Kommunikaatio (viestintä)

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Kuutar » 28.06.2016 19:57

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Minun mielestäni toisten yläpuolelle asettumista on se, että joko uskoo muiden olevan joko niin tietämättömiä, että mikä tahanasa Googlesta ongittu tieto on heille uutta ja outoa, tai että muu väki on niin armottoman tyhmää, ettei osaa itse hakea ja löytää tarvitsemaansa tietoa.

Minun mielestäni muitten kirjoitusten mitätöinti on pahimpia mokia mitä keskusteluissa täällä voidaan tehdä. Juuri sinä olet ensimmäisenä osoittamassa kuinka älyttömiä itsestäänselvyyksiä muut täällä kirjoittavat.

Keskusteluhan pohjustetaan varsin usein jollakin aloitustapauksella tai asialla joka saa keskustelua aikaan. Näin ole ainakin kuvitellut. Jos avaukseksi heitetään joku otsake, ilman muuta avaustekstiä,käsittääkseni se antaa vapaat kädet sille, miten asiaa lähdetään lähestymään. Ehkä olen sitten käsittänyt koko keskustelun idean aivan toisin kuin sinä.

Esimerkiksi PP. itse laittaa aloitukseen jonkun sanoman tai kirjoittaman siteerauk-
sen tai lainaa koko jutun. Millä tavoin mielestäsi keskustelu tulisi aloittaa, että se olisi mielestäsi älyllisesti keskustelua herättävää?

Pertti laittaa tänne usein vastaavia yhden sanan aloituksia, kuten tässä ketjussa. Minusta se ei ole keskustelua, keskustelunaloitukseen olisi hyvä sisällyttää jokin väite, oma näkökulma tai edes ehdotus mistä keskustellaan.
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 28.06.2016 20:00, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 28.06.2016 19:59

Psykopatologia kirjoitti:Laitanhan minäkin välillä viestejä foorumille (melkein vain) omaksi ilokseni - ikään kuin helmiä sijoille -, vaikka tiedän, ettei niitä kukaan (muu) juuri ymmärrä.

Sitäpaitsi kertaus on opintojen äiti.

Se, että vituttaa, on varsin huono lähtökohta mollaamiselle. Vaikka tämä on osin myös tiede-palsta, on vain hyvä, jos täällä voi myös tyhmyys kukkia.

Ohoh.. En ole ennen huomannut sinun käyttävän kirosanoja. :shock:
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.06.2016 20:04

Sateentekijä kirjoitti:Oletko sinä Irmeli ja Kyllästynyt niin huippuälykkäitä , että teillä on kaikki tieto kaikista maailman asioista ilman mitään ulkopuolisia lähteitä? Epäilen. Trissekin esitti oman mielipiteensä, mikä ei ollut millään tavoin asiaan liittyvä.Ainoastaan saadakseen räksyttää.
On vähintäinkin kyseenalaista ilmaista täällä toisen kirjoittajan älyyn mm liittyviä huomautuksia. Mielestäni se kertoo enemmänkin kommentoijan omasta älykkyystasosta...

En ole huippuälykäs. En kuitenkaan ole niin tyhmä, etten osaisi hakea tarvitsemaani tietoa itse.
Itse etsimällä voi myös itse valita lähteen sekä arvioida informaation laatua ja luotettavuutta.

Lisäksi alkuperäisestä lähteestä luettuna on tieto usein typografisesti selkeämpää ja monipuolisempaa kuin se mihin tämän palstaformaatin ominaisuudet yltävät.

Toisten viestien ja kirjoitustapojen arvosteleminen on tylyä, mutta jatkuva itsestäänselvien asioiden luetuttaminen on mielestäni ajattelematonta ja epäkohteliasta sekin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.06.2016 20:22

Kyllästynyt kirjoitti:
Toisten viestien ja kirjoitustapojen arvosteleminen on tylyä, mutta jatkuva itsestäänselvien asioiden luetuttaminen on mielestäni ajattelematonta ja epäkohteliasta sekin.

Miksi sitten yleensäkään pyritään rakentamaan minkäänlaista keskustelua, jos sen ainoa anti on toisen mielipiteen lyttääminen?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 28.06.2016 20:26

Sateentekijä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Miksi sitten yleensäkään pyritään rakentamaan minkäänlaisata keskustelua, jos sen ainoa anti on toisen mielipiteen lyttääminen?

Mutta eikö tekstissä pitäisi olla jotain omaa, jotta kyseessä olisi henkilön mielipide, eikä vain linkistä kopioitua tekstiä?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.06.2016 20:35

Kuutar, en jaksa samaa asiaa selittää kymmentä kertaa joten antaa nyt vaan olla.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.06.2016 22:12

Toisaalta tämän ketjun kommunikointi oli hedelmällistä. Pääsinhän minä tässä varoittaviern esumerkkien listalle.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.06.2016 22:53

Kyllästynyt kirjoitti:Toisten viestien ja kirjoitustapojen arvosteleminen on tylyä, mutta jatkuva itsestäänselvien asioiden luetuttaminen on mielestäni ajattelematonta ja epäkohteliasta sekin.

Ei nettifoorumilla kenelläkään luetuteta mitään. Lukijat lukevat, jos itse haluavat ja jättävät myös lukematta oman mielensä mukaan. Tuskin täällä tarvitaan ketään julkisesti ja ikään kuin kaikkien lukijoiden puolesta määrittelemään mikä teksti on itsestäänselvää asiaa ja mikä taas ei.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 28.06.2016 23:07

Sateentekijä kirjoitti:Kuutar, en jaksa samaa asiaa selittää kymmentä kertaa joten antaa nyt vaan olla.

Vieläkö uudestaan copioit koogletuksiasi vai joko tällä kertaa opit?
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.06.2016 23:09

trisse kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Kuutar, en jaksa samaa asiaa selittää kymmentä kertaa joten antaa nyt vaan olla.

Sinulla ei näytä olevan tähän ketjuun mitään sanottavaa, joten ole hiljaa!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.06.2016 23:16

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Toisten viestien ja kirjoitustapojen arvosteleminen on tylyä, mutta jatkuva itsestäänselvien asioiden luetuttaminen on mielestäni ajattelematonta ja epäkohteliasta sekin.

Ei nettifoorumilla kenelläkään luetuteta mitään. Lukijat lukevat, jos itse haluavat ja jättävät myös lukematta oman mielensä mukaan. Tuskin täällä tarvitaan ketään julkisesti ja ikään kuin kaikkien lukijoiden puolesta määrittelemään mikä teksti on itsestäänselvää asiaa ja mikä taas ei.

Aivan. Kyllähän jokainen voi ilmaista oman mielipiteensä jonkun kirjoituksesta, mutta jos hoetaan pakkomielteisesti kuinka tyhmää ja käsittämättömän typerää joku asia on ja ilmaistaan se ikäänkuin yleisenä mielipiteenä, se on käsittämätöntä.
Täällä kirjoittaminen ja kirjoitusten lukeminenhan on tosiaankin täysin vapaaehtoista eikä sen vuoksi kenenkään kannata pelihuosujaan repiä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 28.06.2016 23:17

Sateentekijä kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Sinulla ei näytä olevan tähän ketjuun mitään sanottavaa, joten ole hiljaa!

Olen hiljaa heti kun sinut on valittu moderaattoriksi. Minuakin alkaa nämä googletuksesi jo vituttaa. Maailmassa on hirveästi joutavaa informaatiosaastetta esim. propagandan ja mainosten muodossa. Sitten yksi kopioi googlepaskaa kerta kertansa jälkeen vaikka on monesti jo sanottu aiheesta. Voisitko siis lopettaa?
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.06.2016 23:19

En lue sinun mielipiteitäsi jotka eivät millään tavoin liity ketjun asiaan- tämä trisselle.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 28.06.2016 23:22

Sateentekijä kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Aivan. Kyllähän jokainen voi ilmaista oman mielipiteensä jonkun kirjoituksesta, mutta jos hoetaan pakkomielteisesti kuinka tyhmää ja käsittämättömän typerää joku asia on ja ilmaistaan se ikäänkuin yleisenä mielipiteenä, se on käsittämätöntä.
Täällä kirjoittaminen ja kirjoitusten lukeminenhan on tosiaankin täysin vapaaehtoista eikä sen vuoksi kenenkään kannata pelihuosujaan repiä.

Ihmisten aika on rajallinen kun informaatiota on niin paljon - määrättömästi. Kaikki paska on pois järkevien tekstien lukemisesta. Enkä ymmärrä miten ihmeessä aikoisit vastata jos joku kysyisi tekstisi sisällöstä "Mitä tarkoitat tuolla?" Todennäköisesti vastaisit jotain ympäripyöreää joka saattaisi olla ihan toista mitä alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti. Miten se hyödyttää ketään tai lisää tietoa? Kun olet kirjoitat vain omia mielipiteitäsi ei tälläisiä ongelmia synny.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.06.2016 23:24

trisse kirjoitti:
Olen hiljaa heti kun sinut on valittu moderaattoriksi. Minuakin alkaa nämä googletuksesi jo vituttaa. Maailmassa on hirveästi joutavaa informaatiosaastetta esim. propagandan ja mainosten muodossa. Sitten yksi kopioi googlepaskaa kerta kertansa jälkeen vaikka on monesti jo sanottu aiheesta. Voisitko siis lopettaa?

Siinä vaiheessa kun sinä lopetat asiattoman kommentoinnin. Täällä tuskin tarvitaan kenenkään hännän nostajia varsinkaan sinun taholtasi.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 28.06.2016 23:24

Sateentekijä kirjoitti:En lue sinun mielipiteitäsi jotka eivät millään tavoin liity ketjun asiaan- tämä trisselle.

Kyllä niillä saattaa vaikka satunnaisia yhtymäkohtia olla ketjun aiheeseen. Joka tapauksessa teen parhaani tehdäksesi jokaisen googletuksesi mahdollisimman noloksi itsellesi ihan toivossa että lopetat ne.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.06.2016 23:28

Trisse kirjoitti:
hmisten aika on rajallinen kun informaatiota on niin paljon - määrättömästi. Kaikki paska on pois järkevien tekstien lukemisesta. Enkä ymmärrä miten ihmeessä aikoisit vastata jos joku kysyisi tekstisi sisällöstä "Mitä tarkoitat tuolla?" Todennäköisesti vastaisit jotain ympäripyöreää joka saattaisi olla ihan toista mitä alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti. Miten se hyödyttää ketään tai lisää tietoa? Kun olet kirjoitat vain omia mielipiteitäsi ei tälläisiä ongelmia synny.

Täysin tarpeetonta tuollainen harrastamasi jälkipyykin peseminen jonka ainut tarkoitus on osoittaa kuinka tärkeitä mielipiteitä tähänkin suollat.Älä lue äläkä varsinkaan kommentoi niin säästät itseäsi paljolta pahalta.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 28.06.2016 23:31

Jos nyt kuitenkin minä ihan itse päätän mitä luen ja mitä en? Turvallisinta siten. Ties vaikka sinä antaisit Googlen päättää asian!
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.06.2016 23:33

trisse kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:En lue sinun mielipiteitäsi jotka eivät millään tavoin liity ketjun asiaan- tämä trisselle.

Kyllä niillä saattaa vaikka satunnaisia yhtymäkohtia olla ketjun aiheeseen. Joka tapauksessa teen parhaani tehdäksesi jokaisen googletuksesi mahdollisimman noloksi itsellesi ihan toivossa että lopetat ne.

Näin kirjoittaa ihminen, jonka koko elämä pyörii nettikirjoittelun ympärillä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 28.06.2016 23:35

Missä asioiden yhtymäkohta? Enlighten me.
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa