Onko "huora"-nimitys vain negatiivinen?

Re: Onko "huora"-nimitys vain negatiivinen?

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 12:50

Kyllästynyt kirjoitti:Huoraksi nimittely olisi minulle yhtä täydellinen turn off kuin esimerkiksi tahallinen piereskely - josta kai siitäkin kohta joku ryntää kertomaan kovasti kiihottuvansa.

Onko kiihottuminen rikos? Ei.
Mun puolesta kiihottukoon kukakin vaikka traktoreista.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 12:53

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ei. Huonoa käytöstä ei pidä suvaita tai sietää sillä perusteella, että jos siihen ei reagoi niin se (toivottavasti) loppuu!

Joskus vaikeneminen ta reagoimattomuus voi olla vahvempi osoitus "suvaitsemattomuudesta" kuin reagoiminen.

Mutta kun kyse ei lainkaan ole siitä mikä voisi olla "paras" tapa reagoida huonoon käytyökseen vaan siitä, ettei kenenkään tarvitse sietää solvauksia, kiusaamista tai minkäänlaista muutakaan pahoinpitelyä!

Ei. Ja sitä voi olla vuosikausien veivaus siinä missä suoranaiset solvauksetkin.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 13:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Huoraksi nimittely olisi minulle yhtä täydellinen turn off kuin esimerkiksi tahallinen piereskely - josta kai siitäkin kohta joku ryntää kertomaan kovasti kiihottuvansa.

Onko kiihottuminen rikos? Ei.
Mun puolesta kiihottukoon kukakin vaikka traktoreista.

Onko joku sitä rikokseksi väittänyt?

Solvaaminen on rikos - tai ainakin huonoa käytöstä.

En tiedä onko väittänyt, mutta ainakin sellaista olen kuullut, että mm. homoseksuaalit ja pedofiilit (ketkä ei tee mitään rikollisia tekoja) on niin alhaista kastia, etteivät ansaitse edes turpaanvetoa.
Minusta tuo on pahimman luokan henkistä väkivaltaa, luokittelua, ylemmyyttä, vihaa, katkeruutta, solvausta - ihan millä halutaan kutsua. Vähintäänkin huonoa käytöstä aikuiselta.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.06.2011 13:01

Klo 13.03
Kyllästynyt kirjoitti:
slimjohn kirjoitti:Naiset haluavat kullia.
Se on luonnon laki!

Ehkä noinkin, mutta ratkaiseva merkitys on sillä, keneltä, milloin ja miten.
En vieläkään usko solvausten voimaan erotiikan katalysaattorina.

Kyllä, kyrpää selekiivisesti. "Solvaukset" voivat toimia vain rakkaus-
suhteessa ja muussa monipuolisessa kontekstissa.

Mutta ilmeisesti rakkaus-suhteet ovat niin harvinaisia,
ettei täällä oikein uskota.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 13:02

Kyllästynyt kirjoitti:Vuosikausien "veivaus" on tarpeen niin kauan kuin solvaaja ei suostu teoistaan vastuutaan kantamaan.
Eikä tuo asia muutu miksikään siitä, että ulkopuoliset "antavat anteeksi" solvaajalle uhriksi joutuneiden puolesta.

Jokainen voi veivata vaikka 24/7 koko lopun elämää, muttei sitä tarvitse sietää yhtään sen enempää kuin vastuuttomuutta, solvauksia jne. Eikä tuokaan muutu miksikään sillä, että asiaan liittymättömät pyytelevät jossain anteeksi ja antavat.

Kukin päättää antaako anteeksi, koskee myös sinua ja sinun käytöstäsi. En ala luettelemaan virheitäsi, saatika niiden päivämääriä. En ole tallentanut, mutta myös sinussa on kestämistä - eikä veivaamisesi ole muiden vastuulla.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 08.06.2011 13:07

slimjohn kirjoitti:Naiset haluavat kullia. Se on luonnon laki!

Aikamoinen miesnäkökulma. Minusta miehet, jotka suoraviivaisesti ajattelevat noin, eivät ymmärrä naisesta kovin paljon.
Nainen on mielestäni miehelle tuossa ajattelutavassa enemmän tyydytyksen väline kuin seksin toinen osapuoli.

Minulle sopii oikein hyvin seksin yhteydessä ajoittainen tilanteeseen sopivaa huorittelu, mutta tuollaista ajattelutapaa en mieheltä sietäisi.
Seksi on minusta aika paljon enemmän kuin pelkkä miehen kuvitelma siitä, mitä nainen haluaa.

Aika yksilöllisiä tuntuu olevan ajatukset...
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 13:49

Kyllästynyt kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:En tiedä onko väittänyt, mutta ainakin sellaista olen kuullut, että mm. homoseksuaalit ja pedofiilit (ketkä ei tee mitään rikollisia tekoja) on niin alhaista kastia, etteivät ansaitse edes turpaanvetoa.
Minusta tuo on pahimman luokan henkistä väkivaltaa, luokittelua, ylemmyyttä, vihaa, katkeruutta, solvausta - ihan millä halutaan kutsua. Vähintäänkin huonoa käytöstä aikuiselta.

Tietenkin on, mutta millä tavalla tuo liittyy tähän asiaan?

Tällä tavalla: kirjoitin tähän ketjuun ajatuksiani.

Toinen vaihtoehto on vastata näin: Mihin tähän? Miksi kysyt? Eikö saa liittyä? Miten niin tietenkin? Eikö kysymyksiisi saa vastata? Kestätkö omien virheiden käsittelyn?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 14:03

Sanon vaan sen, että ymmärrän sinua mutta ymmärrän myös Tristania.
Tietyistä syistä ymmärrykseni molempia kohtaan on aika luonnollista.
Luulen, että monet muut ei samalla tavalla ymmärrä, mutta voin olla väärässäkin.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.06.2011 14:15

Biancaliina = entinen kiusaaja
Tristan = nykyinen kiusaaja
Kyllästynyt = entinen ja nykyinen kiusattu
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 15:49

Kyllästynyt kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:Sanon vaan sen, että ymmärrän sinua mutta ymmärrän myös Tristania...

Mutta hyväksytkö solvaamisen?
Biancaliina kirjoitti:... Tietyistä syistä ymmärrykseni molempia kohtaan on aika luonnollista...

Mikä voisi olla "luonnollinen" syy hyväksyä tai peräti puolustella nettikiusaamista ja solvaamista?
Sekö, että olet itsekin sitä harjoittanut?
Biancaliina kirjoitti:... Luulen, että monet muut ei samalla tavalla ymmärrä, mutta voin olla väärässäkin.

Minä taas puolestani uskon, ettei sinulla juurikaan käsitystä siitä mitä nettikiusaaminen, solvaaminen ja muu rääkkääminen aiheuttaa.

Olen useampaan kertaan todennut, ettei ymmärrys tarkoita automaattisesti/samaa kuin sana hyväksyä.
Uskosi ei ole tiedon väärti.

Minä muistutan sinua parahin Kyllästynyt, että omastasikin historiasta löytyy solvaus.
Ja ei, en kirjoita päivämäärää, enkä ala toistamaan solvauksia.
Ellet sitten ole lääkäri ja pätevä diagnosoimaan. Jos noin, pyydän anteeksi väitettäni (mikä olettavasti on jo päätetty perättömäksi).

Hyväksytkö kaikki ihmiset?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 15:54

Psykopatologia kirjoitti:Biancaliina = entinen kiusaaja
Tristan = nykyinen kiusaaja
Kyllästynyt = entinen ja nykyinen kiusattu

Aloittakaa omista virheistä. Ei tarvitse julkisesti mutta mielessänne.
Sitä kautta tie on lyhyempi. Pitkää reittiä tiedossa, jos aloitetaan ensin muista ja jatketaan sitä vuosikausia.
Mutta kukin tekee miten itse päättää.

Minusta vaan tuntuu, että joku ratkaisu olisi hyväksi.
-

Tuntuu, että osalla on niin vahva suojakuori, heikkouden alla, etten senkään vuoksi halua alkaa toistamaan niitä menneitä virheitä (julkisesti). Ei kaikki kestä omaa epätäydellisyyttä, vaikka muut tuntuisivat kamalilta koko ajan (todella epätäydellisiltä)...

Myös Kyllästynyt voi painaa rastia (tuota punaista, tuolla ylhäällä). Tämä oli neuvona aikoinaan.
-

Ai niin, myös minua on kiusattu.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 16:22

Kyllästynyt kirjoitti:Eikä ole sinun päätettävissäsi milloin minun on syytä "veivaaminen" lopettaa.

Onko nk. veivaaminen auttanut? Eli oletko kyennyt (tuolla tavoin tai muuten) lopettamaan jonkun toisen harjoittaman kiusaamisen?
Millaista vastuuta haluat otettavan? Haluatko, että joku myöntää julkisesti kaikki virheensä ja pyytää anteeksi?
Riittääkö se, vai onko muutettava käytöstä, sellaiseksi mikä miellyttää sinua? Osaatko antaa anteeksi tai haluatko edes?

Vai onko mentävä poliisilaitokselle kertomaan kaikki elämän aikana tehdyt virheet.
Mutta jos ihminen ei kadu, tuskin hän menee (?) Tai jos ei ota vastuuta, niin miksi menisi (?)
Sitten jos menee, en tiedä tuletko sinä sitä tietämään, ellet sitten ole uhri ja saat jonkun korvauksen jne.
Tekeekö se sinulle hyvän mielen vai mitä vielä pitää tehdä?

Ihmiset ei muutu väkisin. Jotkut ei kanna koskaan vastuuta, eivätkä myönnä ikinä virheitään.
Joillain ei vissiin ole lainkaan omatuntoakaan eli eivät kadu ja jotkut ei tunne syyllisyyttäkään.
Tämä ei tarkoita, taaskaan, että on hyväksyttävä - tämä on vain realiteetti, realismia siitä kuinka et voi muuttaa muita, etkä välttämättä edes itseäsi.

On ihmisiä ketkä muuttuu ja joillain siihen menee pitkän aikaa, mutta sitä en tiedä voiko omatuntoa saada jos sitä ei ole (koskaan ollutkaan). Voihan he muuttuakin jonkun opastuksella, en tiedä... mutta noin yleisesti toisten muuttaminen on aika vaikeaa...

Joskus on helpompi hyväksyä realiteetit, vaikka sitten joutuukin nielemään karvaan pettymyksen.
Eli tässä tapauksessa sen, että joku ei muutu, eikä kanna koskaan vastuuta.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 16:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:Olen useampaan kertaan todennut, ettei ymmärrys tarkoita automaattisesti/samaa kuin sana hyväksyä...

Ei, ja siksi kysyinkin, hyväksytkö myös.
Biancaliina kirjoitti:... Uskosi ei ole tiedon väärti...

Ei kuitenkaan sen vähempääkään kuin sinunkaan luulosi.
Biancaliina kirjoitti:... Minä muistutan sinua parahin Kyllästynyt, että omastasikin historiasta löytyy solvaus...

Ehkä, mutta mikä se on ja kenelle osoitettu?
Biancaliina kirjoitti:... Ja ei, en kirjoita päivämäärää, enkä ala toistamaan solvauksia...

Aiotko vielä kauankin heitellä noita perustelemattomia syytöksiäsi?
Biancaliina kirjoitti:... Hyväksytkö kaikki ihmiset?

En. Erityisen huonosti siedän kiusaajia, niitä jotka luulevat tietävänsä enemmän kuin tietävätkään, omien ilkeiden tekojensa vähättelijöitä, solvaajia ym. ylimielisiä ja röyhkeitä paskiaisia.

Mielestäni olet herttainen ja tämä ei ole aukomista, ei myöskään nuoleskelua, vaan aito mielipiteeni =)
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 16:50

Kyllästynyt:
"Voit itse tehdä mitä haluat, mutta ei sinun kannata vaatia muita tekemään samaa ratkaisua jonka itse valitset."

No, mitäs jos joku ei teekään näin:
Kyllästynyt:
"Tuohon kysymykseen olen vastannut noin sata kertaa, mutta kerrattakoon nyt vielä:
Vastuun kantaminen tarkoittaa sitä, että ko. henkilö poistaa jokaisesta blogista, päiväkirjasta ja/tai palstalta jokaisen solvauksen jonka hän on joko itse kirjoittanut tai sallinut jonkun muun julkaista sekä julkisesti ilmoittaa harjoittaneensa nettikiusaamista sekä julkisesti lupaa, ettei enää sellaista kenellekään jatkossa tee. "
-

Vaan menee vaikkapa poliisilaitokselle, rikospoliisin luo, ja kantaa tuolla tavoin vastuun.
Osaa vanhoista nettipalstoista ei ole olemassakaan, joten tiettyjen viestien poisto on mahdotonta.
Jollain ne saattaa olla tallessa; pitäisikö hänenkin pikku hiljaa heitellä niitä menemään...
Katse kohti tulevaa.

Sen tiedän, että jotkut ei pidä yhtään siitä, jos joku tunnustaa omat tekonsa.
Voi aiheutua pelkoa yms. ihmiselle, kuka kantaa vastuun.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.06.2011 17:09

Klo 17.10
Psykopatologia kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Huora-sanan_k%C3%A4ytt%C3%B6
http://en.wikipedia.org/wiki/Slut

Kun minä olen "huoritellut" naisia naikkosiksi,
ei kukaan ole ilmoittanut kovin pahastuneensa.

Onko niin, että sanoja ja konteksti ovat olennaisia.
Sanojan asema voi pohjata statukseen tai henkilöön
per se yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 17:10

Kyllästynyt: "???"

En tarkenna.

Kyllästynyt: "Katsele sinä minne haluat, mutta älä edellytä että muut toimvat sinun tavallasi."

Pitääkö totella (toimia ehdottamallasi tavalla)?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 17:26

Kyllästynyt kirjoitti:Ei tietenkään, kysehän oli siitä, ettei sinun pidä edellyttää että muut (tässä: minä) toimi siten kuin sinä haluat.

Tuntuuko sinusta, että minä vaadin sinua toimimaan jollain tavalla (mahdollisesti epämiellyttävällä)?
Yritin ehdottaa, en vaatia. Joskus ratkaisumalleja voi olla useampia, mutta tietenkin päätät itse miten toimit.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.06.2011 17:33

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kun minä olen "huoritellut" naisia naikkosiksi,
ei kukaan ole ilmoittanut kovin pahastuneensa...

Pahastumisia on tuotu palstalle. Etkö ole niitä huomannut vai etkö ole niitä noteerannut?
Psykopatologia kirjoitti:Kun minä olen "huoritellut" naisia naikkosiksi,
ei kukaan ole ilmoittanut kovin pahastuneensa...

Voi myös olla, että tuo käyttämäsi puhuttelusana estää ja
ehkäisee sinuun liittyvää eroottista latausta ja/tai toimintaa.
Selkokielellä: Älä rutise jos jäät ilman.

Aika gentleä kuitenkin (Maria, Mirri?).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 08.06.2011 17:36

Vastikaan sanoin, että minua voi provosoida vaikka neljä vuotta, mutten tule toistamaan tiettyjä asioita.
-

Kyllästynyt: sinulla on oikeus tunteisiisi ja olen pahoillani, että koet tulleesi vähätellyksi sekä väärinymmärretyksi.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.06.2011 19:07

En välitä hameväestä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa