Sateentekijä kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Minun mielestäni toisten yläpuolelle asettumista on se, että joko uskoo muiden olevan joko niin tietämättömiä, että mikä tahanasa Googlesta ongittu tieto on heille uutta ja outoa, tai että muu väki on niin armottoman tyhmää, ettei osaa itse hakea ja löytää tarvitsemaansa tietoa.
Minun mielestäni muitten kirjoitusten mitätöinti on pahimpia mokia mitä keskusteluissa täällä voidaan tehdä. Juuri sinä olet ensimmäisenä osoittamassa kuinka älyttömiä itsestäänselvyyksiä muut täällä kirjoittavat.
Keskusteluhan pohjustetaan varsin usein jollakin aloitustapauksella tai asialla joka saa keskustelua aikaan. Näin ole ainakin kuvitellut. Jos avaukseksi heitetään joku otsake, ilman muuta avaustekstiä,käsittääkseni se antaa vapaat kädet sille, miten asiaa lähdetään lähestymään. Ehkä olen sitten käsittänyt koko keskustelun idean aivan toisin kuin sinä.
Esimerkiksi PP. itse laittaa aloitukseen jonkun sanoman tai kirjoittaman siteerauk-
sen tai lainaa koko jutun. Millä tavoin mielestäsi keskustelu tulisi aloittaa, että se olisi mielestäsi älyllisesti keskustelua herättävää?
Pertti laittaa tänne usein vastaavia yhden sanan aloituksia, kuten tässä ketjussa. Minusta se ei ole keskustelua, keskustelunaloitukseen olisi hyvä sisällyttää jokin väite, oma näkökulma tai edes ehdotus mistä keskustellaan.