Illusia kirjoitti:Minä olen ymmärtänyt, etteivät psykopaatit välttämättä välitä lapsistaan eivätkä he aina kykene parisuhteeseenkaan. Eikö psykopaattimiehet ole enimmäkseen niitä, jotka tekevät lapsia ja jättävät naisen sitten, kun lapsi on tulossa?
Taikka ehkä niin, että psykopaattiset vanhemmat eivät pysty sillä tavoin sitoutumaan parisuhteeseen ja välittämään lapsistaan kuten yleisesti ajatellaan.
Voisi ajatella, että psykopaattinen ihminen sitoutuu kyllä parisuhteeseen, jos semmoinen tuo hänelle esim kulissin. Taikka "välittää" lapsistaan jos lapset tarjoavat vaikka kiristysvälineen toista vanhempaa kohtaan - tai yksinkertaisesti sopivat kulistiksi.
Lapsensa ja perheensä voi hylätä monestakin syystä, mutta se ei kaiketi määritä kuka on psykopaattinen ja kuka ei. Useimmiten siinä lienee kysymys ihan arkipäivän ku5ipäisyydestä. Olen myös kuullut tapauksista, että ihminen "hylkää" perheensä, koska tietää olevansa vain haitaksi ja riesaksi heille. Myös olen kuullut tapauksista, joissa perheensä "hylkääjä" onkin tosiasiallisesti pelastanut sen mitä pelastettavissa on. Ja paljon, paljon muitakin syitä varmasti löytyy tämmöisille tapauksille.
Ikäväähän se toki on, jos toinen vanhemmista on kyvytön sitoutumaan parisuhteeseen ja/tai vanhemmuuteen. Ei niin pitäisi olla, mutta minkäs teet