, että motiivina kirjoittamiseen täällä mielestäni se voi olla vaativa muita kirjoittajia kohtaan. Mutta se on vain näkemykseni. Jokaisella meillä on omamme ja minä saanen pitää omani. Kirjoitukseni ylipäätään eivät ole niin korkealentoisia, että niitä kannattaisi syväluodata.

Vastasit vasta ensimmäiseen kysymykseeni. Vaikka lihavointini eivät sinua autakaan, niin lihavoin silti sen kysymyksen, johon toivoisin sinulta vastausta.

Olenko sanonut terapiataukoni olleen motiivina täällä kirjoittamiseen? En ole. Olen sanonut sen olleen osamotiivina tänne rekisteröitymiseen. Kirjoittamisen motiiveista en ole puhunut mitään.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2013 12:52

(- -)
Voi herranen aika, tässäkin jätät itsellesi takaportin ("voi olla että et ole puhunut etkä tarkoittanut...")!
Lue tämän ketjun sivun 12 ensimmäinen viesti. Siellä on suora lainaus siitä, mitä olen sanonut.
Jos minä kirjoitan helpottamisesta ja sinä tulkitset sen hyödyttämiseksi, niin aika kaukana ollaan.

(- -)

Luulen, että tuollainen viite ei toimi, koska eri ihmisillä s. 12 on eri paikassa yms.
Olisipa viestit numeroituja! - Ehkä sen voisi toteuttaakin?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 20.01.2013 12:57

Kyllästynyt kirjoitti:
vladimir1 kirjoitti:Olisi mukavaa jos Kyllästynyt tekisi rikosilmoituksen minusta. Saisimpa ainakin tietää ko. tyypin oikean henkilöllisyyden kun vaatisi minulle rangaistusta oikeuden edessä.

Mitä se (rikosilmoituksen tekeminen) pers'aukisesta latvakakkosesta hyödyttäisi?
Lienee sinulta (vladimir1) edellisetkin korvaukset vielä maksamatta.

Ihan kohtalainen logiikka sinulla on. Tuskinpa olen korvauksia maksanut jos kerran olen persaukinen.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 20.01.2013 13:02

Psykopatologia kirjoitti:(- -)
Voi herranen aika, tässäkin jätät itsellesi takaportin ("voi olla että et ole puhunut etkä tarkoittanut...")!
Lue tämän ketjun sivun 12 ensimmäinen viesti. Siellä on suora lainaus siitä, mitä olen sanonut.
Jos minä kirjoitan helpottamisesta ja sinä tulkitset sen hyödyttämiseksi, niin aika kaukana ollaan.

(- -)

Luulen, että tuollainen viite ei toimi, koska eri ihmisillä s. 12 on eri paikassa yms.
Olisipa viestit numeroituja! - Ehkä sen voisi toteuttaakin?

Mietin tätä hetken, mutta päädyin silti käyttämään sivunumeroa. Ei se viesti kovin kaukana takanapäin
kuitenkaan ole. Ja sama kohta löytyy ihan Hilpan omasta päiväkirjasta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2013 16:52

Mutta herranen aika! Eihän lukija voi tietää varmasti,
että siellä jossakin se tietty ketju varmaan on: ei
sinne päinkään, luojan kiitos.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 20.01.2013 17:22

Psykopatologia kirjoitti:Mutta herranen aika! Eihän lukija voi tietää varmasti,

Herttileijaa vaan. Kutkakohan ovat he? Suuri lukijakunta joita täällä viihdytämme? Moniko ihan housut nilkoissa lueskelee? Nähkööt vaivaa
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 20.01.2013 18:44

Vittuiletko ihan vain siksi, että tulisi viestejä väliin niin, ettei minun alkuperäisen (tämänpäiväisen) viestini vastaanottaja sitä enää löytäisi? :roll:
Hilppahan on itse todennut, että minä en ole voinut kaikkia päiväkirjoja lukea - kun olen ollut täällä niin vähän aikaa - minkä tulkitsen tarkoittavan sitä,
että hän lukee kaikki foorumin viestit. Kovin suurta vaivaa ei vaadita minun viestini löytämiseen. Syväluotauksia en odota.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.01.2013 19:40

Helmenkalastaja kirjoitti:

Vittuiletko ihan vain siksi, että tulisi viestejä väliin niin, ettei minun alkuperäisen (tämänpäiväisen) viestini vastaanottaja sitä enää löytäisi? :roll:
Hilppahan on itse todennut, että minä en ole voinut kaikkia päiväkirjoja lukea - kun olen ollut täällä niin vähän aikaa - minkä tulkitsen tarkoittavan sitä,
että hän lukee kaikki foorumin viestit. Kovin suurta vaivaa ei vaadita minun viestini löytämiseen. Syväluotauksia en odota.

Voi taivahan talikynttilät!

Vain kirjautuneet pääsevät päiväkirjoihin vakoilemaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 20.01.2013 19:48

Psykopatologia kirjoitti:Vain kirjautuneet pääsevät päiväkirjoihin vakoilemaan.

Kyllä. Ymmärrän sen. Sen sijaan en ymmärrä, oletetaanko kaikkien rekisteröityneiden lukevan kaikki päiväkirjat?
Minä en missään tapauksessa aio sitä tehdä.
Luon kuvan kirjoittajista sen mukaan, mitä he muissa osioissa kirjoittavat.

Ja koska Hilppa viittasi minun kirjoitukseeni (omassa päiväkirjassaan) sanoessaan, että hänelle on ehdotettu, että hänen tulisi ottaa huomioon toisen kirjoittajan meneillään oleva terapiaprosessi, jos kirjoitukset tuntuvat hänestä hyökkääviltä tms., oletan hänen osaavan tarkistaa, mitä olen kirjoittanut, ihan sieltä omasta päiväkirjastaan.
Minäkin sentään oletan, että täällä päiväkirjaa pitävät ihmiset ovat tietoisia siitä, mitä heidän omista päiväkirjoistaan löytyy.

Lisäys: Hilpan toteamus (etten ole voinut kaikkia päiväkirjoja lukea) ei siis aikoinaan liittynyt lainkaan päiväkirjoihin, vaan hän esitti sen perusteluna sille, etten hänen mielestään voi tuntea täällä kirjoittavia.

Vihreällä kirjoitettu korjattu vastaamaan paremmin Hilpan alkuperäistä kirjoitusta (kirjoitusvirheet kuitenkin korjattu).
Vihreä ei näkynyt; vaihdoin punaiseksi.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa